Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zadelsnuiver zei:Als het zoals je schrijft een Bovag garage is heb je hoogstwaarschijnlijk 6 maanden garantie, ook op dit soort zaken. Maar wat ik mis uit je verhaal; wat heb jij gedaan toen de adblue melding tevoorschijn kwam? Stel dat jij met een lege adblue tank hebt gereden en wanneer dat de reden is dat 'ie nu kapot is, hoef je natuurlijk niet bij de garage aan te kloppen voor garantie.
Pietzoveel zei:Ik lees op het Citroën forum dat de vlotter in de tank lek zou kunnen zijn, "veel voorkomend probleem" met als oplossing tankje vervangen... Er wordt daar ook gesteld dat er een terugroepactie van de dealer zou zijn.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237412/#2065024
Maar eens gaan bellen met de leverende garage en daarna met een dealer.....
Dat is heel simpel. De auto voldoet niet meer aan de type goedkeuring. Type goedkeuring is nodig om met de auto op de openbare weg te rijden. Dus AdBlue uitschakelen zorgt ervoor dat de auto niet meer gebruikt mag worden op de openbare weg. En meestal is type goedkeuring ook nodig voor een verzekering.NVE87 zei:Ik weet niet hoe het apk technisch zit , maar veel chiptuners kunnen software technisch het adblue systeem buiten werking zetten.
Moderator
Moderator
Durashift zei:Adblue kan je ook het beste bij 3/4 leeg weer bijvullen tot de max, wil je potentiële storingen aan het systeem voorkomen.
EVV zei:
Marisely zei:Wat ik ook heel vreemd vond is dat de dealer zei er maar een klein laagje in zat maar hij heeft er "maar" 6 liters in gedaan volgens de bon. ook kon ik nog 1500km rijden.
Ik snap dat niet.
(..).
Begrijp ik nou goed dat je 15 liter adblue verstookt op 62 liter diesel? Dat is dan €20,= per tank extra? Dat moet je toch wel stevig kilometers rijden om op het omslagpunt tov benzine te komen.EVV zei:De inhoud van de AdBlue tank is ook afhankelijk of de fabrikant gesjoemeld heeft met het AdBlue verbruik. Bijvoorbeeld de eerste generatie Insignia had een idioot kleine tank, iets van 6 liter. Toch kon je van beurt tot beurt rijden op de tank. Totdat Opel een software update uit rolde om de auto nog schoner te maken...
Ik heb nu een 15 liter tank op 62 liter diesel, dus die 1:4 komt wel aardig in de buurt.
Nee, dat gelukkig niet! Misschien heb ik het verkeerd verwoordt Ik heb na 19.000 km de tank moeten vullen, ongeveer 13 liter. Als de NOx sensor niet stuk was geweest waardoor mijn auto ineens AdBlue zoop, was meer kilometers waarschijnlijk ook wel mogelijk geweest.Aras zei:Begrijp ik nou goed dat je 15 liter adblue verstookt op 62 liter diesel? Dat is dan €20,= per tank extra? Dat moet je toch wel stevig kilometers rijden om op het omslagpunt tov benzine te komen.EVV zei:De inhoud van de AdBlue tank is ook afhankelijk of de fabrikant gesjoemeld heeft met het AdBlue verbruik. Bijvoorbeeld de eerste generatie Insignia had een idioot kleine tank, iets van 6 liter. Toch kon je van beurt tot beurt rijden op de tank. Totdat Opel een software update uit rolde om de auto nog schoner te maken...
Ik heb nu een 15 liter tank op 62 liter diesel, dus die 1:4 komt wel aardig in de buurt.
Marisely zei:Ik heb net even gecheckt. Er gaat 17 liter in de tank.
Waarom zouden ze er maar 6 liter in doen?
(..).
Arrows zei:Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons in Belgie moeten handelaars verplicht 1 jaar garantie geven op 2e handswagens. In Nederland moet toch ook wel iets voorzien zijn?
Aras zei:Begrijp ik nou goed dat je 15 liter adblue verstookt op 62 liter diesel? Dat is dan €20,= per tank extra? Dat moet je toch wel stevig kilometers rijden om op het omslagpunt tov benzine te komen.
Boppie zei:Arrows zei:Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons in Belgie moeten handelaars verplicht 1 jaar garantie geven op 2e handswagens. In Nederland moet toch ook wel iets voorzien zijn?
Nee.
Inderdaad wordt de consument aardig beschermd in Nederland door het consumenten recht, dat aangeeft dat een product aan de verwachtingen moet voldoen. De vraag blijft natuurlijk wel wat deze verwachtingen kunnen zijn in dit geval. Ik zou zo'n reparatie niet verwachten, zeker niet van een onderdeel dat eigenlijk niet aan slijtage onderhevig zou moeten zijn. Een brandstoftank vervang je normaal ook niet.Muddy Bandit zei:In de praktijk worden de meeste auto's gewoon aangeboden (en verkocht) voor een meeneemprijs.
Als je die Bovag-garantie erbij koopt dan heb je recht op die garantie... of je zo'n dure verzekering (want dat is het) voor een paar maanden het geld waard vindt is aan jezelf.
Het wil echter niet zeggen dat je bij een meeneemprijs dan helemaal nergens meer recht op hebt, de wettelijke rechten en plichten die je als (ver)koper hebt blijven gewoon geldig.... maar daar heb je dus geen Bovag-garantie voor nodig.