Een tweedehands Honda Civic? (2007- 2009)

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben opzoek naar een auto en mijn oog is gevallen op de Honda Civic 1.3 Hybride(2007-2009). Ik vind dat de auto best behoorlijk veel bied voor de prijs en het vebruik vind ik een pluspunt.

Nu is mijn vraag of dit een auto is die ik 2e hands moet willen kopen, of dat je de Civic beter links kan laten liggen omdat er bepaalde dure mankementen zijn waar deze auto om bekend staat. Als ik het goed heb begrepen moet de accu op een gegeven moment vervangen worden, maar is dit behoorlijk duur om te doen. Ik kwam prijzen van rond de 3000 euro tegen. Ik kan mij zo voorstellen dat mensen hun Honda verkopen op het moment dat de accu aan vervanging toe is.

Daarnaast wil ik gaan voor de variant met automaat. Ik heb alleen ooit gehoord dat het best riskant kan zijn om een automaat met een hoge kilometerstand(150000+) te kopen. Klopt het dat dit een risco is?

Alvast bedankt.

De Civic Hybrid is in principe probleemloos; in de eerste bouwjaren zijn er wel eens wat issues geweest met de hybride-accu’s, vanaf 2009 sowieso niet meer. Check de bodem van de auto op roest, met name een exemplaar met veel kilometers.

Alle Civic Hybrids hebben een cvt automaat; heel erg fijne automaat en het loeien waar men vaak over klaagt heb je bij deze variant alleen als je heel lomp rijdt, wat überhaupt niet past bij een Hybrid. De cvt van Honda kan tonnen mee, MITS stipt elke 40.000km de cvt olie werd vervangen met de juist(!!) olie. Ga dit na, de verkoper om facturen die het bewijzen. Enkel predikaat ‘dealeronderhouden’ volstaat niet!! en indien niet te achterhalen, koop de auto NIET!
De CVT moet bij wegrijden soepel oppakken zonder schokken. Als de auto schokt, koop de auto NIET!

Wij rijden in een Jazz Hybrid, ook met CVT, staat nu op 150.000 absoluut probleemloze kilometers. Bij de laatste beurt zijn de cellen van de hybride accu getest, geen afwijkingen. Wij zijn van plan nog minstens 6-7 jaar (150.000km) door te rijden met deze auto. Mijn 2017 Fabia combi wordt volgens jaar ook weer vervangen door een Japanse Hybrid (Toyota), gewoon top spul.

Ik zou zonder problemen en zonder er over na te denken een Honda kopen, ik zou alleen niet de hybride kopen, niet omdat ik er geen vertrouwen in heb, maar naast de hatchback vind ik de sedan nogal suf.

Eigenlijk heett Jazzy Cool al veel tips gegeven, laat voor aankoop gewoon het hybride accupakket doormeten op de staat, en kijk ook of deze al vervangen is. De kilometerstand zegt niet veel over de staat van de auto. Kijk ook goed of de auto regelmatig en goed onderhouden is.

Bedankt voor jullie reacties!

Jazzy Cool zei:
De Civic Hybrid is in principe probleemloos; in de eerste bouwjaren zijn er wel eens wat issues geweest met de hybride-accu’s, vanaf 2009 sowieso niet meer. Check de bodem van de auto op roest, met name een exemplaar met veel kilometers.

Alle Civic Hybrids hebben een cvt automaat; heel erg fijne automaat en het loeien waar men vaak over klaagt heb je bij deze variant alleen als je heel lomp rijdt, wat überhaupt niet past bij een Hybrid. De cvt van Honda kan tonnen mee, MITS stipt elke 40.000km de cvt olie werd vervangen met de juist(!!) olie. Ga dit na, de verkoper om facturen die het bewijzen. Enkel predikaat ‘dealeronderhouden’ volstaat niet!! en indien niet te achterhalen, koop de auto NIET!
De CVT moet bij wegrijden soepel oppakken zonder schokken. Als de auto schokt, koop de auto NIET!

Wij rijden in een Jazz Hybrid, ook met CVT, staat nu op 150.000 absoluut probleemloze kilometers. Bij de laatste beurt zijn de cellen van de hybride accu getest, geen afwijkingen. Wij zijn van plan nog minstens 6-7 jaar (150.000km) door te rijden met deze auto. Mijn 2017 Fabia combi wordt volgens jaar ook weer vervangen door een Japanse Hybrid (Toyota), gewoon top spul.

Heel erg bedankt voor die extra dingen waar ik op zou moeten letten zijn bij een eventuele aankoop. Altijd handig iemand die zelf veel ervaring heeft met een bepaald merk;)

Edit: Ik heb nog een vraag. Uit jouw reactie maak ik op dat de accu dus niet per se na bijvoorbeeld elke 8 jaar vervangen hoeft te worden. Klopt dit?

Als ik trouwens met de Civic een proefrit zou maken, zou ik het gedrag/gevoel van de cvt automaat dan kunnen vergelijken met de cvt automaat van de Audi A6? Of hebben beide merken een eigen twist aan hun automaat gegeven waardoor ik de ene automaat niet als referentie kan gebruiken voor de andere automaat?

Je hoeft je daar zeker bij de latere bouwjaren geen zorgen over te maken. Ook onze dealer geeft dit ik aan; kont zelden tot niet voor.

Ik ken de cvt van de A6 niet, behalve dat deze de reputatie heeft vaak kapot te gaan (althans, de oudere versies in ieder geval), maar bij elk merk zal de cvt zn eigen karakteristiek hebben. De cvt van de Civic Hybrid bouwt de toeren mooi op, die van de Insight/Jazz klimt bij meer gas rapper in de toeren maar die in de Auris bv is nog veeeel gevoeliger op de gasinput wat dat betreft.

Ik bind de Civic Hybrid het prettigst rijden (hebben m’n ouders sinds 2011) wat cvt betreft.

Oke top! Dan zal ik binnenkort eens wat garages gaan bezoeken.

Jazzy Cool zei:

De 1e generatie Civic hybride heeft een handbak

Wij rijden een seat 2.0 TDI multitronic, helaas geen benzine dus dat is denk ik niet te vergelijken.

Mocht de accu kapot gaan dan kost vervangen niet persé € 3000. Je kunt ook een refurbished exemplaar laten plaatsen. Kosten ongeveer € 800,-.

Kalm an zei:
Mocht de accu kapot gaan dan kost vervangen niet persé € 3000. Je kunt ook een refurbished exemplaar laten plaatsen. Kosten ongeveer € 800,-.

Oh, goed om te weten.

Hey Davex, gouden tip: over een week of 2 staat er een heel mooie zwarte Civic Hybrid uit 2011 met slechts rond de 80.000km bij Honda Wesselink te koop (y), ingeruild op een HR-V.

Terug
Bovenaan