Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Peking eend hebben we ook gehad, inderdaad smakelijk. Maar over de foto moet ik je even corrigeren: Dat is dus de squirrel fish waar ik het over had en die komt oorspronkelijk uit Suzhou. Aangezien het bedrijf waarvoor ik werk een vestiging in Suzhou heeft, heb ik die diverse keren gehad. Heerlijk! Simpelweg gefrituurde vis met zoetzuur en dus prima te overzien qua smaken, maar door de bereidingswijze ziet het er geweldig uit.
Die zit er al in inderdaad maar met teveel troep verstopt dat ook gewoon. Het was zo opvallend dat na het met horten en stoten parkeren (de rem die er steeds opschoot) vrijwel meteen daarna de motor niet meer draaiend te houden was. Nog een tijdje laten rusten in de hoop dat het dan zou bezinken maar helaas...Ai, dat is vervelend bij de NSU. Zit er geen benzinefilter tussen? Zoiets inbouwen?
![]()
Benzinefilters en andere brandstof filters
Benzinefilters en andere brandstof filterswww.carburateurwinkel.nl
Moderator
De Nio heeft een heel handig tabblad met snelkoppelingen als je het scherm naar rechts swiped. Alleen moet je dat net even ontdekken. Verder gebruik ik heel erg veel de stembediening, al is het maar om het juiste menu te openen. Climate control vind ik bij de Nio dan weer een verademing hoe simpel dat te vinden is en aan te passen - al wordt daarvan de stembesturing ook steeds beter. Dan kan je al tijdens het instappen de instellingen doorgeven en als je eenmaal goed zit staat alles ingesteld. Telefoon menu zit echter nogal verstopt. Knoppen op het stuur even wennen inderdaad; maar ze veranderen gelukkig niet constant van functie. Ik heb meer moeten wennen aan de knoppen voor de ramen; die werken voor het gevoel andersom van wat je zou verwachten.Ik heb vandaag net een Nio Et5 Touring mogen sturen, een grijs exemplaar met die groenige bekleding. Fijne auto, lekkere stoelen. Het systeem is wel even wennen, ook had ik geen idee wat de functies zijn van de knoppen op het stuur, net als bij vele andere recente merk/modellen.
En wat is zo'n Et5 breed! Als passagier merk je dat niet, maar als bestuurder direct.
Moderator
Haha, ik had precies hetzelfde! Mijn collega vond het juist wel logisch werken.Ik heb meer moeten wennen aan de knoppen voor de ramen; die werken voor het gevoel andersom van wat je zou verwachten.
Moderator
Het is heel interessant om te zien hoe autobedrijven eigenlijk steeds minder dat zijn; autobedrijven. De auto is een deel van de totale business case. En dat maakt ook dat die bedrijven die dat juist wel doen (bv de kleinere sportwagen bouwers) zich steeds meer kunnen onderscheiden. Het verschil tussen gezins/zakenauto's en niche wordt zo steeds groter. Idem voor personenauto's en commercieel gebruik.Wat een gigantische technologische ontwikkelingen hebben er toch plaatsgevonden. En volgens mij gaat er al aardig wat geld om in de EV business.
Ja, ook dat. Was ik in mijn enthousiasme even vergeten.Ah gaaf, zeg! Mooie trip de Alpen in!
Zo wordt de naam van het merk tenminste eer aan gedaan.Ah gaaf, zeg! Mooie trip de Alpen in!
Voor wie inspiratie wil, de volgende passen konden we geheel rijden:
- Julierpass (CH) --> bijna het hele jaar door open ivb met ligging bij St. Moritz.
- Passo dello Spluga (IT) / Splugenpass (CH) --> heel krap en uitdagend
- Gotthardpass (CH) --> de oude pas met kinderkopjes gaat pas heel laat in het seizoen open en is nog maar deels aanwezig. De nieuwere pas is echter ook leuk.
- Oberalppass (CH) --> Wat minder bekend en daardoor rustiger
En deze waren gedeeltelijk open:
- Furkapass (CH) --> Vooral bekend van de Goldfinger film die op en nabij de pas zijn opgenomen. Leuk rijden maar in het seizoen erg druk en krap verwacht ik.
- Sustenpass (CH) --> Wat minder bekend maar niet al te uitdagend
Op de Furka liep er een fotograaf rond die erg gecharmeerd was van de Alpine. Dat maakt de kwaliteit qua foto's meteen een stuk beter.
![]()