Ervaring brug huren

rke

Wegverkenner
Ik wil onder mijn bolide een trekhaak monteren. En, ik wil een brug huren om die haak te monteren.

Die paar draadjes kan ik er thuis voor de deur wel in frommellen, maar het boren en monteren gaat nu eenmaal makkelijker op een brug. Bovendien zijn er nog een paar kleine klusjes die ik wil uitvoeren (bijvoorbeeld bakolie verversen, remmerij nakijken/schoonmaken, roestbehandeling controleren).

- Zijn er forummers die ervaring hebben met het huren van een brug in de omgeving van Zwijndrecht?
- Adresjes?
- Zijn er nog "aparte" dingen waar ik op moet letten, zoals "neem eigen gereedschap mee"?
- Hoe is de materiaalvoorziening?
- Moet ik voor een M6 x 20 boutje in de auto springen en naar de lokale Gamma heen en weer scheuren?
- Heeft het lokaal verkrijgbare materiaal een "normaal prijskaartje"?
- Wat te doen met afval?
 
Ik ken geen adresjes in de omgeving van Zwijndrecht, met Doe-het-zelf garages waar je een brug kunt huren heb ik wel ervaring.

Gereedschap kan je gewoonlijk huren, ook specialistisch spul. Kosten zijn niet heel hoog, maar als je het zelf hebt gewoon meenemen.
Materiaalvoorziening meestal alleen voor generiek spul. Boutjes / slangenklemmen etc is er gewoonlijk wel, maar modelspecifiek - uiteraard - niet. Ook voor dit materiaal vallen de kosten nogal mee, al zal het wel hoger zijn dan bij de Gamma.

Afval (olie, ijzer, banden) kan je gewoonlijk prima kwijt. Ook dit kost weer een paar euro.

De paar keer dat ik er gebruik van gemaakt heb waren de kosten van de huur/afvoer van spullen ongeveer even hoog als de huur van de brug.
 
Tsja, ik woon niet in jouw regio, maar huur wel regelmatig een brug bij mij in de buurt (Elst Utr.) en dat kost echt geen drol. Onbeperkt gebruik van alle aanwezige gereedschap en als je zorgt dat je alels weer netjes achterlaat, niets aan de hand. Deze heeft een enthousiaste eigenaar die zelfs bereid is om een handje mee te helpen.

Voor een paar tientjes heb ik een halve dag geklust. Ideaal.
 
ff Google op "doe het zelf garage Zwijndrecht", dichts bijzijnde lijkt er een in Dordrecht te zijn, is nog aan te rijden toch.
 
Wou al zeggen, in Dordrecht is er minstens 1. Mogelijk nog wel meer.
Maar daarmee is de vraag naar ervaring ermee natuurlijk niet beantwoord ;).
 
ja wat betreft ervaring, dat is toch weer wat de doe-het-zelver ervaart. (de ene vind wit mooi, de andere zwart)
als je als beginnende klusser, een eigenwijze verhuurder treft, of als expert.
er zijn verhuurders die je laten schipperen, en er zijn er die (soms kosteloos) met het goede advies komen/helpen.
de ene verhuurder kan korting geven op onderdelen, en zelfs bestellen voor je, de ander komt zijn kantoortje pas uit als de rekening betaald moet worden.
bij de meeste zit het standaard gereedschap bij de prijs in begrepen.

mijn ervaring is vanuit het verhuren, dus of mijn advies ook geldt :)
 
Weet iemand een doe het zelf garage of huur van een brug in regio Den Haag ??

met dank.....
 
gewoon ff google op doe het zelf garage "den haag"

geldt trouwens voor elke plaats.(y)
 
Ik had het sleutelwiel.nl in Dordrecht gevonden. Bij de Mercedesclub stond een zeer positieve reactie van iemand die bijna 100 kilometertjes van Dordt woont. Dan vraag ik mezelf af waarom iemand zo'n eind gaat rijden voor een kleinigheidje.

Ik ben in een heel grijs verleden wel eens lid geweest van een sleutelclubje op het werk (kantoorbaantje .. ). Dat bleek in praktijk een soort Teun de Beun werkplaats van een paar handige Harries van de technische dienst en die jongens zaten helemaal niet te wachten op iemand die zelf wilde sleutelen.

Vandaar mijn vragen.
 
Ligt er maar net aan ik heb goede ervaringen met een brug huren.
Was een tientje per uur verder is alles gratis, wel een beetje beun gereedschap maar het werkt wel, ze hadden zelfs een luchttol die je mocht gebruiken.
Je kan dus wel het beste zelf gereedschap meenemen hoef je dat beungereedschap niet te gebruiken.
Maar voor een tientje per uur kon ik echt niet klagen!

Gewoon even goed zoeken naar een goed adresje dus.
 
rke zei:
- Zijn er nog "aparte" dingen waar ik op moet letten, zoals "neem eigen gereedschap mee"?
- Hoe is de materiaalvoorziening?
- Moet ik voor een M6 x 20 boutje in de auto springen en naar de lokale Gamma heen en weer scheuren?
- Heeft het lokaal verkrijgbare materiaal een "normaal prijskaartje"?
Van te voren zelf voor je gereedschap en materiaal zorgen lijkt me tijdtechnisch ook wel zo handig.
 
Dakloos zei:
rke zei:
- Zijn er nog "aparte" dingen waar ik op moet letten, zoals "neem eigen gereedschap mee"?
- Hoe is de materiaalvoorziening?
- Moet ik voor een M6 x 20 boutje in de auto springen en naar de lokale Gamma heen en weer scheuren?
- Heeft het lokaal verkrijgbare materiaal een "normaal prijskaartje"?
Van te voren zelf voor je gereedschap en materiaal zorgen lijkt me tijdtechnisch ook wel zo handig.

er zijn vast wel garages, waar je prof. gereedschap kan gebruiken. bij mij kon dat in ieder geval wel.
standaard was er een kar vol gereedschap, het duurdere/gevoelig gereedschap ging in overleg.
dat hing dan af van de kennis die de klusser ten toon spreidde.
 
Hoi, ik woon in de buurt van Elst en wil graag weten waar ik die brug kan huren. Alvast bedankt! Wim
 
-V8- zei:
Tsja, ik woon niet in jouw regio, maar huur wel regelmatig een brug bij mij in de buurt (Elst Utr.) en dat kost echt geen drol. Onbeperkt gebruik van alle aanwezige gereedschap en als je zorgt dat je alels weer netjes achterlaat, niets aan de hand. Deze heeft een enthousiaste eigenaar die zelfs bereid is om een handje mee te helpen.

Voor een paar tientjes heb ik een halve dag geklust. Ideaal.


Beste V8,
Kan je mij het adres sturen van de brug in Elst? Alvast bedankt! Groet, Wim
 
Een post in een topic waarin reeds 6 maand niet meer gereageerd werd, lijkt me niet de meest optimale werkwijze als je een reactie wil. Een privé-reactie of privé-bericht naar V8 geeft m.i. meer kans op het beoogde antwoord.
 
Nu het topic omhoog geschoten is, ben ik wel benieuwd of rke destijds zelfstandig zijn trekhaak bij de DHZ garage gemonteerd heeft.. ;)

Heb zelf goede ervaringen met DHZ garage Plooy, naar eigen zeggen de oudste van NL..
 
Toen ik 13 jaar geleden mijn eerste auto kocht toen ben ik de eerste 2 jaar wel eens bij een doe-het-zelf-garage geweest en dat beviel wel daar je de auto op de brug kon zetten en je overal makkelijk bij kon.

Maar toch zou ik daar nu alleen nog naartoe gaan als ik iets moet vervangen wat op steuntjes echt niet te doen is en geloof mij, ik ga echt ver op steuntjes.

In mijn ogen nadelen van een Doe-het-zelf-garage:

- Doe-het-zelf-garage zit vaak niet om de hoek, je moet vaak een stuk rijden voordat je er bent.

- Als de klus tegenzit en je kunt het niet afmaken omdat de doe-het-zelf-garage dicht gaat dan MOET je je auto daar wel laten staan, ook moet je zonder auto thuis zien te komen.

- Als je tijdens sleutelen ontdekt dat er nog een onderdeel vervangen moet worden wat je bij een autosloop wilt gaan halen dan moet je de auto eerst rijbaar maken voordat je er naartoe kan, ondertussen loopt de tijd gewoon door.
Als je het voor de deur doet dan kan je altijd wel een auto van iemand anders lenen.

- Als je tijdens sleutelen ontdekt dat er een onderdeel vervangen moet worden wat je bij de doe-het-zelf-garage kunt kopen dan denk ik dat het onderdeel daar duurder zal zijn dan bij een automaterialenhandel.

Dus er zitten voordelen maar ook nadelen aan een doe-het-zelf-garage.
 
aantal punten zijn waar.

Ik heb ook een keer moeten lopen/taxi omdat ik op vrijdagavond de bougiekabels kapot trok..
Vervolgens volgende dag, met de andere auto heen en weer, om te repareren.. Heb je weer 2 auto's op die locatie staan...

Onderdelenvoorziening hoeft geen probleem te zijn. Vaak is de garage aangesloten op 1 van de grossiersnetwerken en kan, overdag, een onderdeel wel geregeld worden. Prijs zal niet hoger zijn dan de brutoprijs die particulier ook bij de grossier aan de balie betaald.
DHZ garage verdiend wel door de korting die het krijgt van de grossier.

DHZ is voordeliger als je zelf handig bent en je weet waar je de zaken moet zoeken/oplossen.

als ik nu terugkijk, denk ik dat ik met mijn klusjes niet al te veel bespaart hebt tov de universele garagist, bij bijvoorbeeld een simpele oliewissel..

Ach, ik vind/vond het ook gewoon leuk om te doen/te leren zolang de zaken een beetje meevielen..
 
Capri driver zei:
Dakloos zei:
rke zei:
- Zijn er nog "aparte" dingen waar ik op moet letten, zoals "neem eigen gereedschap mee"?
- Hoe is de materiaalvoorziening?
- Moet ik voor een M6 x 20 boutje in de auto springen en naar de lokale Gamma heen en weer scheuren?
- Heeft het lokaal verkrijgbare materiaal een "normaal prijskaartje"?
Van te voren zelf voor je gereedschap en materiaal zorgen lijkt me tijdtechnisch ook wel zo handig.

er zijn vast wel garages, waar je prof. gereedschap kan gebruiken. bij mij kon dat in ieder geval wel.
standaard was er een kar vol gereedschap, het duurdere/gevoelig gereedschap ging in overleg.
dat hing dan af van de kennis die de klusser ten toon spreidde.
Het hangt denk ik meer af van het geld dat de klusser ten toon spreid. Maar los daarvan doelde ik erop dat het allemaal nutteloze tijd kost wanneer je elk onderdeel/gereedschap moet gaan lenen. Als je het wiel nog moet uitvinden en een paar uur een brug moet huren kun je zoals Durashift aangeeft het klusje misschien beter uitbesteden aan een vakman die er in een uurtje mee klaar is.
 
P. eugeot zei:
Toen ik 13 jaar geleden mijn eerste auto kocht toen ben ik de eerste 2 jaar wel eens bij een doe-het-zelf-garage geweest en dat beviel wel daar je de auto op de brug kon zetten en je overal makkelijk bij kon.

Maar toch zou ik daar nu alleen nog naartoe gaan als ik iets moet vervangen wat op steuntjes echt niet te doen is en geloof mij, ik ga echt ver op steuntjes.

In mijn ogen nadelen van een Doe-het-zelf-garage:

- Doe-het-zelf-garage zit vaak niet om de hoek, je moet vaak een stuk rijden voordat je er bent.
Bij mij wel.

- Als de klus tegenzit en je kunt het niet afmaken omdat de doe-het-zelf-garage dicht gaat dan MOET je je auto daar wel laten staan, ook moet je zonder auto thuis zien te komen.
Ik kan de auto gewoon voor de garage neerzetten/rollen.

- Als je tijdens sleutelen ontdekt dat er nog een onderdeel vervangen moet worden wat je bij een autosloop wilt gaan halen dan moet je de auto eerst rijbaar maken voordat je er naartoe kan, ondertussen loopt de tijd gewoon door.
Als je het voor de deur doet dan kan je altijd wel een auto van iemand anders lenen.
Neem een vriend/familielid mee met een auto.

- Als je tijdens sleutelen ontdekt dat er een onderdeel vervangen moet worden wat je bij de doe-het-zelf-garage kunt kopen dan denk ik dat het onderdeel daar duurder zal zijn dan bij een automaterialenhandel.
Rij dan even naar de automaterialenhandel.

Dus er zitten voordelen maar ook nadelen aan een doe-het-zelf-garage.
Zo zie je dat je alles gewoon kan voorkomen...
 
Bmwlover1 zei:
P. eugeot zei:
Toen ik 13 jaar geleden mijn eerste auto kocht toen ben ik de eerste 2 jaar wel eens bij een doe-het-zelf-garage geweest en dat beviel wel daar je de auto op de brug kon zetten en je overal makkelijk bij kon.

Maar toch zou ik daar nu alleen nog naartoe gaan als ik iets moet vervangen wat op steuntjes echt niet te doen is en geloof mij, ik ga echt ver op steuntjes.

In mijn ogen nadelen van een Doe-het-zelf-garage:

- Doe-het-zelf-garage zit vaak niet om de hoek, je moet vaak een stuk rijden voordat je er bent.
Bij mij wel.

- Als de klus tegenzit en je kunt het niet afmaken omdat de doe-het-zelf-garage dicht gaat dan MOET je je auto daar wel laten staan, ook moet je zonder auto thuis zien te komen.
Ik kan de auto gewoon voor de garage neerzetten/rollen.

- Als je tijdens sleutelen ontdekt dat er nog een onderdeel vervangen moet worden wat je bij een autosloop wilt gaan halen dan moet je de auto eerst rijbaar maken voordat je er naartoe kan, ondertussen loopt de tijd gewoon door.
Als je het voor de deur doet dan kan je altijd wel een auto van iemand anders lenen.
Neem een vriend/familielid mee met een auto.

- Als je tijdens sleutelen ontdekt dat er een onderdeel vervangen moet worden wat je bij de doe-het-zelf-garage kunt kopen dan denk ik dat het onderdeel daar duurder zal zijn dan bij een automaterialenhandel.
Rij dan even naar de automaterialenhandel.

Dus er zitten voordelen maar ook nadelen aan een doe-het-zelf-garage.
Zo zie je dat je alles gewoon kan voorkomen...
 
bmwlover1 zei:
- Als de klus tegenzit en je kunt het niet afmaken omdat de doe-het-zelf-garage dicht gaat dan MOET je je auto daar wel laten staan, ook moet je zonder auto thuis zien te komen.
Ik kan de auto gewoon voor de garage neerzetten/rollen.

Moet de auto wel rolbaar zijn, gaat een beetje moeilijk als bijvoorbeeld de ophanging er onderuit ligt en je geen tijd meer hebt om deze er even snel onder te zetten.
Zie het ook niet zo zitten om mijn auto op een onbeheert industrieterrein te laten staan, heb de auto het liefste gewoon voor de deur staan.

bmwlover1 zei:
- Als je tijdens sleutelen ontdekt dat er nog een onderdeel vervangen moet worden wat je bij een autosloop wilt gaan halen dan moet je de auto eerst rijbaar maken voordat je er naartoe kan, ondertussen loopt de tijd gewoon door.
Als je het voor de deur doet dan kan je altijd wel een auto van iemand anders lenen.
Neem een vriend/familielid mee met een auto.

Moet je wel met 2 auto's die kant op en die rijden allebei niet op water.
 
Als de ophanging eronderuit is kun je nog best veel met een stevige houten balk(of gewoon staal) met een setje wieltjes eronder. Kost niet zoveel. Auto kan gewoon weer de brug af ook al is de ophanging er (deels) onder vandaan. Zou als DHZ garage daar sowieso 2 setjes voor maken ter uitleen. Extra service voor de klant.

En met assteunen kun je eigenlijk alles doen.
Er zijn garages die werken niet anders dan met een setje assteunen en een krik. Net zoals veel beunhazen en hobbyisten.
Brug is echt geen must om je werk te doen. het versnelt en vergemakkelijkt enkel de werkzaamheden.
 
Durashift zei:
Nu het topic omhoog geschoten is, ben ik wel benieuwd of rke destijds zelfstandig zijn trekhaak bij de DHZ garage gemonteerd heeft.. ;)

Heb zelf goede ervaringen met DHZ garage Plooy, naar eigen zeggen de oudste van NL..
Nee.

Ik had een tweedehands sleurhaak via vwpolo.nl geregeld. Thuis heb ik het ding eens goed schoongemaakt en een montage instructie opgezocht.

Mijn vriend kon hem bij zijn baas er even onder klussen. Ik dom, ik met de hele santemekraam (netjes schoongemaakt en geverfd) naar die brug gereden. Gaatjes geboord.... bleek de trekhaak incompleet te zijn.

Inmiddels ligt de haak op de stort en omdat de verkoop plannen voor de Camry in het water zijn gevallen is een trekhaak onder de Polo nog even niet nodig.

Ik heb wel die brug hier in Dordrecht gevonden. Wat een probleem is met een brug huren is dat je eigenlijk een ervaren monteur moet zijn. Je moet vooraf afspreken hoe lang je de brug gaat gebruiken. Daarom is het ook handig om ook hele duidelijke afspraken maken hoe je om gaat met uit de planning lopen. Waar laat je een half gesloopte auto voor een paar dagen zonder dat de buurtaapjes jouw lichtmetalen wielen naar een tuintafel om toveren.
Bij de rallyclub hadden we een brug die gereserveerd was voor de rallyauto. Dan kon de auto desnoods jaren op staan.

En met assteunen kun je eigenlijk alles doen.
Er zijn garages die werken niet anders dan met een setje assteunen en een krik. Net zoals veel beunhazen en hobbyisten.
Brug is echt geen must om je werk te doen. het versnelt en vergemakkelijkt enkel de werkzaamheden.
Is ook wel waar.

Ik heb een paar assteunen. Maar sommige werkzaamheden zijn erg lastig zonder brug.
 
rke zei:
Ik had een tweedehands sleurhaak via vwpolo.nl geregeld. Thuis heb ik het ding eens goed schoongemaakt en een montage instructie opgezocht.

Mijn vriend kon hem bij zijn baas er even onder klussen. Ik dom, ik met de hele santemekraam (netjes schoongemaakt en geverfd) naar die brug gereden. Gaatjes geboord.... bleek de trekhaak incompleet te zijn.

2e Hands spul is veelal niet compleet. maakt niet uit of je het van een forumlid of van een marktplaatsboer haalt.
Trekhaken zijn bij veel auto's een stuk ingewikkelder dan een simpele balk die je er met een boutje of 4 op draait.
Zo bestond de trekhaak op mijn vorige polo uit iets van 7 delen, bouten en bekabeling niet meegeteld, want dat waren er ook nog iets van 14 of 16 totaal. Je had dus terug kunnen gaan naar de vorige eigenaar van de trekhaak voor de ontbrekende delen.

Op je montage-instructie stond toch ook wel welke onderdelen je nodig had? Net zoals ikea kasten: Eerst controleren of je alles wel hebt, dan pas beginnen :p

Vertel eens wat er zo lastig is om zonder brug te doen? Onhandig is er veel. Sneller werken kun je sowieso op een brug (en alles zit op ooghoogte, wat soms erg prettig is voor het overzicht) maar voor 99% van de werkzaamheden heb je geen brug nodig.
 
Pobresh zei:
rke zei:
Ik had een tweedehands sleurhaak via vwpolo.nl geregeld. Thuis heb ik het ding eens goed schoongemaakt en een montage instructie opgezocht.

Mijn vriend kon hem bij zijn baas er even onder klussen. Ik dom, ik met de hele santemekraam (netjes schoongemaakt en geverfd) naar die brug gereden. Gaatjes geboord.... bleek de trekhaak incompleet te zijn.

2e Hands spul is veelal niet compleet. maakt niet uit of je het van een forumlid of van een marktplaatsboer haalt.
Trekhaken zijn bij veel auto's een stuk ingewikkelder dan een simpele balk die je er met een boutje of 4 op draait.
Zo bestond de trekhaak op mijn vorige polo uit iets van 7 delen, bouten en bekabeling niet meegeteld, want dat waren er ook nog iets van 14 of 16 totaal. Je had dus terug kunnen gaan naar de vorige eigenaar van de trekhaak voor de ontbrekende delen.

Op je montage-instructie stond toch ook wel welke onderdelen je nodig had? Net zoals ikea kasten: Eerst controleren of je alles wel hebt, dan pas beginnen :p

Vertel eens wat er zo lastig is om zonder brug te doen? Onhandig is er veel. Sneller werken kun je sowieso op een brug (en alles zit op ooghoogte, wat soms erg prettig is voor het overzicht) maar voor 99% van de werkzaamheden heb je geen brug nodig.
Heb je gelijk in maar kom op man, moeilijk gaan doen voor een tientje per uur?
 
Pobresh zei:
Bmwlover1 zei:
Vertel eens wat er zo lastig is om zonder brug te doen? Onhandig is er veel. Sneller werken kun je sowieso op een brug (en alles zit op ooghoogte, wat soms erg prettig is voor het overzicht) maar voor 99% van de werkzaamheden heb je geen brug nodig.
Heb je gelijk in maar kom op man, moeilijk gaan doen voor een tientje per uur?

Tuurlijk. Maar je moet wel vooraf goed weten hoe lang je bezig bent. Je zal niet de eerste zijn die 2 uur een brug huurt en er uiteindelijk 3 tot 4 uur voor nodig heeft om de klus te klaren. Bouten die niet los komen of afbreken, uitlaatdelen die niet uit elkaar willen. Nog een onderdeel dat onverwacht bijgehaald moet worden en ook extra montagetijd kost enzovoorts.
en 10 euro per uur. Maak er maar minstens 25 van. Althans, hier in de buurt.
 
Pobresh zei:
rke zei:
Ik had een tweedehands sleurhaak via vwpolo.nl geregeld. Thuis heb ik het ding eens goed schoongemaakt en een montage instructie opgezocht.

Mijn vriend kon hem bij zijn baas er even onder klussen. Ik dom, ik met de hele santemekraam (netjes schoongemaakt en geverfd) naar die brug gereden. Gaatjes geboord.... bleek de trekhaak incompleet te zijn.

2e Hands spul is veelal niet compleet. maakt niet uit of je het van een forumlid of van een marktplaatsboer haalt.
Trekhaken zijn bij veel auto's een stuk ingewikkelder dan een simpele balk die je er met een boutje of 4 op draait.
Zo bestond de trekhaak op mijn vorige polo uit iets van 7 delen, bouten en bekabeling niet meegeteld, want dat waren er ook nog iets van 14 of 16 totaal. Je had dus terug kunnen gaan naar de vorige eigenaar van de trekhaak voor de ontbrekende delen.

Op je montage-instructie stond toch ook wel welke onderdelen je nodig had? Net zoals ikea kasten: Eerst controleren of je alles wel hebt, dan pas beginnen :p

Vertel eens wat er zo lastig is om zonder brug te doen? Onhandig is er veel. Sneller werken kun je sowieso op een brug (en alles zit op ooghoogte, wat soms erg prettig is voor het overzicht) maar voor 99% van de werkzaamheden heb je geen brug nodig.
1- Ik had vijf onderdelen, de twee verstevigingsdelen waren er niet bij. Ik heb de verkoper gebeld en die beweerde bij hoog en laag dat die er niet bij hoorden, "want onder de door hem gekochte Polo (voor de autocross) zaten deze delen ook niet". Toen ik de haak kocht, was het typeplaatje ondergekalkt met verf, ik heb dus eerst die verf er af gehaald om een handleiding voor bevestiging te kunnen zoeken.
Uiteindelijk heb ik besloten dat ik heb geen zin heb in een sleurhut die aan een flapperend stukje blik vast zit.
2- Ik (ik ben niet meer zo jong) vind het lastig om bijvoorbeeld te lassen, boren of slijpen onder een auto terwijl ik op mijn rug op de grond lig. Dat lukt veel beter als de auto op een brug staat.

Pobresh zei:
Pobresh zei:
Bmwlover1 zei:
Vertel eens wat er zo lastig is om zonder brug te doen? Onhandig is er veel. Sneller werken kun je sowieso op een brug (en alles zit op ooghoogte, wat soms erg prettig is voor het overzicht) maar voor 99% van de werkzaamheden heb je geen brug nodig.
Heb je gelijk in maar kom op man, moeilijk gaan doen voor een tientje per uur?

Tuurlijk. Maar je moet wel vooraf goed weten hoe lang je bezig bent. Je zal niet de eerste zijn die 2 uur een brug huurt en er uiteindelijk 3 tot 4 uur voor nodig heeft om de klus te klaren. Bouten die niet los komen of afbreken, uitlaatdelen die niet uit elkaar willen. Nog een onderdeel dat onverwacht bijgehaald moet worden en ook extra montagetijd kost enzovoorts.
en 10 euro per uur. Maak er maar minstens 25 van. Althans, hier in de buurt.
Ik ben een amateur-sleutelaar. Voor mij is vrijwel geen enkele klus een routine-klus. Dat is op zichzelf geen probleem, ik werk niet voor uren maal tarief. Als ik een brug moet huren is inschatten hoe lang de klus gaat duren erg lastig.

Ik sleutel voor mijn plezier, niet voor een ongeduldige klant die iedere minuut de rekening ziet oplopen.
 
Eens met Pobresh & rke.

Vooraf aangeven hoeveel uur je de brug huurt lijkt mij ook lastig..

Kennelijk grote drukte?
Bij mijn DHZ garage is het gewoon 'wie het eerst komt, het eerst maalt'
Deadline is dan de sluitingstijd op zaterdagmiddag.. ;)
 
Durashift zei:
Eens met Pobresh & rke.

Vooraf aangeven hoeveel uur je de brug huurt lijkt mij ook lastig..

Kennelijk grote drukte?
Bij mijn DHZ garage is het gewoon 'wie het eerst komt, het eerst maalt'
Deadline is dan de sluitingstijd op zaterdagmiddag.. ;)
En als blijkt dat ik de auto een paar dagen op de brug will hebben, loopt de meter van het huren door? In plaats van gesjouw met half uit elkaar gesloopte auto's?
 
rke zei:
Durashift zei:
Eens met Pobresh & rke.

Vooraf aangeven hoeveel uur je de brug huurt lijkt mij ook lastig..

Kennelijk grote drukte?
Bij mijn DHZ garage is het gewoon 'wie het eerst komt, het eerst maalt'
Deadline is dan de sluitingstijd op zaterdagmiddag.. ;)
En als blijkt dat ik de auto een paar dagen op de brug will hebben, loopt de meter van het huren door? In plaats van gesjouw met half uit elkaar gesloopte auto's?

3 dagen a 25 euro per uur (om maar een voorbeeld te noemen) alle uren worden geteld. Zit je op een prijskaartje van 1800 euro. Had je m toch beter langs de garage kunnen brengen. Zelfs als er maar 8 uur per dag word geteld a 600 euro dan. Lijkt me niet echt heel bevorderlijk voor je bankrekening. DHZ garage zal wel blij zijn met zo'n klant, geld stroomt wel binnen :p
 
Well, Excusus voor mijn post in het Engels.

After using the Do it yourself services in NL for about few months now, I found something very interesting.

1. Planning ahead what you are going to do and what material (read parts), tools and equipment you need for work helps calculate time needed. Time = money. An additional 10-20Euros can be kept aside for longer duration work.
2. Think of spare time, as one might need to rest a bit in between and also think some ideas to improvise a task. Naturally it is learning process.
3. Sticking to the plan is very important, as this is the culprit for increased costs. You can always come another day with a fresh mind to fix the part (esp. the parts which are not noodzakelijk to ride).
4. Combining things help. I will quote with an example. I had to change my main thermostat on a bmw E90. It takes about 2-3 hours to do that. While changing a thermostat, you create a good amount of room to access other parts which are prone to wear. In my case, the V-riem, tensioner and the pulleys. So I did all of them at once. It would have costed 5 hours in total, if you do them on separate days.
5. You are not always going to use the bridge. Some garages have the space to be rented (at about half of the bridge cost or even less). Use that. eg. Remove engine bottom shield and move the car away till you finish the tasks which might not need the bridge. Again drive it back to bridge at the end to mount the cover. Saves money and makes job quicker. Usually, your DIY garage might just charge 1 hour for the bridge if you use it for 2 times 10-15 minutes separately.
6. Always bring your own tools. It cost 150-200EUR to build your own toolset. (eg : Proxxon 1/2 and 1/4 doppenset, additional torx male and female + hex bit set from proxxon, wika Screw drivers, Gedore / Hazet ring-ringsleutel, steek-ring sleutels, Matador inbussleutels, Knipex tangen, magnetic mount lamp and hammer ). Then you know exactly where to find what. That saves a lot of time, as you keep on doing things with the same toolset. Investing in a good set helps in the long run.

My car : BMW E90 318d
My DIY garage : Check, Bemmel
I drive approx. 10kms to reach my garage.
 
Terug
Bovenaan