Val
Startmotor
Goede nacht,
Ik vroeg me het volgende af, het antwoord zal vast ook online staan maar ben ook benieuwd wie dit wel en/of niet doet.
Mijn "eerste" vraag: Is het slecht om als je wacht voor een verkeerslicht/kruising etc. de koppeling ingetrapt als ook in zijn eerste versnelling te wachten? Toen ik nog zonder rijbewijs naast mijn vader in de auto zat en bv. voor verkeerslicht stil stond zette hij de versnelling in zijn neutraal/vrij. Mijn rij instructeur van destijds wilde als we stil stonden voor bv. verkeerslicht altijd voet op de koppeling, in zijn 1 en voet op de rem.
Dan aansluitend een vraag: Is het voor de remmen slecht om je voet op de rem te houden? Remmen kunnen heet worden en zo krom trekken denk ik dan?
Ik ben benieuwd wat jullie doen. Ik zelf houd hem in zijn 1 en koppeling ingetrapt als ik eerste ben bij een kruising / verkeerslicht. En voet op de rem als ik rol maar wil ook wel de handrem gebruiken.
Ik vroeg me het volgende af, het antwoord zal vast ook online staan maar ben ook benieuwd wie dit wel en/of niet doet.
Mijn "eerste" vraag: Is het slecht om als je wacht voor een verkeerslicht/kruising etc. de koppeling ingetrapt als ook in zijn eerste versnelling te wachten? Toen ik nog zonder rijbewijs naast mijn vader in de auto zat en bv. voor verkeerslicht stil stond zette hij de versnelling in zijn neutraal/vrij. Mijn rij instructeur van destijds wilde als we stil stonden voor bv. verkeerslicht altijd voet op de koppeling, in zijn 1 en voet op de rem.
Dan aansluitend een vraag: Is het voor de remmen slecht om je voet op de rem te houden? Remmen kunnen heet worden en zo krom trekken denk ik dan?
Ik ben benieuwd wat jullie doen. Ik zelf houd hem in zijn 1 en koppeling ingetrapt als ik eerste ben bij een kruising / verkeerslicht. En voet op de rem als ik rol maar wil ook wel de handrem gebruiken.