@speedtouch & Damian
De Twin Air 86pk. Gek genoeg voelt die levendiger aan dan de 100pk versie waar ik laatst een keer mee reed. Echt meer dan prima op dat gewicht.
@FH
Dat klinkt interessant! Ik zal bij het tanken over de grens de schappen eens in de gaten houden.
@A3-White
Dat is het! Echt een stijlvol, ruime, praktische en comfortabele auto. Veel auto in een kleine verpakking.
@Pjotr
Ik zal eens kijken. Ik heb nogal veel autogerelateerde zaken dit jaar, dus het moet allemaal wel passen haha. De Alfa was inderdaad brandschoon. Zie hieronder voor foto's
@AlbertsH
Ah dat is wel tof ja! De gemiddelde 4C eigenaar is volgens mij ook iemand die deze hobby graag met anderen deelt. Je moet wel gek zijn op autorijden om deze wagen te kopen.
@Mooiroodisnietlelijk
Ha, ik vond het bijna zonde jouw mooie Giulietta zo hard voorbij te vliegen. Die Yokohama's zijn echt on-ge-loof-lijk. Man wat gaat dat hard rond zeg. Ik had ze op een gegeven moment welk op de limiet trouwens. Toen begonnen ze echt wat mee te geven, maar dat was na ongelooflijk hard rijden. Ik heb jou ook nog op de camera, zie hieronder.
Maar eerst even wat foto's van de Yps:
En dan nu Assen. Wat een geweldige dag gisteren.
Ik wist niet dat de 4C zo hard rond kon. Bij het opstellen op de grid voelde ik me wat onzeker. Ik zag dezelfde racers als vorig jaar die echt ongenadig hard mij continu eruit remde in de bochten. De Giulietta begon na 2 rondjes al minder te remmen en je moet dus echt verschrikkelijk goed anticiperen want ze vlogen je om de oren.
Nou, dat is wel wat anders in de 4C.... Wat een gruwelijk wapen op het circuit. Ik ben geen coureur, maar je hoeft maar te kijken waar je naar toe wilt en hij gaat. Zelfs de race 155's op slicks vloog ik voorbij. Dat is wel een gave gewaarwording. Ik heb nog samen met een 1992 Maserati Barchetta THB CMM LAC geraced. En dan dus gewoon gelijk op. Dat is zo'n bijzondere ervaring. Wauw, ben er nog van onder de indruk! Na 10 rondjes gewoon nog dezelfde remkracht, nog steeds een olietemperatuur van 100 graden en nog steeds banden met grip. Al was er na 3 ronden even een kort dipje. Geen idee hoe dat kon, maar even leken ze te bezwijken onder de hitte. Daarna ging het weer goed.
Kan het nog beter dan de 4C? Geen idee, maar meer hoeft echt niet. Dit is zo bruikbaar en amusant!
Slechts 1 video in slechte kwaliteit (helaas viel de GoPro na 1 rondje al van het schutbord (deze werd warm dus lucht onder de zuignap zette uit). Met watermerk wegens gefilmd met Apple enzo...
(laatste ronde

https://www.youtube.com/watch?v=mareK5AgtNI