F G001 zei:
*** UPDATE ***
De discussie en oprechte bezwaren tegen de afstand door velen, in combinatie met de kosten heeft mij er toe gebracht eens een modelletje los te laten op reizen met de trein. Als de P+R bij Deventer station inderdaad rond mijn tijd (6.45/7.00u) plaats heeft, is dit een hele serieuze optie. In tijd ga ik er niets op winnen en comfort ook niet, maar qua kosten en energie wel.
En dan wordt de autokeuze dus ook totaal anders. Als het alleen om woon-Deventer gaat is een elektrische auto nl de beste keuze (er staat een laadpaal bij het huis dat we hebben gekocht, die we kunnen overnemen). Nu dan nog bedenken welke en wat de vervanger van de V60 moet worden...to be continued.
Wat betreft het huis en de tuin: Uiteraard heb ik hier weloverwogen keuzes gemaakt en doe ik straks niet alles zelf, maar dit is een autoforum. Hoe ik mijn vrije tijd in deel is een ander verhaal en mijn gezin is (klinkt gek) de reden dat we deze stap maken.
*** UPDATE ***
Kijk, nu kunnen we vooruit.
Om te beginnen zou ik de Volvo houden en overnemen einde lease, als luxueuze gezinswagen.
Voor het dagdagelijks transport naar de stationsparking zou ik dan een wagen nemen waarbij ik niet huiver telkens ik een nieuw krasje of parkeerdeukje ontdek (terwijl er vanzelfsprekend weer geen briefje achtergelaten is).
En dan zou ik eerst en vooral aan een Mitsubishi Outlander PHEV denken, ik vermoed dat de Nederlandse occasionmarkt tegenwoordig overspoeld wordt door die dingen ex-lease.
Met een beetje geluk kan je de tijd op de trein nuttig gebruiken om alvast je mails te beantwoorden, win/win dus.