Een écht goede private lease vergelijker

MG ZR 160

Startmotor
Ha forummers,

Zojuist even de privé lease tool van AW bekeken en het valt me ook hier op dat er nog een wereld te winnen is. Het steekt me enorm dat ondanks dat PL inmiddels breed ingeburgerd is, aanbiedingen vergelijken nog steeds een drama is. Verkeerde tarieven, missende aanbieders, verouderde info, etcetera. Tweakers.net maakt al meer dan een decennium een betrouwbare pricewatch voor elektronica, waarom bestaat zoiets niet voor lease? Boze tongen zullen beweren dat in geval van AW Alphabet er geen belang bij heeft als de goede aanbiedingen bij andere aanbieders te makkelijk te vinden zijn, maar ik ga er even vanuit dat men niet zo stom is daar serieus de boel op ontworpen te hebben.

Twee belangrijke tips die er imho sowieso in moeten komen:
- Zorg dat prijzen op dealersites getracked worden zodat ook aanbiedingen accuraat weergegeven worden, en neem dealerbedrijven die los van de importeur met goede aanbiedingen komen alsjeblieft separaat mee. Ook een prijsgrafiek zodat je kan zien of er vorige week geen veel betere deal was kan eigenlijk niet ontbreken,
- Maak een sorteermogelijkheid op nieuwwaarde - maandprijs. Dit is een gevoelige, omdat veel aanbieders liever niet willen dat je zo vergelijkt. Het is echter als consument een van de weinige manieren om te controleren of je niet gepiepeld wordt en de dealer ondanks de aanbieding alsnog een stevige marge opstrijkt. Zelf gebruik ik de verhouding nieuwwaarde - maandprijs ALTIJD om te zien hoe mooi iets ECHT is. Zo kom je er bijv in 1 klap achter dat een BMW 1 serie van 43 mille voor 530 per maand een véél betere deal is dan een Peugeot 508 van 38 mille voor 620 per maand. En ja, deze situaties bestaan echt. En ze bestaan enkel, omdat vergelijken zo lastig is.

De eerste PL calculator die deze zaken meenemen heeft een gigantisch voordeel, en ik hoef AW vast niet te vertellen wat dat op kan leveren in de vorm van affiliate premies. Dus, handel in belang van de consument en de concurrentie en regel dit.

Tweakers.net behoort zelfs tot hetzelfde bedrijf als Autoweek, dus eigenlijk zouden gewoon de Pricewatch kunnen omtoveren in een Lease vergelijker :LOL:

Lijkt me geen slechte zaak dat men wat 'onderzoek' moet doen voor een lening wordt aangegaan voor een leenauto. Als je de auto nieuw niet kunt betalen zegt dat al genoeg.

Joop 5528328 zei:
Lijkt me geen slechte zaak dat men wat 'onderzoek' moet doen voor een lening wordt aangegaan voor een leenauto. Als je de auto nieuw niet kunt betalen zegt dat al genoeg.

Wat een domme opmerking. Behalve een paar 65 plussers heeft bijna geen enkel Nederlands gezin de 40k liggen die een beetje normale auto nu kost hier. Wat niet wil zeggen dat ze de lasten niet kunnen dragen. Ook veel leaserijders die vanwege werk in een Passat, V60, of 3 serie rijden zouden wanneer ze die mogelijkheid vanwege werk niet hadden in een veel goedkopere of oudere auto rijden. En het is al helemaal geen excuus voor het nijpende tekort aan goede vergelijkingsmethoden.

MG ZR 160 zei:
Joop 5528328 zei:

Wat een domme opmerking. Behalve een paar 65 plussers heeft bijna geen enkel Nederlands gezin de 40k liggen die een beetje normale auto nu kost hier. Wat niet wil zeggen dat ze de lasten niet kunnen dragen. Ook veel leaserijders die vanwege werk in een Passat, V60, of 3 serie rijden zouden wanneer ze die mogelijkheid vanwege werk niet hadden in een veel goedkopere of oudere auto rijden. En het is al helemaal geen excuus voor het nijpende tekort aan goede vergelijkingsmethoden.

Op zich heeft Joop wel een punt. Die leaserijders, rijden voor veel minder dan de totale kosten die auto. Want werkgever betaalt leeuwendeel. Private lease betaal je geheel zelf. Tevens levert je dit een BKR notering op. En de regel "geld lenen kost geld" staat als een huis.

MG ZR 160 zei:
Ha forummers,

Zo kom je er bijv in 1 klap achter dat een BMW 1 serie van 43 mille voor 530 per maand een véél betere deal is dan een Peugeot 508 van 38 mille voor 620 per maand. En ja, deze situaties bestaan echt. En ze bestaan enkel, omdat vergelijken zo lastig is.

.

Dat is niet zo gek; een BMW heeft een hogere restwaarde dan een Peugeot. Je moet er wat voor over hebben om Peugeot te rijden. o_O

haarr zei:
MG ZR 160 zei:
Ha forummers,

Zo kom je er bijv in 1 klap achter dat een BMW 1 serie van 43 mille voor 530 per maand een véél betere deal is dan een Peugeot 508 van 38 mille voor 620 per maand. En ja, deze situaties bestaan echt. En ze bestaan enkel, omdat vergelijken zo lastig is.

.

Dat is niet zo gek; een BMW heeft een hogere restwaarde dan een Peugeot. Je moet er wat voor over hebben om Peugeot te rijden. o_O

Dat weet ik zo 1,2,3 nog niet, mijn neef wil al maanden zijn 120 D automaat inruilen en ik durf niet te zeggen wat hij daarvoor terugkrijgt, anders krijg ik ruzie. Dus hij stelt het maar uit.

Ik denk dat je het beste kunt vertrouwen op jezelf. Dus zoek een paar auto's uit die je wel zou willen hebben. Kijk wat de merken zelf bieden en kijk nog bij een paar merkonafhankelijke leasebedrijven die je wel ziet zitten wat het daar kost. Ik denk al je er zondag aan besteed dan ben je al heel ver.

MG ZR 160 zei:
Joop 5528328 zei:

Zo dom vind ik die opmerking nog niet.
Als je de centen die een beetje normale auto nu kost niet als een (gedeeltelijke) lening bij de bank kunt krijgen zou je eigenlijk al eens goed bij jezelf na moeten gaan of die autowens misschien toch wat boven de stand c.q. het inkomen ligt.

Tegenwoordig is de consumptiemaatschappij hier ook al stevig naar de amerikaanse maatstaven ingeburgerd en vind men het al heel normaal om alles maar op afbetaling te doen, en als dat niet meer lukt dan maar onder een private lease constructie.... als het maar nieuw, trendy en/of hip is moet men het tegenwoordig ook blijkbaar gelijk bezitten/ter beschikking hebben, want stel je toch eens voor als je niet met de rest mee kunt pronken.
Gelukkig bestaat er nog een BKR die alle schulden registreert en daarmee de consument nog een beetje tegen zichzelf beschermd, en daarmee tevens ook het bedrijfsleven beschermd zodat die ook nog een klein beetje zekerheid krijgt dat de geleverde handel wel betaald kan worden.

Maar goed, ieder moet maar voor zichzelf bepalen hoe diep men zich in de schulden wil steken.
Of zo'n vergelijkingssite daar werkelijk wat zinnigs aan bijdraagt heb ik echter sterk m'n twijfels over: het zal waarschijnlijk weer een puur prijsvergelijk worden zonder de bijbehorende voorwaarden daarbij tegen elkaar af te wegen, en daarmee heb je de zoveelste online fruitschaalvergelijker die appels, meloenen en ananassen in uiteenlopende versheidsstadiums 1:1 met elkaar vergelijkt..

haarr zei:
MG ZR 160 zei:
Ha forummers,

.

Precies. Zo'n vergelijk zegt mij niet zoveel.
Wel belangrijk te vergelijken is de voorwaarden: eigen risico bij schade, inleverbeleid, vervangend vervoer, waar mag je heen voor onderhoud/banden/reparatie, etcetera. Het vergelijk gaat verder dan de euro's. Het is wat dat betreft een beetje vergelijkbaar met het vergelijken van zorgverzekeraars.

Het is met vrijwel alle producten en diensten zo dat elke aanbieder net even anders offreert, dus moet je zelf gaan vergelijken. Beetje moeite doen is toch niet erg als je een bovengemiddeld grote uitgave doet of een financiële verplichting aangaat.

Overigens, als je hier op Autoweek leest krijg je bijna het beeld dat iedereen elk dubbeltje moet omdraaien. Sommigen vinden alles te duur, hebben het direct over 'dat gaat ten koste van dat' of beginnen over schulden opbouwen. Er zijn echt mensen genoeg die zo een nieuwe auto kunnen aftikken, en dat zijn echt niet allemaal bejaarden met een afbetaald huis. En je vind ze in alle rangen en standen, voor zover die nog bestaan. Succesvolle ondernemers, zpp 'ers, vrije beroepen etc. En ook die groep kan zomaar een private lease aangaan, vanwege het gemak en het afkopen van het risico.

Beetje moeite doen is toch niet erg als je een bovengemiddeld grote uitgave doet of een financiële verplichting aangaat.

Precies. Daarom klopt dat vergelijk met Tweakers ook niet echt, daar gaat het om makkelijk te vergelijken eenmalige aankopen van zeg een paar honderd Euro. Private lease is veel complexer, je gaat een lange termijncontract aan voor serieuze bedragen van vele duizenden of zelfs tienduizenden Euro's. Oftewel gewoon heel erg goed zelf alles uitzoeken en vergelijken.

Goed onderzoek doen blijft inderdaad nodig, dat mag je zeker verwachten van de consument. Helemaal eens. Maar als het in ieder geval mogelijk is goed te sorteren op kilometers , looptijd, en de genoemde consumentenprijs-leaseprijs verhouding kom je al een heel eind. Hoef je enkel de voorwaarden even na te slaan, en ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat daar ook weer niet heel grote verschillen tussen zitten. Ben je aangesloten bij het Keurmerk Private Lease vang je het meeste al af, blijven dingetjes als vervangend vervoer en afkoop van je eigen risico over. Vrijwel bij elke aanbieder kan je daar extra voor betalen, maar is het nooit standaard. En de meerprijzen is eurowerk, gaat niet om tientjes per maand. Wat wél over tientjes per maand gaat zijn dus de verschillen tussen aanbieders voor exact dezelfde auto - het kan zomaar dat een third party leasemij 50-75 euro duurder is dan de leasemij van het merk zelf, ik zie dat de hele tijd. Wat dacht je bijv van Mazda, met die MX30 deal voor 375 op het moment? Gewoon een strakke aanbieding, zeker daar ze bij intro nog minimaal 499 voor hetzelfde ding moesten hebben! Handig als een vergelijker dit soort dingen er direct uitlicht, net als Tweakers dus bijvoorbeeld doet..

Muddy Bandit zei:
MG ZR 160 zei:
Joop 5528328 zei:

Zo dom vind ik die opmerking nog niet.
Als je de centen die een beetje normale auto nu kost niet als een (gedeeltelijke) lening bij de bank kunt krijgen zou je eigenlijk al eens goed bij jezelf na moeten gaan of die autowens misschien toch wat boven de stand c.q. het inkomen ligt.

Tegenwoordig is de consumptiemaatschappij hier ook al stevig naar de amerikaanse maatstaven ingeburgerd en vind men het al heel normaal om alles maar op afbetaling te doen, en als dat niet meer lukt dan maar onder een private lease constructie.... als het maar nieuw, trendy en/of hip is moet men het tegenwoordig ook blijkbaar gelijk bezitten/ter beschikking hebben, want stel je toch eens voor als je niet met de rest mee kunt pronken.
Gelukkig bestaat er nog een BKR die alle schulden registreert en daarmee de consument nog een beetje tegen zichzelf beschermd, en daarmee tevens ook het bedrijfsleven beschermd zodat die ook nog een klein beetje zekerheid krijgt dat de geleverde handel wel betaald kan worden.

Maar goed, ieder moet maar voor zichzelf bepalen hoe diep men zich in de schulden wil steken.
Of zo'n vergelijkingssite daar werkelijk wat zinnigs aan bijdraagt heb ik echter sterk m'n twijfels over: het zal waarschijnlijk weer een puur prijsvergelijk worden zonder de bijbehorende voorwaarden daarbij tegen elkaar af te wegen, en daarmee heb je de zoveelste online fruitschaalvergelijker die appels, meloenen en ananassen in uiteenlopende versheidsstadiums 1:1 met elkaar vergelijkt..

Het was niet mijn bedoeling weer een nieuwe discussie over het fenomeen private lease op te starten, een ieder moet bij zichzelf nagaan of het verstandig is gebruik te maken van het liggende bod. Net als voor iedere betalingsverplichting het geval is. BKR registratie is inderdaad logisch, maar ik denk dat er weinig Nederlanders zijn die oprecht denken dat het hebben van honderden euro's per maand lease geen énkele invloed heeft op een mogelijke hypotheek. Ik ben ze persoonlijk niet tegengekomen. En de dealers die ik spreek zijn er ook gewoon open over, en adviseren je lease pas te tekenen nadat de hypotheek binnen is.

Tweakers heeft een speciale interface met al die winkels waardoor prijzen en levertijden goed doorkomen. Winkels willen dat ook want tweakers is heel populair. Mediamarkt, bcc e.d. hebben er volgens mij jarenlang niet gestaan. Dus ook daar had het flink tijd nodig.

Bij autolease zal dat stroever gaan. Minder duidelijke markt, meer variabelen, minder 'tech savvy' dan de webshops.

Bimmert zei:
... Er zijn echt mensen genoeg die zo een nieuwe auto kunnen aftikken, en dat zijn echt niet allemaal bejaarden met een afbetaald huis. En je vind ze in alle rangen en standen, voor zover die nog bestaan. Succesvolle ondernemers, zpp 'ers, vrije beroepen etc. En ook die groep kan zomaar een private lease aangaan, vanwege het gemak en het afkopen van het risico.

Natuurlijk, wat dacht je van tweeverdieners die laat of niet aan kinderen beginnen en elk afzonderlijk al een halve ton winst maakten op hun vorige huis. Of mensen die cash lekker verwend worden door hun ouders. Je mag zoveel schenken, maar als je moeder een nieuwe SUV voor de deur laat staan is er geen haan die ernaar kraait.

Er zijn veel mensen die boven hun stand leven en met private lease gaat dat ook prima. Niet iedereen verliest zomaar zijn of haar inkomen voor lange tijd.

speedtouch zei:
haarr zei:
MG ZR 160 zei:
Ha forummers,

.

Dat weet ik zo 1,2,3 nog niet, mijn neef wil al maanden zijn 120 D automaat inruilen en ik durf niet te zeggen wat hij daarvoor terugkrijgt, anders krijg ik ruzie. Dus hij stelt het maar uit.

Tja, diesel ligt niet zo goed tegenwoordig. Als hij een Peugeot diesel had was de schrik nog groter geweest.

MG ZR 160 zei:
Het was niet mijn bedoeling weer een nieuwe discussie over het fenomeen private lease op te starten, een ieder moet bij zichzelf nagaan of het verstandig is gebruik te maken van het liggende bod. Net als voor iedere betalingsverplichting het geval is. BKR registratie is inderdaad logisch, maar ik denk dat er weinig Nederlanders zijn die oprecht denken dat het hebben van honderden euro's per maand lease geen énkele invloed heeft op een mogelijke hypotheek. Ik ben ze persoonlijk niet tegengekomen. En de dealers die ik spreek zijn er ook gewoon open over, en adviseren je lease pas te tekenen nadat de hypotheek binnen is.

Ik kom ze helaas af en toe wel tegen: de consument die zich niet alles kan veroorloven, geen reserves heeft en daardoor maar op afbetaling/krediet/lease een luxegoed koopt waarvan ze de aflossing eigenlijk net nog maar net wel kunnen betalen puur berekend in huidige omstandigheden.
Het is juist die consument die focust op de prijs en waar ze zo "goedkoop" mogelijk terecht kunnen voor hun kooplust... en helaas kom je dan ook snel terecht bij de verstrekkers die stunten met lage prijzen en het wat minder nauw nemen met normale gangbare voorwaarden en daarnaast soms ook nog torenhoge afkoopsommen hanteren als er onverhoopt toch een kink in de kabel komt.... kortom de beruchte kleine lettertjes die eigenlijk bijna nooit goed gelezen EN begrepen worden.

Dat is ook het 1e probleem wat ik heb met al die prijsvergelijkers van dienstverleners/geldverstrekkers, of het nou verzekeringen betreft, banken of lease maakt verder niet uit... want het draait daar namelijk niet alleen maar om de prijs, het is gewoon een stukje maatwerk wat heel goed op de persoonlijke situatie afgestemd moet worden.
Als je de financiële middelen hebt om wat risico's op te vangen kun je prima puur gaan voor de goedkoopste, maar heb je die middelen niet ben je in de praktijk vaak al snel wat beter af met een iets duurdere versie die die risico's ook allemaal netjes ingedekt heeft als er toch wat mis gaat.
Verzekeraars zijn daar ook heel goed in: de goedkoopste verzekeraar uit de prijsvergelijker kan opeens een hele dure verzekeraar worden als er werkelijk eens stront aan de knikker komt.

Een ander probleempje wat ik heb met prijsvergelijkers is dat het prijsvergelijk zelf uiteindelijk ook een betaalde dienst is: als een leverancier niet wil betalen om in die prijsvergelijker te mogen staan dan komt die dus ook niet voor in het lijstje... dus echt realistisch zijn al die prijsvergelijkers daardoor ook niet, want ze laten alleen maar het vergelijk tussen de betalende leveranciers zien. (en dat zie je ook heel mooi als je prijsvergelijkers onderling gaat vergelijken, kan maar zo zijn dat wasmachine A type B model C bij de éne vergelijker de goedkoopste is bij Fa. Wasdoen en bij een andere vergelijker nog goedkoper is bij Zeepbel BV)

Een echt onafhankelijke vergelijker kan hoogstens werken met affilatiates, meer niet. De vergelijkers die je nu via Google vind zij stuk voor stuk waardeloos omdat ze de helft van de aanbieders missen..

Zelf vergelijken is ook weer geen rocket science. Ik zou beginnen met alleen aanbieders te nemen met het Private Lease keurmerk, er zijn nogal wat cowboys op de markt die zonder een dergelijk keurmerk werken (*).

Vervolgens je maandelijkse budget bepalen en inschatting van de looptijd, gevolgd door het maken van een keuze voor een type auto en looptijd. Kortere looptijd kleinere/minder luxe auto, langere looptijd grotere/meer luxe auto.

Dan ga je kijken welke van je geselecteerde aanbieders het beste aanbod hebben, zonder direct te kijken naar merk/model want daar zit het verschil en de winst als consument. Een groot aantal aanbieders is (in)direct eigendom van een grote dealer cq importeur, dat maakt auto's van dezelfde organisatie soms een fractie goedkoper dan bij de concurrent.
Tot slot kun je je vergelijking uitbreiden met aanbieder specifieke plus/minpunten.

Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van het in de gaten houden van het aanbod. Zo af en toe komen er echt goede aanbiedingen voorbij.

(*) Dat het cowboys zijn komt soms pas aan het licht als je tussentijds van het lopende contract af wilt. Torenhoge kosten zijn dan het resultaat, bij aanbieders met een keurmerk zijn die kosten dacht ik vooraf bekend. Bij overlijden kun je kosteloos van het contract af in het geval van een keurmerk.

En de belangrijkste, want daar krijgt iedereen mee te maken, het inleveren van de auto aan het einde van het contract. Het kan maar zo zijn dat je een gigantische rekening krijgt voor elk deukje en krasje, daar waar aanbieders met een keurmerk daar volgens mij vaste (of in elk geval vooraf bekend zijnde) regels voor hebben.

Waarschijnlijk niet, maar je krijgt ongetwijfeld wel de rekening gepresenteerd voor afkoop van een lopend contract.

B Real zei:
Zelf vergelijken is ook weer geen rocket science. Ik zou beginnen met alleen aanbieders te nemen met het Private Lease keurmerk, er zijn nogal wat cowboys op de markt die zonder een dergelijk keurmerk werken (*).

Vervolgens je maandelijkse budget bepalen en inschatting van de looptijd, gevolgd door het maken van een keuze voor een type auto en looptijd. Kortere looptijd kleinere/minder luxe auto, langere looptijd grotere/meer luxe auto.

Dan ga je kijken welke van je geselecteerde aanbieders het beste aanbod hebben, zonder direct te kijken naar merk/model want daar zit het verschil en de winst als consument. Een groot aantal aanbieders is (in)direct eigendom van een grote dealer cq importeur, dat maakt auto's van dezelfde organisatie soms een fractie goedkoper dan bij de concurrent.
Tot slot kun je je vergelijking uitbreiden met aanbieder specifieke plus/minpunten.

Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van het in de gaten houden van het aanbod. Zo af en toe komen er echt goede aanbiedingen voorbij.

(*) Dat het cowboys zijn komt soms pas aan het licht als je tussentijds van het lopende contract af wilt. Torenhoge kosten zijn dan het resultaat, bij aanbieders met een keurmerk zijn die kosten dacht ik vooraf bekend. Bij overlijden kun je kosteloos van het contract af in het geval van een keurmerk.

En de belangrijkste, want daar krijgt iedereen mee te maken, het inleveren van de auto aan het einde van het contract. Het kan maar zo zijn dat je een gigantische rekening krijgt voor elk deukje en krasje, daar waar aanbieders met een keurmerk daar volgens mij vaste (of in elk geval vooraf bekend zijnde) regels voor hebben.

Helemaal eens, zo doe ik het nu ook. Maar het is best een toer om alle 'echt goede aanbiedingen' te vinden. Waarom staan die in godsnaam niet bij elkaar op een site? Dat is toch voor de verkopende partij ook winst? Het is me een raadsel..

Waarom staan die in godsnaam niet bij elkaar op een site? Dat is toch voor de verkopende partij ook winst?

De consument gaat dan selecteren op de laagste prijs, leuk voor nummer 1 op de lijst maar niet voor de 2342 andere aanbieders.

MG ZR 160 zei:
.... Maar het is best een toer om alle 'echt goede aanbiedingen' te vinden. Waarom staan die in godsnaam niet bij elkaar op een site? Dat is toch voor de verkopende partij ook winst? Het is me een raadsel..

Kan ik je heel simpel uitleggen doordat ik als bedrijf jaarlijks wel minimaal 1x benaderd wordt door de zoveelste prijsvergelijker in de markt:
1- domweg omdat een "goede aanbieding" van een dienst/product combinatie een stukje persoonlijk maatwerk is en dat is heel wat anders als alleen maar een prijsvergelijk.
2- domweg omdat het in de praktijk veel tijd en geld kost en niets oplevert als je geen prijsvechter in de markt bent.

Mijn bedrijf (en vele andere concullega's) is een paar weken geleden via een mailtje nog "benaderd" door een offertevergelijker met de mededeling "Gefeliciteerd, uw bedrijf is door ons positief beoordeeld en krijgt daarmee een GRATIS top-10 vermelding in uw branche en regio op de website Trustoo.nl".
Grofweg komt het er op neer dat iedereen mij via die weg dan een offerte-aanvraag kan sturen voor allerlei soorten werkzaamheden die maar enigszins verbonden zijn met mijn branche, en waarvoor ik per doorgestuurde offerte vervolgens moet gaan betalen aan die vergelijker.
En dien je als bedrijf geen offerte in of (in de ogen van aanvrager) te dure offerte kan je dat ook nog zomaar een negatieve beoordeling opleveren door de aanvrager op die betreffende site... daar zit je als bedrijf toch helemaal niet op te wachten?
(ik heb dus gelijk maar even op een vergelijkbare "vrij dwingende" wijze kenbaar gemaakt dat ze mijn bedrijfsgegevens zonder mijn schriftelijke toestemming op geen enkele wijze op betreffende website mogen vermelden voor commerciële doeleinden)

Mijn bedrijf is geen prijsvechter die zo goedkoop mogelijk dumpwerk in de massa uitlevert, maar een specialist die puur gaat voor een stukje kwaliteit, maatwerk en degelijkheid met daaraan verbonden een ouderwetse service en zeer uitgebreide garanties op alle geleverde diensten en materialen.
Daarmee is een online prijsvergelijker voor mijn bedrijf dus ook volstrekt zinloos en totaal overbodig: meedraaien in zo'n prijs- cq offertevergelijker kan hooguit m'n regionaal goed bekende naam fors onderuit halen doordat ik nimmer de goedkoopste aanbieder kan zijn en ook niets aan wil nemen/leveren waar ik niet volledig achter kan staan.

Muddy Bandit,
goeie post! Zo is het mooi uitgelegd.

En ook voor auto's/ lease/ private lease zit er als je bij een dealer langs gaat, altijd wel wat rek in. Evenzo bij banken, verzekeraars en andere producten en diensten.

Bimmert zei:
Muddy Bandit,
goeie post! Zo is het mooi uitgelegd.

En ook voor auto's/ lease/ private lease zit er als je bij een dealer langs gaat, altijd wel wat rek in. Evenzo bij banken, verzekeraars en andere producten en diensten.

Zekers, er zit soms meer rek in dan je denkt. Maar ook weer niet bij iedereen.

Overigens wil ik de gelegenheid even aangrijpen om te benoemen dat we nu 1.5 jaar verder zijn er weliswaar iets aan verbetering lijkt te komen nu Pricewise ook een leasesectie heeft, maar het nog steeds een groot probleem is dat niet iedere site ELKE aanbieder heeft. Exact dat maakt Tweakers nu zo geniaal > je kunt daar beginnen én stoppen met zoeken wetende dat je de beste prijs te pakken hebt.

Ik zou alleen maar op mezelf vertrouwen. Maak een shortlist van auto's die je overweegt en vraag offertes aan. Alle "gratis" vergelijkers worden uiteindelijk ook ergens door betaald.

speedtouch zei:
haarr zei:
MG ZR 160 zei:
Ha forummers,

.

Is er iemand met een neef die een 508 diesel van een paar jaar oud wil inleveren? Ik durf bijna blind te beweren dat die (nog) harder gaat huilen.

Terug
Bovenaan