Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Meeuw zei:
Ik eet liever een goede Paella dan een Pizza. Qua steden/dorpjes vind ik Italië ook mooier dan Spanje of Frankrijk. Kroatië is mij trouwens ook goed bevallen.

Inderdaad, ben jaren geleden in Istrië geweest (als student met de afmattende bus...) en in de zeventiger jaren tot aan Split geweest (als tienjarige jongen), helemaal verweg in het Oostblok met de familie in de Corolla over de hoge Oostenrijkse passen heen.
Mijn vader zocht ook (..) al verre oorden op, als je van Italië houd, dan valt deze omgeving ook zeker in de smaak, dat ben ik met je eens.

Joost veelrijder zei:
Mijn vader zocht ook (..) al verre oorden op, als je van Italië houd, dan valt deze omgeving ook zeker in de smaak, dat ben ik met je eens.

Mijn ouders 'deden dat ook'.

Ik ben in mijn jeugd (1960 ~ 1970) vaak in Duitsland / Oostenrijk / Zwitserland / Italie geweest. Mijn vader verzamelde mineralen en we gingen daarvoor op vakantie.
Ik heb nog mooie herinneringen aan een bordeaux rode Citroën Ami met een wit dak en een Alpenkreuzer daarachter die ook bordeaux met wit was geschilderd. Met alle 19 paarden de oude Brennerpas over, hopend dat die 10% niet teveel was voor de luchtgekoelde boxer voorin. En als dat moment dreigde, allemaal uitstappen, pa met kar op gang duwen en dan naar boven lopen...

rke zei:
Joost veelrijder zei:

Mijn ouders 'deden dat ook'.

Ik ben in mijn jeugd (1960 ~ 1970) vaak in Duitsland / Oostenrijk / Zwitserland / Italie geweest. Mijn vader verzamelde mineralen en we gingen daarvoor op vakantie.
Ik heb nog mooie herinneringen aan een bordeaux rode Citroën Ami met een wit dak en een Alpenkreuzer daarachter die ook bordeaux met wit was geschilderd. Met alle 19 paarden de oude Brennerpas over, hopend dat die 10% niet teveel was voor de luchtgekoelde boxer voorin. En als dat moment dreigde, allemaal uitstappen, pa met kar op gang duwen en dan naar boven lopen...

Ik weet nog dat we in Trogir (bij Split) in een stacaravan zaten. Mijn ouders gingen 's avonds koffie drinken bij de buren, dat waren (hele foute?) Oostduitsers.....

Het viel mij wel op dat Kroatië behoorlijk duur is; duurder dan Spanje of Italië.
Voor een hoofdgerecht (vlees of vis) rond de € 20 bij een gewoon restaurant en voor een gewoon flesje wijn (Kroatisch, wit) ook zo iets. Het eten was meestal wel erg goed, ook vlees. Vreemd dat vis net zo duur is als een goede entrecote of zo.

Meeuw zei:
Het viel mij wel op dat Kroatië behoorlijk duur is; duurder dan Spanje of Italië.
Voor een hoofdgerecht (vlees of vis) rond de € 20 bij een gewoon restaurant en voor een gewoon flesje wijn (Kroatisch, wit) ook zo iets. Het eten was meestal wel erg goed, ook vlees. Vreemd dat vis net zo duur is als een goede entrecote of zo.

Dat zou je niet verwachten, ik zou denken dat Kroatië een stuk goedkoper is.

Mijn vader reed in 1975 naar Dubrovnik, in toen nog Joegoslavië. Weinig snelwegen...........1900 km. Het jaar daarna nog een keer. Daarna jaren en jaren naar Zuid-Frankrijk waar de Bijenkorf waar hij werkte een nieuw park had geopend. Toen gingen mijn broer en ik ook mee. Het eerste jaar in de gloedjenieuwe Mazda 626.(wat was mijn vader daar trots op)
Geen brug in Milau, dus uren sturen over bergwegen. Het jaar daarop toch maar de tolweg, en slapen in de auto.....vond ik persoonlijk waardeloos......In 1983 ging ik zelf naar Zuid-Frankrijk met de auto. Ik met de Mazda 323 GG-53-ZY, mijn vader met de Mazda 323 HS-55-PT.

Spanje vind ik relatief goedkoop, 2 euro voor een 1/2 ltr bier.(benzine voor 1.30 bij de Super Market. )
Ook Tjechie was relatief goedkoop.

Eerst in oktober naar de Eiffel.
Volgend jaar: waarschijnlijk mei vakantie naar Zuid-Frankrijk, in de zomer naar Slowakije ? E.e.a. Afhaneklijk van mijn dan 88 jarig3 moeder di3 dit jaar verzuchte : jullie waren wel lang weg! ( terwijl wij drie keer per week bellen en om de dag een kaart sturen)
Een collega met een (demente) moeder van 92 gaat niet zoalng haar moeder niet ergens in zorg is.

Grappig Hans dat jullie als gezin ook zover gingen, je zag daar eigenlijk geen enkele toerist, tenminste dat is wat mij bijgebleven is als 10 jarige toen. Ik weet nog dat ik een nachtje in het ziekenhuis ben geweest omdat ik weer eens een astma-aanval had gehad, dat was prima geregeld en allemaal gratis.

Ik ga met de oudste nog een paar dagen naar Berlijn, waarschijnlijk met de herfstvakantie. Met de auto, ik ben er nog nooit geweest, lijkt me erg leuk. En we willen nog naar Polen toe, al is het maar even de sfeer proeven.....

Joost veelrijder zei:
En we willen nog naar Polen toe, al is het maar even de sfeer proeven.....

Ik was anderhalve maand terug in West-Polen en vond het volk daar zeer gastvrij, zeker jongeren spreken nu ook redelijk wat Engels. Dat schijnt in het oosten wel behoorlijk minder te zijn. Welke regio zouden jullie heen gaan?
Infrastructuur is vooruitgegaan maar je hebt altijd wel ergens vertraging, reistijd van Google Maps is vrij optimistisch, of je moet net zo idioot ongelofelijk veel te hard sportief rijden als de doorsnee Pool.

Joost veelrijder zei:
Ha mooi, de irritante reclame van topics met illegale films is gelukkig weggehaald, het was hier gisteren één grote bende.
Eén film had trouwens wel mijn aandacht: Mamma Mia, here we go again, gisterenmiddag ook in de bios gezien....érg leuk! In oktober gaan we ook naar de musical.

M'ns, hoe is het met jou vakantie in Toscane?

Ben al weer een week aan het werk. De scholen zijn hier in Aargau 13 Augustus al weer begonnen... :cry:

Twee weekjes Toscane was erg prettig om even bij te tanken. Voor ons natuurlijk ook lekker dichtbij: 650 km ben je in hartje Toscane. Vroeg in de ochtend vertrekken, lunch in Val d´Elsa.
Verbleven in een schattig dorpje met fabuleus uitzicht. De steden (Fi-Pi-Li, Lucca, Sienna etc) met deze temperaturen deze keer maar liever even gemeden. Wel een dagje strand (was geen kip, zeer merkwaardig...) , avondje San Gimignano (ook geen kip, nog merkwaardiger) , een festival in Vinci (jeweetwel, dat stadje waar Leo vandaan kwam - errug druk, maar dat heb je met festivals) , een paar kleinere stadjes die sinds Goethes Italie-reis geen gasten van boven de Alpen meer hadden gezien, een paar kastelen-cum-wijngoed (helemaal geen kip...) enz. Dagelijks nieuwe restaurantjes uitgeprobeerd. Veel gelezen. Heel relaxed allemaal. Moest ook wel. Vrouw, dochter en ik zaten er medio Juli alle drie behoorlijk doorheen.
De dames zijn daarna nog voor een klein weekje op en neer naar NL gecrosst (familie, vriendinnen) , terwijl ik me op twee nieuwe scholen op kennismakingen en voorbereidingen heb gestort.

mvrgr, m´ns

M'ns, klinkt als een geslaagde vakantie, wat is het toch mooi in Toscane. Met 650 km is het makkelijker te doen, helemaal als je niets te sleuren hebt....
Hier hebben de kids nog tot eind volgende week vakantie, ben met de oudste gisteren schriften en kaftpapier gaan halen voor zijn boeken. De school is aan het verbouwen, de boeken worden nu via Post.nl thuisbezorgd! Dat scheelt een hoop sjouwen.
Ik zie die jongen die naar 3 HAVO gaat alweer sjouwen, hij heeft nu een Eastpak rugzak, dat is één van weinige tassen die bestand is tegen al dat gewicht.

Joost veelrijder zei:
Ik ga met de oudste nog een paar dagen naar Berlijn, waarschijnlijk met de herfstvakantie. Met de auto, ik ben er nog nooit geweest, lijkt me erg leuk. En we willen nog naar Polen toe, al is het maar even de sfeer proeven...

Leuk, ik ben er wel geweest. Mooie stad die zorgvuldig is herbouwd. Laat je auto daar staan en neem een meerdagen metro abbonementje. Kost niet veel en brengt je overal.
Behalve de (herbouwde) oude gebouwen is de dierentuin daar ook leuk (midden in het centrum), Kurfustendam. En veel uitgaansgelegenheden, maar daar zal je met je zoon niet komen.

Met een beetje kunnen doorrijden ben je er in een uurtje of zes.

Idefiqs zei:
En iets anders, één van mijn favoriete talenten van eigen bodem.

Yentl en De Boer.

Onvoorstelbaar, Idefiqs! 66 keer bekeken... (was ik dus de 66e of de 67e kijker? - soit)
Zag laatst een tamelijk nietszeggend Kate Perry hitje dat 2,5 miljard maal geklikt was... Waar gaat het heen met de wereld?
(je zinderende Metallica video geeft misschien - misschien! - nog een beetje hoop; al doet de titel anders vermoeden)

mvrgr, m´ns

m'ns (afd. ae&d) zei:
Idefiqs zei:

Yentl en De Boer.

Onvoorstelbaar, Idefiqs! 66 keer bekeken... (was ik dus de 66e of de 67e kijker? - soit)
Zag laatst een tamelijk nietszeggend Kate Perry hitje dat 2,5 miljard maal geklikt was... Waar gaat het heen met de wereld?
(je zinderende Metallica video geeft misschien - misschien! - nog een beetje hoop; al doet de titel anders vermoeden)

mvrgr, m´ns
Populair <> goed van kwaliteit.
Niet bij auto's, niet bij muziek.

Men verwart deze twee vrijwel onafhankelijke begrippen heel vaak.

De discussie over de vakantie 2019 is weer wat verder en midden Engeland en Schotland is weer een stukje dichterbij gekomen. De overtocht is nog een dealbreaker, een bezoek naar Scandinavië is in principe zonder overtocht te doen, via Kopenhagen naar Malmo over de brug, maar we vragen ons ook nog wel af wat daar dan gaan doen. Genieten van de natuur, natuur, natuur, bossen, bossen kan ik mij nog herinneren uit 1985. Daar komt ook nog bij dat het ook weer 1000 km rijden is, Engeland heeft dan toch weer voordelen, de pond staat lekker laag dankzij de Brexit, er is zoveel te zien in het midden, ik wil ze b.v. nog eens meenemen naar het dorpje waar de industriële revolutie begon ( Ironbridge), ik ben daar met mijn neef wel eens geweest toen hij in Leicester woonde, er zijn ook zoveel andere leuke steden, York, noem ze maar op. Misschien dan doorrijden naar Wales, of het zuiden van Schotland.
Nog wel even goed nagaan welke overtocht slim is, IJmuiden - New Caste is met de caravan erg prijzig (ik kwam globaal al uit op 1400 euro, dat is echt veel te gortig), Hoek van Holland - Harwich is beter te doen, daar hoef je ook niet persé een hut te nemen als je de dagboot neemt. En in plaats van een dag in de auto is het dan een dag op de boot.

@Joost:

Neem het milieuverwoestende vliegtuig met auto huren zeker mee in je overwegingen. Dat is voor twee personen (denk aan bagage bij budgetvluchten) goedkoper dan omrijden.
B&B is heel goed te doen, van goedkoop tot duur.

Je kan in Schotland voor historie of natuur gaan, maar de accijnzen maken Schotlands ultieme exportproduct zo duur dat je het beter in Duitsland of Luxemburg kan halen.
Behalve natuurlijk de echt bijzondere soorten.

Dank je, wij zijn natuurlijk met zijn vieren. De brandstof wordt betaald voor mij, dat is in het voordeel van de auto. Punt wat erbij komt is het verblijf in de caravan. Voor een weekendje is het anders, maar we hebben de caravan, dus wíllen we er in de zomer ook gebruik van maken. En ook niet alleen omdat we hem hebben, ook omdat we dat een erg leuke manier van vakantie-houden vinden. Mijn vrouw kreeg ook altijd heimwee, je kan dat beredeneren, maar je kunt dat gevoel niet wegnemen. Dat heeft ze niet meer sinds we de caravan hebben, zelfs al staat deze op een niet zo aantrekkelijke plek. Dat speelt allemaal weer mee.....

39403402_1810471089060295_1649055850100162560_o.jpg

m'ns (afd. ae&d) zei:
Idefiqs zei:

Yentl en De Boer.

mvrgr, m´ns

Deze dan M'ns? Wellicht dat de wetenschap dat ze er in 2014 de Annie M.G. Smidtprijs mee wonnen je oordeel kan beïnvloeden?

Yentl en De Boer - Ik heb een man gekend.

Tja, als de caravan mee moet...
Dover - Duinkerken?

Je zal met die combinatie inderdaad wel in de hogere tarieven vallen. Je neemt net zo veel plek in als een vrachtwagen.
Denk wel aan de Engelse schoolvakanties, de campings, bnb's en dergelijke zitten dan stampvol.

rke zei:
Tja, als de caravan mee moet...
Dover - Duinkerken?

Je zal met die combinatie inderdaad wel in de hogere tarieven vallen. Je neemt net zo veel plek in als een vrachtwagen.
Denk wel aan de Engelse schoolvakanties, de campings, bnb's en dergelijke zitten dan stampvol.

In 2015 ging het prima, toen had ik in december al geboekt, 230 euro retour

Idefiqs zei:
m'ns (afd. ae&d) zei:
Idefiqs zei:

Yentl en De Boer.

mvrgr, m´ns

Deze dan M'ns? Wellicht dat de wetenschap dat ze er in 2014 de Annie M.G. Smidtprijs mee wonnen je oordeel kan beïnvloeden?

Yentl en De Boer - Ik heb een man gekend.

De meisjes konden mij gisterenavond al zéééér bekoren, Idefiqs! Tekst, melodie, harmonie, uitstraling, de balans van ironie en ernst, : alles klopt. Meteen alles wat er van ze op youtube te vinden was afgespeeld. De dames mogen wat mij betreft per direct opgenomen worden in de Hall of Fame van de Nederlandse kleinkunst.
Mijn verbazing dat zoiets puurs slechts 66 kijkers had kunnen trekken (en Kate Perry 2.500.000.000 - tweeeneenhalf miljard! ) , was niet gespeeld. En het onafwendbare Lot van een wereld waarin zulks mogelijk is, deed me dan ook spontaan in snikken uitbarsten.
Dank, Idefiqs, dank!

mvrgr, m´ns

m'ns (afd. ae&d) zei:
En het onafwendbare Lot van een wereld waarin zulks mogelijk is, deed me dan ook spontaan in snikken uitbarsten.
Dank, Idefiqs, dank!

mvrgr, m´ns

Graag gedaan waarde M'ns!

Het Lot van de wereld... Ach, na Trump heb ik gezworen mij nergens meer over te verbazen.o_O

Idefiqs zei:
m'ns (afd. ae&d) zei:
En het onafwendbare Lot van een wereld waarin zulks mogelijk is, deed me dan ook spontaan in snikken uitbarsten.
Dank, Idefiqs, dank!

mvrgr, m´ns

Graag gedaan waarde M'ns!

Het Lot van de wereld... Ach, na Trump heb ik gezworen mij nergens meer over te verbazen.o_O

Ik heb ook even gekeken en hierbij mijn bijdrage geleverd, leuke dame!

https://youtu.be/uuicMkCXXTw

Dit vind ik wel mooi, wel de vertaling aanzetten. In Frankrijk kwam deze voorbij bij het kinderuurtje, maar het is niet echt een kinderliedje.

Deze zagen we gisteren, OK het is een beetje simpel maar wel leuk!

https://www.youtube.com/watch?v=YlaWGd1cUms

Hier in West Brabant is het lekker zacht weer, alleen de zon schijnt niet. Maar alles kan ieder moment veranderen natuurlijk.

Hier in Leusden een behoorlijke bui. Aardig wat regen en een paar klappen onweer. Eentje deed m'n alarm afgaan. Dat alarm werkt dus. :cool:

Vanmorgen om halfzes was er al donder en bliksem in Pijnacker. Ook in Zoetermeer om 0700 uur veel gedonder en bliksem. Vanaf ongeveer 0830 tot 1300 uur veel, heel veel regen. Veel grote plassen met veel water op de weg. Bij knooppunt Clausplein om 12.30 uur zoveel regen dat de Mercedes automatisch meer afstand dan normaal hield tot zijn voorganger en wat afremde.

Nu hier in Pijnacker prachtig weer, volop zon.

Hansje55 zei:
Vanmorgen om halfzes was er al donder en bliksem in Pijnacker. Ook in Zoetermeer om 0700 uur veel gedonder en bliksem. Vanaf ongeveer 0830 tot 1300 uur veel, heel veel regen. Veel grote plassen met veel water op de weg. Bij knooppunt Clausplein om 12.30 uur zoveel regen dat de Mercedes automatisch meer afstand dan normaal hield tot zijn voorganger en wat afremde.

Op sommige plekken is er 130 mm gevallen! Zolang de Primark niet ondergelopen is.....;) Dat is altijd onze cultureel reisdoel in Zoetermeer.

Joost veelrijder zei:
Hansje55 zei:

Op sommige plekken is er 130 mm gevallen! Zolang de Primark niet ondergelopen is.....;) Dat is altijd onze cultureel reisdoel in Zoetermeer.

Hier (zonnige zuiden) misschien drie druppels.
[Size=x-small]veel meer cultureels valt er in zoetermeer ook niet te beleven ;)[/size]

afentoe zei:
Joost veelrijder zei:
Hansje55 zei:

Hier (zonnige zuiden) misschien drie druppels.
[Size=x-small]veel meer cultureels valt er in zoetermeer ook niet te beleven ;)[/size]

Nou ik ben een keer in de Boerderij geweest, een feesttent, daar heb ik enkele meters van ABC en Shakatak gestaan, de echte jaren 80 fans kennen die muziek.

Cultuur in Zoetermeer.

“De boerderij”......als landelijk gezien groots poppodium
Het stadstheater
Diverse monumenten, onder andere de molen.
CKC, theater en leren, allerlei cursussen van ballet tot muzieklessen
Pro Patria.......landelijk bekende vereniging die al vele turners en turnsters heeft voortgebracht.
DWO., DSO , FC Zoetermeer en Sv Oosterheem,de voetbalverenigingen.
Floriade , nu de wijk Rokkeveen

Grote namen als Siemens, IBM, Klaverblad, AIVD, RDW.

Het was met een knipoog bedoeld Hans ;), ik heb vrienden in Zoetermeer wonen, en kom elk jaar een keer in De Veur. Valt in die stad genoeg te beleven.
Al denk ik dat de grote reden dat de grote bedrijven die je noemt daar zitten bestaat uit drie tekens: beginnend op een 'A' en eindigend op twaalf. Zonder knipoog dit keer.

Uiteraard omdat de infrastructuur goed is. Zoals je al noemt de A12, maar ook de Randstadrail, de trein (Station Bleizo gaat in december open).
Ik snap je knipoog......

Nou Alphen gaat natuurlijk drie keer over Zoetermeer heen, wij hebben een gek die een wapenvergunning kreeg en helaas een winkelcentrum bezocht , incidentje met een brug, iemand die zelfmoord wilde plegen en daar mocht de rest van de flat ook van meegenieten, natuurlijk onze gifbelt annex golfbaan met gratis vloerverwarming.
Natuurlijk wonen er ook een aantal BNérs in de stad, buiten de zeer bekende weerfotograaf ook een aantal minder prominenten, sommigen met wat minder veel plezier.

Ook hebben we natuurlijk de minder vervelende dingen, zoals ons prachtige volgelpark en ons themapark over de oudheid. En over twee weken de grootste jaarmarkt van Nederland. Genoeg te beleven dus!

40685772_1834593179981419_4546531673784713216_o.jpg

Over Zoetermeer lees je dat op een enkel drugsincidentje na allemaal niet ;-)

Tja, onze huidige gemeente is Pijnacker-Nootdorp, een gedwongen fusie gemeente. Geboren Pijnackers willen niks met Nootdorpers te maken hebben en omgekeerd.
De Oranje vereniging van Nootdorp hield een enquete en wat zeiden veel Pijnackers” ik ben van Pijnacker, dus kan mij niet schelen”.
Allemaal te lezen in het plaatselijke suffertje “De Telstar”.

We hebben wel twee joekels van katholieke kerken, beide dorpen liggen aan de E-lijn (vanuit ons huis dus makkelijk richting Rotterdam of Den Haag.)

En daar wonen wij toevallig vandaag precieus een jaar ! Heerlijk huis, landelijk,dorps, maar toch overal dichtbij.

Hansje55 zei:
Tja, onze huidige gemeente is Pijnacker-Nootdorp, een gedwongen fusie gemeente. Geboren Pijnackers willen niks met Nootdorpers te maken hebben en omgekeerd.
De Oranje vereniging van Nootdorp hield een enquete en wat zeiden veel Pijnackers” ik ben van Pijnacker, dus kan mij niet schelen”.
Allemaal te lezen in het plaatselijke suffertje “De Telstar”.

We hebben wel twee joekels van katholieke kerken, beide dorpen liggen aan de E-lijn (vanuit ons huis dus makkelijk richting Rotterdam of Den Haag.)

En daar wonen wij toevallig vandaag precieus een jaar ! Heerlijk huis, landelijk,dorps, maar toch overal dichtbij.

Tja, een gedwongen fusie is niet altijd het beste....jullie hebben gelukkig geen historische beperkingen.
Veel plezier ook voor de toekomst toegewenst.

Wat veel verkoopt hoeft niet het beste te zijn, Mc Donalds verkoop ook veel. Toch ga ik liever eten bij de Beren. Van Volkswagen weet ik dat ze extra veel registraties hebben gedaan voor 1 september omdat de helft van de vloot nog niet door de WLTP keuring komt.

Van Renault snap ik het zeker, aansprekende modellen en goede kwaliteit. DE grote verrassing is de hoge notering van de Koreanen.

https://topgear.nl/autonieuws/meest-betrouwbare-merken-2018-lijst/

Extra veel registraties? Normaal scoort VAG tussen 20 en 25% van de registraties in NL. Bij dit overzicht is dat niet anders; dus er is geen aanwijzing van extra registraties.

Trouwens als VW en de andere VAG's niet door de keuring komen kunnen de andere merken het helemaal schudden. De VAG's zijn nog de schoonste wat de NOx-limiet betreft:
https://nl.images.search.yahoo.com/search/images?p=above+and+beyond+NOx+limits&fr=mcafee&imgurl=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAl2x66r.png#id=11&iurl=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAl2x66r.png&action=click

Terug
Bovenaan