Ervaringen minibrug

opel omega

Net ingestapt
Hey allemaal,

Momenteel werk ik aan mijn auto's met een garagekrik en assteunen. Nu kwam ik een minibrug tegen die mij persoonlijk erg handig leek.

mini-autobrug-minilift.jpg

verrijdbare-minilift.jpg

Ik heb thuis geen ruimte voor een volwaardige brug maar dit zou werken aan een oliebeurt, remmen, ophanging enz wel veel handiger maken.
In dit filmpje legt de bekende schaatser uit hoe het werkt :)

Bij mijn beide auto's zou de brug gewoon op de dorpels uitkomen. Ik zou er dan wel even van die rubber blokken tussen leggen zoals de garage ook doet op de lepelbrug omdat mijn krikpunten op de dorpels zitten met de bekende vouwlijn. Hebben er mensen ervaring mee? Ben erg benieuwd hoe het bevalt en of het makkelijk werkt.

Een fatsoenlijke garagekrik zit me soms al aardig in de weg onder de auto, ik moet er niet aan denken dat dat die gehele constructie van dat stangenstelsel mij dan ook nog in de weg gaat zitten.
En voor zo'n € 600,= koop je ook 2 fatsoenlijke garagekrikken met 3½ ton hefvermogen, daar voel ik me een stuk prettiger bij als bij zo'n duur en onderbemeten (slechts 1½ ton) minibrug.

Zoals Rintje in de video terecht zegt: 'een prima poetsbrug'. ;)

Ik vind het ook tekenend dat men, al dan niet versneld, het verbreden van de brug niet laten zien. Dat zal nog wel ff een werkje zijn..denk ik.

Muddy Bandit zei:
Een fatsoenlijke garagekrik zit me soms al aardig in de weg onder de auto, ik moet er niet aan denken dat dat die gehele constructie van dat stangenstelsel mij dan ook nog in de weg gaat zitten.
En voor zo'n € 600,= koop je ook 2 fatsoenlijke garagekrikken met 3½ ton hefvermogen, daar voel ik me een stuk prettiger bij als bij zo'n duur en onderbemeten (slechts 1½ ton) minibrug.
De krik interesseert me niet zo veel, zo lang je maar goede assteunen hebt. Met een krik moet je er toch niet onder gaan liggen. Maakt niet uit hoe goed de krik is, dat is gewoon levensgevaarlijk.

Nissan GTR R34 zei:
De krik interesseert me niet zo veel, zo lang je maar goede assteunen hebt. Met een krik moet je er toch niet onder gaan liggen. Maakt niet uit hoe goed de krik is, dat is gewoon levensgevaarlijk.

Lijkt me wel algemeen bekend, maar dat geldt voor zo'n wiebelbrugje idem.;)
Maar ik werk liever met 2 stevige 3½ ton garagekrikken als met zo'n wiebelbrugje van 1½ ton... gaat een stuk sneller, je houdt veel meer vrije werkruimte onder de auto en je bent ook vrij in de keuze voor/achter of links/rechts omhoog.

Muddy Bandit zei:
Lijkt me wel algemeen bekend, maar dat geldt voor zo'n wiebelbrugje idem.;)
Maar ik werk liever met 2 stevige 3½ ton garagekrikken als met zo'n wiebelbrugje van 1½ ton... gaat een stuk sneller, je houdt veel meer vrije werkruimte onder de auto en je bent ook vrij in de keuze voor/achter of links/rechts omhoog.
Dat zeker. Ik gooi er gewoon een paar (hoge) assteunen onder, die krijg je ook praktisch gratis. Heb je gewoon genoeg ruimte, zonder dat het instort als er iemand aan de hendel draait. :LOL:

Zo'n "brug" heb ik eigenlijk nog nooit mee gewerkt, maar het heeft zo te zien niet echt veel zin. Zoals je zegt, je hebt totaal geen ruimte. Je kan je wielen er af halen, dat is het wel.

Voor poetsen is het idd een prima ding, (y) maar om echt aan te werken? ben benieuwd hoe stabiel het allemaal is als de banden, schijven of andere zaken goed vast zitten.

Als ik thuis aan iets werk doe ik er ook gewoon paar assteunen onder. stuk goedkoper en veilig en als je ze niet nodig hebt zet berg ik ze zo op.

Terug
Bovenaan