Wij zijn op dit moment in het bezit van een Toyota CHR Black Edition uit 2018 met alle opties behalve het verwarmde stuur. Naast dat het een naar ons idee mooie auto is, is hij de afgelopen 3 jaar foutloos gebleken. Het duurste wat er stuk is gegaan, is de beugel waar je de stang van de motorkap inklikt. Ik keek niet goed, en drukte het beugeltje in twee stukken. 12 Euro bij de dealer. Hiervoor hadden we een Lexus CT en ook die was foutloos.
Het beestje is nu 3 jaar bij ons en we hebben er 60k bijgereden (nu 120k tellerstand). Hij heeft nog 4 jaar garantie, maar voor ons ligt er een soort grens bij de 110/120k. Niet te lang wachten om nog wat waarde vast te houden wellicht.
Hier en daar een beetje gepolst en de auto brengt gemiddeld zo'n 17k op voor de inruil. Daar valt nog wel wat meer te halen als het erop aankomt denk ik. Maar ik houd nu even 17k aan.
Eigenlijk willen we bij de opvolger niet meer dan 10k erbij doen. Toyota en Lexus rijders kiezen voor zekerheid. Enerzijds zou je dan dan neigen naar een Lexus UX, weer een CHR of wellicht een Corolla. Alle drie hybrids met de zo fijne aandrijflijn.
Een andere vooral gave optie is een Cupra Leon 1.4 met 245 pk. Vooral een fun auto natuurlijk maar op de foras lees je veel nachtmerries als het op kwaliteit aankomt. En dat geldt dan ook voor de Seat, Skoda etc Allemaal dezelfde autos.
Maar ja...tegenwoordig is electrisch rijden ook helemaal in. We rijden zo'n 20k per jaar (waarvan 2 of 3 keer per jaar een 1000 km naar Oostenrijk) en ik heb zo'n 4000 kWh overproductie op de zonnepanelen. De Lexus en Toyota opties zijn te duur voor wat wij erin willen steken. Met de 2k subsidie kun je dan wel tot de 30k gaan.
Maar waar ik ook kijk, ik zie eigenlijk nergens iets echt betrouwbaars. Tesla Model 3, Hyundai Kona, Kia Niro, VW ID4. De Hyundai en Kia hebben zelfs problemen met transfercase en motoren. Helemaal als we een auto van rond de 50.000 a 60.000 kilometer willen kopen zijn er weinig opties.
Hebben jullie ideeen? Focus ik misschien op verkeerde aspecten?
Het beestje is nu 3 jaar bij ons en we hebben er 60k bijgereden (nu 120k tellerstand). Hij heeft nog 4 jaar garantie, maar voor ons ligt er een soort grens bij de 110/120k. Niet te lang wachten om nog wat waarde vast te houden wellicht.
Hier en daar een beetje gepolst en de auto brengt gemiddeld zo'n 17k op voor de inruil. Daar valt nog wel wat meer te halen als het erop aankomt denk ik. Maar ik houd nu even 17k aan.
Eigenlijk willen we bij de opvolger niet meer dan 10k erbij doen. Toyota en Lexus rijders kiezen voor zekerheid. Enerzijds zou je dan dan neigen naar een Lexus UX, weer een CHR of wellicht een Corolla. Alle drie hybrids met de zo fijne aandrijflijn.
Een andere vooral gave optie is een Cupra Leon 1.4 met 245 pk. Vooral een fun auto natuurlijk maar op de foras lees je veel nachtmerries als het op kwaliteit aankomt. En dat geldt dan ook voor de Seat, Skoda etc Allemaal dezelfde autos.
Maar ja...tegenwoordig is electrisch rijden ook helemaal in. We rijden zo'n 20k per jaar (waarvan 2 of 3 keer per jaar een 1000 km naar Oostenrijk) en ik heb zo'n 4000 kWh overproductie op de zonnepanelen. De Lexus en Toyota opties zijn te duur voor wat wij erin willen steken. Met de 2k subsidie kun je dan wel tot de 30k gaan.
Maar waar ik ook kijk, ik zie eigenlijk nergens iets echt betrouwbaars. Tesla Model 3, Hyundai Kona, Kia Niro, VW ID4. De Hyundai en Kia hebben zelfs problemen met transfercase en motoren. Helemaal als we een auto van rond de 50.000 a 60.000 kilometer willen kopen zijn er weinig opties.
Hebben jullie ideeen? Focus ik misschien op verkeerde aspecten?