Marcel21674
Wegverkenner
Muddy Bandit zei:De pest is dat het zich niet beperkt tot 1 deel van het brandstoftraject maar dat het gaat om alles in het brandstoftraject tussen tankdop en inlaatspruitstuk.
En dat zijn toch wel aardig wat te controleren c.q. vervangen delen: vulhals, tank, tankvlotter/meter, (retour)leidingen, filters, pomp, carburateur/injectie zijn allemaal potentiële kandidaten die ethanolproblemen kunnen krijgen als ze uit het verkeerde materiaal gemaakt zijn.
En al die aanpassingen gaan het vergommen van benzine door ouderdom nog niet tegen, dus de kans op problemen in de zin van verstoppingen blijft gewoon aanwezig bij het hobbyspul wat niet regelmatig gebruikt wordt.
Voor mij was het gewoon een optelsommetje van materiaalkosten en te verwachten extra onderhoud wat mij heeft doen besluiten om voor single lpg te gaan en alle benzinemeuk definitief uit de auto te verwijderen... heb er nog geen seconde spijt van gehad, en ik zou het zo weer doen ook al zou de auto niet belastingvrij zijn.
Tegenwoordig is elektriciteit om op te koken, gas om op te rijden en benzine om kwasten mee schoon te maken.![]()
Mijn oldtimers rijden zo weinig, tank wel gewoon V-power oid. Die paar centen extra, doet het hem dan ook niet.
De daily drivers zijn geschikt voor E10, dus daar heb ik ook geen pijn in de buik van.