Escher: Chevrolet SSR, smart roadster-coupé Brabus, 2x Citroën C3 Pluriel, Hyundai Veloster, Infiniti G37 Cabrio & Cadillac CTS Sport Wagon

Vier jaar lang post ik al zin en onzin over drie auto's. Welk model draagt jou voorkeur weg?

• Totaal aantal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik zou inderdaad ook wat anders kiezen dan een Pluriel. Gezien de reden dat je er iets naast wil hebben, zou ik inderdaad ook voor een leuke Berlingo gaan. Deze staat dan wel in NL, maar even voor het idee: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m857029292-citroen-berlingo-1-8i-multispace-niewstaat-open-air.html>
tQxEVmRkS1big==.jpg

@ iedereen: Ik heb mezelf echt voorgenomen dat ik me op een eventuele tweede Pluriel zal inhouden :D De winter leent zich gelukkig ook minder om een auto echt spik en span te houden (heb ik echt al heel veel heel hard tegen mezelf gezegd).

@ Auto-fan: wat een toeval, de door jouw getoonde C2 is één van de enigen die me kon bekoren :) Die heeft t.o.v. de beoogde Pluriel echter 25.000 km meer gelopen en loopt daarom wss tegen een distributieriem-wissel aan. En ja, de meeste C2s zijn zwart of donkerblauw en dan ook nog vaak in crisis-uitvoering met zwarte plastic bumpers en wieldoppen.

@ Durashift en Barri: nee, een Berlingo wordt het ab-so-luut niet :) De helft van m'n vriendenkring heeft zo'n (welteverstaan zeer handige) bestelbus-met-kapsones en ik vind het echt helemaal niets (weinig uitstraling en vreselijk weggedrag). Hebben als tweedehandsje ook vaak een vrij zwaar leven achter de rug.

-- edit -- Pluriel-ling:

0259720637001.jpg

Een dag voor de daadwerkelijke bezichtiging heb ik eens goed nagedacht over een toekomst met twee Pluriels op de oprit... En dan besef je plots dat het idd geen heel logisch idee is :( De kans dat ik deze tweede Pluriel echt zou gebruiken zonder me er echt aan te hechten, is zoals jullie zelf aan aangaven, zeer miniem. En dat is natuurlijk niet de bedoeling van een winterauto. Bovendien kreeg ik ook slecht nieuws te horen van de verzekeringsagent: blijkbaar zou er toch nog twee keer verkeersbelasting betaald moeten worden. Eigenlijk allemaal gekke kosten, zelfs al kan ik me die luxe veroorloven. Ik heb daarom hoofd boven hart gekozen en de afspraak afgezegd.

Het geld dat hierdoor vrijkomt, zal worden gebruikt om nog enkele nooit-gedachte uitgaven aan mijn Pluriel te doen: ik denk daarbij vooral aan het uitdeuken van het kleine parkeerdeukje op de spatbordrand rechts achter en enkele 'door-dings'. Al bij al een leerzame ervaring, ik dank jullie allemaal voor de behulpzame en reële input. Morgen gaat het leven verder, zonder tweede Pluriel, maar wel met leuke vooruitzichten in het verschiet. Heb intussen naar goede gewoonte ook weer wat leuke en zeldzame Pluriel-accessoires binnengekregen. Die neem ik morgen alvast voor de lens; de foto's zien jullie natuurlijk hier verschijnen! :D

Is uitdeuken net zo duur als een tweede Pleuris?

Jammer, maar heel verstandig van je. Je hebt er in ieder goed over nagedacht. Misschien is een leuk autootje van 500 euro voor erbij leuk voor in de winter? Kun je je lekker mee uitleven en spaar je jouw auto.

Het zijn net de vaste lasten die ik niet aan mezelf kan verantwoorden. En iets ouders en minder comfortabel voor de koude wintermaanden spreekt me ook niet echt aan ;) Nee, het spaarpotje zal (gelukkig maar) gedeeltelijk naar wat kleine foutjes op de Pluriel gaan, de rest vormt mss het begin van een toekomstig Cactus-budget :D

Rob0032 zei:
Is uitdeuken net zo duur als een tweede Pleuris?

Nee, maar voor die centen heb je wel een Peugeot Ebola op de stoep staan :)

Verder inderdaad een heel verstandig besluit. Investeer maar wat in het nog netter maken van je Pluriel en in 'n goeie waxlaag als bescherming voor de winter. Ik weet zeker dat je auto er dan niet onder zal lijden (y)

Geweldig, betrapt :D En dat op een donderdag, een uitzondering dat ik dan in Antwerpen zelf parkeer. Viel 'ie hard op in het straatbeeld? :)

En voor alle duidelijkheid: nee, dat is geen 'te koop'-bordje op de achterruit, maar reclame voor het grote degentornooi dat de schermclub (waar ik train en lesgeef) volgend weekend organiseert. Grootste nadeel van een fel kleurtje is dus de verhoogde kans om als reclamezuil gebruikt te worden!

Hij viel zeker op! Stond ook pal voor de uitgang van het R-gebouw. Had niet zo veel tijd, anders had ik wel een scherpe(re) foto gemaakt. Papiertje viel me ook al op. Hangt die daar enkel als je geparkeerd staat of altijd? Ik vond 'm, vanuit verkeersveiligheidsperspectief, namelijk niet echt handig hangen daar.

Hij staat er overigens echt puik bij, eerlijk is eerlijk. Hij viel me onmiddellijk op en moest meteen aan je denken. Toen ik het kenteken zag was ik al zeker. Had trouwens net college gehad van prof. Cuijpers, jou wel bekend denk ik. Hij viel trouwens ook op omdat 'ie er zo mooi uitziet, en ik zie maar zelden mooie Pluriels. Er staan er twee in m'n straat (beige/lichtgroen geloof ik en een zwarte), en die zijn altijd vies.

@ Rob0032: dank je wel! Parkeerplekje viel vandaag idd erg gunstig uit. De poster hangt er al twee weken permanent aan en is, zoals je zelf al aangeeft, niet bepaald handig te noemen (de twee stukken vrije ruit aan elke kant bieden naar mijn eigen aanvoelen wel nog genoeg zicht). Maar ik doe het graag voor m'n club en hij mag er volgende week al af :)

En ja, ik probeer de Pluriel zo netjes mogelijk te houden, iets wat met herfstweer niet altijd eenvoudig is. Echt mooie Pluriels zie je idd niet vaak, hoewel er op Linkeroever regelmatig een beige NL-exemplaar geparkeerd staat dat er ook altijd mooi bijstaat. Heb ergens nog wel een foto op m'n gsm staan, zal die straks eens bovenhalen!

Ik ken prof. Cuijpers enkel via m'n beste vriend die de man heeft moeten interviewen ivm zijn thesis, maar heb er zelf nooit les van gehad. Geeft binnen de opleiding rechten volgens mij hoofdzakelijk les in de masterrichting sociaal recht (en ik volg publiek recht). Ik had vanochtend trouwens les van prof. Van Goethem: weet niet of je die kent, komt af en toe op tv als WO II-expert en als curator van de Dossin-kazerne in Mechelen.

@ Joël D.: haha, idd grappige zinsvolgorde, zeker als je weet dat prof. Cuijpers een kleine man van eind de 50 is :D

:) Klopt, die 306 Cabriolet is ook één van de vaste 'klanten' van het bewuste parkeerterrein. Jammer genoeg lijkt de eigenares geen autoliefhebster te zijn: rijdt behoorlijk roekeloos en de auto lijkt nooit gewassen of gestofzuigd te worden. Heeft ook diverse kleine beschadigingen rondom :(

Vandaag trouwens tijd gevonden om één van mijn recente Pluriel-accessoires op de gevoelige plaat vast te leggen:

30sd8pc.jpg

p1wdv.jpg

m7qe7k.jpg

Ik vraag me dan af: hoeveel automodellen zouden gelanceerd zijn met een eigen soundtrack? :)

Naar goede gewoonte is vorige week weer een leuk pakje aangekomen! "Meneer, uw nieuwe Citroën staat klaar...":

2njf4tk.jpg

2euttsw.jpg

x276z6.jpg

21mvxts.jpg

Deze originele dealer(!) Pluriel-afleverhoes is een leuke uitloper van de Tour de Pluriel, waar iemand me attent maakte op CitroBag, een bedrijfje dat allerlei leuke tassen maakt uit oude Citroën-zetelbekleding en heel af en toe ook afleverhoezen verkoopt. Deze hoezen zijn enkel bij Citroën te bestellen door dealers, die ze moeten gebruiken om nieuwe wagens af te leveren aan gelukkige klanten. De hoezen vinden hun weg naar het publiek als een dealer de boeken neerlegt. De één zijn dood is de ander zijn... hoes :)

Ja hoor, was één van de meest memorabele en cynisch-grappige lessen van het semester! Ik dacht het deze ochtend trouwens nog: de vorige keer dat ik werd gespot was ook een donderdagochtend... Heb op donderdag altijd een volledige dag les en dan kan ik niet parkeren in de binnenstad, maar dit was nu de tweede keer dat de middagles wegviel ;) Stond nu wel wat minder 'in beeld' he? Bedankt iig voor de leuke najaarsfoto :D

Hoe dat zo?

En vorige week was inderdaad ook al een donderdagochtend, en ook toen kwam ik van een college Rechten. Je stond bijna op dezelfde plek, maar het verraste me toch. Het was vooral irritant dat er pal voor jouw C3 een grote Hyundai SUV ging staan... chillen? Dus moest even geduld hebben alvorens ik een foto kon maken. :)

Professor Van Goethem had de dag ervoor een prijs gewonnen en was duidelijk heel goed gezind. Het laatste half uur moesten we niets meer noteren (want dat was toch niet te kennen) en hebben we eigenlijk alleen maar naar grappige anekdotes van z'n veldwerk in familie-archieven geluisterd :)

En wat een lef had die Hyundai :D Bedankt om te wachten en zo een geslaagde foto te kunnen nemen (ik was al aan het denken, toen ik aankwam heb ik moeten inparkeren tussen twee auto's...)!

Heb deze keer zelfs geen week moeten wachten op het volgende pakje :) Nu ja, pakje, de inhoud was een nieuwe, ongebruikte 'kaptstok' voor de bogen, dus het ding woog meer dan 5 kg en was groot genoeg om de postbode haast volledig aan het zicht te onttrekken... Heb dus nu een volledig ongebruikte spider-set bij elkaar gespaard (booghoes, grote interieurhoes, spiderplaat & kapstok) en het laatste deel van mijn 'oude' set, nl. de kapstok, staat momenteel te koop.

Verder heb ik me net meer dan een uur bezig gehouden met het 'vissen' naar één van de vier bevestigingspunten van het windscherm... Dat zijn namelijk vier drukknopen, die aan de achterkant van de achterzetels hangen. Deze moeten normaal gezien vastgeschroefd worden, maar aangezien ik niet durfde boren in mijn achterbank, had ik gekozen voor secondelijm. Die heeft het deze zomer prima uitgehouden, maar heb deze week blijkbaar één van de bevestigingspunten hard aangestoten met iets te vervoeren in de koffer, waardoor de drukknoop tussen de achterwand van de koffer en de achterzetel was gevallen (geloof me, je moet het gezien hebben om te beseffen waar dat kreng zich had verstopt). Uiteindelijk heb ik het zitvlak van de achterbank moeten uitbouwen om er aan te kunnen. Intussen zit alles terug op z'n plek, inclusief stevig vastgelijmde drukknoop ;)

Dat maakt een college al een stuk toffer inderdaad.

Mooi om te zien hoe je je collectie completeert. Ik ben benieuwd of je oude kapstok snel verkocht gaat zijn.

@ Rob0032: ik hoop iig op een snelle verkoop. De vraagprijs is iig minder dan hetgeen ik er vorig jaar voor heb betaald ;)

@ Bofkont: dank je wel! Binnenkort moet er weer een laagje Meguair Carnauba wax op :cool:

...

(een link naar een kapstok voor de bogen,..maar jij bent natuurlijk de verkoper...)

Ja hoor, er is blijkbaar een schier eindeloze stroom merchandising op de markt gebracht bij de lancering van de Pluriel, waaronder dus een cd! De muziek erop is... euhm... apart te noemen, ook allemaal Italiaanse artiesten en dj's.

Zolang je de bogen van de Pluriel op hun plek laat, valt de koetswerkstijfheid overigens reuze meer hoor. Volledige spidermodus is idd wat minder stevig, maar een Pluriel is dan ook geen bochtenridder. Fijn dat je het topic leuk vindt, daar doen we het voor! ;) Ga één van de komende weken ook eens tijd steken in het terug werkbaar krijgen van de foto's op alle pagina's!

Zoals ik al tegen je zei heb ik onlangs nog een Cote d'Azur gezien!

15726651830_8c90dbe0ef_c.jpg

Ik heb ergens nog een foto van een andere liggen, ik zal die eens zoeken binnenkort.

Gave spot, het is alweer enkele maanden geleden dat ik een broertje/zusje heb gezien!

Gisteren heeft de Pluriel trouwens 8 kaarsjes mogen uitblazen, waarvan al meer dan 4 jaar in mijn bezit. Bij een verjaardag horen natuurlijk cadeautjes, dus wat dachten jullie van deze (en ja, de Pluriel moet nog eens gewassen worden):

1043g4n.jpg

Vandaag een wat mooiere foto genomen van de nieuwe sticker in het zonlicht:

214ea1x.jpg

Eergisteren kwam ook de volgende Pluriel-aanwinst aan! Ja hoor, vanaf ben ik helemaal 'matching':

2rf8mzd.jpg

Ten slotte hou ik al enige tijd een verbruiksmonitor van zowel de Pluriel (7,9 l) als de Veloster (7,8 l). Tevens heb ik ook een autoreview voor de Veloster aangemaakt, die van de Pluriel zou binnenkort moeten volgen. Nu maar even terug wat aandacht besteden aan m'n examen eindtest (ah ja, 'want het valt niet binnen de reguliere examenperiode') publiek procesrecht :D

Zo, ik ben echt slecht met alles hier bijhouden zeg. Nu ben je de afgelopen tijd ook wel hard gegaan met de reacties, gezien je winterautoperikelen. Leuk dat de verzameling blijft groeien, jouw expertise op dit gebied zal vast nog eens voor een reportage gebruikt worden of iets dergelijks. Hoewel de Pluriël vast nog een paar jaartjes moet rijpen voor hij interessant genoeg wordt geacht daarvoor.

De Plu van mijn ouders draait sinds de vakantie weer probleemloos zijn rondjes in Nederland als rijdend hondenhok. Mijn vader overwoog nog even om hem in te ruilen op een nieuwe C3 toen een mooie deal van de dealer werd geboden. Tot hij er achter kwam dat die alleen geldig was op de 1.0 68pk VTI, en met zo'n pruttorretje in het vooronder wil hij niet de weg op. In geval van nood moet de moderne auto gewoon als achtervang kunnen dienen voor de oude DS, en dus ook de caravan kunnen trekken op vakantie. De Pluriël blijft.
Na die onthulling ben ik even om tafel gaan zitten met mijn vader om hem nu uit te horen over de plannen, wat er nu wel en niet serieus is. Wat blijkt, hij vind de Pluriël nog steeds leuk en wil ook het dak laten repareren. Daarover ontvang je straks een pm. :D

@ MWH: ben echt blij dat ook bij jullie het dak binnenkort wordt vlotgetrokken! Je hebt pm terug ;)

@ Rob0032: :p :)

Pfff, het stikt echt van die dingen zeg! Ik zag de BUW vanmorgen weer, en nog eentje...

15396447754_0a51d2c4f8_c.jpg

Bijna net zo netjes als de jouwe! ;)
Zag vandaag ook een exemplaar in een 'kleur' die ik nog niet gezien heb...

15992921426_cbb62af2de_c.jpg

Zag er best ijzig uit, vooral met dit weer...

Ik PM je zo trouwens even terug!

(y) Jij spot er meer op een maand dan ik in een jaar :) Een volledig zilverkleurige Pluriel zie je ook niet vaak: in België is die kleurenstelling enkel leverbaar geweest op de Côte d'Azur (was de enige andere optie naast Bleu Grand Pavois, waarin je ze het meeste ziet). Bovenstaand exemplaar heeft echter geen stickers en ook geen elektrisch inklapbare spiegels... Ik gok op een creatieve eigenaar of import uit een land waar deze kleurenstelling wel in de reguliere collectie zat.

Grappig detail als je alle Côte d'Azurs op deze pagina met elkaar vergelijkt: de stickers op de bogen lijken er met de hand op zijn gezet, gezien de verschillende hoogtes en plaatsen. Franse charme ;)

Haha, nu je het zegt inderdaad. Had ik toch bijna nog een Azur gespot! Zijn er meer speciale/zeldzame modellen? Ik ken nog een rood en beige exemplaar...

Er zijn best wat speciale reeksen gelanceerd, maar de echt mooie/bijzondere zijn voor Italië voorbehouden... Beiden wel met een uitgesproken aantrekkingskracht naar het andere geslacht toe, maar wegens hun zeldzaamheid en de fraaie materialen toch begeerlijk:

De 'Gold by Pinko'
00028916.JPG

Inclusief prachtig lederen interieur:
c3-gold-pinko-0805-7.jpg

En de oogverblindende (letterlijk) Dolce & Gabbana:
C3_D&G_190_T.jpg

Sable Bivouac (beige) en Rouge Enfer (rood) zijn beide leuke kleurtjes, iig beter dan het saaie grijs en zwart waarin de Pluriel het meest werd besteld.

Zijn de dakbogen van de Dolce & Gabbana verchroomd, of lijkt dit zo? Ziet er wel mooi uit.

Edit: Ja, dus... :eek: (foto van Google)
2277693115.jpg

Wat een bijzondere creaties zeg! Ik weiger ze mooi te noemen, maar ze zijn wel opvallend. :D

Zijn er ook minder tropische versies, zoals jouw Azur of de Charleston?
Ik ga er wel wat beter op letten nu. Ik zie inderdaad vaak zwarte en donkergrijze exemplaren. Rood en oranje ook nog wel, en ook soms groen. Next goal in life: zo'n Pinko of D&G!

@ JW01: idd, alles wat bij mij zilverkleurig is, is bij een D&G chroom!

@ Rob0032: in België had je ook nog de Aquarelle (vooral te herkennen aan het streepjesinterieur dat ook in mijn Pluriel zit, maar dan in het paars!) en fraaie uitloopmodel 'Collection'. Verder heb je nog de Côte d'Azur, Charleston en de Dolce Vita (waar ik weinig info over terug kan vinden, maar die wel een logo op de bogen heeft).

Vandaag weer zo'n blauwe gezien....

15850317749_ddd0a64b78_c.jpg

Zonder dollen, tof om 'm eens in het echt te zien! Ziet er echt pico bello uit, kan niet anders zeggen. Tof dat je zo enthousiast bezig bent met je auto! Jammer dat zelfs de 15.000 euro in m'n binnenzak je niet deed overtuigen 'm van je over te nemen...
Je bent zelfs een inspiratiebron voor me! Ik heb besloten alle prullaria omtrent de Honda aan te gaan schaffen. Alles!

(y) Een dergelijke mini-AW-forummeeting (driedubbele woordwaarde!) moest er eens van komen, vond het een erg aangename middaginvulling :) Ik ben blij dat mijn enthousiasme aanstekelijk werkt: voor je het weet ben je echt verslaafd aan de zoektocht! En ja, ik blijf bij mijn standpunt: mijn Pluriel gaat voor geen geld van de wereld weg; van zulke beslissingen met het hoofd heb je volgens mij een leven lang spijt...

Leuk zo'n Mini-Meet, grappig hoor die nouvelle C3 naast jouw Pluriel! Wat staat daar voor raar ding naast, iets vierkants.. lijkt haast wel een.... nouja geen idee, wat een hok zeg! :T

Anyhow, naast dat ik een Pluriel meer en meer ga waarderen, en me nu ontmasker als lezer in dit toffe topic, maar nooit reageer, en compleet fan ben van alle toffe plurallia (heerlijke schrijffout, al zeg ik het zelf ;) ), God zei dank is er van een Getz amper iets op de markt!
Aangezien ik al een paar keer wat bijzondere uitvoeringen voorbij zag komen, durf ik mijn vraag wel hier te zetten, heb immers te maken met de enige echte kenner!

Ik zag vandaag deze parelmoer gekleurde Pluriel, en zo'n kleur die in het licht/lichtinval veranderd... Ik heb dat nog niet eerder gezien, is dat bijzonder? Een speciale uitvoering? En voor het juiste beeld, een plaatje:
by peterolthof, on Flickr

Ik beloof bij deze dan ook plechtig om niet alleen meer te lezen, maar ook vaker te reageren! Je gave Pluriel verdiend het!
(ga je ook weer mee doen aan de "raad de auto-quiz?")

Altijd leuk om lezers te kunnen identificeren (y) En ja, 'plurallia' (die term gaat nog lang meegaan) zijn o zo verslavend. Hyundai kan er met de Veloster ook wat van hoor, gelukkig/jammer genoeg kan je die spullen enkel via Ebay in Zuid-Korea kopen en zijn ze best prijzig...

Als 'kenner' wil je natuurlijk helpen met je vraag ;) De door jou gespotte Pluriel is uitgevoerd in de kleur 'Sable Bivouac', een tint die tussen 2003 en 2005 is geleverd en in een aantal landen verkocht werd als 'Sonderfarbe' (in Duitsland was het de duurste kleuroptie). Daardoor best zeldzaam: jammer, want het is een erg mooie kleur, zeker gecombineerd met het Pack Alu:

m1dyx8pbcd2d_600.jpg

Terug
Bovenaan