Qua kilometers is het inmiddels meer een oldtimer, eind vorige maand ging-ie door de 350.000 km heen! Gekocht met 116.000 op de teller, dus inmiddels 234.000 eigen kilometers gemaakt. Ik denk dat hij nu wel echt van mij is.
Na het behalen van deze mijlpaal moest er nodig iets gebeuren. De remklauw rechts achter deed al een tijdje bijna niets meer. De boel zat zo vast - in een open positie - dat er een nieuwe klauw nodig was. Ik zag het al een tijdje aankomen, maar nu moest ik er iets mee.
Dus oude klauw eraf, nieuwe klauw erop. Dat is tenminste de theorie. Wel gerekend buiten een remleiding die al met een zo goed als ronde moer was gemonteerd (...). Los kwam die dus niet meer, waardoor ik genoodzaakt was om ook een stuk leiding te vervangen. Lekker dan.
Weer zo'n geval van 'ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.' Ik bestelde een paar voorgefelste remleidingen, maar uit voorzorg ook een paar meter op rol en setje om ze mee te felsen. Natuurlijk bleken de kant-en-klaarleidingen net een paar centimeter te kort, dus moest ik alsnog zelf aan de slag.
Best spannend, maar niet ontevreden met de fels:
En na veel langer met m'n rug op het beton prutsen dan me lief was, iets met beter te voorzichtig dan een schroefdraad gemold, was het resultaat daar. Netjes gebogen, in het originele klemmetje, en warempel. Na ontluchten werkte het nog ook!
Later hoorde ik dat een CuNiFer-leiding misschien beter was geweest vanwege de pekelbestendigheid, maar als het een beetje meezit ziet deze auto dat goedje niet of nauwelijks meer. Na een paar honderd kilometer remt de auto nog steeds goed, lekt er niets en is er niemand dood...
...maar of ik bij aankomst bij de Octane Rumble, bij Visscher Classique in Buren, echt overtuigd was van mijn skills? Ik denk dat je 't van mijn gezicht kunt aflezen. Verder is het best een leuke foto en kwam ik keurig voor de rotonde tot stilstand. Eind goed, al goed.