Eerste auto, budget 8.000+-

Sven 9579104

Net ingestapt
Hallo, ik ben op zoek naar een auto. Het gaat mijn eerste auto worden. Het liefst een jonge hatchback met maximaal 150k kilometers. Eisen: Navigatiesysteem, Bluetooth, Airco. Het liefst ook niet zo’n klein ding zoals bijvoorbeeld een peugeot 108. Zo’n 208 is trouwens wel prima van formaat.

Hoeveel ga je er mee rijden per jaar?
Ga je alleen of moeten er meer mensen mee kunnen?
Heb je hobbies waar je ruimte voor nodig hebt?
Probleem is, er is veel keus.
Mazda 2, Ford Fiesta, Renault Clio, Hyundai I20, Kia Rio.
Om maar eens wat te noemen.

Het liefst heb ik wel een 5 deurs, maar een wat ruimere 3 deurs vind ik ook goed. Ik denk dat ik per jaar wel een ruime 17.000 kilometer rij. Met hobby’s hoef je geen rekening te houden.

Zo’n 208 is trouwens wel prima van formaat.

een auto uit het B segment dus zonder hele specifieke wensen, ga eens rondkijken naar een Renault Clio, Ford Fiesta, Peugeot 208, Kia Rio, Hyundai i20, Opel Corsa, Fiat Punto of met iets meer flair een Alfa Romeo Mito.

zie wel dat je in de eisen van jou navigatie hebt staat, zeker in het B segment zijn de navigatie systemen af fabriek al matig over het algemeen, nu er de nodige jaren overheen zijn gegaan heb je er gewoon weinig aan en zwaar gedateerd en is het gebruik van een smartphone met google maps een veel betere optie. Ook word de zoektocht met navigatie onnodig klein gemaakt aangezien de meesten er niet mee uitgerust zijn.

Epica zei:
Mazda 2, Ford Fiesta, Renault Clio, Hyundai I20, Kia Rio.
Om maar eens wat te noemen.

De opties die Epica in willekeurige noemt zijn hele goede keuzes in deze klasse. Alle vijf zijn ze betrouwbaar, en bieden goede waar voor het geld. De Peugeot 208 vind ik ook leuke keus, ik zou er zelf een kiezen met 1.2 Pure Tech motor. Bij de Clio is in 2016 een facelift gewist, deze zijn mooier afgewerkt en hebben mooiere materialen.

Succes.

AsconaGT zei:
Zo’n 208 is trouwens wel prima van formaat.

zie wel dat je in de eisen van jou navigatie hebt staat, zeker in het B segment zijn de navigatie systemen af fabriek al matig over het algemeen, nu er de nodige jaren overheen zijn gegaan heb je er gewoon weinig aan en zwaar gedateerd en is het gebruik van een smartphone met google maps een veel betere optie. Ook word de zoektocht met navigatie onnodig klein gemaakt aangezien de meesten er niet mee uitgerust zijn.

Goed punt, kan er nog altijd een in laten zetten voor een paar honderd euro

of gewoon gratis google maps gebruiken. Wil je echt geen telefoon gebruiken koop een tomtom recente die je voor een habbekrats kunt kopen op marktplaats ipv honderden euro's te investeren voor een systeem die in de auto gebouwd word waarvan ook nog maar de vraag is wat de kwaliteit is en hoe het geregeld is met updates als het om een systeem gaat van een paar honderd euro.

AsconaGT zei:

of gewoon gratis google maps gebruiken. Wil je echt geen telefoon gebruiken koop een tomtom recente die je voor een habbekrats kunt kopen op marktplaats ipv honderden euro's te investeren voor een systeem die in de auto gebouwd word waarvan ook nog maar de vraag is wat de kwaliteit is en hoe het geregeld is met updates als het om een systeem gaat van een paar honderd euro.
Die systemen kan je ook nog gebruiken voor dingen zoals Bluetooth etc

Die systemen kan je ook nog gebruiken voor dingen zoals Bluetooth etc

bluetooth, radio, etc zit vaak allemaal al in de auto als je kijkt naar iets met een budget van 8000. Dan is het toch zonde om veel geld in een navi systeem te investeren en in te laten bouwen waarvan de vraag is hoe goed zo'n systeem is van een paar honderd euro (heb veel troep voorbij zien komen) en hoe het zit met updates en dergelijke. terwijl je gewoon gratis een mooi systeem hebt via google bijvoorbeeld. Of voor weinig een gebruikte tomtom op te kop kan tikken.

Je zou eens kunnen kijken naar een corsa, sommige modellen zoals deze zijn voorzien van intellilink systeem. Je kunt dan gewoon de navi van je telefoon streamen via het scherm. Zo heb je geen duur navi systeem nodig maar gebruik je gewoon je telefoon. Maar word het wel getoond op het scherm alsof de navigatie in de auto zit.
Sommige andere merken hebben dit ook, maar je moet even zoeken of carplay (Iphone) of android auto (android telefoon) word ondersteund in die systemen.

De Suzuki Swift is nog niet genoemd... Betrouwbaar https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/themapaginas/auto-fiets-reizen/automankementen_2019.pdf , zuinig (gemiddeld bijna 1:17 https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/430-Swift.html?fueltype=2&constyear_s=2011&constyear_e=2016&power_s=92&power_e=96&minkm=15000&gearing=1&powerunit=2 ) en ziet er nog aardig uit ook.

Twee voorbeeldjes, dealer onderhouden waarvan ééntje met navigatie. Beiden stoelverwarming, airco/climate control, cruise control etc.:
https://www.autowereld.nl/suzuki/swift/1-2-exclusive-easss-nl-auto-nap-parelmoer-ecc-cruise-key-less-lmv-afn-trekhaak-33044510/details.html

suzuki-swift-1-2-exclusive-easss-nl-auto-nap-parelmoer-ecc-cruise-key-less-lmv-afn-trekhaak.jpg

suzuki-swift-1-2-exclusive-easss-nl-auto-nap-parelmoer-ecc-cruise-key-less-lmv-afn-trekhaak.jpg

https://www.autowereld.nl/suzuki/swift/1-2-bandit-easss-navi-stoelvw-airco-elek-pakk-cruise-32360914/details.html

suzuki-swift-1-2-bandit-easss-black-friday-sale-navi-stoelvw-airco-elek-pakk-cruise.jpg

suzuki-swift-1-2-bandit-easss-black-friday-sale-navi-stoelvw-airco-elek-pakk-cruise.jpg

Er staan er redelijk wat te koop binnen budget, maar kijk uit: Véél import!
[size=x-small].[/size]​

Terug
Bovenaan