Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

@Alfa Giulietta
Thanks! Ik heb lang getwijfeld en vond dit de mooiste/beste optie.

@MWH
Het was een optie die al vrij snel door mijn hoofd ging. Uiteindelijk heb ik het bij een stoffeerder in Enschede gedaan. Dag werk per stoel. Op zich prima dus. Het zijn kleine aanpassingen met enorm effect. Ik denk dat in principe elke autostoffeerder zoiets wel kan.
De multimedia is inderdaad redelijk configureerbaar. Ik ben er blij mee, want mistte Android Auto enorm. Moet nu nog wel even de spraakbesturing goed krijgen, want dat is natuurlijk een groot deel van de toegevoegde waarde. Ook mijn telefoon is eigenlijk net niet snel genoeg. Wellicht een keer een wat snellere telefoon zoeken.

@Lexarno
Dank! Het is het waard!

Die stoelen hebben ze bijzonder knap gedaan zo, je zou het niet zien zonder het te weten denk ik (y) Velgen gaan ook gruwelijk staan al vind ik het jammer dat de ringen niet volledig rond zijn, dat vond ik écht een sterk ontwerp altijd.

Heel gaaf die velgen!
Verder natuurlijk een prachtige wagen nog steeds :cool:
Stoelen mooi gedaan! heb je ook een foto hoe ze eerst waren?

Zadelsnuiver zei:
Die stoelen hebben ze bijzonder knap gedaan zo, je zou het niet zien zonder het te weten denk ik (y) Velgen gaan ook gruwelijk staan al vind ik het jammer dat de ringen niet volledig rond zijn, dat vond ik écht een sterk ontwerp altijd.
Je hebt inderdaad zoveel variatie op het thema. Ik heb lang gezocht, maar deze vond ik dan toch het mooiste. Zo worden ze standaard geleverd op de Stelvio:

J721DS_1_12.jpg

Maar die chroomranden vind ik dus niet mooi.

E85 Z4 zei:
Heel gaaf die velgen!
Verder natuurlijk een prachtige wagen nog steeds :cool:
Stoelen mooi gedaan! heb je ook een foto hoe ze eerst waren?

Dank je wel! De stoelen waren eerst zo:
New-2019-Alfa-Romeo-Stelvio-Ti-Lusso-Q4.jpg

Het middendeel van de zitting is dus verlengd. Zal een keer betere foto's maken

Die verlengde zittingen zijn inderdaad érg goed gelukt zo, als ik niet beter had geweten had ik aangenomen dat dit af-fabriek was gebeurd (y)
Prachtige Alfa's trouwens, dat geldt voor de Stelvio maar zeker ook voor de 4C. Die laatste lijkt me trouwens wel een toekomstige klassieker.

Afgelopen weekend teruggereden vanuit Italië met de Stelvio voor werk. Fijne reisauto is het toch. Ik merk dat ik in de Stelvio de DNA switch heel veel gebruik. Gemiddeld 1 op 11,5 gereden. Best netjes, zeker gezien de terugweg een aardig vlotte was. De Stelvio is voor de trip nog even softwarematig aangepast (rond de 325pk nu) en de begrenzer van 235km/ph is verwijderd. Echt topsnelheid hebben we niet gehaald, maar 250km/ph op de teller wordt gepasseerd. De Stelvio is echt serieus vlot op de autobahn en komt dus met de echt snelle jongens goed mee. Het verbruik wordt dan wel iets wat ik nog niet gewend was :eek:

Stereo is erg goed, de aanpassingen aan de stoelen zijn echt fantastisch fijn en het ruimteaanbod (veel met 4 personen onderweg geweest ter plekke) is erg goed. Het stuurt prachtig en is multi-inzetbaar. Wel ergens een kraakje in de hoedenplank. Binnenkort maar even wat vilt plaatsen.

IMG-20210513-132508.jpg

IMG-20210513-132542.jpg

Een Alfa in een landschap met cipressen en een heuvelachtige achtergrond… Italiaanser kun je het bijna niet maken :T Wat ontzettend mooi!

Dat lijkt me een fijne reis met die mooie Stelvio (y) ik zat laatst wat te kijken wat de mogelijkheden zijn om een Giulia 2.0T te chippen en dacht eerst dat het een typefout was: van 200 naar 320+ pk! Blijkbaar is de basismotor gewoon helemaal hetzelfde als in de Veloce en zit er nog een flinke ruimte voor nóg meer power :eek:

Zadelsnuiver zei:
Dat lijkt me een fijne reis met die mooie Stelvio (y) ik zat laatst wat te kijken wat de mogelijkheden zijn om een Giulia 2.0T te chippen en dacht eerst dat het een typefout was: van 200 naar 320+ pk! Blijkbaar is de basismotor gewoon helemaal hetzelfde als in de Veloce en zit er nog een flinke ruimte voor nóg meer power :eek:

Ja de 200pk versies zijn qua hardware identiek (vroege modellen) en later vrijwel identiek. Vermogenswinst is dus ongelooflijk.
Ik moet zeggen dat de overstap van euro 95 zonder tuning naar tuning + super plus ook voor deze auto nog een flinke stap was.

Mooie wagen en fijn dat ie zo goed bevalt!
Eerst had ik altijd wat 'moeite' met de voorkant (net als bij de Giulia) maar ik begin het steeds meer te waarderen.

Ik zie de Stelvio niet zo vaak rijden, maar in de buurt rijdt een donkergroene; ook mooi.

Een jaartje verder en de Stelvio staat te koop: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-437fc5d7-6cc4-4c2e-b6c7-577c1b2be129

Reden? De benzineprijs is nog niet hoog genoeg, dus sinds gisteren een Quadrifoglio gekocht in Duitsland, die ik over 2,5 week ophaal:

IMG-20220227-133421.jpg

Prima exemplaar bij een echte liefhebber:

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
2.9 V6 twin turbo - 510PK / 600NM
Grigio Vesuvio (speciaal gezocht naar deze kleur, wat mij betreft de allermooist aangeboden kleur
Panoramadak
Harman Kardon
en nog heel erg veel meer
Net ingereden en wel.

De huidige Stelvio heb ik dus nog, maar mag dus naar een nieuw baasje. Voor wie wil, zie de advertentie.

Hele lekkere upgrade, gefeliciteerd! Er rijdt hier in de buurt een mat grijze rond met Duitse platen, valt beslist op(y)

Owwww wat ben je toch goed bezig. De 4C had al een enorme indruk achtergelaten bij me terwijl ik hem een lang weekend mocht uitlaten, maar ook de Stelvio Q heb ik meegehad. Dat gelúid!
https://www.youtube.com/watch?v=dCO2cWp3HMI

Comfortabel in de normale stand, schandalig luidruchtig in de Sport of Race-stand.
Pfff.... ik snap je helemaal en blijkbaar laat de portemonnee het toe (y).

Wow, ik herinner me nog dat er naast de 4C maar een goedkoop dagelijks bakkie moest komen. Nu staat er twee van die bommetjes op de oprit! :eek: (y)

@Damian
Dat moet dan een Nring edition zijn. Zeer bijzonder, daar er maar 500 van gemaakt zijn. Qua kleur heel erg mooi (had dat ook op de Giulietta), maar versies in die uitvoering zijn schier onbetaalbaar. Blijven erg veel geld waard.

@adinsx
Ja, het is echt heel erg indrukwekkend. Ongekend snel, ongelooflijk bruut. Maar ook een alleskunner. Met de kleppen dicht zeer beschaafd en een alledaags vriend. Hij is gek genoeg geciviliseerder dan de huidige. Die is wat nerveus, zeker bij sportief rijden. Die gaat ook al zo abnormaal van de plek. Maar een Q? Pff, ongekend haha!

@uwbuurman
Thanks!

@Jay
Hoe meningen verschillen. De Stelvio vind ik (niet eens voor een SUV) echt een heel mooie auto. Ik kijk altijd naar de lijnen die wat mij betreft precies kloppen.

@Barri
Tja, tijden veranderen. Het is ook een beetje gekkenhuis. Deze week komt er nog een Fiat 500 naast voor mijn vrouw en de stadsritten. Dan ontzie je de grote mastodont een beetje. Kan de 4C in de winter ook de stalling in. Per saldo een maandelijkse besparing haha!

Over upgrades gesproken zeg, machtig! En dat terwijl de buren niet eens zullen zien dat je 'n nieuwe hebt.

Ik heb je topic net een beetje door gespit! Jammer dat niet alle foto's meer werken , was wel benieuwd naar de Fiat Stilo Sporting die je had haha.
Mooi hoe je eigenlijk alleen bij de Italiaanse auto's blijft en dan had ik je stiekem toch gezien in een Giulia! Dat zijn echt prachtige auto's haha.

Wellicht dat ik je in Enschede nog een keer zie als ik in de Schumacher rij. :D

@E63AMG
Jazeker! De teller staat ondertussen op 76.000km. Ik rij er dus flink mee door en de auto geeft geen krimp. Vorig jaar nog een tour georganiseerd voor de Alfa club door Italie. Dat was fantastisch en al gauw weer 5000 kilometer erbij op. De 4C gaat simpelweg nooit meer weg, dermate gek ben ik er op.

@Elco
Klopt. Hij is nog enigszins ingetogen, al is het zijprofiel met de velgen, grote rode remmen wel opvallend. Maar vooral het geluid zal men aan moeten gaan wennen:p

@Moreno93
Ik heb nog wel foto's van de auto. Zie hieronder om een idee te geven.
Ik heb iets meer ruimte nodig dan dat de Giulia biedt. Daarbij vind ik de Stelvio simpelweg veel mooier, maar dat is iets persoonlijks. Ik blijf voorlopig nog wel Italiaans rijden. 1 keer een Duitser tussendoor gehad en alhoewel goed bevallen, doen ze mij niets. Een Italiaan leeft meer.

De Stilo:
DSC-0405.jpg

Ik haal de auto 26 maart trouwens op:LOL:

Leuke combi 4c en Stelvio Q4.
Ik hou het op 4c en Giulia Q al is die extra laadruimte van de Stelvio wel een mooie bijkomstigheid.

Zo dan, wat een upgrade! Heel erg gaaf. Ik ben erg benieuwd naar hoe zo'n Stelvio rijdt en dat terwijl ik eigenlijk helemaal niets met SUV's heb.

@wouter82
Dat vind ik een mooi compliment! Voor mij is het een logische keuze, maar ik snap dat het voor veel mensen niet zo is. Het is toch een beetje de underdog in het segment, terwijl het qua rijden, de beste optie is voor mensen die nog wat praktische bruikbaarheid maar ook een sportieve auto zoeken.

@axxel
We hebben een bijna vergelijkbaar autopark! De Giulia is inderdaad ook een prachtige auto, maar voor mij net te klein.

@RW
Thanks! Veel prettiger vervoer kan ik mij niet indenken namelijk. Voor mij is de Stelvio Quadrifoglio de perfecte combinatie tussen luxe, bruikbaarheid en sportiviteit. En dat gecombineerd met een enorme bak emotie. In een online review zijn iemand al: "de ultieme alleskunner"

@Gewoon Dirk
Lastig te omschrijven. In de A-stand op de autobahn met de demping in de softe setting is het net een grote lome rustige reus. In de D/Race stand is het net een hothatch, maar dan nog veel sneller. Ja, je staat hoog op de poten, maar dat is dan ook het enige. Het gaat ongelooflijk af. Dit vind ik wat dat betreft de beste review: https://www.youtube.com/watch?v=csM-ZDZBCbs

Wat een beest die Stelvio Q!
Heerlijk wagenpark, daar is een gemiddelde autoliefhebber jaloers op!

De avertentie van je huidige Stelvio ook even bekenen. Blijft ook een prachtige auto met precies de goede updates die je hebt gedaan!
De foto's in de advertentie vind ik niet zo heel goed overkomen, zo'n auto verdient iets mooiere foto's als je het aan mij vraagt :)

Guus Leferink zei:
Jeetje wat een mooie upgrade man, gefeliciteerd !!!!
Als je een beetje gas geeft hoor ik vanzelf in huis dat je voorbij rijd (y):D

Thanks! Die ga je zeker horen. Het is een versie zonder OPF filter... :T

Joel 1987 zei:
Wat een beest die Stelvio Q!
Heerlijk wagenpark, daar is een gemiddelde autoliefhebber jaloers op!

De avertentie van je huidige Stelvio ook even bekenen. Blijft ook een prachtige auto met precies de goede updates die je hebt gedaan!
De foto's in de advertentie vind ik niet zo heel goed overkomen, zo'n auto verdient iets mooiere foto's als je het aan mij vraagt :)

Klopt. Ik heb het mijzelf er iets te snel vanaf gemaakt. Maar er is zo ontzettend veel interesse dat ik mij er geen zorgen om maak. Morgen komt er al een koper ;)

Ondertussen hebben we voor mijn vrouw (en haar zakelijke activiteiten) ook nog een kleine leuke auto erbij gekocht, in afwachting van de Stelvio Quadrifoglio. De huidige Stelvio staat overigens nog te koop:

IMG-20220307-171753.jpg

IMG-20220307-171745.jpg

IMG-20220307-171808.jpg

Fiat 500S Cabrio met twinair motor (toch iets meer pit dan de 4-pitter) met veel leuke gimmicks. Door de sportstoelen zit de auto verrassend goed voor een Fiat 500.

Jammer dat de aspirantkoper zaterdag niet heeft toegehapt. Komt vast een andere voor, die 'm wel wil hebben.

Die 500 is een leuke, zeg! Gefeliciteerd daarmee!

Zo, de Stelvio Q is opgehaald. Wat een geweldige auto zeg! Zaterdagochtend weggereden om de auto in Hamburg op te halen. Overdracht ging soepel en snel en naar een kwartier waren we onderweg. Laten we zeggen dat het voorkomen in het verkeer "niet onopgemerkt" is:

1648408254103.jpg

De auto voelt vertrouwt aan net als de huidige Stelvio. Je merkt wel de adaptieve ophanging direct op, waardoor de range tussen comfort en sportief enorm groot is geworden. Ook door de uitlaat die natuurlijk met klep dicht en klep open gereden kan worden. Op de snelweg bij constante snelweg rijdt het nog enigszins economisch met 1 op 10/11 op constante snelheid. Daarbij maakt het weinig verschil of je 100, 120 of 150 rijdt. Veel verschil zit er niet in het constante verbruik gek genoeg.
Bij vrij baan is het simpelweg bizar wat voor stappen het zet. Je hoofd zegt: zo snel kan een SUV niet zijn. En al helemaal niet zo dynamisch. Het geluid gaat tegelijk dwars door je heen. Wat klinkt deze motor toch bijzonder! Bij passeren van de Nederlandse grens was de tank bijna leeg. Dat schiet dus op, maar dat deed de rit sowieso. Lekker cruisen met 200 is zo eenvoudig en relaxt. Wauw!
Anderzijds: ik waardeer de 2.0T nu des te meer. Die is minstens zo soepel tot 4000 toeren. De Q maakt het onderscheid in geluid en vanaf 4000 toeren, maar voor vrijwel iedereen zou de 2.0T voldoende zijn. Echter, de stappen op de Autobahn is niet te vergelijken. De Q maakt volledig gehakt van de al zo snelle 2.0T. Voor het idee: bij het wegacceleren vanaf een Baustelle, met naast mij een M4 van de vorige generatie, kwam ik als winnaar uit de bus toen bij rond de 220km/pu maar eens van het gas ging. Ongekend.

Wat plaatjes van die fantastisch mooie auto (in mijn optiek). Che un colore!:

IMG-20220326-182228.jpg

IMG-20220326-182252.jpg

IMG-20220327-090120.jpg

IMG-20220327-092507.jpg
[/dd

IMG-20220327-092530.jpg
[/url]

Oh en nu heb ik dus twee Stelvio's. Wie maakt me los? :)

Ha, gaaf ding! Mooi dat je 'm hebt. En die oude verkopen? Tja, ergens lijkt t me wel wat een lastig apparaat om soepel te verkopen, in deze tijd....

Met groene platen door Duitsland?

Deze heeft al de langere stoelzitting zeker?
Gaaf apparaat hoor. Een opvallend kleurtje zou 'm goed doen ;)

Terug
Bovenaan