Emiel: Audi A6 C8 55 tfsi e, Volkswagen Crosspolo, Volkswagen kever 1200

Afgelopen maandag bij de jongens van VAGtechniek langs geweest. Dure dag maar dan kunnen we ook weer even vooruit, de auto heeft inmiddels 58000km gereden dus tijd voor inspectie en de eerste APK

- APK zonder opmerkingen, had ook niet anders verwacht

- inspectie

- nieuwe bougies

- DSG onderhoud

- stage 1 tuning

- stage 2 bak tuning

Hele andere auto terug gekregen, schakelmomenten zijn veel beter, de auto remt meer op de motor en schakelt niet zo vroeg door. Dat was voor mij het meest belangrijke. De extra 40pk en 80nm koppel zijn mooi meegenomen :)

In de ochtend het onderhoud:

7vssItL.jpg

In de middag de Tuning:

r4KHOuY.jpg

Ondertussen in de keurige wachtruimte door kunnen werken:

uiyvjNj.jpg

Goh, alleen al die uitstraling van werkvloer en wachtruimte kan menig merkdealer een puntje aan zuigen.

Inmiddels weer bijna een jaar verder. De polo heeft recent weer een verse apk en olie gekregen. Dat was met 5000km afgelopen jaar niet echt nodig maar vind jaarlijks een beurt toch fijn. Mijn wederhelft fiets tegenwoordig naar het werk dus ik neem de polo af en toe mee zodat deze in elk geval nog wat kilometers maakt.

De a6 heb ik vorige week de zomerwielen weer onder gemonteerd. Dit keer met spacers. Normaal ben ik daar niet van maar de wielen staan origineel wel heel erg ver naar binnen. Dus de gok genomen en een paar H&R spacers gemonteerd met bijbehorende langere bouten. Daarvan waren de ervaringen op diverse fora in elk geval goed. Ook ik rij er inmiddels tevreden mee rond. Geen trillingen of andere gekke dingen. Ik heb gekozen voor 15mm voor en achter. Veelal wordt 15-20mm gebruikt maar ivm caravan toch gekozen voor de "veilige" optie.

idx107y.jpg

Xf6iNoG.jpg

Moet nog een keer mooie foto's maken maar 5 minuten na montage is het gaan regenen en het is vandaag zo ongeveer voor het eerst weer droog.

Inmiddels staat de teller op iets meer dan 67000km en heb ik bijna 20000km probleemloos gereden. Nog steeds erg tevreden met de auto.

weWiu8Q.jpg

Die wielen zitten nu precies goed inderdaad.
Ik zie nu pas de foto's van Vagtechniek, dat ziet er inderdaad minstens net zo goed uit als een dealer. Lijkt me een fijn adres!

Zolang een merk als Porsche zulke spacers zelf in de accessoirefolder zet zal er weinig mis mee zijn. Je zoekt geen extreme breedte op en de auto ziet er aanzienlijk beter uit. De zijkant zal wel eerder vies worden nu, elk voordeel...

@Barri, wielen vullen de wielkasten inderdaad veel beter. Het is minstens gelijkwaardig aan de dealer inderdaad, prijstechnisch echter veel beter. Voor mij idee qua kennis ook. Een reguliere beurt voer ik echter in eigen dorp uit. Vag techniek is toch bijna 1 uur enkele reis voor mij. Voor een simpele oliewissel net wat te ver.

Hier een wat oudere foto, is duidelijk te zien dat de wielen erg ver naar binnen staan:

8CQGv9g.jpg

@ Elco, niet gezien dat ze origineel ook aangeboden worden. Ik ben inderdaad niet voor extreem gegaan, after market velgen hebben vaak gelijke ET waardes. Hij wordt wel (nog) sneller vies inderdaad, dat was al een "probleem", is nu nog wat erger geworden :)

Prachtig zo met die spacers!
Zo'n kleine ingreep doet al veel met een auto, zonde als zulke mooie velgen zo diep in de wielkast zitten.

Inmiddels bijna 1 jaar het topic weer eens afstoffen met een "nieuwe" auto.

De zoektocht naar wat nieuws begint bij mij meestal na een jaar of 2 om na 3 jaar wat nieuws te kopen. Langzaam afwegingen maken en opties bekijken. Was er bijna van overtuigd een Audi Etron te gaan kopen maar begreep links en rechts dat daar toch wel wat mankementen aan kunnen komen die niet perse leuk zijn voor je banksaldo. Daarnaast was de range voor mij ook een reden nog niet volledig over te stappen. 2-300km is toch echt krap aan, zeker met vakanties.

De andere kanshebber was het nieuwere model A6, dan als phev. Voor mij met dagelijks 30-50km voldoende "range" en als ik verder weg moet of op vakantie ga geen "laadstress". Verder spelen de belastingregels ook een rol, beide auto's zijn niet licht maar de A6 is met 2050kg toch behoorlijk wat lichter dan de Etron met zijn 2500kg.

Uiteindelijk vanaf oktober wat specifieke auto's op gaan slaan in de mobile.de app. Het aanbod is NL is nog niet bijster groot en wat er te koop staat komt voor 98% rechtstreeks uit Duitsland. Voordeel is dat de A6 55 tfsi e (hele mond vol) standaard is uitgevoerd als S-line uitvoeren en nog wat andere leuke opties heeft. Ik heb vrij specifieke wensen en bij een auto die redelijk op maat te configureren maakt dat het zoeken wat lastiger. Dingen als een afgevlakt stuur/360 camera's/ACC/ambientepakket/lichte kleur/black optic/geen panodak/max 60k km maakten dat er niet veel auto's naar voren kwamen.

Van 1 van de 7 auto's die al een tijdje in mijn lijst stonden kreeg ik 2 weken geleden een melding dat de prijs was gezakt. En voor mij dusdanig dat het interessant genoeg was om te gaan kijken. De auto stond in Dusseldorf, dat is voor mij 45min rijden dus gebeld/vrouw en kind bij elkaar geroepen en naar Audi Dusseldorf gereden. Lakdiktemeter mee, alles in orde. Enkel de banden waren zo goed als op. Die konden op eigen kosten vervangen worden, daar niet voor gekozen want ik wil waarschijnlijk andere velgen voor de zomer en de huidige set als winterset gebruiken. Uiteindelijk daar nog een kleine korting voor gekregen. In Duitsland is de prijs wat dat betreft redelijk vast. Koopovereenkomst getekend en ondertussen met Sjoeritzz contact gehad voor het verdere traject.

Auto is daarna keurig afgeleverd en opgehaald door Sjoeritzz (Chris), heeft 54k gelopen en heeft alvast de 60k beurt gehad (blij mee want die is niet goedkoop). Tot mijn verbazing hebben ze alsnog 4 nieuwe banden gemonteerd. Toch mooi meegenomen.

Ik verwacht volgende week ergens te kunnen gaan rijden. De huidige A6 gaat daarna de verkoop in. Door alle hectiek en snel handelen ben ik vergeten een paar mooie foto's te maken en de advertentie was ook al offline toen ik bedacht daar de foto's vanaf te halen. Ik heb voor nu dus enkel een paar minder goede foto's die nog op mijn telefoon stonden.

Het is dus geworden (in een notendop):

Audi A6 55 tfsi e quattro sport
Gletscherweiss
Black optic
20inch velgen
Matrix Led
360 view
Business-paket
Assistenpaket tour

X6UqARx.jpg

34ESAd1.jpg

NWbx6ah.jpg

SQXbSHm.jpg

Oud en nieuw naast elkaar, beide niet heel erg toonbaar:

fEOI5D6.jpg

Inmiddels dus naar NL gehaald en wachtend op kenteken.

IY647Da.jpg

Zijn er nog wensen. Jazeker, er mist namelijk een optie die ik vaker nodig heb. Een trekhaak. Daarvoor inmiddels al een afspraak gemaakt en gelijktijdig nog wat sofwarematige tweaks uitvoeren Daarnaast staan een S6 of maxton diffuser op de lijst en een set 21 inch velgen voor de zomer. Als laatste een set zwarte logo's.

Voor nu eerst maar eens rijden.

Mooie auto zeg! C8 vind ik sowieso een geslaagd model. Een 'echt' kleurtje had hem goed gestaan al weet ik zelf hoe lastig dat is als je gebruikt zoekt. Met de modificaties (dikke wielen, ontchromen en Maxton pakket) die je nog gaat doen had deze ook zo in de showroom van Rijt auto's kunnen staan. Die doet meestal precies hetzelfde.

Mooie auto zeg! C8 vind ik sowieso een geslaagd model. Een 'echt' kleurtje had hem goed gestaan al weet ik zelf hoe lastig dat is als je gebruikt zoekt. Met de modificaties (dikke wielen, ontchromen en Maxton pakket) die je nog gaat doen had deze ook zo in de showroom van Rijt auto's kunnen staan. Die doet meestal precies hetzelfde.

Dankje! Ben er ook erg blij mee en ook lang naar opzoek geweest. De huidige occasion markt speelt overigens ook mee in dit hele verhaal. Ik schrijf op mijn huidige A6 echt amper af in de bijna 3 jaar die ik hem in bezit heb.

Het is overigens een metallic lak die in de zon toch echt wel schittert. Maar een "echte" kleur is inderdaad moeilijk te vinden, voor mij was het wit of een grijstint. Donkere kleuren zijn niks voor mij, dan sta ik 2x per dag in de wasbox.

Ik moet zeggen dat ik wekelijks de vlogs van Rijt volg, komen daar mooie dingen voorbij! Voor mij enkel een diffuser, de rest komt er niet op. En de logo's in zwart staan wat mij betreft beter bij de rest, 2 chrome logo's bij een verder zwart afgewerkte auto vind ik minder mooi.

Haha, ik volg RKODW ook wekelijks. Meestal inderdaad smaakvolle auto's. Zwarte logo's zou ik bij deze ook doen hoor. Vind deze witte kleur zeker goed staan hoor. Kan ie goed hebben.

Van harte Emiel :D Leuk om deze hier tegen te komen en ook via Sjoeritzzz. Ik heb deze witte ook in mijn lijstje gehad, toen ik naar A6 met stekker aan het rondkijken was. Voor mij was de zwartoptiek juist een no-go. Gletsjerwit is wit, ja, maar wel een hele mooie wit. Zoals je zelf al schrijft, met een mooie metallic flake er in.

Ook het afschrijvingsverhaal herken. Ik krijg nu voor mijn A6 zelfs méér dan ik er anderhalf jaar geleden zelf voor heb afgerekend bij overname van leasemaatschappij. Zelfs een keurig modaal maandsalaris méér, dus erg leuk zaken doen geweest nu.

Met één mod-suggestie kan ik je misschien nog helpen: zonneklep aan passagierskant vervangen door de UK-versie zonder airbagsticker. Die heb ik immers binnenkort over ;) Daarnaast kan ik wellicht mijn 19" winterset aantrekkelijk voor je maken?
Chris heeft mijn nummer wel voor je.

Veel plezier er mee! Veel behouden kilometers gewenst!

Van harte Emiel :D Leuk om deze hier tegen te komen en ook via Sjoeritzzz. Ik heb deze witte ook in mijn lijstje gehad, toen ik naar A6 met stekker aan het rondkijken was. Voor mij was de zwartoptiek juist een no-go. Gletsjerwit is wit, ja, maar wel een hele mooie wit. Zoals je zelf al schrijft, met een mooie metallic flake er in.

Ook het afschrijvingsverhaal herken. Ik krijg nu voor mijn A6 zelfs méér dan ik er anderhalf jaar geleden zelf voor heb afgerekend bij overname van leasemaatschappij. Zelfs een keurig modaal maandsalaris méér, dus erg leuk zaken doen geweest nu.

Met één mod-suggestie kan ik je misschien nog helpen: zonneklep aan passagierskant vervangen door de UK-versie zonder airbagsticker. Die heb ik immers binnenkort over ;) Daarnaast kan ik wellicht mijn 19" winterset aantrekkelijk voor je maken?
Chris heeft mijn nummer wel voor je.

Veel plezier er mee! Veel behouden kilometers gewenst!

Dankjewel.

Ik hou me zeker aanbevolen voor de zonneklep, heb die mod op audiforum vaker bij je gezien. Ik app je daarvoor! Ik zal ook op AF eens een topic update doen maar ben daar eerlijk gezegd minder actief de laatste jaren omdat ik het idee heb dat het forum in zijn geheel wat minder actief is.

De winterwielen ga ik over nadenken. Nu er onverwacht hagelnieuwe banden om de 20inch wielen zit is het jammer die te vervangen voor winterbanden. Mooi meegenomen natuurlijk maar moet nu mijn banden/velgen keuzes even reorganiseren.

Dankje! Ben er ook erg blij mee en ook lang naar opzoek geweest. De huidige occasion markt speelt overigens ook mee in dit hele verhaal. Ik schrijf op mijn huidige A6 echt amper af in de bijna 3 jaar die ik hem in bezit heb.

Het is overigens een metallic lak die in de zon toch echt wel schittert. Maar een "echte" kleur is inderdaad moeilijk te vinden, voor mij was het wit of een grijstint. Donkere kleuren zijn niks voor mij, dan sta ik 2x per dag in de wasbox.

Ik moet zeggen dat ik wekelijks de vlogs van Rijt volg, komen daar mooie dingen voorbij! Voor mij enkel een diffuser, de rest komt er niet op. En de logo's in zwart staan wat mij betreft beter bij de rest, 2 chrome logo's bij een verder zwart afgewerkte auto vind ik minder mooi.

Mooie nieuwe A6. Sommige weggebruikers die vlug kijken zullen vast denken dat je van de Politie bent. :ROFLMAO:
Zelf volg ik de vlogs van John ook! Het is net een snoep- of speelgoedwinkel daar…

Gefeliciteerd!
Qua zwartoptiek sluit ik me aan bij Ketelapper, hoewel ik het bij een witte auto wel snap en met mijn forumnaam kan ik verder jouw keuze alleen maar toejuigen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de hororverhalen over de e-tron, kan ik daar vast rekening mee houden ;-)

Bij mijn huidige A6 bewust gekozen voor non zwart optiek ivm "sjonnie" uitstraling. Bij de C8 in het wit vind ik Chrome dan weer niet mooi. Op een donkere kleur zou ik daar zeker wel weer voor kiezen.

Wat betreft de Etron, er wil nog wel eens een motor sneuvelen, als ik het goed begrijp door koelproblemen, onder andere hier meer info te vinden: https://www.audiforum.nl/forum/mode...25997-e-tron-55-achterste-motor-defect-2.html

Om zelfde redenen ook bewust geen pano dak gekozen, die lekken ook met de bosjes. Ook geen goedkoper reparatie.

Mooie stap! Een witte Avant is wel een beetje politie-achtig, dat zou mij tegenhouden. Verder wel een fijn ding lijkt me zo! Veel plezier ermee.
Bizarre meevaller van die banden, heel gek. Je lijkt het besproken te hebben, en dan toch nieuwe banden erop.

Banden zijn inderdaad specifiek besproken, heb aangegeven dat ze zo goed als kaal waren. Mijn Duits is niet heel goed maar ik begreep duidelijk dat nieuwe banden niet bij de prijs inbegrepen waren. Je moet van de kleur houden, in het echt is het een andere kleur dan op de foto. Het "politie" wit is echt anders.

Duitse verkopers zijn simpele 'dozenschuivers' zonder enige emotie bij de doos (= auto) die ze schuiven. Vaak is de afleverafdeling ook weer helemaal los van de verkoopkantoortjes. Die afleverafdeling voert keurig netjes de Audi Gebrauchtwagen 110 Punkte Check uit. Daarin staat een minimale profieldiepte voor banden bij aflevering. Jouw banden zaten daar vast onder, dus dan gaan er nieuwe onder. Ze kijken dan nergens naar, koppelen niet terug, maar grote massa-machine marcheert gewoon zo verder. Dus mazzeltje, inpakken, wegwezen :)

hele fijne keuze hoor.. ben zelf niet echt fan van Audi maar deze generatie A6 kan me erg bekoren. Jammer dat je ze niet heel veel ziet, vind vooral de achterkant erg fraai met die subtiele chroom strip.

Collega van mij heeft m volledig zwart/zwart, erg fraaie combi voor het oog. Niet mijn keuze (ook ik hou van kleur), maar het ziet er wel goed uit.

Geniet

Mooi.
Leuk weetje, Keet, over die aflevering en die banden.
Mazzeltje voor Miel.

Even twee blauw uitschijnende folietjes over die radarblokjes in de grille en je krijgt even wat meer ruimte op de weg. :ROFLMAO:

Inderdaad een leuk weetje, had jammer geweest als ik het ingestemd met het vervangen van de banden, dan had ik zomaar € 1000,- extra af mogen rekenen.

Ik dacht overigens dat de politie in de C7 reed, maar even googlen leert me dat ze ook de C8 hebben rondrijden. Ik heb er overigens nog nooit een gezien.

Gisteren was het zover. Keurige aflevering door Sjoeritzz. Totale traject heeft 2,5 week geduurd vanaf kijken tot levering. Vorige week dinsdag naar NL gehaald en afgelopen maandag was alles rond.

De nieuwe aanwinst uit de trailer gehaald:

jYFZVnx.jpg

Gezamenlijk op de oprit geparkeerd:

ShuRRgW.jpg

F7DRjCs.jpg

Daarna onder het genot van een bakje koffie verkoop van de huidige A6 verder besproken en daarna ingeladen om te vertrekken richting het zuiden waar deze binnenkort te koop gaat komen.

7w4azWM.jpg

Gisteravond 1,5 uur in de auto gezeten om alles uit vogelen, veel werkt vergelijkbaar met de vorige auto maar moet toch een en ander nog uitvogelen (krijg carplay niet actief op mijn telefoon). Daarnaast even kijken of ik de audi connect services aan ga schaffen. Vraag me af of ik daar iets mee ga doen.

Het nieuwe interieur is toch echt wel heel erg mooi in het donker.

KKJJMww.jpg

Stekker eraan en vanmorgen de eerste echte goede rit:

pCK291o.jpg

Eerste indruk, wat een goed in elkaar gestoken auto. De rijhulp systemen op het hybride deel die je waarschuwen wanneer af te remmen en uit te laten rollen werken erg goed. ACC had ik ook niet in de vorige maar dat ga wil ik ook niet meer missen. En ook petje af voor de stilte in de cabine, ondanks dat het een avant is bij toch stiller dan de limousine C7.

Al met al zeer tevreden, komend weekend de carnaval ontwijken met een weekendje Leeuwarden, dan kan ik de auto eens echt goed testen. Maar ik ga er vanuit dat ook dat heel erg goed gaat bevallen.

Wel mag de auto goed gepoetst worden van binnen en buiten. Gelukkig heb ik daar de spullen wel voor. Ga ook eens voor een glascoating dit keer. Zaterdag eens een begin aan maken.

Dat is snel gegaan en netjes afgeleverd zo!
Ik heb Audi-connect een maandje op proef genomen, dat maandje is nu bijna voorbij:
Die Google maps in je navigatie is wel mooi, realtime verkeersinfo ook, zoeken met Google is wel handig, je kunt gewoon op bijvoorbeeld een bedrijfsnaam zoeken en dan geeft hij de adressen waar je naar kunt navigeren. Maar waarom zo duur? In mijn Touran had ik dat ook, maar voor de helft van de prijs.

Dat is snel gegaan en netjes afgeleverd zo!
Ik heb Audi-connect een maandje op proef genomen, dat maandje is nu bijna voorbij:
Die Google maps in je navigatie is wel mooi, realtime verkeersinfo ook, zoeken met Google is wel handig, je kunt gewoon op bijvoorbeeld een bedrijfsnaam zoeken en dan geeft hij de adressen waar je naar kunt navigeren. Maar waarom zo duur? In mijn Touran had ik dat ook, maar voor de helft van de prijs.

Ik heb enkel de connect functies voor een maand ontgrendeld. Weet nog niet of ik dat aan ga houden. € 4,95 is niet veel, maar eigenlijk vooral voor de leuk. Auto voorverwarmen of koelen, opladen instellen. Allemaal dingen die ook in de auto geregeld kunnen worden maar via de app handig zijn zodat je niet meer van de bank af hoeft te komen.

Ik ben vooral een beetje anti "abonnement opties".

Enige wat ik nog niet voor elkaar heb ik de apple carplay, daar moet ik nog even voor gaan zitten. Zou bijna denken dat het nog geactiveerd moet worden, maar zou er toch standaard op moeten zitten.

Plaatje van een auto! Van harte! Fijn dat de stekker gewoon achterin kan, ik heb et klepje op et voorscherm, dan is deze optie veel mooier. Wel jammer dat je geen klepje op de bekerhouder hebt, maar goed, ik zou em er ook niet voor laten staan. Veel plezier in Leeuwarden!

Plaatje van een auto! Van harte! Fijn dat de stekker gewoon achterin kan, ik heb et klepje op et voorscherm, dan is deze optie veel mooier. Wel jammer dat je geen klepje op de bekerhouder hebt, maar goed, ik zou em er ook niet voor laten staan. Veel plezier in Leeuwarden!

Dankje!

Ik zag pas na aankoop dat het klepje over de bekerhouder een optie is, ben er in mijn zoektocht geen tegen gekomen die dat had. Wel een prijzige optie dus die gaat er waarschijnlijk niet komen. Dit is makkelijk om telefoon en sleutels weg te leggen in de auto. Ben wel nog een het denken om de middenconsole met alcantara te bekleden.

Stekker achterin is zeker handig, ik parkeer waar mogelijk achteruit in en dan is voorin stekkeren inderdaad minder handig. Daarnaast is het voor mijn OCD ook fijner, achter aan beide kanten hetzelfde :)

• Leuk
Waarderingen: W212
Ik denk dat die volgende week te koop komt. Deze lijkt er inderdaad wel op, mist wel een paar leuke opties en wat meer kilometers :)

Ik hoop voor die van mij nog iets meer te krijgen.

Afgelopen weekend de eerste modificaties aangebracht. De logo's rondom vervangen voor zwarte varianten. Via FB een oproepje gedaan, veel tips gekregen deze via de bekende chinese webshop te bestellen. Levering binnen 4 werkdagen, meer dan prima:

EO6ZXoX.jpg

Het logo voor in de grill en de S-line logos voor op de zijkant meer dan prima, het logo voor achterop voelde direct al een beetje mwa.... Maar goed, eerst alles afgeplakt zodat de nieuwe logo's ook op exact dezelfde plek terugkomen, daarna met een hele hoop geduld en een fohn de logo's en lijmrijsten verwijderd, daarna gepolijst en ontvet. De overige type aanduidingen heb ik ook verwijderd:

pxyB1xW.jpg

3cmrvA0.jpg

Daarna het nieuwe logo geplaatst, maar deze was voorzien van een dikke dubbelzijdige tape waardoor je tussen het logo en de klep de tape bleef zien, beetje een slecht foto maar zo zag dat eruit:

kkmqMiB.jpg

Voor mij niet acceptabel dus met spoedzending via amazon een originele laten komen en hetzelfde trucje nogmaals gedaan, stukken beter:

DD3JLTQ.jpg

De voorkant heb ik geen foto's van, dat is een kwestie van losklikken van het oude logo en het nieuwe erin klikken. Max 2 minuten werk.

Auto gewassen, was van de eerste 1000km toch behoorlijk smerig geworden. Al met al erg blij met het resultaat:

aD3JhXY.jpg

mzO7yGf.jpg

Nog een voor en na van de achterkant:
FySSZOj.jpg

y96tuE4.jpg

Een andere kentekenplaathouder komt er nog op, ik had nog maar 1 randloze liggen, die heb ik aan de voorkant gemonteerd, de Audi houder vond ik voor nu de beste optie aan de achterkant.

Laatst bewerkt:
Ik zou juist alle zwarte details (zoals de grille) door chroom vervangen :) Ach, ieder z'n smaak :) Verschil in pasvorm/kwaliteit tussen beide logo's is idd goed te zien.
Kentekenplaathouder is nu al een verbetering, idd nog even snel eentje zonder dikke rand halen.
Waarom heb je je Quattro logo eigenlijk laten zitten? Ziet er nu wat verloren uit zo.
Heb trouwens het idee dat in Nederland niemand die logo's erop laat zitten bij dit model, nu ik de voor en na foto's zie. Heb die modelnaam en uitvoeringsnaam weinig gezien op A6-en.

Ik ben ook fan van chroom, maar niet als de rest van de auto vooral in zwart is uitgevoerd. Daarbij vind ik chroom en wit een minder geslaagde combinatie. De vorige was wat zakelijker/meer ingetogen. Deze is dat wat minder. Zeker met de S6 diffuser en 21inch velgen zal het wat minder "braaf" zijn. Maar zoals je al zegt, smaken verschillen.

Quattro logo twijfel ik inderdaad nog over. Heb ik laten zitten omdat deze voor ook in de grill zit. Maar ik snap je punt. Ik vind type aanduiding nooit mooi, als het erop zit gaat het er altijd vanaf. Wellicht denken daar meer mensen zo over :)

Overigens is mijn oude A6 vorige week via Sjoeritz bij auto parkstad te koop aangeboden en heb ik afgelopen zaterdag de vrijwaring al ontvangen. Erg snel verkocht en nauwelijks afschrijving gehad:

JeKFKSc.jpg

Volgende op de lijst is de diffuser, ik had het plan om aan de bestaande einddempers sierstukken te laten lassen zodat er "echte" uitlaten in de diffuser zitten. Maar dan is ook wel erg definitief. Dus besloten niet te gaan lassen zodat ik altijd weer makkelijk terug kan naar origineel.

Ik twijfel tussen de S6 versie en de Maxton waarbij de eerste iets meer ingetogen is maar de 2e me wellicht toch wat meer aanspreekt, de verschillende opties in beeld waarbij het enkel gaat om de diffuser, niet om de andere lipjes en spoilers. De S6 versie is ongespoten en de maxton versie is hoogglans zwart.

gdGf1T5.jpeg

8pG1Akd.jpeg

De eerste! S6 vind ik erg mooi. Mooier ook da een RS6.
Maar twee keer twee uitlaten vind ik wel wat overdreven staan. Dan liever twee bredere uitlaten.

Absoluut de eerste.
De tweede gaat wat mij betreft over het randje. Maar nu vind ik die opgepompte RS6-en die je nu vrij veel ziet ook echt niks.

Leuke updates en oh herkenbaar dat gepriegel met die logo’s.. ik gooide er uiteindelijk maar een kruis lijn laser tegenaan zodat ik zeker wist dat die recht was (ik heb juist de type plaatjes weer terug geplaatst dus moest met een ‘leeg vlak’ beginnen).

Niet zo’n fan van zwarte logo’s, maar op deze manier staat het geheel mooi in lijn met elkaar dus zeker dikke plus.

En qua diffusor ook voor #1, lekker dik maar wel nog subtiel

Gisteren thuis nog overleg nog in de groep gegooid, unaniem is het de 1e optie geworden.

@De Dude ik ben ook fan van Chroom, maar dan wel alles Chroom of alles zwart, nu alles in een eenheid. Ik heb nu de originele logo's aangehouden, ik zie soms autos voorbij komen waarbij picobello bv de logo's vervangen heeft, zitten ze in keer helemaal bovenaan op de klep of een andere niet correcte plaats. Dat soort dingen moeten gewoon goed zijn en zo moeilijk is het niet. Als er geen logo's opzitten is een laser een goede optie.

Vanaf het moment van aankoop al op zoek naar velgen, 20 inch staat zeker niet verkeerd maar 21 inch vult de wielkast toch net wat mooier. Voorkeur hadden OEM velgen maar de standaard Audi velgen vallen met ET43 erg ver naar binnen, dat maakt de zoektocht erg lastig. S6 velgen stonden hoog op het verlanglijstje, maar de matte kleur en hoge et waarde hielden me tegen een set aan te schaffen. After market kan natuurlijk ook maar liefst geen goedkope chinese imitaties. AEZ Aruba velgen heb ik al diverse keren bekeken, lagere ET waarde en hoogglans maar qua looks lijken ze op de S6 velgen. Omdat 21inch niet perse heel goedkoop is geen overhaaste beslissingen gemaakt.

Tot er vandaag een nieuwe set op marktplaats verscheen voor een schijntje van de normale prijs. Direct op kopen geklikt en net mail gehad dat ik ze begin volgende week ontvang. We gaan van 20x8,5 ET 43 naar 21x8,5 ET 30. 13mm meer naar buiten dus. Nu de juiste hankooks bestellen en dan bekijken wat ik met de huidige velgenset ga doen.

Foto's op een witte A6 heb ik niet maar deze komt uit de advertentie/configurator op de AEZ website:

P7xV6Ew.jpg

ZfMNSYV.jpeg

Uiteraard komen er audi naafkapjes in.

De S6 diffuser is inmiddels ook binnen en zal ik eind volgende week samen met de trekhaak monteren.

Is natuurlijk puur smaak, maar ik vind het wat te groot en te aftermarket-look denk ik. Ik vind zoiets gaaf staan.
1.jpg

Velgen zijn heel erg smaak gevoelig. Ik hou persoonlijk niet van te dichte velgen. Voor mij kunnen ze niet open genoeg zijn. Daarnaast ook liefst een velg die je niet op elke straathoek tegenkomt.

Plaatje hierboven is overigens niet heel best. Daar lijken ze wel 22 inch. Een beter plaatje

Volgende op de lijst is de diffuser, ik had het plan om aan de bestaande einddempers sierstukken te laten lassen zodat er "echte" uitlaten in de diffuser zitten. Maar dan is ook wel erg definitief. Dus besloten niet te gaan lassen zodat ik altijd weer makkelijk terug kan naar origineel.

Ik twijfel tussen de S6 versie en de Maxton waarbij de eerste iets meer ingetogen is maar de 2e me wellicht toch wat meer aanspreekt, de verschillende opties in beeld waarbij het enkel gaat om de diffuser, niet om de andere lipjes en spoilers. De S6 versie is ongespoten en de maxton versie is hoogglans zwart.
Ik vind de S6 versie de meest geschikte. Is deze optie met uitlaten ook als optie te bestellen, zie ze namelijk regelmatig rijden en dat zijn geen S6 modellen. Ziet er wel dik uit. Mooie upgrades.

Ik zie dat het niet zo lekker ging met de foto's. Ik denk dat het ook echt wielen zijn die je onder de auto moet zien, op onderstaande foto lijken ze veel donkerder dan ze in werkelijkheid zijn. Qua kleur zijn ze gelijk aan mijn huidige wielen.

Verschil tussen S6 en de AEZ wielen, persoonlijk vind ik ze veel op elkaar lijken al lijken ze zoal gezegd veel donkerder. Ik hoop deze week betere foto's te kunnen posten, op een witte auto ziet het ook weer anders uit.

11XPho3.jpg

@HarmenA dat is 20inch op een A6 C7, dat is inderdaad groot genoeg. Een C8 kan wat mij betreft prima 21inch hebben.

@Beau81 dat past zeker, ik heb de diffuser thuisliggen.

nYueIsx.jpg

Vrijdag gaat de trekhaak eronder, dan plaats ik ook direct de diffuser, kan ik deze gelijk passend maken op de trekhaak.

Mooie upgrade weer, en dat-ie een beetje op een politieauto lijkt vind ik best grappig. Ben benieuwd of mensen ook langzamer gaan rijden als je in hun spiegels verschijnt.

Die AEZ-wielen zijn inderdaad duidelijk geïnspireerd op de S6'en, maar dankzij de lagere ET-waarde zullen ze waarschijnlijk net iets beter staan. Ik hoop dat het uitpakt zoals je voor ogen hebt. Dat je de diffuser mooier vindt snap ik ook, maar dat je van de vier zwarte potjes gewoon de bodem kunt zien vind ik eerlijk gezegd een beetje jammer.

Terug
Bovenaan