Escher: Chevrolet SSR, smart roadster-coupé Brabus, 2x Citroën C3 Pluriel, Hyundai Veloster, Infiniti G37 Cabrio & Cadillac CTS Sport Wagon

Vier jaar lang post ik al zin en onzin over drie auto's. Welk model draagt jou voorkeur weg?

• Totaal aantal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten .
Eindelijk nog eens tijd gevonden voor nieuwe foto's van de Pluriel! Hopelijk kan ik deze week de Musa ook nog eens op de gevoelige plaat vastleggen...

Als ik zo even kijk, ben ik eigenlijk ook vrij tevreden met de kwaliteit van mijn nieuwe camera ;) En het interieur is echt niet zo op vlekken, dat komt alleen maar omdat ik het net had afgezeemd!

Na beide auto's gisteren tot in de puntjes gepoetst te hebben, heeft deze middag een onverlaat een stevige tik uitgedeeld aan de passagiersspiegel van de Lancia, met als gevolg een dikke streep/kras in het spiegelkapje. Natuurlijk geen briefje... Was geluk bij een ongeluk een bewaakte parking, dus er zijn waarschijnlijk camerabeelden van die gingen doorgestuurd worden. Vraag ik me nu af: hoe regel je nu zoiets verder? Geef je van zodra je de camerabeelden hebt gekregen een seintje aan de verzekering die het dan verder afhandelt? Of moet je er mee naar de politie?

Ik zou niet weten hoe je zoiets afhandelt in Belgie. In Nederland stuur je gewoon twee bevriende, sportende Roemenen op de dader af ;)

Ongelukje is gebeurd in Roosendaal (NL)... Zal dus hoogstwaarschijnlijk wel een NL-bestuurder zijn die er tegen is gereden. Mogen enkele Marrokaanse vrienden ook? Ik zit net even door mijn voorraad Roemenen ;)

Nee, dat mag niet. Marokkanen mogen weer wel! ;)

Maar speel het gewoon door naar je verzekering en kijk wat die ervan zeggen. Als die willen dat je aangifte doet dan doe je dat. Als zij het afhandelen dan is dat ook goed.

De schade aan de Musa zal hersteld worden uit eigen zak, dader was niet te zien op de camerabeelden... Zal wss een kost zijn van rond de € 80, dus dat valt nog wel mee. Anderzijds even de Musa buitengerold, schoongemaakt en wat foto's geschoten! Jammer dat de zon er niet wou doorkomen, maar ja...

De mooi blinkende buitenkant:

En de al even sprankelende binnenkant:

Tnx for watching!

Gisteren trouwens nog een ouder koppel in een lichtgrijze Musa gekruist die al van ver met hun lichten knipperden en vervolgens vrolijk zwaaiend en wijzend voorbijreden ;) Heb dan maar vriendelijk terug gezwaaid! :LOL:

Escher zei:
Gisteren trouwens nog een ouder koppel in een lichtgrijze Musa gekruist die al van ver met hun lichten knipperden en vervolgens vrolijk zwaaiend en wijzend voorbijreden ;) Heb dan maar vriendelijk terug gezwaaid! :LOL:

Dat is wel grappig! :)

De Musa ziet er sjiek uit! Mooie kleurstelling. Je ziet ze hier echt nauwelijks rijden trouwens.

80 euro is nog wel te doen dan. Leuke foto's overigens. Prachtige auto, maar dat heb ik al eerder gezegd. Toevallig zag ik er laatst eentje in Breda in het grijs/bronskleurig. Erg sjiek. Dan is het opeens geen bejaardenauto meer, maar een luxe ruimte-auto.

Ik blijf die Pluriël een geweldig leuk wagentje vinden. Rij je er 's winters ook mee, kap dicht en kachel aan? Is dat goed te doen?

Mielcitrofiel zei:
Ik blijf die Pluriël een geweldig leuk wagentje vinden. Rij je er 's winters ook mee, kap dicht en kachel aan? Is dat goed te doen?

Ja, hoor, de Pluriël wordt ook in de winter gebruikt! Eigenlijk geen last van isolatieproblemen of zo, en de kachel is er ook wel naar. Op een minuutje of 5 is het met gemak 23° in de auto terwijl het buiten vriest :) Valt de DS wat mee op dat vlak, of doet die een winterslaapje?

Mijn DS heeft een prima kachel en is meteen warm, wat mijn vader in zijn DS dan weer niet heeft... Ik rij de winterdag niet, de DS staat lekker in de schuur en daarbuiten heb ik totaal geen tijd om er ook zelfs maar mee te rijden... dus die wacht rustig het zomerseizoen weer af. Wel zijn er voor de winter klusjes gepland, maar daarvoor is dit niet het topic.

Zal zeker een kijkje nemen in je topic! Een klassieker lijkt me trouwens geweldig om te bezitten. Maar dat leek m'n ouders (die net als ik geen ervaring hebben met autotechniek) niet zo'n verstandige keuze als eerste auto ;)

Eerst en vooral: [size=x-large]Happy 2012![/size]

Het nieuwe jaar is op auto-vlak iets minder goed ingezet. De airco in de Musa heeft het opnieuw begeven wat, na de dure reparatie van vorig jaar, niet zo'n welkom nieuws is. Wij (en de garagist) hopen erop dat het slechts een tekort aan vloeistof is, dus hopelijk wordt dit euvel snel opgelost. Ondertussen dampt de auto (zeker met dit weer) wel zeer snel aan. Raampje op een kiertje is natuurlijk een oplossing, maar niet zo aangenaam als het buiten pijpenstelen regent... Musa gaat dus binnenkort binnen voor airco-reparatie en verder zullen deze maand de spiegelkapjes gerepareerd en herspoten worden. Ook het lintje aan de binnenkant van de koffer (voor de kleinere medemens om de klep terug dicht te trekken) zal worden vervangen; dat was tijdens de Frankrijk-vakantie in juli al beschadigd geraakt en heeft er nu de geest aangegeven (lees: is doormidden gescheurd).

Verder geen problemen te melden met de Pluriel. Afgelopen week tijdens de nieuwjaarsinkopen wel een leuke ervaring gehad op de parking van de lokale C1000. Een dame van eind de 30 kwam in haar Mini Cooper aan op het moment dat ik de boodschappen in de Pluriel aan het laden was en was op z'n zachtst gezegd zeer enthousiast over de Pluri :) Toen ze hoorde dat het een cabrio was, was ze nog enthousiaster (dame was kennelijk op zoek naar een nieuwe auto, hopelijk geen nieuwe man). Dit leidde tot het feit dat ik in een graad of 5 bezig was met de kap open te gooien. Ben geraakt tot het punt waarop de casette in de koffer moest en op dat moment was ze (gelukkig, oef) al wat bleekjes uitgeslagen; toch jammer dat de kapconstructie mensen afschrikt . Toen ze hoorde dat hij niet nieuw meer verkocht werd, was het al helemaal geen optie meer. Maar ze is toch doorgestapt met het compliment dat het echt een leuke auto was. Daar doe je het toch gewoon voor? :LOL:

Bedankt voor het lezen!
Greetz,
Joram

Haha, wat leuk! Een Pleuris is natuurlijk ook een stuk origineler dan de zoveelste Mini (ik ben Mini-moe). En een compliment dat ze denkt dat het nog een nieuw te verkrijgen auto zou zijn. Tijdloos ontwerp dus.

Wel balen van de Musa overigens. Vreemd verhaal ook. Hopelijk is het alleen de vloeistof en de schuld van iets niet-Italiaans. De slechte naam moet niet bevestigd worden he ;)

Sjieke Musa! Het nieuwe model ook, die vind ik mooier dan het eerste model (welke ik heb). Ik ben zelf wel fan van een lichter interieur (alhoewel ze volgens mij bij de facelift het lichte interieur niet meer leverden), maar dit misstaat ook zeker niet!

Wel jammer om te lezen dat jullie er nogal wat problemen mee hebben, dat is bij mij gelukkig niet het geval. Al heb ik ook een keer een gat in de condenser van de airco gehad, dat was inderdaad een dure grap. Tja... in mijn ogen kan het best een keer voorkomen dat er een steentje doorheen schiet. Ik vrees alleen voor je dat er nu ook wat aan de hand is; die vloeistof raak je niet zomaar kwijt. Is de voorkant van de mat/bekleding aan de passagierskant nat?

Dat van die versnellingsbak herken ik (gelukkig) niet (en vind ik ook nogal vaag eigenlijk...). Dit is nu m'n 2e Lancia (hiervoor had ik een Dedra) en ik heb nog nooit problemen met de bak gehad. Toegegeven, ik heb auto's gereden die (veel) soepeler schakelen, maar het wordt niet slechter na verloop van tijd.

Ik vind het nieuwe model ook mooier dan het oude; vooral de achterkant oogt m.i. dikker. Ook het feit dat de bumpers in koetswerkkleur zijn uitgevoerd, draagt daar aan bij. Het interieur is idd niet meer verkrijgbaar in een lichte kleur en ook het two-tone dashboard was er niet meer bij. Het was bij aankoop ook een teleurstelling; auto was net gefacelift en we hadden bewust gewacht om het nieuwe model te kopen. Zoals je zegt, vooruitgang voor het exterieur, terwijl het interieur er iets op achteruit ging. Je kan niet alles hebben... De verkoper wilde ons overigens eerst een nog donkerder bruin interieur verkopen, maar dat leek ons toch wat te somber.

Idd gelukkig dat jij minder problemen hebt met je Musa. De vorige keer dat de airco stuk ging zat er een gigantisch gat in de compressor, dat was een zoals je zegt een aderlating. Ik durf er nog niet luidop over nadenken, maar zoals je zegt, zou het best kunnen dat er opnieuw ergens een lek zit. Net voor de airco er helemaal de brui aan gaf en we hem hebben afgezet, klonk er een zacht sissend geluid. Heb nog niet gevoeld aan de bekleding van de passagierskant, zal dat vandaag eens doen. Zit daar een deel van de aircoleiding?

De versnellingsbak was naar het schijnt af-fabriek al gebrekkig. Vraag me niet wat het precieze probleem was, maar sinds de reparatie (bijna twee jaar geleden) is de schakelervaring merkbaar beter en wordt 'ie er ook niet slechter op.

Vandaag heeft de Italiaanse dame beslist dat ze het koude weer maar niks vindt en heeft prompt besloten om niet meer te starten op het dorpsplein. Moeder met de Pluriël dan maar opgetrommeld, al het waardevols (inclusief papieren) uit de Lancia gehaald en de garage opgebeld. Die wilde hem morgenvroeg komen slepen en vermoedde dat de batterij het waarschijnlijk had begeven met de koude. To be continued!

Waarschijnlijk een lege accu. Gewoon even starten met startkabels en een flink stuk rijden op de snelweg, dan doet hij 't waarschijnlijk weer.

Ik zag net bij Telsell een apparaatje die je in je aansteker stopt en dat dan de accu oplaadt. Leek me best handig, en het werkte voor 'minibusjes tot trucks' :D

Het bleek inderdaad aan de batterij te liggen die de barre temperaturen niet heeft overleefd. Opladen was geen optie meer, het is dan maar direct een nieuwe geworden... De Musa rijdt dus weer vrolijk rond! Voor de rest staan er nog nieuwe pompjes voor de achterruit van de Pluriël op het programma, aangezien die niet meer naar behoren werken; normaal gezien moet de achterruit vanzelf omhoog gaan als je op de knop drukt, maar dat moet nu dus handmatig. Niet echt handig met de dubbele klep op die manier! Meer daarover later!

Mijn ouders hebben het andersom: De dempers van de onderste klep hebben het al zo vaak begeven dat ze het nu maar opgegeven hebben die te vervangen en het gewoon met de hand doen... Maar dat is een detail, twee weken geleden een ernstiger probleem: een bevestiging van de bovenste klep is afgebroken, waardoor het hele dak scheef trekt. Enige oplossing volgens de dealer is een compleet nieuw dak à 4000 euro... En dat terwijl het dak al eens eerder is vervangen. Het is leuk, zo'n aparte constructie, maar de problemen zijn niet van de lucht... :(

Het onderste gedeelte werkt gelukkig nog wel naar behoren... De kapconstructie is inderdaad een zwak punt bij de Pluriël; ik mag hopen dat met deze temperaturen het dak toch volledig gesloten raakt? En € 4000 is echt hallucinant veel; hebben jullie dat de vorige keer ook zelf moeten ophoesten?

Met veel gepruts hebben ze het dak weer op zijn plek gekregen, maar de achterklep mag nu niet geopend worden, dat zou het dak weer scheef trekken en dan krijg je het niet meer zomaar op zijn plaats. Het zit nu dus dicht, maar handig is anders.

De vorige keer is het onder coulance van de importeur gedaan. In eerste instantie ging het alleen om de binnenbekleding van het dak, die trok samen. Geen echt probleem, maar het zag er niet uit. Gek genoeg moest daarvoor ook de hele dakconstructie vervangen worden.

Rob076 zei:
Ik zag net bij Telsell een apparaatje die je in je aansteker stopt en dat dan de accu oplaadt. Leek me best handig, en het werkte voor 'minibusjes tot trucks' :D

Is zinloos. Die dingen laden met 10A. Voor een startaccu betekent dat dat je minstens 20 minuten moet laden. En dan moet de accu wel geladen kunnen worden. De accu's die bij deze temperaturen weigeren, doen dat omdat ze de geest hebben gegeven. En met 10A krijg je geen startmotor rond. Met een set goede startkabels krijg je zelfs een auto zonder accu gestart. Die leveren wel de benodigde 100 tot 200A.

Net terug van de garage met de Pluriël; pompjes van de achterklep worden komende woensdag vervangen. Prijs voor het onderdeel alleen viel best wel mee (€ 54), en naar het schijnt is het ook een vrij makkelijke klus. Wait and see!

Sinds vanmiddag heb ik dit in mijn bezit...

rijbewijs.jpg

Na een klein jaar oefenen met zowel vader als moeder (en dus zonder rijschool, ja dat mag gewoon in België) afgelopen donderdag voor de eerste keer praktisch rij-examen gaan afleggen, zonder al te hoge verwachtingen (slaagpercentage onder de 50%)... Bleek ik geslaagd zonder opmerkingen!!! En dan snel, snel naar het gemeentehuis voor de aanvraag en sinds vanmiddag is het roze papiertje officieel van mij!

P.S. Bye-bye lelijke blauwe "L" aan de achterruit! :D

den Voetstuk zei:
Gefeliciteerd. En nu maar hopen dat er even geen problemen met de auto's komen.

Ik hou hout vast, maar tot nu toe gaat alles goed met zowel de Lancia als de Pluriel. Van die laatste zijn trouwens de pompjes van de achterruit zonder veel werk en kosten vervangen. Wat een verschil!

Bedankt trouwens iedereen voor de felicitaties!

Nog gefeliciteerd! Ik was in de veronderstelling dat je je rijbewijs al had, maar het Belgische systeem verschilt ook nogal van de onze :)

Daewoo-Chevrolet zei:
Nog gefeliciteerd! Ik was in de veronderstelling dat je je rijbewijs al had, maar het Belgische systeem verschilt ook nogal van de onze :)

In België kan je inderdaad gewoon rijden met een voorlopig rijbewijs; dan heb je enkel je theorie gehaald. Je moet (maar kan wel) rijschool volgen; in mijn geval hebben mijn ouders me leren rijden. In de periode waarbij je nog met je voorlopig rijbewijs rijdt, moet je wel altijd vergezeld zijn van iemand die minstens 7 (?) jaar zijn rijbewijs heeft (hoeft niet je vaste begeleider zijn) en je mag niet rijden op vrijdag-, zaterdag- en zondagavond tussen 22u en 6u. In Nederland zijn rijlessen verplicht, geloof ik?

Escher zei:
In Nederland zijn rijlessen verplicht, geloof ik?

Zeker...
Hier vragen ze je om en nabij 2000 euro over te boeken naar een rijschool, aangesloten bij een semi-overheidsinstantie met de naam CBR, om vervolgens zonder zekerheid te kunnen zitten dat je ook daadwerkelijk je rijbewijs haalt...

ginkelvanmichiel zei:
Escher zei:
In Nederland zijn rijlessen verplicht, geloof ik?

Zeker...
Hier vragen ze je om en nabij 2000 euro over te boeken naar een rijschool, aangesloten bij een semi-overheidsinstantie met de naam CBR, om vervolgens zonder zekerheid te kunnen zitten dat je ook daadwerkelijk je rijbewijs haalt...

Zelfde hier hoor; als je met de autorijschool leer rijden ben je makkelijk € 1500 kwijt. En inderdaad, geen zekerheid of je wel klaar bent voor je examen of niet. Rijden met je ouders is in België een goedkoop alternatief, maar de examencentra zijn ze wel wat bevooroordeeld als het aankomt op chauffeurs die geen rijschool-lessen hebben genomen (minder kans op slagen, ongeacht je kunde). Als je twee keer zakt op je praktijk, moet je verplicht naar de rijschool.

Sinds maandag rij ik elke dag alleen naar de universiteit en terug en dan moet je je natuurlijk buiten de stadskern parkeren. Toen ik deze middag terugkomen, werd ik begroet door deze aanblik:

Een Pluriël meer of minder kan nooit kwaad ;)

Zo vaak zie je zie niet, althans in Nederland niet. Toevallig dat er dan opeens twee op de parkeerplaats staan! Moet trouwens zeggen dat ik dat blauwe een stuk leuker vind staan.. :)

Ik heb ook wel eens de oranje Pluriël mee gehad naar Lonneker. De overbuurman daar heeft er ook één (een rode), en 50m verderop stond regelmatig een zilveren, ook toen. Niet echt toeval, maar wel leuk. :) Het blijft een apart ding.

Over onze dakproblemen trouwens: Mijn vader heeft via een hulpvaardige dealer (niet de 'onze') contact gekregen met een medewerker van de fabrikant van de daken. Dat is een Nederlands bedrijf trouwens, handig voor de communicatie. ;) Die medewerker wilde wel helpen, een heel dak vervangen voor één gebroken bevestiging leek hem ook wat flauw. Dus er zijn wat foto's gestuurd naar die man, en die zou nu op zoek gaan naar een los onderdeel en die naar de dealer sturen. Het lijkt dus goed te komen.

Escher zei:
Auto-fan zei:
Gefelicteerd! Leuke auto's trouwens. Vooral die Pluriel. ;) Hou wel van een apart kleurtje. :D

Dank je! Het kleurtje op je C2 mag er ook zijn! :D
Dank je. ;) Een leuk kleurtje doet vaak een hoop. Met name bij kleine auto's.

Wel toevallig dat je er zo 2 naast elkaar hebt! 2 Pluriels bij elkaar zie je niet vaak. :)

Bedankt iedereen voor de interesse! Als je er in België een beetje op begint te letten, rijden er eigenlijk best veel Pluriëls op onze wegen. Maar twee naast elkaar komt inderdaad niet zo veel voor; vandaar dat ik een fotootje wel op zijn plaats vond.

@ MWH: da's goed nieuws, zeg! Problemen met het dak wil je liefst zo veel mogelijk vermijden, dus als het op een relatief goedkope wijze kan opgelost worden: des te betere! Veel succes met de reparatie (y)

Vanochtend ben ik de Musa gaan wegbrengen naar de garage voor reparatie van de airco. Die heeft sinds januari opnieuw kuren en viel een aantal weken geleden gewoon uit. De garagist vermoedt gelukkig maar een klein lekje, dat niet al te veel werk zou kosten om te repareren. Nu maar duimen dat alles gefixt is tegen vanavond!

Ik geloof dat er veel Pluriels zijn met dakproblemen, ofniet? ;) 't Was volgens mij een grote flop, erg succesvol waren ze niet echt.. Al blijven het toch super leuke auto's !

Terug
Bovenaan