gast 1613362
Wegverkenner
Wie heeft er ervaring met speciale LPG bougies?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Nou, die standaard bougie van € 5 is er voor de moderne auto's niet meer. Begint tegenwoordig ergens bij € 15.In mijn ogen zo goed als altijd overbodig, de standaard bougies van pakweg 5€ per stuk doen het net zo goed....
Wat heet modern?Nou, die standaard bougie van € 5 is er voor de moderne auto's niet meer. Begint tegenwoordig ergens bij € 15.
nouja "speciaal" Je hebt sowieso een andere warmtegraad nodig dan de normale bougies die in de auto zouden moeten.
Daarnaast zijn die LPG bougies ontwikkeld om de ontbranding te verbeteren. LPG is wat lastiger te ontsteken dan benzine.
Door lpg bougies te gebruiken wordt de verbranding beter en is de levensduur van de bougie langer.
Of dat nou echt merkbare verschillen opleverd? Geen idee. Ik denk dat vooral bij de oudere lpg installaties er een voordeel kan zijn omdat die nogal spartaans zijn en geen regeling hebben die eventuele misfires en slechte verbranding kan bijstellen. Eem betere vonk is een betere verbranding.
Geheel mee eens.Gehersenspoelde nog wel? Oke, dan zal ik ook eens zeggen wat ik er echt van denk. Je bent gewoon een simpele, die een hoop dingen niet begrijpt. Maar daar kan je niet mee om gaan, dus doe je maar net alsof je overal iets van weet. Ik ben eigenlijk elke keer verbaasd als ik een reactie van jou zie die niet vol staat met onzin.
En als je dan aangesproken word over die onzin, ga je er niet serieus op in, maar dan is het ineens allemaal verzonnen onzin van de fabrikant oid en doe jij er niet aan mee. Waarschijnlijk omdat je als je er echt op in gaat al helemaal compleet onderuit gaat. Omdat je gewoon helemaal niet weet hoe het werkt.
Jij bent echt een heel mooi voorbeeld van Dunning Kruger. Hier en daar wat kennis van hebben, en denken dat je het beter weet dan de mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hebben. Je weet gewoon niet hoe weinig je weet.
Op een ontzettend complexe machine zeggen dat iets alleen verschil maakt als je het voelt, is gewoon vrij dom. Er zijn zo veel dingen op een auto waar je nooit iets van merkt, maar die wel belangrijk zijn. Compleet versleten banden of remschijven voel je bijvoorbeeld ook niet.
En met sommige dingen betreft moet je ook gewoon de fabrikanten vertrouwen. Als het compleet zinloos was, zouden ze het niet maken.
En natuurlijk is er een hoop rommel te koop, maar als een bekende naam (NGK, Bosch, enz enz) zegt dat er een verschil is, is er gewoon een verschil. En dat kan 1% zijn op een testbank, een verschil is een verschil, en na veel kilometers gaat dat toch optellen.
En dit heb ik ook al eerder gezegd, dat jij in een knakenknaller rijd, en er niets aan uit geeft, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook doet, of moet doen. Sommige mensen hebben een modernere auto met hele andere eisen, of zijn trots op hun auto, en willen zorgen dat hij gewoon netjes in orde is.
Begrijp eigenlijk ook niet echt wat je op Autoweek doet, want een liefhebber ben je duidelijk niet.