Engelse Golf importeren

A

Anoniem

Guest
Beste Forumleden,

Ik hoop dat ik dit op de juiste plek post, anders hoor ik het natuurlijk graag.

Als onderdeel van mijn recente verhuizing van het VK naar NL heb ik mijn Golf Variant Mk7 (2014) meegenomen. De auto is inmiddels al door de douane ingeklaard (belasting/bpm vrij door de vrijstelling die geldt bij verhuizing).

Eind deze week heb ik de RWD keuring voor het technische gedeelte van de import. Het VK is natuurlijk niet langer EU lid, maar omdat deze auto wel voor het eerst geregistreerd is toen zij nog wel lid waren is de import een stuk makkelijker. In principe is de keuring gelijk aan die van een EU auto. Wel moet ik natuurlijk zaken als mijn verlichting aanpassen aan het rechtsrijdende verkeer hier.

Ik heb de de volgende 2 aanpassingen gedaan:
1. nieuwe koplampunits
2. mistlamp achter naar de linkerkant verplaatst.

Mijn vraag is of iemand weet of ik nog een aanpassing vergeten ben?

Alvast bedankt!

Groeten,
Kevin

Piet Paaltjens zei:
Misschien niet verplicht maar wel handig, stuur naar de rechterkant verplaatsen?

Daar zit het stuur nu toch al? Naar links verplaatsen lijkt handiger !! :D

Zonder gekheid, niet aan beginnen, veel te omslachtig, zeker bij een acht jaar oude auto.

Chef du hev zei:
Piet Paaltjens zei:
Misschien niet verplicht maar wel handig, stuur naar de rechterkant verplaatsen?

Daar zit het stuur nu toch al? Naar links verplaatsen lijkt handiger !! :D

Zonder gekheid, niet aan beginnen, veel te omslachtig, zeker bij een acht jaar oude auto.

Lijkt me ook. Is een links gestuurde Golf kopen dan niet veel goedkoper?

Het stuur zit uiteraard rechts en natuurlijk blijft die daar ook. Niks mis mee, ik rij al jaren in die auto op die manier (in zowel NL als UK) dus geen idee waarom dat nu ineens niet meer zou kunnen. Enige nadeel: slagbomen bij parkeergarages :p
Qua kosten is het veel goedkoper mijn Engelse auto te blijven rijden dan een vergelijkbare Nederlandse te kopen (ruim 3x zo goedkoop voor de geïnteresseerde). Vandaar ook dat ik hem geïmporteerd heb.
Mijn vraag gaat dus echt over de technisch vereiste aanpassingen. Ik denk dat mijn lijstje al compleet is, maar dat wilde ik dus graag even dubbel checken.

Vroem 4727790 zei:
CUT
Wel moet ik natuurlijk zaken als mijn verlichting aanpassen aan het rechtsrijdende verkeer hier.

Ik heb de de volgende 2 aanpassingen gedaan:
1. nieuwe koplampunits
2. mistlamp achter naar de linkerkant verplaatst.

Mijn vraag is of iemand weet of ik nog een aanpassing vergeten ben?

Alvast bedankt!

Groeten,
Kevin

Er staat mij iets bij van achteruitrijlamp aanpassen of verdraaien, verder niks, maar de RDW zal je ongetwijfeld wel kunnen voorlichten.

Dat is exact hoe ik dat oploste toen ik in Engeland op mn werk kwam met toen nog een Nederlandse auto haha.

kalman zei:
Vroem 4727790 zei:
Enige nadeel: slagbomen bij parkeergarages

Dat is makkelijk op te lossen, gewoon achteruit door de slagbomen:)

Een collega had een latje met knijper en reed dan met draadloze bankpas naar binnen en buiten.

Tegenwoordig heb je ook veel kentekenplaatherkenning. Probleem lost zichzelf opq

^^ dat is vooral met uitrijden handig. Bij inrijden zal je toch een kaartje trekken of die bankpas moeten gebruiken.

Terug
Bovenaan