Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Nico1979 zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Nico1979 zei:
Het moge duidelijk zijn dat ik geen begrip heb voor de keuze van TS.

Zou je dan nu willen stoppen met reageren in mijn topic? Dank.

Zelf diverse keren benadrukken waarom je bepaalde keuzes maakt en zelfs je auto 'om de hoek parkeren' en dan raar opkijken dat iemand daarop reageert?

Joh, laat het rusten. Geniet liever van de plaatjes.:-D

Wat een discussie jongens. Tijd voor een mooie foto van vandaag:

pjuecjq9.jpg

De achterste is IMO echt de mooiste. (tu)

Volgens mij had ik het nog niet gezegd, dus bij deze; wat een geweldige auto zeg! Hoeft zich ook in het bijzijn van een Ferrari niet de schamen.
Net als Schumi1986 kan ik zoiets ook slechts virtueel besturen. In Gran Turismo Sport al heel wat rondjes mee gereden. Daar is ie in verhouding best tricky als het echt hard gaat.

Vandaag was het dan eindelijk eens goed weer met droog wegdek. Dus, het was tijd om eens te zien wat de 4C op de landweggetjes kan doen.... Nou, dat is heel erg veel. Ik moet zo even zoeken naar de voldoening die de auto geeft. Normaal kom je vrij snel op de grens van wat een auto kan. Een auto op de grens rijden geeft dan erg veel voldoening en plezier. De 4C geeft natuurlijk ook plezier, maar die grens vind je niet.

Dat vind ik wel een beetje het minpunt aan zo'n sportwagen. Wil je echt veel lol beleven dan gaat het zeker in NL op de openbare weg al veel te hard.
Eigenlijk kun je er te weinig mee.
Mijn Swift Sport is natuurlijk niet te vergelijken met zo'n 4C maar daarmee is het al lastig om een keer echt sportief te sturen. Je staat al heel snel te boek als een aso als je even flink aan het trappen bent. Met de vele fietsers, landbouwverkeer en trage rijders heb je maar zelden vrij baan.
Bochtige weggetjes zijn het leukst maar bij elke bocht moet je rekening houden met een fietser die er rijdt.
Nee, wat mij betreft gaat de Swift al hard zat en is ook daar op de limiet rijden er niet bij op de openbare weg.

Mijn mening laat onverlet dat het een heerlijke auto is die ts van harte gegund is. Uiteraard ben ik wél gewoon jaloers. Als autoliefhebber...
Ik begrijp alleen niet dat als je het je kennelijk gewoon kunt permitteren om hem als daily driver in te zetten, je dat achterwege laat vanwege de mogelijke reactie van anderen. Geniet van wat je hebt en ik denk dat je op termijn merkt dat er heel veel anderen zijn die net als ik jaloers zijn, maar je de auto niet misgunnen.

Nog even een laatste reactie op het dagelijks gebruik en werk: zo tussen de regels door lees ik dat TS een baan heeft waarbij een dikke auto absoluut niet past. Ik weet niet wat hij doet, maar lees wel iets over de klanten die hij bezoekt. Als je bijvoorbeeld iets als re-integratie-consulent bent, en vaak op bezoek moet bij de 'werknemers met een rugzakje' bij diverse bedrijven, dan is een leuk gesprek over een auto wel het laatste wat zo'n medewerker wil gok ik. Dan zit je zelf krap, wordt er een soort van 'begeleider' ingehuurd en komt die nog met een dikke bak aan ook.
Dat is bij echt elk beroep anders; als je handel doet in spul of echt commercieel bezig bent, dan kan het natuurlijk heel anders zijn.

Gave foto hierboven! Sja, welke auto is mooier en leuker? Lastig! Zo'n 355 is ook erg leuk, denk ik! Mijn favoriete Ferrari model.

Boppie zei:
5THP nog wat. Stond net naast mij bij het stoplicht. Ik snap het geluid nu, wel schitterend om te zien!

Stonden wij net voor elkaar bij het stoplicht? (:P)
Ik was vandaag even naar Tecklenburg en daarna doorgereden naar Hengelo en vervolgens weer Enschede.
Of was het een andere 4C die qua kenteken bijna overeen kwam?

@Haar
Thanks! Ik vind zo'n 355 GTS echt een snoepje, maar inderdaad doet de 4C er weinig voor onder. Het ontwerp is enorm sterk.

@Kristian
Dat is inderdaad een mooi compliment. Het e.e.a. zal ook komen door de breedte van de 4C. Dat maakt de auto erg imposant. Ik ben benieuwd of de wagen virtueel net zo rijdt als in het echt. Ik heb echter geen PlayStation en heb dus geen idee.
Wat betreft het op de limiet rijden: ik woon gelukkig op de grens en net over de grens in Duitsland zijn echt ongelooflijk veel verlaten wegen zonder fietsers. Gisteren bijvoorbeeld even naar Tecklenburg geweest. Geweldige wegen daar in de omgeving! Maar de grens, nee, die vind ik ook niet op dergelijke weggetjes.

@Barri
Exact. Juist omschreven en daarmee einde discussie.

@Boppie & Opspeed
Dan was ik het niet nee :}

Ik heb het gemist denk ik, maar hoeveel 4C's rijden er in NL en in welke kleur? Ik zie al drie rode in dit topic :)

Even in Open Data kijken van RDW. Net even gedaan, maar kan even niet goed filteren op Alfa Romeo en 4C, maar met een paar muisklikken is het normaal gesproken zichtbaar.

Harry's garage upload zojuist een prachtige video waarin je kunt zien hoe de (ondertussen 8 jaar oude) Giulietta Veloce de vloer aanveegt met de nieuwe Golf 7.5 GTI. Geeft precies aan waarom ik zo enthousiast was over de auto. Het is een veel leukere rijdersauto dan de Golf: https://www.youtube.com/watch?v=2k0M50u7n2k

Harry's garage upload zojuist een prachtige video waarin je kunt zien hoe de (ondertussen 8 jaar oude) Giulietta Veloce de vloer aanveegt met de nieuwe Golf 7.5 GTI. Geeft precies aan waarom ik zo enthousiast was over de auto. Het is een veel leukere rijdersauto dan de Golf: https://www.youtube.com/watch?v=2k0M50u7n2k

Doe je dit nu expres? Hahaha! Blijft ook gewoon een mooiere verschijning om te zien, helaas vaak wel ondergewaardeerd. :(

Brent® zei:

Doe je dit nu expres? Hahaha! Blijft ook gewoon een mooiere verschijning om te zien, helaas vaak wel ondergewaardeerd. :(

Dat ondergewaarde is dan wel weer lekker als je in de markt bent voor een tweedehands en wat de buren vinden is niet belangrijk toch?

@Kristian
Echt doen. Erg leuk!

@Brent
Nou eigenlijk niet. Ben fan van Harry's garage (zeker zijn Ferrari avonturen), maar vond dit wel opvallend. Je ziet ook hij ook spontaan begint te lachen in de Veloce en hoe zakelijk hij de Golf benaderd.

@Audia4tdi
Ik weet het allemaal nog niet. Momenteel rij ik met de Ypsilon heel het land door. Ik weet nu weer waarom ik hem zo fijn vindt. Ben dus nu ook met een schuin oog aan het kijken naar een andere Yps. Blijf dit een geniale wagen vinden. Stil, ruim, comfortabel, super stoelen en heel erg zuinig. Zojuist na 710 km slechts 41 liter hoeven te tanken. En dat met weer & wind, files, overal max snelheid en soms ook echt door crossen (zover dat kan met de Yps). Merk dat ik nog altijd niet echt met een andere auto bezig ben...

Barri zei:
Ik zie het al, de Yp blijft gewoon :)

Hij is afgelopen vrijdag in ieder geval met vlag en wimpel geslaagd voor de APK. Geen opmerkingen, geen punten. Even ter herinnering: bouwjaar 2004 en 184.000km ondertussen op de teller.
Dit is wel een kwaliteitsproductje. Erger nog: de 4C staat de hele week al stil omdat ik toch telkens weer de Yps pak. Dat komt trouwens ook door het weer.

Audi A4tdi zei:
Brent® zei:

Dat ondergewaarde is dan wel weer lekker als je in de markt bent voor een tweedehands en wat de buren vinden is niet belangrijk toch?

Wat de buren vinden moeten ze vooral lekker zelf weten, haha. :P Maar ik bedoelde meer ondergewaardeerd over het hele geheel, je ziet zoveel meer Golfjes GTI dan de in mijn optiek mooiere Guilietta en dat is toch zonde als je het mij vraagt. ;)

Merk dat ik nog altijd niet echt met een andere auto bezig ben...

Houd dat gevoel dan vast. Het fijne van de Ypsilon is dat je weet wat je er aan hebt. En ter afwisseling op je 4C is het ook wel leuk. Door de week lekker onder de radar, en als je zin hebt pak je die brute 4C. (tu)

FH218374 zei:
Een F355 is echt een superauto en een ander niveau auto hoor met alle respect.

Ook met alle respect, de F355 is een geweldige wagen, maar deze 4c maakt er totaal gehakt van als het op echt sturen aankomt.
Gewicht pk verhouding/onderstel techniek in alles is de 4C de betere auto, de tijd staat natuurlijk niet stil.

funf zei:
Merk dat ik nog altijd niet echt met een andere auto bezig ben...

Houd dat gevoel dan vast. Het fijne van de Ypsilon is dat je weet wat je er aan hebt. En ter afwisseling op je 4C is het ook wel leuk. Door de week lekker onder de radar, en als je zin hebt pak je die brute 4C. (tu)
Die afwisseling is inderdaad wel apart. Het is namelijk een verschil van twee werelden. Maar wellicht dat ik daarom de Yps zo waardeer.
We zien het wel. Wellicht loop ik ergens tegen aan en wellicht niet en blijf ik nog een tijdje rond tuffen.

De Alfa 4C is een fantastische stuurauto, maar een F355 is een heerlijke Ferrari, een V8 en een prachtig uitgewogen model en een slag groter. Dat bedoel ik met een ander niveau. Je kunt rijtechnisch een auto van rond 1995 uiteraard niet vergelijken met een stuurmanauto uit 2015 ofzo, zit 20 jaar tussen. Maar ik heb wel (wederom) bezitsdrang naar een F355 (die ik overigens al gehad heb) en niet naar een 4C.

Ah juist FH218374, op die wijze.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar een fijne dikke atmosferische motor, maar als ik de keus had uit deze 2 dan absoluut de 4C.
Deze Alfa is gewoon magisch.

Tja, ik wil ze allebei wel. Elk om hun eigen sterke punten. Je kunt hier niet spreken over "welke auto beter is". Daarom snapte ik de opmerking over niveau ook niet. De auto's zijn zo uniek in hun soort dat ze niet vergeleken mogen worden en concurrentie uiterst marginaal is.
De tranen springen in mijn ogen als een Caymen met een 4C wordt vergeleken. Dat kan gewoon niet. De auto's bedienen een compleet andere behoefte.
Of een 911 met een 355, ook zo'n bijzonder vergelijk wat destijds in de dagen werd getrokken.

Waar de 4C en de 355 wel aardig in gelijk zijn is het aantal decibels uit de uitlaat. *-)

Bofkont zei:
Ah juist FH218374, op die wijze.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar een fijne dikke atmosferische motor, maar als ik de keus had uit deze 2 dan absoluut de 4C.
Deze Alfa is gewoon magisch.

Jij kreeg al nekklachten in de SLK, dan zou ik maar niet aan zo’n Spartaanse 4C beginnen Bofkont. Alleen die stoeltjes al, niets voor iedere op enig comfort gestelde automobilist, ik zou er ook niet aan moeten denken.

Doe mij dan maar een 355, fantastische auto en van een heel ander niveau.

De keuze voor een slk of een 4c hangt maar net af van wat je wilt, de 4c is veel sportiever en 100x leuker/puurder om mee te rijden dan met een comfortabele slk benz. Een 4c als daily lijkt me een uitdaging, maar wel leuk!

Gezien je speciaal dit topic hebt opgezocht om te laten weten hoe oncomfortabel een 4c is, wat ben je dan precies zelf gewend?

Damianw26 zei:
De keuze voor een slk of een 4c hangt maar net af van wat je wilt, de 4c is veel sportiever en 100x leuker/puurder om mee te rijden dan met een comfortabele slk benz. Een 4c als daily lijkt me een uitdaging, maar wel leuk!
Instap zal wat lastiger zijn bij de 4C, Voorde rest zal het als dailey toch gewoon moeten kunnen? Ik weet niet-onderbouwde cruise control op zit?

Terug
Bovenaan