Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

Zelf zou ik er niet aan moeten denken, mijn vorige auto (530d) heb ik destijds softwarematig laten tunen van 218 naar 250pk en zelfs dat zou ik nooit weer doen. Elke auto is ooit zo ontworpen dat alles met elkaar klopt, zodat elk onderdeel bestand is tegen het motorvermogen wat die auto kan leveren. Vervolgens gaan er in een periode van enkele jaren duizenden test-km aan vooraf totdat een auto definitief in productie gaat, en heb je uiteindelijk als resultaat een auto die in balans is en die maximaal betrouwbaar is.
In jouw auto is er van die balans geen sprake meer, je kunt wel blijven verbeteren maar de kans is groot dat er vervolgens op andere fronten weer dingen stuk gaan. En mocht je bijvoorbeeld de motor of versnellingsbak naar z'n moer draaien dan kun je ondanks dat het een jonge auto is de fabrieksgarantie of -coulance wel vergeten. Maar nogmaals, ieder z'n ding.

Prachtige streek daar in het noorden van Italie, doet niet onder voor Toscane. Maak er een mooi feest van en veel geluk samen!

@ JWD: Een auto wordt ontwikkeld en gebouwd naar een doelgroep en naar een bepaalde prijsklasse. Dit resulteert in het afbouwen met minder, of meer, betere en duurdere onderdelen. Bij "duurdere" auto's is er meer ruimte om betere onderdelen te gebruiken. Als je via de aftermarket betere onderdelen kan monteren is het vaak een dure hobby. Daarnaast wordt bij de fabrikant een totaal concept ontwikkeld (koelsysteem, oliekoelers, sperdif, remsysteem) voor een sportieve versie. Bij aftermarket opwaarderen gaat het vaak partieel en wordt het geheel uit het oog verloren. En heb je het risico van wel een hoop pk's maar aanmerkelijk minder betrouwbaarheid. Ik weet dat bij bepaalde motorblokken van BMW en bij de hoog pk uitvoeringen inwendig extra oliekanalen zijn, met extra koeling. Een basisblokje kietelen, zonder die extra koeling, loopt fout af.

Heel veel plezier in Italië en heel veel plezier en geluk met de (droom)bruiloft natuurlijk!
Ik kan me goed voorstellen dat de rit naar daar een groot feest moet zijn geweest.

Beste RWD,

In de kern heb je wel gedeeltelijk gelijk, er is gewoon sprake van meer slijtage en de grenzen worden opgezocht.
Elke motor heeft zo zijn marges en er is absoluut veilig meer uit te krijgen door de juiste mensen die weten wat ze doen.

Ik ken Thomas persoonlijk en weet wel dat hij het door echte vaklui/bedrijven dit laat uitvoeren en kosten nog moeite spaart.
Ik heb ook in deze Alfa gereden, en hij voelt heel erg goed aan, en idd echt bloedsnel.

10 jaar terug heb ik zelf een gechipte Audi S3 quattro gehad, die was echt probleemloos, en heb echt lol van dat ding gehad.
Man wat een beest was dat voor die tijd. Nu hoeft dat voor mij niet meer,ik zou een wagen ook niet meer laten chippen/aanpassen, maar ik begrijp Thomas zijn passie heel erg goed, ik was net zo vroeger.

Misschien heb ik het gemist, maar een paar pagina's terug lees ik dat de turbo is overleden door 'verkeerd gebruik' (langdurig vol gas). Is dat nu opgelost dan?

TYN zei:
Misschien heb ik het gemist, maar een paar pagina's terug lees ik dat de turbo is overleden door 'verkeerd gebruik' (langdurig vol gas). Is dat nu opgelost dan?

Heb geen tijd om uitgebreid op iedereen te reageren, maar dat komt nog wel.
Wel even een kort bericht. Turbo reviseur heeft contact met mij opgenomen na opnieuw inspectie naar de turbo. De schade die is ontstaan is door een stuk kool uit de motor ontstaan. Dat staat nu vast.
Al het vervolg is een opvolging van die eerste schade door kool. Door langdurige grote belasting ontstaat dan vervolgens langdurig onbalans met alle gevolgen van dien.

Beste Bofkont,

Je geeft het zelf al aan, destijds vond je het leuk maar nu begin je er niet meer aan. Het kan allemaal best goed gaan maar de kans op problemen is gewoonweg veel groter als er aan een auto van alles veranderd is. Ik denk dat TS daar gaandeweg ook wel achter komt, over 10 jaar is ie vast wel klaar met 'opgevoerde' Alfaatjes en kiest ie ook voor origineel af-fabriek :)

Beste RWD,

Dat ben ik absoluut met je eens, het brengt meer risico's met zich mee, ik begin er nu zeker niet meer aan, die tijd heb ik echt gehad.
Het hoeft van mij ook niet meer zo hard te gaan, vooral de souplesse van de zes lijn spreekt mij zo aan.

Precies, dan neem je iets met een hoop cilinders, automaat en hoeft het allemaal niet meer zo hard door de bochten.

Dat ik ouder wordt heeft er zeer zeker mee te maken :D
Zo denk ik er ook over Piet, daarbij moet ik zeggen dat de Z4 zelfs een tandje te sportief is voor mij, op termijn ga ik toch voor iets meer comfort.
Het cruisen met open dakje met een gangetje van 60/70 is zo fijn.

Nou inderdaad RWD :D
Vanmiddag ook weer heerlijk aan het toeren geweest, mooie achterwegen.
Man wat een feest voor mij.

Zo weer thuis! Wat een warme terugreis zeg! 38 graden volgens de Alfa op de Duitse autobahn nabij Koln.
In Italië een fantastische tijd gehad! Een gruwelijk mooie bruiloft waar werkelijk alles aan klopte. Klein beetje foto's dan maar:

ir289asr.jpg

j9lw48fb.jpg

eoyk8nfk.jpg

En omdat het een auto forum betreft nog een tweetal sfeervolle plaatjes:

lb7qcpkw.jpg

uc6w3kik.jpg

We hebben echt fantastische dagen gehad. De auto heeft zich verder prima gehouden, ondanks de bizarre temperaturen. Bedankt voor alle felicitaties in dit topic.

Wat een prachtige foto's van de bruiloft! De twee plaatjes van de terugweg zijn ook leuk, vooral die laatste is erg sfeervol.
Mooi om te lezen dat alles naar wens is geweest en nogmaals gefeliciteerd natuurlijk! :D

@Dirk,
Dank je wel! We waren ook erg blij met de fotograaf. Die was verschrikkelijk goed en heeft de sfeer goed weten te vangen.

@Barri
Zeker, had niet beter gekund! Dank je wel! Jij alvast heel veel voorpret gewenst!

Prachtige foto's inderdaad, als dat garant staat voor de kwaliteit van t huwelijk gaat t helemaal goed komen. ;)

Zij is gelukkig, jij bent getrouwd:).

Zonder gekkigheid, gefeliciteerd en prachtige foto`s. Waar is de eerste auto foto genomen?

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@Barri
Zeker, had niet beter gekund! Dank je wel! Jij alvast heel veel voorpret gewenst!
Dankje! Nog krap 4 maanden. Ik hoop dat wij hetzelfde weer hebben als jullie :cool:

@Nico
De dagen waren nog beter. Het is lastig om in woorden tegen mensen die er niet bij waren uit te leggen hoe mooi het huwelijk was. Alle ervaringen en emoties zijn alleen bekend bij de mensen die er waren en zijn nauwelijks in woorden te vatten.

@Bofkont
Thanks Rene! We hebben nog veel meer schitterende foto's.

@Pietzoveel
Grazie.

@Boppie
Ik ben ook gelukkig hoor ;)
De eerste foto is genomen op de Gotthardpass. Gelukkig ging deze een half uur voordat we bij de tunnel waren open. We waren dus 1 van de eersten die er over heen mochten dit jaar. Het was weer schitterend.

@R W D
De Gotthardpass.

@Zadelsnuiver
Thanks! Gaat helemaal goed komen.

@Barri
Het was wel erg warm hoor. 33 graden in de volle zon tijdens de ceremonie. Gelukkig niet benauwd, maar waaien deed het ook niet.

Ik merk btw dat ik toch, mede door het aantal kilometers (ondertussen met de QV bijna 30.000km alweer gereden) dat ik steeds meer met een schuin oog aan het kijken ben naar een QV met TCT, of bijvoorbeeld het nieuwe Veloce model. Dat gaat waarschijnlijk niet meer dit jaar gebeuren, laat staan voor de zomer, maar toch ben ik wel benieuwd naar de meningen. Mijn vriendin (oeps, vrouw) vindt dit bijvoorbeeld een erg mooie: klik

Ik vraag me af of het de stap waard is, plus dat ik veel modificaties niet kan overzetten. Maar nogmaals, ik merk dat ik er steeds meer met een schuin oog naar begin te kijken.

Zo dan dat is een topper!!!
Wat een gaaf ding die laatste Qv's.

Maar om heel eerlijk te zijn zou ik dan liever voor de Giulia gaan, de 200pk versie is heel erg simpel en veilig te voorzien van de veloce software.
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/2-0-turbo-upgrade-280-pk/

De laatste uit de link is een nieuwe auto. Doe je daar de BPM overheen kom je op 40k uit. Kan je er net zo goed ook gewoon 1 hier nieuw in NL voor bestellen.

En toch zou ik als ik nu moest beslissen voor de Giulietta gaan. Lijkt me toch net wat meer fun. Ik vraag me af of ik een gewone Giulia op dit moment niet te "gewoon" vindt. Tevens woon ik in de binnenstad, dus formaat is ook niet onbelangrijk. Maar goed, wellicht dat ik er over paar maanden anders naar kijk. Een Giulia Veloce is wel heel erg aan de prijs.

Total Loss zei:
De laatste uit de link is een nieuwe auto. Doe je daar de BPM overheen kom je op 40k uit. Kan je er net zo goed ook gewoon 1 hier nieuw in NL voor bestellen.

Vandaag de configurator er even op nageslagen, maar dan kom je inclusief wat leuke opties wel richting de 50k. Voor een Giulietta een beetje teveel.

Voor je velgen, ff scrollen:

https://www.facebook.com/AMTautotechniek/?hc_ref=NEWSFEED

Bij het wisselen van de wielen van lichtmetaal naar staal, bijvoorbeeld tijdens de winter-/zomerwielen wissel, is het wel eens noodzakelijk om de kunststof pasringen te verwijderen. De stalen wielen kunnen deze dan niet kapot persen. Dit kan zorgen voor trillende of soms loszittende wielen zoals een klant van Walter de Man meemaakte.

November 2016 heb je deze gekocht. Je hebt hem net een half jaar.... Dat je van een Golf of Astra snel zat ben kan ik geloven, maar dat je nu alweer kijkt naar een opvolger begrijp ik echt niet. Zoveel geld in gepompt dus ik zou er dan eerst eens ruimschoots van willen genieten.
En als je 30 duizend kilometer in een half jaar rijdt, dan zou ik absoluut een diesel nemen.

Weer veel geld in een Giulietta stoppen, ik zou het niet doen. Inmiddels in de basis toch wel een oude(re) auto.

Verbaast me echt dat je op zo'n bloedsnelle en speciale auto alweer zo snel bent uitgekeken!

@pietzoveel
Dank! Ik zal er eens achteraan gaan. :)

@kristian
Ik ben er absoluut niet op uitgekeken. Daarom, als ik wat nieuws doe, wordt het weer een Giulietta. Ook zal ik zoveel mogelijk modificaties overzetten.
Nogmaals, het is op dit moment echt nog niet concreet! Duurt absoluut nog een tijd. Maar dat ik sneller uitgekeken ben op een auto dan een gemiddeld persoon klopt. Maar een Giulietta an sich bevalt mij prima.

02-06-2017 "Duurt absoluut nog een tijd".

08-06-2017 "Auto is wellicht volgende week verkocht".

Apart gevoel / idee wat betreft tijd.o_O:rolleyes:

02-06-2017 17:03
@kristian
Ik ben er absoluut niet op uitgekeken. Daarom, als ik wat nieuws doe, wordt het weer een Giulietta. Ook zal ik zoveel mogelijk modificaties overzetten.
Nogmaals, het is op dit moment echt nog niet concreet! Duurt absoluut nog een tijd. Maar dat ik sneller uitgekeken ben op een auto dan een gemiddeld persoon klopt. Maar een Giulietta an sich bevalt mij prima.

08-06-2017 13:06
Auto is wellicht volgende week verkocht. Heb een nieuw monstertje op het oog. Even zien of alles doorgaan gaat vinden.

Hahaha, Dit gewoon. Geweldig!
Ben benieuwd naar het nieuwe monstertje!

Dit moet ik uitleggen:

Ik wou de auto eigenlijk niet verkopen. Toen werd ik door een goede vriend gewezen op een advertentie op Mobile.de. De advertentie was dermate interessant dat ik toch maar eens mijn eigen auto te koop heb gezet, gezien die andere auto in het buitenland stond. Dat is namelijk wat lastig inruilen en ik was benieuwd of er uberhaupt volk op mijn auto zou afkomen. Nou.....
5 Minuten nadat mijn auto online stond, kreeg ik al een geïnteresseerde koper en waren we het al eens over de prijs! o_O Ik had toen nog niet eens de verkoper van die andere auto benaderd. Nadat ik dat deed was dat nogal een teleurstelling: die auto viel om een bepaalde reden af.

Daarom maar verder gaan zoeken en heb een zelfde versie gevonden, maar wel in Oostenrijk. Als de koop maandag doorgaat, vlieg ik waarschijnlijk donderdag naar Oostenrijk om de auto op te halen. Veel meer details wil ik nog even niet geven, dat komt wel zodra zaken verder concretiseren.

Terug
Bovenaan