Ervaringen Smart Scratch Repair gevraagd

Guest
Beste medeforummers,

Graag zou ik willen vragen wie zijn krassen wel eens heeft laten weghalen middels de Smart Scratch Repair techniek en/of wie hierover ervaringen van anderen heeft gehoord? Wat zijn de geluiden? Werkt dit systeem echt zo goed? En wat zijn de nadelen?

Ligt er maar net aan hoe diep de krassen zijn en waar ze zitten.
Gewoon op een portier ofzo en niet al te diep werkt het prima... Je kan het nauwelijks nog zien tenzij je er echt op gaat letten omdat je weet waar 't zit, maar cosmetisch is 't een enorme verbetering tozv een kras. Als het goed gedaan wordt tenminste. ;) 't scheelt iig behoorlijk wat geld in vergelijking met normale reparatie.

Het is een mooi resultaat, maar je moet er niet de hemel van verwachten ofzo; het is zo snel en goedkoop omdat het niet 100% verholpen wordt.
Maar toch, enkel een kras nog zien als je er echt goed op let is nog altijd beter dan niets. :p
Bij heel oppervlakkige krasjes is het effect trouwens wel nagenoeg 100% hetzelfde als een normale reparatie.

Ik was er in ieder geval behoorlijk tevreden mee.

Bedankt voor de reacties! Waar mijn grootste angst zit, is dat ik kleurverschil ga zien. Is dit een reëel gevaar?
Carkiller: google is your friend https://lmgtfy.com/?q=smart+scratch+repair+kras    ;)

Maar zo weten we nog steeds niet wat het eigenlijk is.....dat was meer de vraag hoe wordt het gedaan.

Als ze je lak bijwerken met een kwastje, een lakstift en een polijstronde op die plek slaat het mijn inziens helemaal nergens op.
Wat je dan beter zou kunnen doen is zelf de echt diepe krassen invullen met een lakstift en een penseeltje en dan vervolgens een euro of 250 of iets meer uitgeven aan een goede poets/ polijstbeurt bij een gerenomeerd bedrijf.

Moet je eens zien hoe goed de auto er dan uitziet en dat is een beter resultaat dan dat SSR...

PimW zei:
Bedankt voor de reacties! Waar mijn grootste angst zit, is dat ik kleurverschil ga zien. Is dit een reëel gevaar?
Carkiller: google is your friend https://lmgtfy.com/?q=smart+scratch+repair+kras    ;)

Nee, nu is het duidelijk.o_O

Je wilt met een pen met blanke lak krasjes op gaan vullen?
Niet doen, waardeloos.

De lak van de pen heeft 2 dagen UV licht nodig om te drogen, tot die tijd is het plakkerig en trekt het vuil aan.
Je hebt dan een mooi streepje met stof op de auto zitten.
Als het niet uitloopt, dat gebeurt ook vaak.

En je blijft het zien, Had zelf veel meer baat bij Stickerfix maar dat maken ze niet meer....

Heel oppervlakkige krasjes zijn vaak met alleen polijsten al te verhelpen.

Zijn de krassen dieper en blijf je er met je nagel in haken, dan kun je de kras met een juiste kleur lak opvullen. Daarna wetsanden en polijsten. Deze methode werkt prima bij donkere lakkleuren. Bij lichte metallic lakken blijf je de kras toch zien, omdat de flakes in een andere richting staan. Deze methode heb ik al meerdere keren met succes uitgevoerd.

Wat ik een beetje uit de filmjes opmaak is dit ook de methode die je bedoelt. ik hoop niet dat je zo'n Tel Sell "correctiestift" bedoelt dat is namelijk grote volksverlakkerij.

Bedankt voor alle reacties. Volgens mij is het inderdaad de techniek die jij omschrijft Thunderbird. Zie ook onderstaande links waarin het uitgelegd wordt:
https://www.ssrnederland.nl/techniek.php
https://www.snellakherstel.nl/pages/smart-scrath-repair

Mijn auto is donkerblauw, donkerpaars, zwart van kleur (prachtige donkere kleur die iets varieert afhankelijk van lichtinval). Zou het hierbij goed werken? De krasjes zijn niet bijzonder groot (3 cm lengte), de witte onderlaag is nu zichtbaar.

Een donker gekleurde auto reageert altijd heel dankbaar op polijsten, dus dat zou ik er minimaal naast doen of zelfs ervoor om gewoon even te kijken hoeveel van die krasjes die je bedoelt blijven zitten.

Maar als je er zelf achter staat, waarom niet?

De auto is een maand terug door vakmensen gepolijst en in de wax gezet. Dat heeft erg goed geholpen en vrijwel alle krasjes doen verdwijnen. De laatste krasjes die niet weggingen, zijn diegene waar ik nu over aan het nadenken ben.

In principe sta ik nergens wel of niet achter. Als het werkt zonder kleurverschillen te geven, dan ben ik om. Geeft het wel kleurverschil, dan kijk ik nog liever tegen een onbehandelde kras aan. Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jullie ervaringen op dit gebied.

Terug
Bovenaan