Anton 5236767
Startmotor
Hoi allemaal,
wij hebben momenteel 2 autos, een Renaul Megane diesel uit 2012 (280k op de teller) en een Kia Picanto uit 2011. Nu de kinderen wat groter zijn maken we een stuk minder trips met het gezin en zijn verreweg onze meeste kilometers woon/werk verkeer (43km enkele afstand). De Megane rijdt nog prima, maar wil ik binnenkort toch een keer vervangen voor een wat nieuwere.
Ik dacht aan een EV voor het woon/werk verkeer en de korte tripjes met 1 of 2 personen. Als de EV groot genoeg is voor pubers op de achterbank zullen we die uiteraard ook kunnen gebruiken voor trips binnen NL. Een 2e auto blijft wel handig en zou dan wellicht een wat oudere station zijn op benzine voor de vakanties en fietstripjes.
Ik woon vlak bij de Duitse grens en import is voor mij redelijk makkelijk te regelen. Ik heb al verschillende auto's bekeken. Mijn budget is max 17K euro. De Skoda Citygo IV / VW E-up zijn voor circa 16K nagenoeg nieuw te krijgen, maar lijken mij wel erg klein. Een Renault Zoe R110 Limited lijkt me dan een stuk meer auto met prima range; een 2018 model met koopaccu kan ik voor 16K kopen.
Verder zit ik ook te denken aan een Hyundai Ioniq 28kwh model, ik zou een 2018 model voor 17K kunnen kopen.
De Ioniq vind ik mooier dan de Zoe, en is ook luxer uitgevoerd, maar heeft wel een aanzienlijk kleinere accu en minder range. De Ioniq kan wel veel sneller laden via CSS, maar de Zoe kan dan weer 3 fasen AC laden (11KW), terwijl de Ioniq maar 1 face AC (3.7KW) kan laden.
Wat ik met name lastig vind is om de afschrijving goed in te schatten van deze modellen, deze bepalen met name de de totale jaarlijkse kosten.
Mochten jullie tips/advies hebben dan hoor ik dat graag.
wij hebben momenteel 2 autos, een Renaul Megane diesel uit 2012 (280k op de teller) en een Kia Picanto uit 2011. Nu de kinderen wat groter zijn maken we een stuk minder trips met het gezin en zijn verreweg onze meeste kilometers woon/werk verkeer (43km enkele afstand). De Megane rijdt nog prima, maar wil ik binnenkort toch een keer vervangen voor een wat nieuwere.
Ik dacht aan een EV voor het woon/werk verkeer en de korte tripjes met 1 of 2 personen. Als de EV groot genoeg is voor pubers op de achterbank zullen we die uiteraard ook kunnen gebruiken voor trips binnen NL. Een 2e auto blijft wel handig en zou dan wellicht een wat oudere station zijn op benzine voor de vakanties en fietstripjes.
Ik woon vlak bij de Duitse grens en import is voor mij redelijk makkelijk te regelen. Ik heb al verschillende auto's bekeken. Mijn budget is max 17K euro. De Skoda Citygo IV / VW E-up zijn voor circa 16K nagenoeg nieuw te krijgen, maar lijken mij wel erg klein. Een Renault Zoe R110 Limited lijkt me dan een stuk meer auto met prima range; een 2018 model met koopaccu kan ik voor 16K kopen.
Verder zit ik ook te denken aan een Hyundai Ioniq 28kwh model, ik zou een 2018 model voor 17K kunnen kopen.
De Ioniq vind ik mooier dan de Zoe, en is ook luxer uitgevoerd, maar heeft wel een aanzienlijk kleinere accu en minder range. De Ioniq kan wel veel sneller laden via CSS, maar de Zoe kan dan weer 3 fasen AC laden (11KW), terwijl de Ioniq maar 1 face AC (3.7KW) kan laden.
Wat ik met name lastig vind is om de afschrijving goed in te schatten van deze modellen, deze bepalen met name de de totale jaarlijkse kosten.
Mochten jullie tips/advies hebben dan hoor ik dat graag.