Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jesper 1123955 zei:Maar gestopt met filteren op airconditioning, levert toch significant meer resultaten op.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-agila-1-2-16v-elegance-nieuwe-apk-elektr-pakket-trekh-benzine-grijs-1a8105b3-9d0f-4931-a155-024b1ae8fd62?utm_source=android-share
Kilometerstand: 175.660 km
Bouwjaar: 02/2001
Verkoopprijs: € 995,-
Kwam gelijk deze tegen.
Auto encyclopedie zei:Voor de yrv betaal je in Drenthe 81 euro wegen belasting, dat is volgens mij het zelfde als de opel agila, vallen beide in de 851 tot en met 950 kg
De grandmove is 106 euro in de wegenbelasting, valt in de 951 kg tot 1050
Maar altijd handig als er 1 in de buurt staat om te proef zitten en of rijden , als er dan in Limburg een mooiere staat ga je toch anders naar Limburg dan als je het niet weet hoe die zit en of rijdt.
als je het zelf nog even wil na rekenen dat kan hier
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/hulpmiddel-motorrijtuigenbelasting-berekenen
Peter O zei:Of die eerste YRV echt zo mooi is..... Persoonlijk zou ik daar niet al te veel geld willen spenderen. (ik weet waar het bedrijf zit, en ben 2 weken terug nog even over het terrein van hun en de andere handelaars geweest)
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het meuk is of dat het oplichters zijn.
Die auto ziet er zo op de foto's gewoon goed uit, zie niet iets wat er mis mee zou kunnen zijn, persoonlijk vind ik dit leuker dan een Agila oid. De Ignis die ook al voorbij gekomen is dat is ook nog een leuke en vlot uitziende auto.Jesper 1123955 zei:Peter O zei:Of die eerste YRV echt zo mooi is..... Persoonlijk zou ik daar niet al te veel geld willen spenderen. (ik weet waar het bedrijf zit, en ben 2 weken terug nog even over het terrein van hun en de andere handelaars geweest)
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het meuk is of dat het oplichters zijn.
Vanwaar precies de twijfel? Dit is namelijk een van de auto's waar ik echt enthousiast over ben. Was van plan op korte termijn eens langs te gaan voor een proefrit, iets wat ik nog niet eerder serieus heb overwogen.
Jesper 1123955 zei:De koppeling test heb ik echt nog nooit van gehoord, als een auto in de 2 staat met de handrem erop, slaat ie toch sowieso af?
Jesper 1123955 zei:Blijft toch lastig met een betrouwbare verkoper zoeken, zo blijkt..
Het probleem is meer dat de meeste betrouwbare verkopers geen auto's in dit segment verkopen omdat er te weinig winst te behalen valt en je als duur bedrijf dit soort auto's ook niet snel verkoopt. Maar koop je een YRV bij zo'n bedrijf neem iemand mee laat hem kijken of alles goed is en dan koop je hem en daarna hoef je natuurlijk nooit meer terug naar dat bedrijf.Jesper 1123955 zei:Blijft toch lastig met een betrouwbare verkoper zoeken, zo blijkt..
Het aantal cilinders dat een motor heeft. Een kleine auto zoals een Alto, Cuore heeft een 3 cilinder een YRV heeft er dan weer 4. Tegenwoordig zie je het steeds vaker dat ze er maar 3 hebben. De Fiesta heeft er altijd 3 zelfs de ST, maar ook een instap BMW 3 serie heeft een 1.5 3 cilinder.Jesper 1123955 zei:4 cilinder, 3 cilinder, nu moeten jullie me even helpen?
Ja dat is nogal logisch, de 1.0 is dan ook vooral een stadsauto dus ja dan word het nogal een hele opgave om 250dkm te halen.Auto encyclopedie zei:Tegenwoordig hebben veel meer auto's 3 cylinders, maar dan zit er een vaak ( niet altijd) turbo op. Zodat ze wel aan genoeg vermogen komen. Bij jou zoekopdracht is er geen sprake van turbo blokken.
Als je kijkt naar verkoopsites staan er een hoop producten van Daihatsu op met de 1.3 motor die meer dan 200.000 km heb gelopen
Bij de Daihatsu 1.0 van 54 pk of 58 pk staat er nog wel eens bij de advertentie dat de auto rookt of op een cylinder minder loopt of het überhaupt niet doet.
Ik heb op gaspedaal gezocht naar yrv met minimaal 250.000 km op de teller, stond niet een 3 cylinder tussen allemaal met de 1.3.
Auto encyclopedie zei:Je hoeft niks te vermijden, maar het prijs verschil is allemaal zo klein, dat het loont om voor een 1.3. Als je een auto nieuw koopt is het prijs verschil tussen motoren groot dan in jouw situatie.
de yrv 1.0 is overigens wel 1 categorie goedkoper in de wegenbelasting , maar qua verbruik zal het niks uitmaken.
Het hoeft niet perse een 4 cilinder te zijn, maar dat zijn vaak de motoren met wat meer vermogen en als er zoals in jou geval meerdere mensen mee gaan is dat wel prettig, een 3 cilinder is vaak goedkoper in het verbruik, alleen weer niet met 4 man er in. Maar zolang je geen 20dkm per jaar rijd maakt het verschil ook niet uit wat hij verbruikt.Jesper 1123955 zei:Dus zou de auto bij voorkeur een 4 cylinder moeten zijn? Of in ieder geval iets meer vermogen sinds het regelmatig voor gaat komen dat er meerdere personen (lees: auto volgepropt) in zitten.
Een daihatsu move met zo een 0.8 motortje moet ik dus vermijden, om maar even een voorbeeld te noemen.
Epica zei:Het hoeft niet perse een 4 cilinder te zijn, maar dat zijn vaak de motoren met wat meer vermogen en als er zoals in jou geval meerdere mensen mee gaan is dat wel prettig, een 3 cilinder is vaak goedkoper in het verbruik, alleen weer niet met 4 man er in. Maar zolang je geen 20dkm per jaar rijd maakt het verschil ook niet uit wat hij verbruikt.Jesper 1123955 zei:Dus zou de auto bij voorkeur een 4 cylinder moeten zijn? Of in ieder geval iets meer vermogen sinds het regelmatig voor gaat komen dat er meerdere personen (lees: auto volgepropt) in zitten.
Een daihatsu move met zo een 0.8 motortje moet ik dus vermijden, om maar even een voorbeeld te noemen.
ak2 zei:Dat je sommige auto's vrijwel niet meer ziet komt vaak door roest of grote gebreken.
SVF zei:ak2 zei:Dat je sommige auto's vrijwel niet meer ziet komt vaak door roest of grote gebreken.
Of omdat ze geëxporteerd worden naar Afrika zoals bv veel oude Toyota's die daar nog jaren dienst doen als taxi.
SVF zei:ak2 zei:Dat je sommige auto's vrijwel niet meer ziet komt vaak door roest of grote gebreken.
Of omdat ze geëxporteerd worden naar Afrika zoals bv veel oude Toyota's die daar nog jaren dienst doen als taxi.
Jesper 1123955 zei:Iemand enig idee waar je snel/makkelijk kan zien of opzoeken of een auto een distributieriem of ketting heeft?
Auto encyclopedie zei:Jesper 1123955 zei:Iemand enig idee waar je snel/makkelijk kan zien of opzoeken of een auto een distributieriem of ketting heeft?
Staan een hoop tussen
https://www.winparts.nl/blog/heeft-mijn-auto-een-distributieriem-of-ketting
Moderator
Barri zei:Ik zou niet kijken of een auto een ketting of een riem heeft. Als het onderhoud maar goed is uitgevoerd. En in deze prijscategorie zou ik het liefst bij een particulier kopen. Dat wekt bij mij iets meer vertrouwen dan een handelaar die er ook nog geld aan moet verdienen.
Probeer wel scherp te krijgen waarom de auto weg gaat: is ie slecht, of is men echt toe aan wat nieuwers/groters/etc.
Jesper 1123955 zei:Knoop doorgehakt, deze week in nieuwleusen kijken bij Zieleman, veel goeie reviews op autoscout. Staat een leuke Twingo 1.2l 16 klepper te koop voor 900 eurootjes. 75pk, 151k op te teller, allemaal heel degelijk. Kentekencheck gedaan, nauwelijks iets te vinden op de afgelopen 4/5 APK rapporten. Enige echte nadeel is de apk die tot 01/2020 loopt.
Auto encyclopedie zei:Jesper 1123955 zei:Knoop doorgehakt, deze week in nieuwleusen kijken bij Zieleman, veel goeie reviews op autoscout. Staat een leuke Twingo 1.2l 16 klepper te koop voor 900 eurootjes. 75pk, 151k op te teller, allemaal heel degelijk. Kentekencheck gedaan, nauwelijks iets te vinden op de afgelopen 4/5 APK rapporten. Enige echte nadeel is de apk die tot 01/2020 loopt.
Veel fijne kilometers, betrouwbaar adres is idd fijn! Ik ken de firma niet, maar als ik je zo hoor komt het goed
Jesper 1123955 zei:Knoop doorgehakt, deze week in nieuwleusen kijken bij Zieleman, veel goeie reviews op autoscout. Staat een leuke Twingo 1.2l 16 klepper te koop voor 900 eurootjes. 75pk, 151k op te teller, allemaal heel degelijk. Kentekencheck gedaan, nauwelijks iets te vinden op de afgelopen 4/5 APK rapporten. Enige echte nadeel is de apk die tot 01/2020 loopt.
Jazzik zei:Jesper 1123955 zei:Knoop doorgehakt, deze week in nieuwleusen kijken bij Zieleman, veel goeie reviews op autoscout. Staat een leuke Twingo 1.2l 16 klepper te koop voor 900 eurootjes. 75pk, 151k op te teller, allemaal heel degelijk. Kentekencheck gedaan, nauwelijks iets te vinden op de afgelopen 4/5 APK rapporten. Enige echte nadeel is de apk die tot 01/2020 loopt.
Deze dus?![]()
![]()
Ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd en komt helemaal overeen met je topic titel: Eerste auto, 18jr!![]()
Veel plezier en vooral veilige kilometers gewenst!