DSG werking Golf Sportsvan 2017

gast 9586997

Net ingestapt
Bij een lage snelheid - 25 km - gaat de versnelling van de DSG heel in de 6e versnelling. Het toerental is dan ca. 900-1000 toeren.
Je hoort dan een brom geluid alsof er snel terug geschakeld moet worden.
Wie heeft dezelfde ervaring.?
Mijn dealer geeft aan dat het zo hoort??.
Het gaat om een golf sportsvan 1400 - 150 pi

Bij een testrit in 2015 met een Golf 7, 1.4 DSG (ACT 150 pk) merkte ik ook dat de DSG, de motor bij lagere snelheden dikwijls wurgt. (als je tegen 60 km/u over een brug moet, in 7e versnelling tegen 1200 t/m bromde en trilde de auto ook…)

De verkoper zei ook dat dit normaal was…

Vandaar dat ik deze Golf niet kocht, maar een Alfa Giulietta 1.4 TCT, die wurgt de motor nooit, schakelt schokvrij, maar niet zo nerveus en na 105000 km geen problemen…. :)

Valt softwarematig te verbeteren. Hier bijvoorbeeld https://tvsengineering.com/nl/performance/dsg-software/

Bak is zo afgesteld om lekker laag te scoren omwille de emissies , dat de auto voor geen meter rijdt boeit VW niet zo, en dat het eerder kapot gaat al helemaal niet.

Je zou hem ook gewoon in de sportstand kunnen zetten, bak schakelt dan op een hoger toerental op en eerder terug.

Pietzoveel zei:
Dat laatste is een verdienmodel.
Zolang het in de garantie periode maar heel blijft zodat leasemaatschappijen ze maar blijven kopen, dat is toch zoals het tegenwoordig gaat?

ScaniaV8 zei:
Je zou hem ook gewoon in de sportstand kunnen zetten, bak schakelt dan op een hoger toerental op en eerder terug.

Is in de praktijk, niet te doen, door de stad rij je dan met loeiende motor, 3500 t/m à 4000 t/m.

Terug
Bovenaan