Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet dat de zwarte spiegels misstaan, trouwens, maar heb je er al eens aan gedacht om de spiegelkappen van jouw 306 in carrosseriekleur te maken? Geen idee of er bij Peugeot een logica is voor welke modellen dat wel/niet hebben, maar ik meen me te herinneren dat mijn 306 dat had; ik zou denken dat die van jou er dan al helemaal luxe genoeg voor is.
uwbuurman zei:Zo, dat rubber is een hele verbetering, tov dat klompje kauwgum, wat er zat!
Elco zei:Pak de chips, neem wat popcorn!
Afgelopen week heb ik een roadtrip gemaakt waarvan ik bij de vorige post ook nog niet wist dat-ie zou plaatsvinden. Niet heel lang, niet heel ver. Een stukje Duitsland in. Met nieuwe remmen, vers A-stijlrubber en na een wasbeurt was de auto er helemaal klaar voor. Totdat-ie op de snelweg, vlak na vertrek, uit z'n '5' viel. Kan eens gebeuren, maar 't euvel trad steeds frequenter op. Eerst alleen als ik gas losliet, later ook op het punt waarop een acceleratie in de hoogste versnelling met een hoop gekraak stopte.
Lekker dan.
5 dood.
Gelukkig bleven er vier perfect werkende versnellingen over, waarmee we de trip zonder verder ongemak hebben volbracht. Los van de langere reistijd (want max. 110 km/u), en meer herrie aan boord. Het hogere verbruik werd gecompenseerd door de lagere snelheid.
Kortom, nu op zoek naar een nieuwe bak. Mij is geadviseerd er eentje van de 1.8-16v te monteren. Deze zou een kortere 1 t/m 4 hebben en juist een langere 5. Precies wat ik wil.
Wordt vervolgd!
Kees 9379262 zei:Van wie kwam dat advies.....
Een BE bak (van alles meer dan 1.6) past niet zonder meer op een TU motor (alles (t/m 1.6)
Van passing bak aan vermogen/koppel klopt ook weinig meer.
Wel zijn BE bakken veel beter qua levensduur.
uwbuurman zei:Balen! Gelukkig goed oplosbaar, maar het had je beter 2 dagen voor de winterstop kunnen gebeuren....
BleuZ zei:Even een hersenspinsel, maar een zesbak die i.c.m. de 306 GTi6 is geleverd is geen optie? Ik zou niet weten of ‘ie past en/of betaalbaar is, maar je weet maar nooit…
Kees 9379262 zei:Volgens het RDW is het nog altijd een 1.6......
Barri zei:He dat is balen! Ben benieuwd in hoeverre de nieuwe bak wederom een upgrade gaat zijn.
Kees 9379262 zei:Elco zei:Pak de chips, neem wat popcorn!
Afgelopen week heb ik een roadtrip gemaakt waarvan ik bij de vorige post ook nog niet wist dat-ie zou plaatsvinden. Niet heel lang, niet heel ver. Een stukje Duitsland in. Met nieuwe remmen, vers A-stijlrubber en na een wasbeurt was de auto er helemaal klaar voor. Totdat-ie op de snelweg, vlak na vertrek, uit z'n '5' viel. Kan eens gebeuren, maar 't euvel trad steeds frequenter op. Eerst alleen als ik gas losliet, later ook op het punt waarop een acceleratie in de hoogste versnelling met een hoop gekraak stopte.
Lekker dan.
5 dood.
Gelukkig bleven er vier perfect werkende versnellingen over, waarmee we de trip zonder verder ongemak hebben volbracht. Los van de langere reistijd (want max. 110 km/u), en meer herrie aan boord. Het hogere verbruik werd gecompenseerd door de lagere snelheid.
Kortom, nu op zoek naar een nieuwe bak. Mij is geadviseerd er eentje van de 1.8-16v te monteren. Deze zou een kortere 1 t/m 4 hebben en juist een langere 5. Precies wat ik wil.
Wordt vervolgd!
Van wie kwam dat advies.....
Een BE bak (van alles meer dan 1.6) past niet zonder meer op een TU motor (alles (t/m 1.6)
Van passing bak aan vermogen/koppel klopt ook weinig meer.
Wel zijn BE bakken veel beter qua levensduur.
Nico GTR zei:Hoe zit die 5 op een Peugeot versnellingsbak? Hangt die ook buiten de bak net als bij Renault?? Of is de opbouw net wat anders?
MatthijsL zei:Ooit wat oudere Autoweek blaadjes aangeschaft. Zat er net een door te lezen met een test tussen de Peugeot 407 Coupe en de Alfa Romeo GT. Valt me nu ineens op dat dit jouw auto is, zelfde kenteken dus. Toevallig nog interesse in het blad?
Grappig detail, onze auto (ook een 3.0) was datzelfde jaar ook persauto en is ook door autoweek gebruikt.
406c zei:Ik heb hier nog een autokampioen uit april 2006 waarin hij staat in een vergelijkende test met een Brera, 8 pagina's en op de cover. Stuur maar een PB als je 'm wil hebben.
Vind ik eerder een nadeel, als ik het pedaal vloer wil ik alles, geen drie gangen menu.Elco zei:Doordat de motoren elk hun eigen ding doen voelt de auto als een drietrapsraket. Door de elektropower ga je sneller vooruit dan het motorgeluid doet vermoeden.
406c zei:Vind ik eerder een nadeel, als ik het pedaal vloer wil ik alles, geen drie gangen menu.