Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
nlmobile zei:Ik woon in NL, maar tank in Belgie. Daar is het prijsverschil tussen E5 en E10 maar +4ct. Ik tank dus E5.![]()
Moderator
Erik 2208838 zei:Ik denk niet dat veel mensen ineens een (dure) electrische auto gaan kopen, het is gewoon weer het zoveelste onzinnige klimaat/stiksof regeltje.
Nico GTR zei:….Ik zou afstappen van het mantra dat een EV geen goede optie is voor jouw volgende auto. Het is de meest geweldige ervaring die je kunt hebben. ...
Muddy Bandit zei:Nico GTR zei:….Ik zou afstappen van het mantra dat een EV geen goede optie is voor jouw volgende auto. Het is de meest geweldige ervaring die je kunt hebben. ...
Dat is ook nogal sterk afhankelijk van je persoonlijke situatie.
Als je met een stekkerauto al volledig afhankelijk bent van openbare laadpalen ga je dat ding toch wel snel vervloeken, dan resteert hooguit een hybride als compromis.... en met een hybride beleef je toch wel een totaal andere rijervaring als met een stekkerauto. (ik vergelijk een hybride wel eens met een vegetarische worst: het is eigenlijk van alles net niet)
Nico GTR zei:Het klinkt erger dan het is...heb je het al eens geprobeerd Muddy? Ik bedoel er komen binnenkort 2 zeer bruikbare varianten op de markt voor jouw toepassing. De Cybertruck of een Rivian.
Ik was ook in het kamp "het is niks" nu ben ik er op zakelijk en werktechnisch gebied volop mee bezig. Ik kan niet wachten tot ik het red om de stap te zetten naar volledig elektrisch. Vrijheid, nooit meer tanken op momenten dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb. Snelheid, stilte, comfort, laag zwaartepunt. Fantastisch.
Rutger 1570164 zei:Volgens de e10 check mag het in een TOYOTA 1.6 vvti volgens het instructieboekje niet dus check je auto.
Jeff Vink zei:Zoals al eerder opgemerkt: het prijsverschil tussen E5 en E10 kan aardig oplopen. In België betaalde ik 3 cent verschil, terwijl de Shell bij mij om de hoek 18 cent meerprijs vraagt. Dat is een leuk verdienmodel! Ik hanteer voor mezelf een maximaal prijsverschil van 10 á 11 cent. Als het meer is, gaat er E10 in. Er zijn helaas ook pompen die op de zuilen wel de prijs van E5 maar niet die van E10 vermelden. Dan zie je het pas als de meter gaat lopen. Goed oppassen voor dit soort wanpraktijken!