Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Meeuw zei:
Extra veel registraties? Normaal scoort VAG tussen 20 en 25% van de registraties in NL. Bij dit overzicht is dat niet anders; dus er is geen aanwijzing van extra registraties.

Trouwens als VW en de andere VAG's niet door de keuring komen kunnen de andere merken het helemaal schudden. De VAG's zijn nog de schoonste wat de NOx-limiet betreft:
https://nl.images.search.yahoo.com/search/images?p=above+and+beyond+NOx+limits&fr=mcafee&imgurl=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAl2x66r.png#id=11&iurl=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAl2x66r.png&action=click

Eens.
Al2x66r.png

Meeuw zei:
Extra veel registraties? Normaal scoort VAG tussen 20 en 25% van de registraties in NL. Bij dit overzicht is dat niet anders; dus er is geen aanwijzing van extra registraties.

Trouwens als VW en de andere VAG's niet door de keuring komen kunnen de andere merken het helemaal schudden. De VAG's zijn nog de schoonste wat de NOx-limiet betreft:
https://nl.images.search.yahoo.com/search/images?p=above+and+beyond+NOx+limits&fr=mcafee&imgurl=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAl2x66r.png#id=11&iurl=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAl2x66r.png&action=click

Dat ligt natuurlijk geheel aan welke techniek men gebruikt, het ene merk zet nog in op diesels, het andere merk is al druk met de transitie bezig.

Joost veelrijder zei:
Meeuw zei:

Dat ligt natuurlijk geheel aan welke techniek men gebruikt, het ene merk zet nog in op diesels, het andere merk is al druk met de transitie bezig.

Ohw, dus VAG is al druk met de transitie bezig? Dan zijn de "extra veel registraties" ook niet nodig :confused:

Joost zei:
Wat veel verkoopt hoeft niet het beste te zijn, Mc Donalds verkoop ook veel.

Dat is waar , echter Toyota is wereldwijd de best verkochte. Gaat die bewering dan ook op ? (best verkocht hoeft niet het beste te zijn).

Ik ben het eens met anderen dat ieder merk geprobeerd heeft extra te registreren. Ik denk aan Opel die daarvoor ook veel reclame maakte. (Ik had een oogje op een Karl). Ik denk dus dat veel merken “geprofiteerd” hebben van die extra registraties.

Ook de grafiek van Idefiqs toont aan dat VW het minste uitstoot , op 2 Seat/Skoda en Audi. Op negen (met veel hybrides toch?) pas Toyota en op18/19 Renault-Nissan en Fiat-Suzuki, waar je toch beter van verwacht.

Ik geloof zelf niet zo in elektrisch bij voertuigen.....weliswaar als tussenvorm......te weing accu capiciteit , te veel moeten laden. ((Naar Spanje word zo een meerdagen trip).

Naar Spanje wel, maar hoe vaak rijdt de doorsnee mens nu serieus lange afstanden op een dag?

Nu je het toch over elektrisch hebt... Ik reed vandaag voor het eerst een Tesla (echt even wennen als je diesels/hybrides gewend bent) en heb voor de lol eens op de actieradius gelet. Ik reed als het even kon het wettelijk maximum maar had wel een paar files, voor de 120 km die ik reed is er volgens de boordcomputer uiteindelijk 128 van de actieradius afgegaan, op een totaal van 330 km net na het laden. Viel mij niet tegen. Voor de context, auto is van eind 2015 en heeft net geen ton gelopen.

Een prachtige auto die Tesla, wel jammer dat de auto onderhuids niet zo goed schijnt te zijn, een geheel nieuwe fabrikant heeft toch moeite met het gieten van metalen. Maar verder voor de rest prima vormgegeven. Zelf vind ik EV prima voor regionaal en met name stadsverkeer, van mij mogen al die tweetakt brommertjes morgen de schredder in en vervangen worden door elektrische exemplaren.
Elk jaar gaat de accutechnologie vooruit, op langere termijn zal EV rijden best gaan komen, nu is een tussenvorm met hybrides ideaal, je hemt in de stad de elektromotor en op de snelweg de benzinemotor die veel minder NOx uitstoot dan een diesel. Sommige merken zagen dit 25 jaar geleden al.
Ik durf daarom aan te geven dat ik nogal twijfels heb bij het lijstje van Meeuw, niet om Meeuw af te vallen, maar meer hoe we dit moeten zien. Volgens mij gaat het hier niet over aantallen, maar meer over de uitstoot van desbetreffende diesels. VAG heeft goed geleerd en heeft de uitstoot (op papier ;-) ) nu onder controle, men doet dat beter dan b.v. Renault, maar, zoals Hans aangaf, Toyota die nauwelijks diesels heeft (BMW diesels) verwacht je niet in de middenmoot en VAG die het moet hebben van de leasemart die nog volop diesels gebruikt verwacht je ergens halverwege of op de plek van Renault.

Nog even over de verkoopcijfers. VAG, RenaultNissan en Toyota zijn koploper, dan zullen ze vast iets goeds doen. Bij VAG denk ik meer aan marketing en hoe het ding er aan de buitenkant uitziet, hoe het aanvoelt etc al dan niet geholpen door wat overgestimuleerde leasemaatschappijen en een corrupte importeur die de aanbestedingsregels naar eigen hand kan zetten, en bij Toyota denk ik meer aan vooruitstrevende techniek. Bij die laatste mogen ze nog wel wat aan de vormgeving doen, al is de nieuwe Corolla m.i. een hele fraaie stap in de goede richting.

afentoe zei:
Naar Spanje wel, maar hoe vaak rijdt de doorsnee mens nu serieus lange afstanden op een dag?.

Voor mijn werk bezoek ik jongens die in het veld aan het werk zijn. Daar is een stekker in geen velden of wegen te bekennen. Voor mij zou een EV auto een dagelijkse zoektocht naar een stopcontact zijn.

Een grote klant van ons wil volgend jaar overstappen naar EV's. De Transporter busjes blijven echter gewoon op diesel rijden, dat valt zeker te begrijpen om bovengenoemde redenen. Wel zegt men voordeel te hebben met de EV's tijdens aanbestedingen. Ik vind dat toch moeilijk te verkopen, men profiteert papier van de EV aandrijving van de adviseurs en projectleiders, de meeste kilometers worden echter met verouderde techniek gemaakt. Ik weet het, diesels voldoen aan de Euro 6 norm, maar het is nog altijd de techniek van 100 jaar geleden. Techniek die in feite uitgefaseerd is en met tal van hulpmiddelen op papier weinig uitstoot, maar als je de gemiddelde monteur hoort, dan is het eerste wat men met een oudere diesel doet is b.v. de EGR klep ongedaan maken.
EV is dus ook nog niet ideaal, b.v. in Duitsland waar de afstanden groter zijn nauwelijks te gebruiken. Dat geeft al aan dat we er zeker nog niet klaar voor zijn. Daarom is een benzine-hybride al jarenlang de meest optimale techniek. En misschien is waterstof een goede oplossing, waterstof kun je op vele manieren verkrijgen, overdag door elektrolyse van water door zonnepanelen die toch anders de stroom zouden teruggeven. Er zijn nu vier waterstof tankstations en dat aantal wordt snel groter. En er zijn inmiddels Koreaanse en Japanse auto's te koop met deze techniek.

Och die Toyota's zijn ook niet onfeilbaar.....deze kwam niet op tijd uit het zand, dat valt me dan toch wel tegen. Volgens het Journaal was de auto verloren gegaan, maar volgens Jeremy Clarckson kunnen ze het wel hebben.....

41515060_1843595069081230_2650500137419276288_o.jpg

Joost, begrijpelijk verhaal waar ik me voor het grootste deel bij aansluit. [size=x-small]Al heeft zo'n Tesla heus wel een paar ergonomische missertjes. Voorbeeld zijn de spiegelsteunen waar de zon onder bepaalde hoeken zeer hinderlijk in weerkaatst.[/size]
Als je in het veld werkt of je leasewagen zo intensief gebruikt als de doorsnee Transporter, dan is een EV voor jou (in elk geval nu) niet het antwoord. Naar mijn inschatting rijdt de gemiddelde Nederlandse leasewagen echter twee keer per dag: 's ochtends misschien 50-100 kilometer naar kantoor, en 's middags dezelfde weg terug. Voor die afstanden zijn elektrische wagens prima geschikt. De Hyundai Kona schijnt echt een goed ding te zijn wat zomaar voor een doorbraak zou kunnen zorgen.
Dat ik van mening ben dat de elektrische auto zoals wij die nu kennen 'slechts' een tussenstap is naar de uiteindelijke optimale aandrijving is een ander verhaal, waarmee ik van de discussie af zou dwalen.

Ik twijfel of ik al die plofdingen niet een keer zal vervangen door een elektrische motor.

Voorlopig zijn de afstanden zodanig dat het nog geen optie is, maar in de toekomst?
Mocht ik het onuitsprekelijke geluk krijgen dat de woonwerk afstand minder dan 30 km gaat worden, blijft de kliko als industrieel erfgoed. Maw: voor het vakantieritje, voor een paar keer per jaar kratjes feestelijke kratjes bier en voor de plezierritjes. Voor woonwerk zal het dan een elektrische fiets (speedelec) gaan worden.

Ik zag recent nog een filmpje wat duidelijk laat zien in hoeverre die botsdoos ons remt.
Voor degene die niet bekend is met omrekensites:
Bijna 60 km/uur, 50 km/liter. Ook als elektrieke fiets verkrijgbaar, maar de Europese wetgever zal wel een of ander zuur soort roet in het eten gooien.

Gisteren naar het filmpje gekeken van de nieuwe testauto van autoweek de Mercedes A.
Dit fimpje gaat voornamelijk over de schermen in de auto. Heel veel met spraakbesturimg. Ik weet dat dat kan met de telefoon , maar vroeg me ineens af of er meerdere mogelijkheden waren. En ja (9 maanden na ingebruikname) die zijn er ! Hoewel de Garmin perfect werkt is het wel een gedoe om een adres in te tikken. Dat kan dus gewoon met spraakbesturimg, werkt heel goed en supersnel. ! Toch maar eens in het (online) boekje kijken.

Mijn collega die nu een b klasse rijd, stapt volgend jaar over naar de nieuwe A.

Hansje55 zei:
Gisteren naar het filmpje gekeken van de nieuwe testauto van autoweek de Mercedes A.
Dit fimpje gaat voornamelijk over de schermen in de auto. Heel veel met spraakbesturimg. Ik weet dat dat kan met de telefoon , maar vroeg me ineens af of er meerdere mogelijkheden waren. En ja (9 maanden na ingebruikname) die zijn er ! Hoewel de Garmin perfect werkt is het wel een gedoe om een adres in te tikken. Dat kan dus gewoon met spraakbesturimg, werkt heel goed en supersnel. ! Toch maar eens in het (online) boekje kijken.

Mijn collega die nu een b klasse rijd, stapt volgend jaar over naar de nieuwe A.

Ik heb het ook wel eens geprobeerd, ik dacht dat ik best een accentloze en duidelijke stem had, maar blijkbaar moet ik het in het Zweeds noemen...... Meestal tik ik het adres maar in...dat gaat een stuk sneller.

Joost veelrijder zei:
Hansje55 zei:

Ik heb het ook wel eens geprobeerd, ik dacht dat ik best een accentloze en duidelijke stem had, maar blijkbaar moet ik het in het Zweeds noemen...... Meestal tik ik het adres maar in...dat gaat een stuk sneller.

Verschilt naar mijn ervaring per merk. De BMW's en Skoda's waar ik de spraakbesturing heb geprobeerd verstonden mij in één klap, maar bij een Volvo had ik ook een paar keer nodig.

In mijn geval werkt het prima..........:p....heb deels een Duitse achternaam en mijn verre voorvaderen waren Duits. De Merc reageert er goed op....

afentoe zei:
Joost, begrijpelijk verhaal waar ik me voor het grootste deel bij aansluit. [size=x-small]Al heeft zo'n Tesla heus wel een paar ergonomische missertjes. Voorbeeld zijn de spiegelsteunen waar de zon onder bepaalde hoeken zeer hinderlijk in weerkaatst.[/size]
Als je in het veld werkt of je leasewagen zo intensief gebruikt als de doorsnee Transporter, dan is een EV voor jou (in elk geval nu) niet het antwoord. Naar mijn inschatting rijdt de gemiddelde Nederlandse leasewagen echter twee keer per dag: 's ochtends misschien 50-100 kilometer naar kantoor, en 's middags dezelfde weg terug. Voor die afstanden zijn elektrische wagens prima geschikt. De Hyundai Kona schijnt echt een goed ding te zijn wat zomaar voor een doorbraak zou kunnen zorgen.
Dat ik van mening ben dat de elektrische auto zoals wij die nu kennen 'slechts' een tussenstap is naar de uiteindelijke optimale aandrijving is een ander verhaal, waarmee ik van de discussie af zou dwalen.

Het is zeker waar dat de gemiddelde auto van huis naar kantoor rijdt en op beide pekken aan de paal kan. Uiteindelijk is alles een soort van tussenvorm, immers we evolueren al 1 miljoen en als je de Bible Belt mensen moet geloven (wat ik niet doe) al 5000 jaar.

joost zei:
maar het is nog altijd de techniek van 100 jaar geleden

Dat geldt natuurlijk ook voor electrische aandrijving.

Overigens ben ik geen tegenstander van EVs. Als ik het geld had, zou ik een Tesla kopen. Heb een i3 overwogen, maar die was gewoon te duur.

Twix zei:
joost zei:

Overigens ben ik geen tegenstander van EVs. Als ik het geld had, zou ik een Tesla kopen. Heb een i3 overwogen, maar die was gewoon te duur.

Dat klopt inderdaad. Zelf denk ik dat de kracht van EV techniek met name zit in de capaciteit van de accu. Zolang dat nog beperkt is, zal EV niet snel wereldwijd een groot succes worden. Plaatselijk wel natuurlijk. Koeriers die in de stad opereren kunnen prima elektrisch rijden, immers de kinetische energie van het remmen kun je voor een groot deel terugwinnen. Maar de EV is nog niet zo geschikt voor de lange stukken op de snelweg.
Op de laatste camping in de Procence stond ook een Tesla eigenaar tegenover ons, hij had geen caravan (ik weet niet of de Tesla mag trekken trouwens), maar een huisje. Hij zei al dat hij maximaal 600 km op een dag reed voor de kinderen, maar ik denk voor de auto. En zolang de elektriciteit niet groen wordt opgewekt is het voordeel beperkt. Bij jou in Amerika zou dat toch ook niet werken? De afstanden zijn gewon nog te groot voor een fullEV.

Hoe langer ik erover denk, hoe meer een 'good old' stekkerloze benzine-hybride á la Civic, Prius etc het meest ideaal lijkt voor het milieu én het gebruik, tenzij je echt maar 30 km op een dag heen en weer rijdt (maar je gaat toch ook eens een weekendje weg?).
Misschien dat Soloman (als we hem nog zien hier) daar toch eens iets over kan zeggen, we horen helaas weinig van hem.

Op zich zou een EV voor ons best werken. Woonwerkverkeer kan voor ons prima af en aangezien we twee auto's hebben, zijn lange trips ook geen probleem.

Joost zei:
Misschien dat Soloman (als we hem nog zien hier) daar toch eens iets over kan zeggen, we horen helaas weinig van hem

Ik denk dat Soloman andere prioriteiten heeft (zijn huwelijk redden) in plaats van hier te zijn. Hoop dat het hem goed gaat !!

Hansje55 zei:
Joost zei:
Misschien dat Soloman (als we hem nog zien hier) daar toch eens iets over kan zeggen, we horen helaas weinig van hem

Ik denk dat Soloman andere prioriteiten heeft (zijn huwelijk redden) in plaats van hier te zijn. Hoop dat het hem goed gaat !!

Ik weet dat hij problemen heeft, dat wil niet zeggen dat hij hier dan nooit meer hoeft te komen, uiteraard als hij zich daar het beste bij voelt

Deze week is het feestweek in Alphen, vanavond was de Gondelvaart en morgen de Jaarmarkt (de grootste van Nederland). Met de full framw kun je in het donker mooie plaatjes maken!

42059166_1851452071628863_5814828979353288704_o.jpg

42059194_1851452231628847_1383314244832854016_o.jpg

41991560_1851452268295510_6489332539260403712_o.jpg

rke zei:
Ik zag recent nog een filmpje wat duidelijk laat zien in hoeverre die botsdoos ons remt.
Voor degene die niet bekend is met omrekensites:
Bijna 60 km/uur, 50 km/liter. Ook als elektrieke fiets verkrijgbaar, maar de Europese wetgever zal wel een of ander zuur soort roet in het eten gooien.

50 km/l is qua energieinhoud al onzuiniger dan wat een Tesla Model S verbruikt bij veel hogere snelheden, om nog naar niet te spreken van een Hyundai Ioniq Electric. Een ICE is qua rendement hopeloos veel slechter dan een elektromotor.

De eerste 25.000 zit erop !!

EERSTE ONDERHOUDSBEURT (25.000) 24632 KM 20 SEPTEMBER 2018
Vandaag de eerste onderhoudsbeurt.
Bij Mercedes is het onderhoudsschema of eens per jaar of per 25.000 km. Die 25.000 is na tien maanden bereikt.
Prettig is dat je online een afspraak kan maken en ook erop kan wachten. (Klein uurtje)

Een paar weken geleden kwam ik tot de ontdekking dat de Garmin ook met spraakbesturing werkt. Prettig, want letter voor letter invoeren duurt langer.

Nog steeds bijzonder tevreden en geen spijt van de aankoop. Comfortabel, stil, ruim, relatief zuinig (afhankelijk van de afstand en hoe hard je rijdt tussen de 1 op 14 tot 1 op 18. )
Gemiddelde na 25000 km 1 op 14,8

Ik meld me weer eens. Net terug van een weekje Luxemburg. Heerlijk. En nog steeds een goedrijdende Camry, totaal geen problemen, al zal ik wel een steenslagje. Even kijken hoe ik dat doe.

Ben weer aan het schrijven geslagen. Hoop weer snel een verhaal hier neer te zetten.

Verder alles goed!

Hansje55 zei:
De eerste 25.000 zit erop !!

EERSTE ONDERHOUDSBEURT (25.000) 24632 KM 20 SEPTEMBER 2018
Vandaag de eerste onderhoudsbeurt.
Bij Mercedes is het onderhoudsschema of eens per jaar of per 25.000 km. Die 25.000 is na tien maanden bereikt.
Prettig is dat je online een afspraak kan maken en ook erop kan wachten. (Klein uurtje)

Een paar weken geleden kwam ik tot de ontdekking dat de Garmin ook met spraakbesturing werkt. Prettig, want letter voor letter invoeren duurt langer.

Nog steeds bijzonder tevreden en geen spijt van de aankoop. Comfortabel, stil, ruim, relatief zuinig (afhankelijk van de afstand en hoe hard je rijdt tussen de 1 op 14 tot 1 op 18. )
Gemiddelde na 25000 km 1 op 14,8

Hartstikke goed Hansje!
Bij mij staat de teller nu boven de 220.000, 15 jaar oud and still going.
Ik heb er trouwens weinig zin in dat ik altijd die code in moet vullen.

Ik ga stoppen met Autoweek. Sorry, maar dit gaat te ver. ik wil dit niet.

Hee Solo welkom terug!!!!

Net als de Camry, die komt ook terug, de Corolla ook.

ejfy3e4bjk07.jpg

toyota-corolla-555x249_tcm-22-1299804.jpg

En toen was het stil.
Maw ik ben een boef dat ik codes in moet vullen.
Nou lekker.
Na al die jaren inzet voor deze topicreeks.
Heel zuur.

Twix zei:
Die codes zijn voor iedereen Solo.

Inderdaad, er is hier een paar weken geleden iemand geweest die heeft meer dan 20 berichten gepost met allerlei koppelingen naar illegaal te downloaden films.

(We hadden nog even kunnen zeggen dat het alleen was voor Toyota adepten....dat ze niet teveel zouden posten......) ;-)

Solo, even de leesbril op de Y en de V lijken op elkaar, ook de M en de N en de P en de B is lastig als je (net als ik) in de ontkenningsfase van de leesbril zit, Control + kan handig zijn!

Idefiqs zei:
Joost veelrijder zei:
Hee Solo welkom terug!!!!

Net als de Camry, die komt ook terug, de Corolla ook.

Ziet er fraai uit Joost!(y)

Ik vind ze ook fraai, twee weken geleden reed ik mee in een Kia Niro, een hybride die 1300 kg kan trekken en echt ruim van binnen is. Van buiten vind ik hem niet heel fraai (maar ook niet lelijk), maar ze hebben het wel heel goed voor elkaar daar.

Hoi Soloman,

Leuk dat je weer terug bent. Ik heb zelf mijn activiteit hier op AW ook wat teruggeschroefd, het blijft een feestje van dezelfde verhaaltjes, steeds opnieuw.
Het is echter wel leuk om de harde kern te blijven volgen en daarom vond ik het wel wat teleurstellend dat jij zo weinig postte. Aan de andere kant, ik heb ook vaak genoeg verhaaltjes van "Jij er uit of die auto er uit" gehoord en het hilarische is dat mijn ex nu nog dieper in de automotive gedoken is.

Ach, vrouwenlogica werkt nu eenmaal anders dan mannenlogica. De grappige gevolgen van dit verschil is wel eens te zien software (en misschien ook in andere takken van industrie.

Ach ja, mijn ex intereseerde zich niet voor auto’s, tot de scheiding. Toen wist ze ineens op de cent wat ze waard waren en hoe ze mij een loer kon draaien. ( in gefluisterd door haar moeder de heks).

Inmiddels jaren verder en weer kontakt, de Merc werd tot in detail bestudeerd en bewonderd. Grappig is dat ik weet dat ze het aan die heks gaat vertellen en die dus weet dat ze mij niet klein heeft gekregen.

@Joost: eenmaal 50 kom je er niet meer onderuit...de bril word een vast onderdeel....een bewoner bij mij zei altijd : “ daar zijn mijn hulpstukken weer” .(bril, hoorapparaat, gebit)

Twix zei:
joost zei:

Op zich zou een EV voor ons best werken. Woonwerkverkeer kan voor ons prima af en aangezien we twee auto's hebben, zijn lange trips ook geen probleem...

Ik héb het geld :) :cool: , Twix, maar ik kan het niet aan mezelf verkopen (vreemd genoeg wél aan mijn betere helft, maar die heeft dan ook dagelijks een lease R-Klasse onder haar welgevormde achterste gehad....) een auto van een ton te kopen. Ook het eco-excuus helpt niet. :(

mvrgr, m´ns

Hansje55 zei:
Ach ja, mijn ex intereseerde zich niet voor auto’s, tot de scheiding. Toen wist ze ineens op de cent wat ze waard waren en hoe ze mij een loer kon draaien. ( in gefluisterd door haar moeder de heks).

Inmiddels jaren verder en weer kontakt, de Merc werd tot in detail bestudeerd en bewonderd. Grappig is dat ik weet dat ze het aan die heks gaat vertellen en die dus weet dat ze mij niet klein heeft gekregen.

@Joost: eenmaal 50 kom je er niet meer onderuit...de bril word een vast onderdeel....een bewoner bij mij zei altijd : “ daar zijn mijn hulpstukken weer” .(bril, hoorapparaat, gebit)

Nou Hans, helaas blijven heksen lang leven....jammer dat je ex zich er zo door liet beinvloeden. Hopelijk is de relatie van nu toch normaler. Ik ken mensen in dezelfde situatie die prima bevriend bleven buiten hun tweede leven om.

Tja, ook een bezoekje aan de audicien zou zeker geen kwaad kunnen.....

WAT ZEG JE????????????

Gistermiddag mijn hondje laten inslapen. Bijna 13 jaar oud. Hij was gewoon op, kon bijna niet meer opstaan. Mis hem heel erg, het was echt een schat van een hond.

@Solo: die spamcode was nodig omdat een poosje terug het forum vol werd gepost met tientalle reclameberichten achter elkaar. Was blijkbaar de enige oplossing. De code is trouwens niet hooflettergevoelig.

Sterkte Meeuw, een huisgenoot verliezen is geen lolletje, je gaat de dagelijkse bezigheden enorm missen.

Gecondoleerd Meeuw. Je hond moeten missen is vreselijk. Wij hadden met onze vorige hond een soortgelijke situatie. Kon niet meer zelfstandig opstaan en had veel pijn. Dan moet je die moeilijke beslissing nemen. Sterkte !!

Meeuw zei:
Gistermiddag mijn hondje laten inslapen. Bijna 13 jaar oud. Hij was gewoon op, kon bijna niet meer opstaan. Mis hem heel erg, het was echt een schat van een hond.

Rot voor je Meeuw, weet dat hij een goed leven heeft gehad. Dat is niet iedere hond gegeven.(y)

Begin juli heb ik oude Cita in laten slapen, dus ik weet hoe het voelt. Cita is 14,5 geworden, de achterpootjes wilden niet meer mee. En ze kon haar ontlasting niet meer ophouden. Die oogjes als de spuit er in gaat vergeet ik nooit meer.

Gecondoleerd Meeuw. Ons hondje is nu ruim 7 maanden oud. Je raakt heel snel gehecht aan een hond.

Heren, bedankt voor het medeleven.
Was moeilijk gisteren. Kom je thuis van je werk, geen hondje. 's-avond tv kijken, lege plek op de bank waar hij normaal naast je ligt. Denk je steeds 'had ik niet een poosje nog kunnen wachten met het laten inslapen?' Volgens de dierenarts die het bij ons thuis kwam doen was het zeker niet te vroeg. Ze zag al meteen dat de hond 'op' was en verder lijden bespaard moest blijven.

Met dat advies heb je in ieder geval niet het gevoel dat je verkeerde zaken hebt gedaan. Sterkte ermee ;-(

Terug
Bovenaan