Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De schaamvelgen lijken heel erg klein, maar qua design niet verschrikkelijk wat mij betreft. Beetje middle-of-the-road.
Thermostaat klusjes zijn altijd of een half uur of een dag - lijkt wel niets tussen te zitten. Soms zie je het zo zitten maar breekt een bout af, soms is de thermostaat nauwelijks te vinden, en soms heb je gewoon geluk. De verkleuring van de oude thermostaat suggereert wel dat je wat verse koelvloeistof nodig hebt; of dat dit in het verleden wat minder vers was.
Vandaag op Zandvoort
![]()
Wat had jij mee dan?Hij viel lekker op inderdaad
Heeft deze gele het kritische panel overleefd?Beetje auto's afzeiken, bij sommige exemplaren oh-en en ah-en omdat ze begeerlijk zijn en tussendoor wat racejes kijken en eea eten.
Zelfs met een complete nut-and-bolt restauratie wordt het geen nieuwe auto. Maar met jouw instelling zal de auto in ieder geval altijd zo goed zijn als ze kan zijn. Als je allerhande zaken gaat accepteren omdat het nou eenmaal bij de leeftijd hoort dan versloft het langzaam maar zeker.Soms niet helemaal realistisch voor een 27 jaar oude Fransoos met nu 338.000 kilometer op de klok.
Mijn MG TF, de MG club had een eigen stukje en had een heel erg goede opkomst. Ook nog even een vrij-rijden sessie gehad met de club.Wat had jij mee dan?
Zelfs met een complete nut-and-bolt restauratie wordt het geen nieuwe auto. Maar met jouw instelling zal de auto in ieder geval altijd zo goed zijn als ze kan zijn. Als je allerhande zaken gaat accepteren omdat het nou eenmaal bij de leeftijd hoort dan versloft het langzaam maar zeker.
Is er nog wel wat te zien? Ik doe het ook regelmatig, maar ten opzichte van een paar jaar geleden valt het me behoorlijk tegen...
Het is wel moeilijk om de juiste mensen te vinden die met de juiste bril het onderhoud aan deze auto uitvoeren. Ik heb al iets te vaak 'het moet goed, niet goedkoop' gezegd om erachter te komen dat de rekening weliswaar meeviel, maar dat 't werk ook niet helemaal naar mijn wens is uitgevoerd. En soms is het heel goed, maar ook 2 uur rijden en dat doe je liever ook niet voor elk wissewasje. Meer kleine dingen zelf gaan doen dus, en als dat lukt is het eigenlijk veel leuker.Zelfs met een complete nut-and-bolt restauratie wordt het geen nieuwe auto. Maar met jouw instelling zal de auto in ieder geval altijd zo goed zijn als ze kan zijn.
Dat is ook wel zo, ik moet iets realistischer zijn. Soms is het alleen lastig ontdekken wanneer iets laaghangend fruit is of serieuzere aandacht verdient. Ik denk dat een setje nieuwe, goed gebalanceerde banden wonderen zouden doen, maar zeker weten doe ik dat niet. En eigenlijk moeten die dan meteen om een andere set in de basis betere Cyclones die hier nog klaar ligt voor restauratie.En is het eenmaal goed dan komt al snel weer het eerste probleem om de hoek want het blijft nu eenmaal oude techniek. Je moet die mindere dagen inderdaad maar gewoon vergeten, hooguit alert zijn of het iets serieuzer wordt.
Misschien zou ik ook eens moeten gaan fietsen, maar de luiheid genaamd autoliefhebberij houdt me nog wat tegen. Los daarvan valt 't me echt op dat groter wild moeilijk te zien is. Een paar jaar geleden tokkelde ik nog wel eens met maximaal 30 per uur tussen Hoenderloo en Woeste Hoeve om daar zwijnen, babyzwijntjes en zo nu en dan een ree te zien. Dat is nu dus al jaren geleden.Ik ben wel eens bij zulke wildschermen geweest omdat ik daar nog laat fietste en had altijd wel geluk.
Tot hoe ver zou je gaan Elco? tzt complete restauratie met volledig strippen en opnieuw spuiten?
Op jouw eigen plaatjes is 'ie anders ook erg mooi.En als ik 'm zie op plaatjes die anderen op Zandvoort maakten denk ik weer
Ah leuk! Daar stonden mooie auto's. Maar die kale in die elektrisch MG, die hoorde ook bij jullie? Die reed echt als een halve zool tussen de mensen. Volgens mij is die ook door de marshals aangesproken. Geeft geen goede uitstraling naar de club.Mijn MG TF, de MG club had een eigen stukje en had een heel erg goede opkomst. Ook nog even een vrij-rijden sessie gehad met de club
U kent mijn wagenpark, dus ja, ik herken dat zeker. Nooit af, altijd wat. Soms is dat prima soms is dat ergelijk.Ook herken je misschien dat dit soort auto's goede en mindere dagen hebben.
Dat doe ik dus bijna wekelijks........ Een paar jaar geleden tokkelde ik nog wel eens met maximaal 30 per uur tussen Hoenderloo en Woeste Hoeve om daar zwijnen, babyzwijntjes en zo nu en dan een ree te zien. Dat is nu dus al jaren geleden.....
Met twee personen erin ligt-ie net wat lager, wel zo fraai, en natuurlijk komt dat gewicht bijna volledig op mijn conto.Op jouw eigen plaatjes is 'ie anders ook erg mooi.
Dan daar maar eens kijken! En inderdaad, ik was aan 't inparkeren. Een E89 Z4 herken ik wel, die heeft geen uitgebreide blik nodig.Er zit nu wel een groep zwijnen ter hoogte van Hoog Soeren die zich geregeld laten zien bij de weg.
Grappig bij de volgorde van de foto's: ben je achterwaarts aan het inparkeren of staan de foto's in de verkeerde volgorde en rij je net weg?![]()
De vernieuwde wielen op de 407 zien er top uit. Jammer van de overige kwaaltjes.
ps: nu al 2x hele families zwijnen gespot. Paar weken geleden nabij Loenen (en een edelhert vrouwtje) en zondag bij Wenum. Stuk of 20/30 (foto door verrekijker):
Je moet de complimenten hebben van de oud-eigenaar van de 407; die vindt het fantastisch dat er iemand zoveel energie in stopt en ie zo mooi is opgeknapt (heb de fotos laten zien)
Leuke foto's van de zwientjes! Wildtechnisch moet ik m'n terrein dus uitbreiden. En spot je dit vanaf de fiets of vanuit de auto?
Precies! Anders krijg je achteraf spijt.Wat @Dutchlimits in zijn S8-topic zegt geldt voor mij ook: toch nog maar een paar foto's, en het zijn er al zoveel. Maar soms ben je gewoon op een goede plek als het licht mooi valt, en dan moet je wel.