Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

Die diffuser zou ik zeker doen, maar de rest van dat pakket vind ik eerder afbreuk doen aan de auto dan goed. Dat zwarte zou ik persoonlijk echt zonde vinden. Maakt auto optisch ook weer wat hoger, wat ik bij jouw Giulietta echt zonde zou vinden. Misschien dat ze zijskirts iets dikker zijn dan wat je nu hebt (moeilijk te beoordelen op de foto), maar zou ze dan wel rood doen ipv zwart!

Ik sluit me aan bij Auto-fan. Die bodykit (als je het zo kunt noemen) zou ik alleen in kleur nemen, m.u.v. de diffuser, die zou ik wel zwart houden. Diffuser zou denk ik sowieso wel goed staan. Complimenteert de uitlaatpijpen mooi denk ik.

En bedankt voor de tip. Zal t.z.t. even bij Euromaster langsgaan (y)

Sorry, ik sluit me ook aan bij Auto-fan. Volgens mij heb ik dat een tijdje geleden ook direct aangegeven toen je je plannen liet zien. Toen vond ik ook de zwarte raamlijsten en deurgrepen zonde, maar daar kan ik nu overheen stappen :cool:
Zoals ie nu is, is ie echt top!

Voorbumper zou ik de neergaande lijn doortrekken in body kleur, side skirts bodykleur, diffuser zwart en die andere stukjes daarnaast ook in bodykleur.

Als je het je niet voor kunt stellen, ik zal er straks ff een snel shopje aan wagen. Hopelijk lukt dat. :p

Die diffuser zou ik gewoon doen, de rest weet ik zo net nog niet. Zoals al gezegd denk ik dat het beter zou staan in carosseriekleur dan in het zwart. Zwart maakt dat het toch een beetje een wannabee offroad look krijgt in mijn ogen (zoals bijvoorbeeld een Rover streetwise, C4 Cactus, noem maar op).

Meningen zijn helder. Die diffuser ga ik dan sowieso doen, de rest dan maar nog even niet. Ik was al bang dat ik mij er te blind op staarde en het dus goed om andere meningen te horen.
Dan ga ik alleen de diffuser maar eens bestellen. Dat kan trouwens ook in een Carbon versie, maar dat doe ik denk ik maar niet, want heb verder niets van Carbon op de auto. Hoogglans spuiten kan ook altijd nog, zoals met de huidige. Wellicht is dat wel een goed idee.

Pfffff..... ik (maar ik heb een voorliefde voor carbon) zou misschien zelf kijken naar iets in deze trant:

0dde4f5789acd7360d0b86cd273b2735.jpg

Carbon-fiber-Alfa-Romeo-Giulietta-rear-diffuser_4.jpg

En dan heel misschien deze:

5235_2.jpg

Maar zoals ik zeg, dat ben ik met mijn carbonverslaving, ben nu bezig met een Amerikaanse partij om voor de MINI carbon onderdelen te scoren. (Naast mijn andere fetisj alcantara, wat waarschijnlijk terug gaat komen op een GP stuur) o_O

@Brent
Ik snap je carbon verslaving. Vind het zelf ook erg mooi, maar die lip vind ik echt veel te groot. De carbon diffuser is wel erg mooi, alleen heb ik verder helemaal geen carbon. Dan kan ik hem beter hoogglans zwart spuiten denk ik. Die spoiler vind ik ook niet mooi op mijn auto. Dat breekt heel erg de daklijn mijn inziens.

Haha, bumperlip voor was een van de weinige voorbeelden die ik kon vinden die ook nog gecombineerd was met een plaatje van de auto. :p Ik zou die lip zelf iets minder uitstekend willen zien, maar in combinatie met een carbon diffuser heb je wel een mooie vloeiende lijn carbon onderdelen (spiegelkappen erbij en je hebt aan de buitenkant netjes overal een beetje carbon wat elkaar accentueert) :p

En ik zag dat er standaard genoeg carbon te vinden is wat standaard geleverd is op de Alfa. (vooral voor binnen) Over de spoiler valt inderdaad te twisten, maar vind het niet lelijk.

Brent® zei:
Haha, bumperlip voor was een van de weinige voorbeelden die ik kon vinden die ook nog gecombineerd was met een plaatje van de auto. :p Ik zou die lip zelf iets minder uitstekend willen zien, maar in combinatie met een carbon diffuser heb je wel een mooie vloeiende lijn carbon onderdelen (spiegelkappen erbij en je hebt aan de buitenkant netjes overal een beetje carbon wat elkaar accentueert) :p

En ik zag dat er standaard genoeg carbon te vinden is wat standaard geleverd is op de Alfa. (vooral voor binnen) Over de spoiler valt inderdaad te twisten, maar vind het niet lelijk.

Je kunt voor de Giulietta inderdaad werkelijk alles krijgen in carbon. Maar zal ik dat doen, dan moeten niet alleen de spiegels, maar ook de deurgrepen, etc. Dan gaat het serieus hard qua kosten.
Ik denk dat ik hem weer hoogglans zwart spuit. (y)

Ik vind die kit dan weer erg mooi in het zwart zoals de foto's van de vorige pagina. Doet me denken aan de 155 en 156 touringcars van weleer en natuurlijk de 155 Zagato.

Die launch edition body kit is best gaaf, vooral de voorkant pakt goed uit IMO, de voorkant is nu zoals elke guilietta is. Zonde want eigenlijk MOET iedereen vrij baan voor dit monster maken, maar nu denken de 1.2 tdi rijders die zich bevinden op de uiterst linkerbaan als ze in de spiegel kijken : ach weer een any day alfa, die wacht maar even.

Terwijl dat deze bestuurders wel aan de kant gaan voor een bmw 116i die doordat de bestuurder die tot zo lang mogelijk na zonsondergang alleen met dimlicht rijd om de Angeleyes te showen.

schumi1986 zei:
Die launch edition body kit is best gaaf, vooral de voorkant pakt goed uit IMO, de voorkant is nu zoals elke guilietta is. Zonde want eigenlijk MOET iedereen vrij baan voor dit monster maken, maar nu denken de 1.2 tdi rijders die zich bevinden op de uiterst linkerbaan als ze in de spiegel kijken : ach weer een any day alfa, die wacht maar even.
Ik snap wat je bedoelt, maar een zwarte rand er onder zou het hem nog steeds niet worden voor mij. Dan vind ik iets als dit stijlvoller:
Update-van-de-Alfa-Romeo-Giulietta-geslaagd-3.jpg

Meen de nieuwe Veloce-versie toch?

Nee, dit is de 2016 bumper. Dat kan eventueel ook, maar vind ik geen succes. De grill vind ik wel erg mooi en ook grote kans dat die er in komt. Mistlichten zijn hier overigens ook wat groter, maar die laat ik ongewijzigd, want dit vind ik geen verbetering. Sowieso ga ik geen delen spuiten in een andere kleur, maar met plastidip blijft dan deze oplossing over:

f6a84e9bdc2009054c3fbf96faad0616.jpg

Probleem hiervan is dan alleen weer dat je vrij snel steenslag krijgt op plastidip.

Doelde meer op de kleurindeling en de grille dan dingen als de grotere mistlampen. Die zwarte onderkant blijft mij maar niet overtuigen, maar al googlend zie ik ook weinig variatie. Ze hebben soms de hele wagen verbouwd, maar die voorbumper doen ze dan hooguit een lipje onder...

Auto-fan zei:
Doelde meer op de kleurindeling en de grille dan dingen als de grotere mistlampen. Die zwarte onderkant blijft mij maar niet overtuigen, maar al googlend zie ik ook weinig variatie. Ze hebben soms de hele wagen verbouwd, maar die voorbumper doen ze dan hooguit een lipje onder...

Hier nog een voorbeeld van een zwarte bumper:
gqv_front_close.jpg

Je hebt ook nog deze Maragnoni bumper. Is aftermarket, maar had zo de voorbumper van een GTA versie kunnen zijn:
8020669233_580af7f528_b.jpg

Gaaf hoor. (y)

Andere bumpers zou ik persoonlijk niet doen. Hooguit die diffuser in het hoogglans zwart. Dat zou hem helemaal afmaken imo.

Dikke bak hoor zo, helemaal prima.

Als je dan toch perse iets van dat bumperpakket zou willen dan alleen de diffuser, die staat zeker wel goed, de rest ( zeker in zwart ) maakt het niet echt mooier naar mijn idee.

Die Marangoni bumper is helemaal goed! Geweldig!

Binnenste delen van de voorbumper is wel aardig, maar ik vind het zwarte deel net iets teveel bochtige vormen hebben, het zou dan eigenlijk juist strak en hoekig moeten zijn.

edit; kentekenplaat past wel wat minder lekker bij een Marangoni bumper zie ik op foto's.

@Bofkont
Thanks Rene! Het is inderdaad een plaatje geworden!

@Total Loss
Dat is ook mijn idee aan het worden. Die ribbel diffuser en dan hoogglans zwart laten spuiten. Volgens mij wordt dat wel een mooi resultaat.

@Barri
Klopt, een hele mooie bumper, waar de niet-kenner absoluut niet van ziet dat het niet origineel is. Echter, dan moet die in Rosso Competizione worden gespoten en dat wordt alles bij elkaar weer veel te gek qua geld.
Voorbumper moet ik nog even zien....

Auto-fan zei:
Die diffuser zou ik zeker doen, maar de rest van dat pakket vind ik eerder afbreuk doen aan de auto dan goed. Dat zwarte zou ik persoonlijk echt zonde vinden. Maakt auto optisch ook weer wat hoger, wat ik bij jouw Giulietta echt zonde zou vinden. Misschien dat ze zijskirts iets dikker zijn dan wat je nu hebt (moeilijk te beoordelen op de foto), maar zou ze dan wel rood doen ipv zwart!

Ik kan het niet beter verwoorden (y); exact hoe ik er ook over denk.

Volgende week woensdag komt er geheel nieuwe software op de Giulietta. Tot nu toe reed ik rond met software van een Deense tuner, waar later nog door een Nederlands bedrijf de ontsteking scherper is gezet.
Echter, met die software draait de auto nog steeds op een relatief veilig programma. Maximale druk is 1.7 bar en ook het koppel is begrenst voor de standaard koppeling. Nu er een sterkere koppeling in zit, plus een andere uitlaat is het zonde de software hier niet optimaal op af te stemmen, plus dat zeker in de tweede versnelling ik de software niet prettig vind. De turbo komt niet altijd aan zijn doelstelling, etc.
De turbodruk wordt verhoogd naar 1.85 bar. Daarmee gaat het koppel naar ongeveer 460nm en qua Pk's sowieso boven de 300pk, alhoewel het onduidelijk is hoeveel. De auto wordt 11 maart gemeten.

Mijn hemel wat een koppel voor zo'n blokje :D
Zou het wellicht niet veiliger/verstandiger zijn voor de hele auto om niet naar het maximale te gaan??

Ik ben wellicht nog wat ouderwets, maar dit soort specs op de lange duur, hemeltje lief.
De techniek krijgt wat te verduren hoor.

Bofkont zei:
Mijn hemel wat een koppel voor zo'n blokje :D
Zou het wellicht niet veiliger/verstandiger zijn voor de hele auto om niet naar het maximale te gaan??

Ik ben wellicht nog wat ouderwets, maar dit soort specs op de lange duur, hemeltje lief.
De techniek krijgt wat te verduren hoor.
Focus moet blijven op de optimale loop lijkt me idd, maar van wat ik lees van Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zal dit ook zeker het geval zijn. Die heeft liever een fijne loopcultuur met lekker koppel onderin dan een paar pk extra bovenin. Ik maak me daar dus geen 'zorgen' over. ;) Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk uit komt rollen!

Auto-Fan,

Oh dat is ook zeker de insteek van topic starter dat weet ik zeker, ken hem persoonlijk (y)
Maar daar moet de techniek het ook maar mee eens zijn, het is absoluut een extra slijtage slag.

Had je al gelezen van de nieuwe ecoboost ST? Het enige is dat het vermogen de 3 cilinder net zo onzuinig maakt als een 2 liter 4 cilinder of wat dan ook.

Maar goed. Het is wel grappig al die torretjes. :T

Doordat het blok directe injectie heeft, heb je geen last van pingelen omdat er geen mengsel op druk gebracht hoeft te worden. Uiteraard komt er ook een begrenzer op uitlaattemperatuur om de turbo niet te laten oververhitten. Tevens zal die 1.85bar natuurlijk afbouwen richting de begrenzer. Maar dit blok kan veilig, veel koppel leveren. Het is zonde dit dan niet te benutten, zeker niet met een sterkere koppeling, maar de grens wordt echt niet opgezocht hoor Bofkont. Hier gaat het bij mij dan ook meer om dan om het vermogen. Drivability staat bij mij bovenaan, dus dat komt wel goed. We gaan het zien. Bevalt het niet, wordt de huidige software terug geplaatst en kost het mij niets.

Overigens, nog even aanvullend: Pogea Racing in Duitsland (recentelijk nog in de automotive media omtrent de tuning van de Giulia QV) heeft een standaard 4C (zelfde blok als dat van mij) met standaard specificaties naar 310pk en 460NM gekregen. De waarden waar ik ook naar op zoek ben. Erg knap!: https://www.pogea-racing.com/list_configurator.php?cms_id=920212

Ik zag dit weekend een Giulietta.
Geïnspireerd door jouw topic besteedde ik er iets meer aandacht aan en ik kreeg de indruk dat het "geen normale" was (dikke dubbele uitlaten, klavertje sticker op het spatbord, diffuser).
Het was weliswaar een zwarte, maar ik vond die diffuser achteraan een ferme tegenvaller.
Eerlijk gezegd, zonder oogt veel mooier!!!

@british racing green
Er zijn nogal wat diffusers te krijgen voor de Giulietta. Weet je welke het was? Alleen ribbels, of ook nog gaten, gaas, etc?

@klieder
Pas vanaf de 3de versnelling. Daaronder wordt de boel beperkt. Tevens heb ik ook een elektrisch sper wat redelijk de krachten weet te verdelen.
Blijft veel, maar torque steer valt reuze mee.

Nico GTR zei:
Had je al gelezen van de nieuwe ecoboost ST? Het enige is dat het vermogen de 3 cilinder net zo onzuinig maakt als een 2 liter 4 cilinder of wat dan ook.

Ja ik weet het, 200pk uit een 3 cilinder, waar gaat het heen :D

Maar duidelijk Thomas, ik moet blijkbaar ook nog even wennen aan dit soort cijfers van deze relatief kleine motoren.
Ik ben duidelijk nog van het ouderwetse denken :T

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@klieder
Pas vanaf de 3de versnelling. Daaronder wordt de boel beperkt. Tevens heb ik ook een elektrisch sper wat redelijk de krachten weet te verdelen.

Ok, das mooi dan. Ik dacht dat er een soort vuistregel gold voor max vermogen/koppel voor een fwd; 250 pk en 350 nm koppel. Maar met de huidige technieken zal dat wel omhoog gegaan zijn. Ben wel benieuwd hoe lang de techniek het volhoudt.

P. Klieder zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@klieder

Ok, das mooi dan. Ik dacht dat er een soort vuistregel gold voor max vermogen/koppel voor een fwd; 250 pk en 350 nm koppel. Maar met de huidige technieken zal dat wel omhoog gegaan zijn. Ben wel benieuwd hoe lang de techniek het volhoudt.

Aan de koppeling en versnellingsbak zal het niet liggen. Zolang de turbo goed begrensd wordt bij hoge temperaturen zijn alleen de aandrijfassen nog twijfelachtig. Maar die zijn bij geen van de Giulietta QV's tot nu toe overleden. Ik ga er vanuit dat het dus heel blijft.

Bofkont zei:
Nico GTR zei:

Ja ik weet het, 200pk uit een 3 cilinder, waar gaat het heen :D

Maar duidelijk Thomas, ik moet blijkbaar ook nog even wennen aan dit soort cijfers van deze relatief kleine motoren.
Ik ben duidelijk nog van het ouderwetse denken :T

Directe injectie, grote turbo... Tja, dan is er veel mogelijk.
170pk per liter dus ongeveer. Valt nog mee als je het vergelijkt met een A AMG met een kuurtje.

Ik bedenk me zojuist dat ook onze huurauto in de Usa, de Ford Mustang Ecoboost, ook "slechts" een viercilindertje was :eek:
Maar dan wel een met dik 300 pk dus vooruit wilde die wel! :cool:

Vanmorgen is de nieuwe software op mijn auto gekomen. De vorige tuning was gedaan door de vorige eigenaar bij een bedrijf in Denemarken. Die had om wat voor reden dan ook de ontsteking standaard gelaten, plus dat de turbodruk op 1,7 bar max stond afgesteld. De software was ook niet altijd even lekker. Soms haalde ik in de tweede versnelling geen maximale druk en vond ik hem af en toe wat bonkerig in de lage toeren.
De nieuwe software heeft in ieder geval dat laatste weggenomen. Geen idee of die in de twee maximale druk haalt, want met de natte wegen is het enkel wielspin onderin.
Maar op de snelweg is het echt genieten. De turbodruk staat nu op 1.85bar en ongelooflijk wat een kracht geeft dat. Zaterdag gaat de auto op de bank; ik ben erg benieuwd! Het is genieten met de hoofdletter G. Hij is gewoon wederom een stap sneller geworden. Wat een power! :eek: o_O

Haha, je bent wel echt gericht op je auto 'zo snel mogelijk' maken zo lijkt het :p

Rijd je nu ook echt altijd erg hard met de Giulietta?

omniradius zei:
Haha, je bent wel echt gericht op je auto 'zo snel mogelijk' maken zo lijkt het :p

Rijd je nu ook echt altijd erg hard met de Giulietta?

Lijkt wellicht zo, maar het is zit hem voor mij vooral in het plezier van ermee bezig te zijn. Het grootste deel van de tijd rij ik vrij rustig met de QV, echter rij ik voor werk erg veel kilometers. Als ik dat alleen maar hard zou doen zou het niet te betalen zijn.
Ik vond de software gewoon niet fijn. Het was af en toe wat onbehouwen. Het is nu veel verfijnder.

Maar goed, zaterdag dus wat spannendere content, want dan komen de resultaten online. Ik ben heel erg nieuwsgierig of ik überhaupt de magische 300PK grens ga passeren. Dat zou toch al iets moois zijn!

tijdje niet gelezen hier..:rolleyes:
ziek allemaal dit hoor haha.
1,85bar?dat is serieus wel iets hoor(y)ik dacht dat ik met mijn 1.4 bar al goed bezig was haha

300pk ga je makkelijk redden volgens mij.
ok ik heb een ander merk,maar toch.. ik zit op 1.4bar zit ik bijna op 280pk en 400nm.

@lex1976
Ik had je nog wel verwacht bij JMTuning. Jammer dat we elkaar daar niet gezien hebben.
1.85bar is inderdaad veel, maar standaard doet die al 1.5 bij 235pk. Dus wat dat betreft zegt het niet heel veel. Persoonlijk denk ik dat ik er ook wel overheen ga, maar spannend is het wel!

@bofkont
Inderdaad Rene! Het is nu wel ultiem hoor. Haha, het is telkens weer de overtreffende trap van de overtreffende trap ervoor. Wat is dit absurd gaaf. Zo verschrikkelijk snel, bizar. In combinatie met de rijeigenschappen is dit wel een ultiem pakket.

Prachtige Alfa dit, die velgen horen er echt onder!

Om nog even een verouderde mening te geven; Ik vind de Launch Edition bodykit echt super staan!

Mijn schoonvader zijn ex Giulietta had een mooie diffuser (vond ik), gaf hem een erg agressief kontje. Ik vind de kont vaak net iets te simpeltjes voor een QV model. Bij interesse kan ik wel even voor je navragen welke dit exact was?

2015-09-13%2016.59.54_zpswgtcuepb.jpg

@Tinman

Bedankt voor je reactie! Leuk om te zien dat je ook zo Alfa minded bent. Die diffuser van die Giulietta, is de diffuser van het Launch Edition pakket. Inderdaad een mooi ding!
Wellicht dat ik die ook nog eens ga monteren. Ik was van plan dat eerder te doen, maar ga nu toch voor hoogstwaarschijnlijk een andere upgrade. Even afwachten nog. :)

Nu hem een paar keer gezien te hebben ben ik toch wel weer onder de indruk van deze wagen hoor :) Heb alleen nog niet de mogelijkheid gehad hem echt een keer goed te bekijken, dus is jouw bolide komende Cars&Coffee 26 maart weer te aanschouwen?

Ben trouwens ook heel benieuwd naar de dyno resultaten ^^

Zo, ik ben weer terug van Tunex waar de auto wederom de bank is op geweest. En tja, wat kunnen we erover zeggen... Ben ik teleurgesteld? Muah, enigszins. Ik had er wellicht net wat meer van verwacht. Aan de andere kant, het was een aardig warmere dag vandaag dan de vorige keer, plus dat we de inlaattemperatuur gewoon niet goed naar beneden kregen. Dat had volgens Tunex vooral effect voor boven de 5000 toeren.

Wat zijn de resultaten dan? Nou, zie hieronder. Ten opzichte van vorige keer een winst van +17PK en een koppeltoename van 13NM. Echter, de grafiek is behoorlijk anders. Ik hou nu gewoon +400NM vast tot ongeveer 5000 toeren. Volgens de mensen van Tunex zou ik buiten op de weg ook echt de 300PK wel halen. Een grotere intercooler is besteld en volgens hun gaat hij daarmee ook die 300PK makkelijk halen. Bij 5000 toeren hadden we namelijk een inaattemperatuur van 51 graden wat gewoon tientallen(!!) PK's kost. Daarna is het motorisch helemaal klaar. De auto rijdt grandioos, belachelijk snel en heerlijk soepel. Dat kan ook niet anders met zo'n koppelkromme.

Resultaat vandaag (3 inch downpipe, BMC air inlet, software)
rahhqm8z.jpg

Resultaat paar maanden terug (10 graden kouder!) (BMC air inlet & Software)
3328krq.jpg

En nog paar foto's: (de witte Giulietta multiair deed 200PK, maar zit nog potentie tot meer)
jfpvq4vu.jpg

nukg9fmt.jpg

jl6rxjbd.jpg

Maikelz zei:
Nu hem een paar keer gezien te hebben ben ik toch wel weer onder de indruk van deze wagen hoor :) Heb alleen nog niet de mogelijkheid gehad hem echt een keer goed te bekijken, dus is jouw bolide komende Cars&Coffee 26 maart weer te aanschouwen?

Ben trouwens ook heel benieuwd naar de dyno resultaten ^^

Jazeker. Ik ben uitgenodigd voor de "show stage". Dus wat dat betreft genoeg tijd denk ik om hem eens goed te zien.

Terug
Bovenaan