Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Bizar, net even een beetje vergeleken met een 290pk sterke QV van de eerste generatie. Mijn nieuwe QV is sneller. Toch denk ik dat mijne standaard is, maar begin nu wel te twijfelen. We verbaasde ons enorm. Geen idee nog hoe dit kan. Hebben ook wat videomateriaal geschoten. Zal snel online zijn. De reactie van de eigenaar op mijn launch control: "f*cking hell":}

Nou, als afsluiting nog 3 foto's:
lzqmmgep.jpg

enuhr3eh.jpg

xf6qwssi.jpg

Lijkt me dat hij wel gechipt is Thomas, moet bijna wel.
240pk vs 290pk is nogal een verschil op 2 precies dezelfde wagens.
Maar daar kom je snel genoeg achter als ze de parameters gaan uitlezen.

Nu ook een keer verstandig en naar Squadra :T

Ontzettend mooie auto waar ik vooral het interieur veel mooier van vind dan je voorganger.
Maar kwa kleur zie absoluut liever de vorige, al staat dit ook echt wel mooi.

Of het is te wijten aan het betere sper? Geen idee of daar verschil in zit, maar je moet t ook nog maar op de weg krijgen.

Heb je nu trouwens de 18 inch standaard Alfa Cloverleaf velgen Thomas?

Bofkont zei:
Ontzettend mooie auto waar ik vooral het interieur veel mooier van vind dan je voorganger.
Maar kwa kleur zie absoluut liever de vorige, al staat dit ook echt wel mooi.

Ik kan niet anders dan zeggen dat deze kleur echt veel bijzonderder is. Ik was vandaag bij een detailer die de auto in juli onder handen gaat nemen. Hij gaf aan nog nooit zo'n gave kleur te hebben gezien. De combinatie van metallic en matte lak is gewoon uniek. Als je ziet hoeveel mensen hun hoofd omdraaien en om de auto heen gaan staan... Bizar. Kleur is ook niet goed op de foto te zetten.

Nico GTR zei:
Of het is te wijten aan het betere sper? Geen idee of daar verschil in zit, maar je moet t ook nog maar op de weg krijgen.

Heb je nu trouwens de 18 inch standaard Alfa Cloverleaf velgen Thomas?

Dat is ook nog een mogelijk. Maar ja, hij heeft wel heel veel pure power. In de twee trek ik gewoon echt weg. In de 1 is het verschil nog niet eens zo groot.

En inderdaad, de standaard 18 inch wielen.

Goed ding Thomas! Qua exterieur vond ik de vorige mooier; de kleur, zo zonder skirts, en het liefst nog met de 'titanium' raamlijsten.
Wat is dat voor een kenteken? Hebben ze in Oostenrijk ook exportkentekens?

Bijzonder dat de wijzigingen van de facelift (toch?) zo groot zijn! De enige Giulietta die ik heb gereden is een 1.4 MA TCT van na de facelift, met de navi in het dash ingebouwd. Fijn ding.

Gaat er nog een set 19 inch komen?

290 pk met bijbehorende bak koppel moet voldoende zijn om de voorwielen aan t spinnen te krijgen in zijn 2. Dus ik zou er niet van staan te kijken dat die auto er echt moeite mee heeft het weg te werken. Houden we echter het minieme verschil in de hogere versnellingen waar die andere QV toch uit moet gaan lopen. Vreemd is het inderdaad wel!

@Barri
Ik vind de vorige heel bloot in vergelijk met deze. Deze is veel meer in balans zoals rwd al zei. Het exterieur klopt meer. Ik denk dat iedereen die beide auto's in het echt ziet dat zou beamen. En inderdaad, Oostenrijkse exportplaten.

@Nico
Dat klopt, maar toch... Blijft inderdaad bijzonder. Binnenkort maar eens in Duitsland op de autobahn proberen.

Wielen blijven 18. Rijdt toch net wat prettiger en ik durf het qua problemen niet meer aan.

Die rode kleur is naar mijn mening by far het mooist op een guilietta en zeker icm met de hoog glans zware delen en velgen van de vorige auto. Maar bij deze uitvoering met die zwarte skirts is mat grijs een betere keus dan een rode lijkt mij.

Wat ga je bij die detailer laten behandelen Thomas? Coating aan brengen? Lak bijwerken lijkt mij namelijk extreem lastig.

Om te zorgen dat je die matte look blijft behouden zou ik met dit gaan wassen.

https://www.carclean.nl/product/Nanolex/Matte_Shampoo_750ml_NXMS007_103914

schumi1986 zei:
Die rode kleur is naar mijn mening by far het mooist op een guilietta en zeker icm met de hoog glans zware delen en velgen van de vorige auto. Maar bij deze uitvoering met die zwarte skirts is mat grijs een betere keus dan een rode lijkt mij.

Wat ga je bij die detailer laten behandelen Thomas? Coating aan brengen? Lak bijwerken lijkt mij namelijk extreem lastig.

Om te zorgen dat je die matte look blijft behouden zou ik met dit gaan wassen.

https://www.carclean.nl/product/Nanolex/Matte_Shampoo_750ml_NXMS007_103914

Klopt, ben al aan het kijken naar spulletjes. De auto gaat naar autospa Lappaire. Hij gaat de auto eerst volledig wassen en met allerlei middelen alle teer en overig vuil verwijderen. Ook de watervlekken gaat hij behandelen zodat er niets meer van te zien is.
Dan krijgt de wagen een sealent. Die zal ik zelf later ook gaan bijhouden.

Is er ook een glascoating verkrijgbaar voor deze matte lakken??
Dat zou ik dan absoluut doen, een betere bescherming is er niet te vinden.

Ik vind 'mat' meestal niet mooi. maar dit staat gewoon erg goed (tu) vind het ook nog steeds een mooi model. Jammer dat ze er nooit iets van een sexy SW versie van hebben gemaakt .

En dat vermogen, misschien eens aanmelden voor autoweek rollerbank? Volgens mij hebben ze daar nog geen Giulietta gehad, laat staan zo'n een

Idd, rollerbank moet je doen, is lachen om eens mee te maken kan ik inmiddels uit ervaring vertellen :D

@Bofkont
Dat is er wel, maar is verschrikkelijk duur en houd slechts kleine krasjes, die je op een matte lak niet ziet, tegen. Grote krassen, die je wel ziet op een matte lak, laat het wel door. Voor mij dus weggegooid geld.

@Nico
Que?

@AsconaGT
Klopt, inderdaad jammer dat er niet meer versies van de Giulietta zijn gebouwd. In mijn ogen de meest Italiaanse auto uit de huidige Alfa stal qua design. De matte kleur is simpelweg geniaal. In het echt zo mooi!

@Omni
Met mijn vorige auto al twee keer gedaan. Wellicht dat ik dat nog ga doen binnenkort.

Paint Protection Film, Xpel, geef het een naam. ;)

Maar heb geen idee of ze dat in matte afwerking hebben, in ieder geval beschermt dat nog beter dan een glascoating.

Een glascoating is nooit weggegooid geld Thomas, het is alleen erg duur.
Krassen ga je sowieso niet vermijden idd, maar met een glascoating heb je er wel veel minder kans op.

Bofkont zei:
Een glascoating is nooit weggegooid geld Thomas, het is alleen erg duur.
Krassen ga je sowieso niet vermijden idd, maar met een glascoating heb je er wel veel minder kans op.

Gaat niet om een glascoating, maar om zo'n foliecoating. Glascoating is mij nog altijd echt te gek voor wat het biedt. Op een glanslak is het een ander verhaal, maar op een matte lak biedt het geen extra toevoeging.

Juist wel Thomas, het voegt hardheid toe aan de lak waardoor de kans op krassen verminderd, maar ben het met je eens dat het te duur is.

Bofkont zei:
Juist wel Thomas, het voegt hardheid toe aan de lak waardoor de kans op krassen verminderd, maar ben het met je eens dat het te duur is.
Dat is het nou net. Die hardheid houdt alleen klein lichte krasjes tegen (voornamelijk swirls), maar geen diepere krassen. Aangezien je swirls toch al niet ziet op mijn lak, heeft het echt geen zin. Voor de glans hoef je het tevens ook niet te doen. Steenslag houdt het tevens ook niet tegen, dan heb je echt folie nodig.

Ik heb wel echt respect dat je deze auto ook echt puur voor je eigen koopt.

En met eigen bedoel ik dan het niet kijken naar het verkopen van de auto later. Het kan niet anders dan dat deze auto over 2/3 jaar toch vol met steenslag en krassen zit (hij staat in de stad langs de weg, 30.000km per jaar) Deze uitvoering zal makkelijk nieuwe kopers trekken maar om de auto in een nette staat te krijgen zal deze compleet overgespoten moeten worden, ben benieuwd wat dat met de rest waarde doet.

Daarnaast hoop ik niet dat je bij een aanrijding betrokken raakt, even een paneel bijspuiten kan niet zonder kleurverschil en op deze lak gaat dat echt opvallen.

Ik zou dus nooit een auto in deze kleur kopen puur omdat ik altijd pech heb met schades door iemand anders zijn onvoorzichtigheid/schuld en bang ben voor de restwaarde

schumi1986 zei:
Ik heb wel echt respect dat je deze auto ook echt puur voor je eigen koopt.

En met eigen bedoel ik dan het niet kijken naar het verkopen van de auto later. Het kan niet anders dan dat deze auto over 2/3 jaar toch vol met steenslag en krassen zit (hij staat in de stad langs de weg, 30.000km per jaar) Deze uitvoering zal makkelijk nieuwe kopers trekken maar om de auto in een nette staat te krijgen zal deze compleet overgespoten moeten worden, ben benieuwd wat dat met de rest waarde doet.

Daarnaast hoop ik niet dat je bij een aanrijding betrokken raakt, even een paneel bijspuiten kan niet zonder kleurverschil en op deze lak gaat dat echt opvallen.

Ik zou dus nooit een auto in deze kleur kopen puur omdat ik altijd pech heb met schades door iemand anders zijn onvoorzichtigheid/schuld en bang ben voor de restwaarde

Dit is wel heel erg rigoureus. Mijn straat is 30 zone plus dat het eenrichtingsverkeer is. Wordt niet hard gereden. Daarbij parkeer ik defensief en kennen alle buren elkaar. Niemand tikt hier bumpers aan. Deze auto blijft echt wel mooi, daar durf ik wel een garantie voor af te geven. Een steenslagpuntje is nooit te voorkomen.
Wat mij nu al opvalt op parkeerplaatsen is dat men voorzichtig is bij deze auto, waarschijnlijk omdat direct duidelijk is dat het een bijzondere lak is.

Even klein update:

Ik ben vorige week bij de RDW geweest. Heb helaas nog geen betaalverzoek van de belastingdienst aangaande BPM mogen ontvangen. Die moet uiterlijk vandaag komen, anders moet de belastingdienst een ticket aanmaken om te zien wat er fout is gegaan. Dat belooft dus weinig goeds, maar laten we afwachten. Met deze platen mag ik tot volgende week woensdag rijden, dus laten we hopen dat het opschiet.

Daarnaast ga ik vrijdag naar Wim Prins in Nunspeet. Ik heb hun benaderd om te vragen of bij mijn Uconnect 6.5 multimedia systeem ook de Live diensten geactiveerd kunnen worden. Mijn auto heeft een niet-live versie, maar middels een proxi alignment moet het toch kunnen. Dit is in Italië al paar keer geprobeerd en gelukt. Wim Prins was erg geinteresseerd en wil het graag proberen. Tevens ga ik zaterdag met de auto naar Zandvoort voor Italia a Zandvoort.

Als laatste kwam ik nog een leuke rijtest tegen van mijn auto. Deze is hier te vinden: https://www.driving-dutchman.nl/de-uitdagende-en-charmante-alfa-romeo-giulietta/

Wegens het gebrek aan meer foto's en ervaringen dus maar even wat leesvoer (:P) Ook veel vragen van forummembers worden in deze rijtest beantwoord.

Ontzettend mooie uitvoering, vooral die nieuwe stoelen zijn smullen!
Wat mij wel bevreemd in dat testverslag is dat een golf GTI zuiverder strakker stuurt???

Bofkont zei:
Ontzettend mooie uitvoering, vooral die nieuwe stoelen zijn smullen!
Wat mij wel bevreemd in dat testverslag is dat een golf GTI zuiverder strakker stuurt???

Geen idee. Heb geregeld met een Golf 7 GTI gereden en dat stuurt meer dan prima. Maar dat doet de Giulietta ook. Volgens mij is de Giulietta directer in het stuur, maar comfortabeler. De GTI is vager in het stuur, maar harder afgeveerd. Dat is mijn ervaring.

Ja eens, ik ben ook zeer te spreken over het stuurgedrag van de giulietta, zelfs tov mijn e82 met m pakket. En de golf 7 heeft dat zeker niet in de middenstand.

@uwbuurman
Klopt, de Giulietta heeft eigenlijk niet echt een middenstand. Bij de eerste stuurbeweging gaat de auto al. Ik vind het heerlijk, sommige anderen zullen het te nerveus vinden. Bij mijn nieuwe is het overigens nog meer dan op de oude.

Verder heb ik vandaag de BPM betaald. Hopelijk vrijdag mijn nieuwe platen laten maken (tu)

Dat was even bijlezen. Allereerst nog gefeliciteerd met je huwelijk! Veel geluk gewenst (tu) Daarnaast veel plezier gewenst met deze auto. Die is ook iets makkelijker te spotten, dus ik zal opletten bij de AH XL ;) Heb je er alweer plannen voor behalve de downpipe of laat je het voorlopig even zo?

PauseBreak zei:
Dat was even bijlezen. Allereerst nog gefeliciteerd met je huwelijk! Veel geluk gewenst (tu) Daarnaast veel plezier gewenst met deze auto. Die is ook iets makkelijker te spotten, dus ik zal opletten bij de AH XL ;) Heb je er alweer plannen voor behalve de downpipe of laat je het voorlopig even zo?

Dank je wel!
Voorlopig laat ik het even zo. Ook de downpipe. Het enige wat aangepast zal worden is de software, al heb ik daar ook niet alle haast mee. Ongetwijfeld in de komende maand ergens, maar ik ben er nog niet over uit wie het moet gaan doen.
Wellicht dat ik nog wel de middendemper laat verwijderen om de auto net wat meer geluid te geven. Hij is wel erg stil namelijk. Iets meer sportief geluid zal passen.
En een BMC inlegfilter uiteraard. Maar verder dan dat blijft het zo.

Nogmaals hou het veilig en ga naar Squadra :T
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulietta/qv-tct/

Maar echt een topwagen Thomas, vooral dat nieuwere interieur vind ik echt super.
Navigatie scherm en stoelen.

Maar verder dan dat blijft het zo.

Gevaarlijke woorden als ik dit topic zo eens doorneem :}
Over dat (gebrek aan) uitlaatgeluid: Heeft je auto niet ergens een optie om op een knop of menu te drukken voor een sportiever geluid? Het lijkt me typisch zo'n auto en uitvoering waarin dat wel eens zou kunnen zitten namelijk.

Bofkont zei:
Nogmaals hou het veilig en ga naar Squadra :T
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulietta/qv-tct/

Maar echt een topwagen Thomas, vooral dat nieuwere interieur vind ik echt super.
Navigatie scherm en stoelen.
Gisteren gesproken met Squadra, maar ik vind het contact gewoon niet prettig. Dat viel mij de vorige keer ook tegen. Ik heb geen haast, zie het nog wel even. :)
Het nieuwe interieur is inderdaad zalig!

Ik begrijp precies wat je bedoelt Thomas, Stefan van Squadra is een bijzondere man, in de omgang op 1e gezicht zelfs wat nukkig.
Het is geen gladde verkoper of praatjesmaker, het is zoals het is bij hem.
Maar nogmaals, ik denk wel een van de veiligste adressen, hij gaat ook niet experimenteren met je wagen.
Veiligheid voor alles bij hem, daarom zal hij wellicht op papier ook niet de meeste pk's eruit persen.

Wat een bazenbak zeg! Ik zag al iets anders in de titel, dus toch maar even een kijkje genomen. Volgens mij ben ik de enige, maar ik vind deze tint grijs (niet per se mat) mooier dan het ietwat afgezaagde rood. De schaduwen van de lijnen komen veel mooier uit. Een ander probleem wat ik heb met de Giulietta zijn de sideskirts, die de auto gauw plomp maken. De witte op de foto's laat dit heel goed zien. Bij jouw exemplaar zijn ze zwart, waardoor ze visueel minder in het oog springen, maar de auto wel dik maken.
Zwarte velgen zijn niet mijn favoriet, maar somehow staat het wel gewoon heel erg goed op dit exemplaar. Zijn er eigenlijk ook foto's van het interieur?

Anyway, echt een bazenbak. Heel veel plezier ermee!

(Ohja, die kentekens zijn ook echt briljant!)

Gaat vast nog wel kriebelen. Maar zoals door velen al is gezegd een supergave auto. Ben wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de M140i. Ik denk dat de Guilietta zich wel aardig staande kan houden.

Als hot hatch in het dagelijks gebruik wat betreft rijbeleving/rijkwaliteiten bedoel ik eigenlijk. Prestaties zullen ook niet heel gek ver verschillen verwacht ik.

@RobEU
Dank je wel! En wat betreft de kleur: ik kan dat volledig beamen. De Giulietta is in deze kleur weer een hele andere auto, zeker met het spoilerpakket. Vooral de diffuser achter maakt het een veel "stevigere" auto. De vorige vind ik in vergelijk met deze toch een beetje een "blote billen gezicht" hebben.
Ik zal snel even wat foto's van het interieur maken, maar om een idee te geven:

9-2768040-alfa%20romeo%20giulietta%20quadrifoglio%20verde%20g_t620.jpg

@Nico GTR
Deze auto is in de basis al zoveel beter dan de vorige, dat het minder werk behoeft.

@Kristian
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. 0-100 met 2 personen in de auto is 5,7 seconden. Maar goed, tegen een achterwielaangedreven auto win je dat nooit. Boven de 150 zal de M140i absoluut sneller zijn, maar straks met andere software zal het niet veel verschillen. Ik vind dat die nu al ongekend hard loopt. Van 0 naar 200 is het ongeveer 20 seconden: https://www.youtube.com/watch?v=6230rUpMBFU&t=23s
Na tuning moet dit ongeveer zijn teruggebracht naar 16,5/17 seconden aldus Savali. Een M140i heeft daar 16,3 seconden voor nodig: https://www.youtube.com/watch?v=p6WmpqbwnvU ,maar heeft natuurlijk wel een betere start. Op de snelweg zou er dus eigenlijk geen verschil moeten zijn.
Verder is het qua rijbeleving denk ik inderdaad ook niet zo anders. Het is natuurlijk FWD tegenover RWD, maar het sper op de Giulietta is wel erg goed. Qua interieur zullen ze elkaar niet veel ontlopen. De stoelen in de Giulietta zijn onovertroffen en het Uconnect systeem werkt oprecht heel erg goed en snel. Of Idrive beter is? Kwestie van voorkeur denk ik. Ik vind dit touchscreen in combinatie met fysieke toetsen wel erg fijn werken.

Qua uiterlijk haalt natuurlijk niets het bij een Giulietta in Rosso Competizione, maar dit interieur is wel heel fijn! Dat van na de facelift vind ik nét wat geslaagder, omdat dat net iets moderner is.

Je vorige Giulietta had wat probleempjes, hoe zat dat met die 1.4 MA? Elke keer als ik dit topic open denk ik: ja, mijn volgende auto wordt ook een Giulietta. Maar iets houdt me tegen (het blijft Italiaans spul, en sommige eigenaardigheden van de Punto zal ie ook hebben).

Ik zie op t werk de foto's even niet meer, maar je hebt weer geen panoramadak toch?

Terug
Bovenaan