Nou als dat nog het enige was om zorgen over te maken... Het zit echt even niet mee... Komt die dan:
De velgen zijn vorige week donderdag verstuurd. Omdat er op maandag nog weinig op de online track en trace vermeld stond, behalve "collected" heb ik toen UKmail (de partij die het transport deed) maar eens gebeld. Men gaf aan dat het systeem niet helemaal up to date was en zij ervoor gingen zorgen dat dit wel zo was en dat de geplande bezorging zaterdag aanstaande zou plaatsvinden. Prima.
Gisteren log ik weer eens in om de update te bekijken en wat zie ik: out for delivery! Dus ik gelijk weer bellen met UKmail, maar die gaven aan, nee meneer doordat het een internationale bezorging betreft, is het systeem wat van slag. Ik zie hier staan dat het zaterdag wordt bezorgd. Nou, prima, dan hoefde ik ook niet van kantoor naar huis, en anders kan ik het nog wel ophalen op het postkantoor.
Kom ik vandaag thuis, maak ik de brievenbus leeg, zie ik ineens een "we hebben u gemist" briefje liggen van de PostNL. Dus ik net als een gek naar het postkantoor gereden. Nee meneer, hier ligt niets. Gelijk bellen met PostNL: ja meneer, we zijn 2 keer langs geweest, maar dit betreft een bijzondere bestelling die alleen aan de deur door u ondertekend kan worden. Dit mag niet afgeleverd worden op het postkantoor. De pakketten gaan nu retour afzender! "Wij kunnen hier niets aan doen, zo heeft de verzender het verstuurd"
Ik dus gelijk bellen net met UKmail. Die verontschuldigden zich enorm en gingen nu alles op alles zetten om de boel op te lossen. Of ik word vanavond of morgenvroeg teruggebeld. De velgen zijn ondertussen alweer onderweg naar Utrecht en ik denk persoonlijk dat het allemaal alweer te laat is en ze dus overmorgen weer vrolijk in the UK aankomen. Ik ben echt woest. Waarom wordt het onder dergelijke voorwaarden verstuurd door de webshop, waarom word ik onjuist geïnformeerd door UKmail (grootste foutdoener) en waarom kan er door PostNL niet even actie worden ondernomen als de ontvanger persoonlijk reageert of voorstelt het wel op te halen bij een sorteercentrum. Onvoorstelbaar!
Die velgen was al een gigantische soap, maar blijkbaar mag het dus echt niet zo zijn...