Eerste auto, 18jr

Aardige Agila, alleen kunnen ze aan de onderzijde flink roesten. Controleer de auto dus goed. De auto is handig en relatief ruim. Ze zijn wel lawaaiig en relatief zijwindgevoelig door de hoge koets. Voor dit bedrag is de staat het belangrijkste.

Jesper 1123955 zei:
Maar gestopt met filteren op airconditioning, levert toch significant meer resultaten op.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-agila-1-2-16v-elegance-nieuwe-apk-elektr-pakket-trekh-benzine-grijs-1a8105b3-9d0f-4931-a155-024b1ae8fd62?utm_source=android-share

Kilometerstand: 175.660 km
Bouwjaar: 02/2001
Verkoopprijs: € 995,-

Kwam gelijk deze tegen.

Klopt het airco verhaal blijft een dingetje omdat er groot risico is dat de airco of stuk is of heel snel stuk gaat, door dat ze hem voor de verkoop ff half gebakken repareren.
In je opening had je al het idee dat het een agila moest zijn ivm je lengte, ik denk dat deze en zijn tweeling broer de wagon R het best is in het a-segment van hoge vierkante auto's beter dan de daihatsu move of de Hyundai atos multi.

Maar omdat je hem ook voor voetbal gaat gebruiken en dan denk ik ook met auto vol naar uitwedstrijden gaat, dan is iets meer vermogen misschien wel handig. Overigens is extra vermogen elke dag weer een cadeau. Daarnaast woon je in het noorden en zijn er daar dagen dat het rustiger is op de weg zodat wederom de mogelijkheid is om door te rijden.

Daarom verwijs ik naar mijn advies om voor een Daihatsu yrv en dan wel met de 1.3 te gaan of voor een grand move.
Het goede nieuws is dat er twee blauwe 1.3 in het noorden staan, helaas wel bij handelaren die niet een eigen website hebben, maar je kan er altijd ff heen om te kijken of het goed zit en goed rijdt.

yrv 1.3

daihatsu-young-rv-1-3-16v-s-1-3-16v-s.jpg

yrv 2

daihatsu-young-rv-1-3-16v-s-1-3-16v-s.jpg

Voor een grandmove moet je iets verder rijden, heb er 1 gevonden voor je in Almelo

grand move

daihatsu-gran-move-1-6i-16v-cx-nwe-apk.jpg

@autoencyclopedie, te lang om te quoten*

Een van de weinig auto's waar ik echt 'ervaring' mee heb dus misschien wel een lichte voorkeur idd :). Die YRV ziet er leuk uit, dacht alleen dat ze een stuk zwaarder waren! Ruime 80pk, ga ik even verder naar zoeken.

Overigens maakt lang rijden me niet uit voor een auto, hoogstens 2 keer heen en weer ofzo, is geen afknapper als er wel een degelijke auto te koop is.

Edit; Die eerste die je stuurde (YRV, Assen) is zeker een goeie optie, mooi uitgerust, ziet er écht goed uit :).

Edit 2; zie ook een aantal staan zonder ABS, weet niet of dat echt een probleem is? En weet ook niet wat ik me voor moet stellen bij een parkeersensor van een auto van 20 jaar oud, zal wel niks zijn :)

Voor de yrv betaal je in Drenthe 81 euro wegen belasting, dat is volgens mij het zelfde als de opel agila, vallen beide in de 851 tot en met 950 kg

De grandmove is 106 euro in de wegenbelasting, valt in de 951 kg tot 1050

Maar altijd handig als er 1 in de buurt staat om te proef zitten en of rijden , als er dan in Limburg een mooiere staat ga je toch anders naar Limburg dan als je het niet weet hoe die zit en of rijdt.

als je het zelf nog even wil na rekenen dat kan hier

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/hulpmiddel-motorrijtuigenbelasting-berekenen

Auto encyclopedie zei:
Voor de yrv betaal je in Drenthe 81 euro wegen belasting, dat is volgens mij het zelfde als de opel agila, vallen beide in de 851 tot en met 950 kg

De grandmove is 106 euro in de wegenbelasting, valt in de 951 kg tot 1050

Maar altijd handig als er 1 in de buurt staat om te proef zitten en of rijden , als er dan in Limburg een mooiere staat ga je toch anders naar Limburg dan als je het niet weet hoe die zit en of rijdt.

als je het zelf nog even wil na rekenen dat kan hier

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/hulpmiddel-motorrijtuigenbelasting-berekenen

Ben bekend met de prijzen idd, Drenthe is jammer genoeg wel een van de duurdere provincies :).

Of die eerste YRV echt zo mooi is..... Persoonlijk zou ik daar niet al te veel geld willen spenderen. (ik weet waar het bedrijf zit, en ben 2 weken terug nog even over het terrein van hun en de andere handelaars geweest)
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het meuk is of dat het oplichters zijn.

Peter O zei:
Of die eerste YRV echt zo mooi is..... Persoonlijk zou ik daar niet al te veel geld willen spenderen. (ik weet waar het bedrijf zit, en ben 2 weken terug nog even over het terrein van hun en de andere handelaars geweest)
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het meuk is of dat het oplichters zijn.

Vanwaar precies de twijfel? Dit is namelijk een van de auto's waar ik echt enthousiast over ben. Was van plan op korte termijn eens langs te gaan voor een proefrit, iets wat ik nog niet eerder serieus heb overwogen.

Misschien is dit ook nog een idee: Mazda Demio
https://www.autowereld.nl/mazda/demio/1-5-exclusive-trekhaak-nwe-apk-31120850/details.html

mazda-demio-1-5-exclusive-trekhaak-nwe-apk.jpg

https://www.autowereld.nl/mazda/demio/1-5-exclusive-30544080/details.html

mazda-demio-1-5-exclusive-1-5-exclusive.jpg

Beiden zien er (op het oog) netjes uit voor de leeftijd. In de zilverkleurige moet je zelf zingen
a032.gif
(geen radio).

Jesper 1123955 zei:
Peter O zei:

Vanwaar precies de twijfel? Dit is namelijk een van de auto's waar ik echt enthousiast over ben. Was van plan op korte termijn eens langs te gaan voor een proefrit, iets wat ik nog niet eerder serieus heb overwogen.
Die auto ziet er zo op de foto's gewoon goed uit, zie niet iets wat er mis mee zou kunnen zijn, persoonlijk vind ik dit leuker dan een Agila oid. De Ignis die ook al voorbij gekomen is dat is ook nog een leuke en vlot uitziende auto.

Het kan natuurlijk best dat dit een mooie is en kijken kan natuurlijk geen kwaad.

Het bedrijf zit in een straatje met andere handelaars. En als ik kijk wat er staat, moet je er niet teveel van verwachten. Daarnaast hebben deze bedrijfjes ook niet de beste naam hier. Dat laatste heb ik van horen zeggen, dat geef ik toe. Ik heb bij dit bedrijf en de bedrijven ernaast wel eens wat auto's bekeken, de auto's die daar vooral staan, komen bij andere bedrijven weg, die er geen heil in zien. Iemand die ik ken stoot de "meuk" ook daarheen, de auto's die wat hebben of gewoon niet meer in de markt liggen.

De meeste auto's daar zijn gewoon niet netjes of afgetrapt of beide. Ik weet ook wel dat je voor 1500 geen nieuwe auto krijgt. Ik heb daar 2 weken terug nog gelopen en het aanbod bekeken.

Dus neem vooral iemand mee die een beetje verstand heeft van auto's.

Tja in principe kun je zelfs bij JetCras best een goede auto kopen, maar de kans daarop acht ik niet heel groot. (de foto's zeggen vaak al genoeg) De echte kneuzen haal je er met een beetje kritische blik ook wel zo tussen uit. Goed kijken en voelen vooral ook onder de auto, wielophanging remmerij etc, en niet bang zijn voor vieze handjes!
Mazda Demio zijn prima auto's maar de 1.5 is is niet heel zuinig (gem. 1 op 13 / 1 op 14) In tegenstelling tot de Mazda 2 heeft hij echter wel een verschuifbare achterbank maar de vraag is of je dat nodig hebt... Op de eerste pagina heb ik al een Mazda 2 aangedragen maar die is inmiddels verkocht. Daithatsu YRV zijn zuinige en prima auto's. Let bij Daihatsu's echter wel op olieverbruik (dus geen smurrie onder het blok, blauwe rook uit de uitlaat of tikkende zuigers)
Dus tijdens de proefrit radio uit en goed luisteren! Ook letten op bijgeuiden van de wielophanging zoals zoemende wiellagers, tikkende aandrijfassen of homokineten, fuseekogels etc Ook koppeling test doen: in de 2 op de handrem en laten opkomen, als de motor afslaat is het goed. Ik ben zeker geen techneut maar heb nog nooit een echte miskoop gedaan al zullen er altijd wel wat gebreken zijn die je over het hoofd ziet. Bij de geringste twijfel gewoon laten staan en verder zoeken!
Edit: en een proefrit bij voorkeur niet op afspraak: een voorverwarmde motor met heldere verse olie in het blok kan een teken aan de wand zijn...

Kijk aan, weer wat nuttige reacties.

Allereerst dat over het bedrijf wist ik niet, heldere uitleg. De vergelijking met JetCars zegt al genoeg...

Die demo trekt me totaal niet, de YRV loopt harder en is ook nog eens zuiniger.

De koppeling test heb ik echt nog nooit van gehoord, als een auto in de 2 staat met de handrem erop, slaat ie toch sowieso af?

Jesper 1123955 zei:
De koppeling test heb ik echt nog nooit van gehoord, als een auto in de 2 staat met de handrem erop, slaat ie toch sowieso af?

Als de koppeling goed is wel ja. Als hij versleten is en dus slipt zal hij door blijven razen als je hem in z'n 2 laat opkomen. Deze test is ook niet heilig en slecht voor de koppeling dus zeker niet te vaak doen! Maar een goede koppeling kan het makkelijk hebben. Bij een uitgebreide proefrit merk of ruik je het vaak ook wel als bv het toerental stijgt maar de auto niet goed optrekt.

Gelukkig stond er in Zuidlaren ook nog 1 te koop, maar das ook een handelaar. En anders bel je van te voren Zeijen nog ff, of die ervaringen heeft met de garages en de yrv met dergelijke km stand.

Jesper 1123955 zei:
Blijft toch lastig met een betrouwbare verkoper zoeken, zo blijkt..

Daarom belangrijk om voor een model te gaan die niet populair is bij het grote publiek. En voor een 4 cylinder een 3 cylinder is nerveus en moet harder werken.

Jesper 1123955 zei:
Blijft toch lastig met een betrouwbare verkoper zoeken, zo blijkt..
Het probleem is meer dat de meeste betrouwbare verkopers geen auto's in dit segment verkopen omdat er te weinig winst te behalen valt en je als duur bedrijf dit soort auto's ook niet snel verkoopt. Maar koop je een YRV bij zo'n bedrijf neem iemand mee laat hem kijken of alles goed is en dan koop je hem en daarna hoef je natuurlijk nooit meer terug naar dat bedrijf.
Koop ook gewoon een driecilinder die hoeven echt niet harder te werken.

Jesper 1123955 zei:
4 cilinder, 3 cilinder, nu moeten jullie me even helpen?
Het aantal cilinders dat een motor heeft. Een kleine auto zoals een Alto, Cuore heeft een 3 cilinder een YRV heeft er dan weer 4. Tegenwoordig zie je het steeds vaker dat ze er maar 3 hebben. De Fiesta heeft er altijd 3 zelfs de ST, maar ook een instap BMW 3 serie heeft een 1.5 3 cilinder.

4 cylinder is bij de yrv de 87 pk uitvoering de 1.3 motor zeg maar.

3 cylinder is de 1.0 motor met 58 pk.

Komt er op neer dat de 58 pk uitvoering harder moet werken om bijna het zelfde gewicht mee te nemen.

Praktijk voorbeelden zijn o.a. een invoegstrook die omhoog loopt, dan moet de 58 pk vol aan de bak.
Vaker terug schakelen bij inhalen invoegen of vervoer van meerdere personen en of bagage.

Tegenwoordig hebben veel meer auto's 3 cylinders, maar dan zit er een vaak ( niet altijd) turbo op. Zodat ze wel aan genoeg vermogen komen. Bij jou zoekopdracht is er geen sprake van turbo blokken.

Als je kijkt naar verkoopsites staan er een hoop producten van Daihatsu op met de 1.3 motor die meer dan 200.000 km heb gelopen

Bij de Daihatsu 1.0 van 54 pk of 58 pk staat er nog wel eens bij de advertentie dat de auto rookt of op een cylinder minder loopt of het überhaupt niet doet.

Ik heb op gaspedaal gezocht naar yrv met minimaal 250.000 km op de teller, stond niet een 3 cylinder tussen allemaal met de 1.3.

Auto encyclopedie zei:
Tegenwoordig hebben veel meer auto's 3 cylinders, maar dan zit er een vaak ( niet altijd) turbo op. Zodat ze wel aan genoeg vermogen komen. Bij jou zoekopdracht is er geen sprake van turbo blokken.

Als je kijkt naar verkoopsites staan er een hoop producten van Daihatsu op met de 1.3 motor die meer dan 200.000 km heb gelopen

Bij de Daihatsu 1.0 van 54 pk of 58 pk staat er nog wel eens bij de advertentie dat de auto rookt of op een cylinder minder loopt of het überhaupt niet doet.

Ik heb op gaspedaal gezocht naar yrv met minimaal 250.000 km op de teller, stond niet een 3 cylinder tussen allemaal met de 1.3.
Ja dat is nogal logisch, de 1.0 is dan ook vooral een stadsauto dus ja dan word het nogal een hele opgave om 250dkm te halen.

Dus zou de auto bij voorkeur een 4 cylinder moeten zijn? Of in ieder geval iets meer vermogen sinds het regelmatig voor gaat komen dat er meerdere personen (lees: auto volgepropt) in zitten.

Een daihatsu move met zo een 0.8 motortje moet ik dus vermijden, om maar even een voorbeeld te noemen.

Je hoeft niks te vermijden, maar het prijs verschil is allemaal zo klein, dat het loont om voor een 1.3. Als je een auto nieuw koopt is het prijs verschil tussen motoren groot dan in jouw situatie.

de yrv 1.0 is overigens wel 1 categorie goedkoper in de wegenbelasting , maar qua verbruik zal het niks uitmaken.

Auto encyclopedie zei:
Je hoeft niks te vermijden, maar het prijs verschil is allemaal zo klein, dat het loont om voor een 1.3. Als je een auto nieuw koopt is het prijs verschil tussen motoren groot dan in jouw situatie.

de yrv 1.0 is overigens wel 1 categorie goedkoper in de wegenbelasting , maar qua verbruik zal het niks uitmaken.

Ach, dat komt op 1 categorie hoger of lager ook niet aan.

Jesper 1123955 zei:
Dus zou de auto bij voorkeur een 4 cylinder moeten zijn? Of in ieder geval iets meer vermogen sinds het regelmatig voor gaat komen dat er meerdere personen (lees: auto volgepropt) in zitten.

Een daihatsu move met zo een 0.8 motortje moet ik dus vermijden, om maar even een voorbeeld te noemen.
Het hoeft niet perse een 4 cilinder te zijn, maar dat zijn vaak de motoren met wat meer vermogen en als er zoals in jou geval meerdere mensen mee gaan is dat wel prettig, een 3 cilinder is vaak goedkoper in het verbruik, alleen weer niet met 4 man er in. Maar zolang je geen 20dkm per jaar rijd maakt het verschil ook niet uit wat hij verbruikt.

Epica zei:
Jesper 1123955 zei:

Het hoeft niet perse een 4 cilinder te zijn, maar dat zijn vaak de motoren met wat meer vermogen en als er zoals in jou geval meerdere mensen mee gaan is dat wel prettig, een 3 cilinder is vaak goedkoper in het verbruik, alleen weer niet met 4 man er in. Maar zolang je geen 20dkm per jaar rijd maakt het verschil ook niet uit wat hij verbruikt.

Nee precies, verbruik is niet verschrikkelijk belangrijk, zolang ik niet elke dag 5 tientjes hoef te tanken vind ik het prima.
Daarbij is het altijd wel fijn als je met 5 man in de auto + kledingtassen ed. een beetje normaal vooruit komt.

Ik rij op dit moment weer een Daihatsu met 1.3,heb net deze nog geen ervaring met veel mensen vervoeren, maar in mijn eerdere sirion 1e generatie wel eens 3 volwassenen vervoerd en dat ging verder prima. Sirion 1 is kleine b-segmenter had alleen heup gordel voor de laatste passagier als ik 4 passagiers mee had, dus dat is alleen op kleine stukjes voor gekomen. Maar yrv is stuk ruimer.

Om nog even terug te komen op de YRV in Assen en misschien ook mijn eigen woorden...

De YRV staat bij een handel, en daar staan veel meuk auto's, en die heb je in verschillende klassen... De auto's met gebreken, maar ook met misschien krassen of butsen. Of auto's die niet meer in de markt liggen. Dat soort auto's staan er, velen zijn niet mooi of super netjes.

Als je in een 1000-1500 euro klasse iets koopt, kom je misschien daar terecht, je zult er (zoals ik het zie, gezien wat er staat) geen parel vinden. Als je met iemand gaat kijken of je er zelf verstand van hebt, kun je er best iets kopen.

Ik wil niet zeggen dat het oplichters zijn, zeker niet. Ik ken de bedrijven niet genoeg. Ik weet dat daar zeg maar de goedkoopste auto's van Assen staan. En die sfeer ademt het uit. (zonder vooroordelen te willen hebben, maar Geert W. zou er niets kopen ;) )

Jaren terug heb ik eens gekeken naar een Cordoba bij een van die bedrijven, die koste weinig, en ik werd netjes op gebreken gewezen, of wat niet bekend was of minder mooi was.
Ik had toen geen "oh ik voel me opgelicht moment" , maar later bij een bedrijf wat iets hoger op de lader stond, had ik dat wel... Ik vroeg wat over de auto (volgens mij een Baleno) en ik kreeg letterlijk als antwoord "wat denk jezelf, dit is een goedkope auto, daar gaan we niet naar kijken" .

Je krijgt hele leuke voorbeelden van mensen, maar internet is gewoon niet helaas niet heilig.
Advertenties zijn er vaak mooier uit dan dat ze zijn. Ik heb ook eens contact gehad met een bedrijf voor een mooie Rover 200, die had weinig gereden en was echt mooi. Contact gehad en ook letterlijk gevraagd of ik hem rijdend mee kon nemen evt. Ik woonde op 200 km rijden. Dat kon allemaal, nou en toen stond ik naast de auto, hij was iets viezer, dat zei meneer. Maar 2 deuren wouden niet open, en de auto had een kapotte koppakking en lekte olie, ehm ja die 200 kon ik er dus niet meerijden...
In die zoektocht heb ik zeker nog 4 andere auto's bekeken die echt 10x minder waren dan dat je zou denken van de advertentie, en dit waren ook echt "goede bedrijven"

Ja, je kan er misschien best wel wat goeds of leuks kopen, maar kijk goed naar de auto en neem vooral iemand mee die er verstand van heeft mee. Dat is wat ik eigenlijk wil zeggen. En ga niet heen met een verwachting dat het een perfecte auto is, dan kan het misschien wel meevallen en kan je misschien een leuke of goede aankoop doen.

Achja, ook al kom je bij een 'betrouwbare' dealer een 'goede' auto tegen waar niks mis mee is, kan het altijd zijn dat je er gedonder mee krijgt. Zo heeft een kennis van mij toevallig vorige week zijn 206 de deur uit gedaan omdat de koppeling helemaal naar de kloten was, in 4/5 jaar (gekocht met 160k op te teller) 0€ aan onderhoud besteed, en uit het niets economisch total loss. Reparatiekosten waren geschat, alles bij elkaar, rond de 1200 euro (koppeling en iets met de olie, geen idee).

Had deze ook nog opgeslagen, wel een oud bakkie..

https://www.autoscout24.nl/aanbod/daihatsu-gran-move-1-6i-16v-cx-benzine-grijs-1224e639-5238-42a7-a663-a7bd2319f3b8?utm_source=android-share

Kilometerstand: 135.015 km
Bouwjaar: 07/1999
Verkoopprijs: € 1.195,-

Ben op het moment nog lekker rond aan het kijken op internet, moet ook zeggen dat ik het leuk vind, het houd je toch bezig. Daarbij heeft het feit dat ik geen haast heb alleen maar voordelen, ik moet niks en kan daarom rustig de tijd nemen.

Je moet ook zeker geen overhaaste beslissingen nemen, maar ga eens in een paar proefrijden.

Ziet er ook mooi uit een grandmove, wel ff de distributie riem discussie terug lezen. Vragen of er facturen bij zijn qua onderhoud en distributie riem

Je winkelt in een lage prijsklasse. Als een auto wat lijkt ga dan samen met een autokenner eerst eens kijken en proef rijden.
Zet de auto altijd de auto op de brug en controleer goed op roest, staat en lekkage's. Er zitten ook grote verschillen per fabrikant en model in roestbescherming.

Ik zie nu van alles voorbij komen, maar realiseer je dat in deze prijsklasse veel oude rommel te koop staat. Op de website zie je dat vaak niet. Dat je sommige auto's vrijwel niet meer ziet komt vaak door roest of grote gebreken. Er zit ook best veel verschil in het rijcomfort en de wegligging.
Kies dus ook gewoon een auto die je lekker vind rijden. Vaak hoe ouder de auto is hoe vaker je ( veel) roest vind, bedenk ook dat rubbers en plastics verouderen. Het belangrijkste is echter hoe goed er voor gezorgd is.

ak2 zei:
Dat je sommige auto's vrijwel niet meer ziet komt vaak door roest of grote gebreken.

Of omdat ze geëxporteerd worden naar Afrika zoals bv veel oude Toyota's die daar nog jaren dienst doen als taxi.

SVF zei:
ak2 zei:
Dat je sommige auto's vrijwel niet meer ziet komt vaak door roest of grote gebreken.

Of omdat ze geëxporteerd worden naar Afrika zoals bv veel oude Toyota's die daar nog jaren dienst doen als taxi.

Klopt een 5 Deurs Starlet/Charade zijn amper nog te koop op de ocasionmarkt, staan ze er wel, dan zijn ze stuk duurder dan de 3 Deurs,

SVF zei:
ak2 zei:

Dat klopt, maar geld natuurlijk ook voor andere merken. Je ziet in Africa ook veel oude modellen van o.a. Nissan, Mitsubishi, Peugeot, Mercedes en Renault. In aantallen valt het met Toyota tegenwoordig wel mee, in 2018 is de enige Toyota in de export top 20 op 17 de Toyota Prius.

Volgende week introductie bij mn nieuwe werkgever, kijken of het wat wordt. Dan maar eens rond gaan bellen en hier en daar een proefritje maken.

Jesper 1123955 zei:
Iemand enig idee waar je snel/makkelijk kan zien of opzoeken of een auto een distributieriem of ketting heeft?

Staan een hoop tussen

https://www.winparts.nl/blog/heeft-mijn-auto-een-distributieriem-of-ketting

Auto encyclopedie zei:
Jesper 1123955 zei:
Iemand enig idee waar je snel/makkelijk kan zien of opzoeken of een auto een distributieriem of ketting heeft?

Staan een hoop tussen

https://www.winparts.nl/blog/heeft-mijn-auto-een-distributieriem-of-ketting

Top, thanks.

Staat een hoop tussen idd, iemand enig idee hoe t bij die oudere Suzuki Alto / Renault Twingootjes zit?

Verreweg van de oorspronkelijke zoekopdracht, maar ben toch ook naar 3 deurs bakkies aan het kijken, lekker goedkoop, hoe meer geld er voor de studie over is, hoe beter.

Pas je wel op voor goedkoop maakt duurkoop. Zelf vind ik 3 Deurs lastig bijvoorbeeld de Nederlandse parkeerplaats waar auto's dicht tegen elkaar aan staan. 3 Deurs hebben langere deuren.

Je kan het beste de auto die je wil googelen of die riem of ketting heeft. Suzuki Alto generatie ketting of riem

De twingo 1 heeft volgens mij een distributieketting. Je winkelt in een prijsklasse waarin de staat en hoe goed de auto onderhouden is eigenlijk veel belangrijker is.
Een ketting kan bij niet op tijd de olie verversen ook gewoon versleten zijn. Volgens de fabrikant gaan ze een autoleven mee, maar dat blijkt in de praktijk zeker niet altijd het geval te zijn.

3 deurs is inderdaad een stuk onhandiger, maar wil best wat opofferen als het een gewichtsklasse lager is, wat hier en daar nog wel eens het geval is. Scheelt toch weer wat wegenbelasting.

Ik zou niet kijken of een auto een ketting of een riem heeft. Als het onderhoud maar goed is uitgevoerd. En in deze prijscategorie zou ik het liefst bij een particulier kopen. Dat wekt bij mij iets meer vertrouwen dan een handelaar die er ook nog geld aan moet verdienen.
Probeer wel scherp te krijgen waarom de auto weg gaat: is ie slecht, of is men echt toe aan wat nieuwers/groters/etc.

Barri zei:
Ik zou niet kijken of een auto een ketting of een riem heeft. Als het onderhoud maar goed is uitgevoerd. En in deze prijscategorie zou ik het liefst bij een particulier kopen. Dat wekt bij mij iets meer vertrouwen dan een handelaar die er ook nog geld aan moet verdienen.
Probeer wel scherp te krijgen waarom de auto weg gaat: is ie slecht, of is men echt toe aan wat nieuwers/groters/etc.

Particulier heeft de voorkeur? Heb bewust gezocht op autobedrijven de hele tijd.. :)

Knoop doorgehakt, deze week in nieuwleusen kijken bij Zieleman, veel goeie reviews op autoscout. Staat een leuke Twingo 1.2l 16 klepper te koop voor 900 eurootjes. 75pk, 151k op te teller, allemaal heel degelijk. Kentekencheck gedaan, nauwelijks iets te vinden op de afgelopen 4/5 APK rapporten. Enige echte nadeel is de apk die tot 01/2020 loopt.

Jesper 1123955 zei:
Knoop doorgehakt, deze week in nieuwleusen kijken bij Zieleman, veel goeie reviews op autoscout. Staat een leuke Twingo 1.2l 16 klepper te koop voor 900 eurootjes. 75pk, 151k op te teller, allemaal heel degelijk. Kentekencheck gedaan, nauwelijks iets te vinden op de afgelopen 4/5 APK rapporten. Enige echte nadeel is de apk die tot 01/2020 loopt.

Veel fijne kilometers, betrouwbaar adres is idd fijn! Ik ken de firma niet, maar als ik je zo hoor komt het goed

Auto encyclopedie zei:
Jesper 1123955 zei:

Veel fijne kilometers, betrouwbaar adres is idd fijn! Ik ken de firma niet, maar als ik je zo hoor komt het goed

:)

Jesper 1123955 zei:

Deze dus?
0-f52f0ebb-5bba-4f70-af8e-cad2158c68b9.jpg
a040.gif

Ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd en komt helemaal overeen met je topic titel: Eerste auto, 18jr!
a068.gif

Veel plezier en vooral veilige kilometers gewenst!

Jazzik zei:
Jesper 1123955 zei:

Deze dus?
0-f52f0ebb-5bba-4f70-af8e-cad2158c68b9.jpg
a040.gif

Ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd en komt helemaal overeen met je topic titel: Eerste auto, 18jr!
a068.gif

Veel plezier en vooral veilige kilometers gewenst!

Exact!

Terug
Bovenaan