DS 7 Crossback facelift

Rutger DC

Asfaltkampioen
Op Worldscoops kwam de eerste spionagefoto van de DS 7 Crossback voorbij.

la-ds710.jpg


Impressie van Auto Moto:

home-d10.jpg


Bron: http://worldscoop.forumpro.fr/t13248p25-2021-ds-automobiles-ds7-crossback-restyle

Het oude scoops-topic is niet meer in de lucht, overigens. De DS 7 Crossback werd dan ook begin 2017 al voorgesteld, na vijf is het dus ook wel tijd voor een update.
 
Wouter82 zei:
Is die er alweer vijf jaar? o_O Ik heb er denk ik ook niet meer dan vijf gezien...
Dringend tijd om te verhuizen naar boeiender oorden dan ;)
Hier een dagelijkse verschijning.
 
Rijdt er 1 in Haren (Gr) verder nog nooit gezien, compleet fiasco de hele DS lijn, snel de stekker eruit.
 
CD9LOP zei:
Rijdt er 1 in Haren (Gr) verder nog nooit gezien, compleet fiasco de hele DS lijn, snel de stekker eruit.
Er is een verschil tussen jouw wensen en de werkelijkheid: op de DS7 wordt goed verdiend door DS.
Compleet fiasco tegenwoordig jouw 'bijdragen'.
 
Wordt nauwelijks verkocht, compleet fiasco en snel de stekker eruit.
 
CD9LOP zei:
Elk lagere schoolkind ziet dat de 'annual sales' van 2021 op carsalesbase fout zijn: tel gewoon de maandcijfers eens op dan kom je op 44.000 stuks.
Hetzelfde aantal dus als in 2020.
In 2022 in stijgende lijn door de lancering van de DS4.
DS is minder dood dan het reflectievermogen van sommigen...
 
iDS zei:
DS is minder dood dan het reflectievermogen van sommigen...

Ik krijg altijd de verkoopcijfers van de FCA-merken, ik citeer die meneer even, dit ging over de maand januari:
"Binnen FCA is Lancia nog steeds het 3e merk. Lancia verkoopt in de afgelopen maand januari overigens net zoveel auto's (in alleen Italië met 1 model), als het andere Stellantis premium merk DS ( binnen 32 landen met 4 modellen) "
3.268 tegenover 3,071.

In de maand februari verkocht DS meer auto's dan in februari 2021.
Maar nog altijd is dit aantal beneden de aantallen die Lancia van 1 klein/bejaard model in 1 land verkoopt, dus nee DS doet het echt heel goed!

Maar goed het gaat over de facelift DS 7 Crossback niet over de verkoopcijfers, Ik ond ook nog een foto van de achterkant, klaarblijkelijk gezien door het Duitse Autobid:
ds-7-crossback-2023-fotos-espia-202285949-1648476870_2.jpg
 
iDS zei:
CD9LOP zei:
Elk lagere schoolkind ziet dat de 'annual sales' van 2021 op carsalesbase fout zijn: tel gewoon de maandcijfers eens op dan kom je op 44.000 stuks.
Hetzelfde aantal dus als in 2020.
In 2022 in stijgende lijn door de lancering van de DS4.
DS is minder dood dan het reflectievermogen van sommigen...

Sluit mij naast de weergave van carsales aan bij reactie Peter. Verder erg jmmr dat DS zo flopt. Geen dealers, nauwelijks marketing, veel te duur, vreemde niet Franse stilering en DS naam hoort toch echt bij de DS van weleer.

Het is buitengewoon spijtig dat Stellantis, Renault geen grote Franse sedan meer kunnen ontwikkelen en met suc6 kunnen verkopen. Hoop ooit nog een keer een waardige opvolger van de 604, 505, Safrane etc tegemoet te zien en dan graag niet als Suv... ijdele hoop verwacht ik.
 
Artist impressie DS

Dit ziet er toch echt meer DS uit als welke andere huidige DS ook, ontzettend jmmr dat ze niet met een moderne interpretatie van de DS zijn gekomen, dat had de keuze voor het DS label een basis gegeven. De Duitsers maken dit soort fouten niet, de Fransen keer op keer. Gaat er nooit komen.
 
Maar wat is nu eigenlijk Franse stilering? Wat maakt een DS 9 minder Frans dan een Safrane of 607 - afgezien van de productielocatie?

Een eventuele opvolger van een Franse limousine (ergo: een eventuele opvolger van de DS 9) zal zeker een elektrische aandrijflijn krijgen, want de ontwikkeling van een nieuwe sedan (krimpsegment) met verbrandingsmotoren (aflopende zaak) is nu echt niet meer te verantwoorden voor een niet-gevestigd premiummerk.
 
Rutger DC zei:
Maar wat is nu eigenlijk Franse stilering? Wat maakt een DS 9 minder Frans dan een Safrane of 607 - afgezien van de productielocatie?

Een eventuele opvolger van een Franse limousine (ergo: een eventuele opvolger van de DS 9) zal zeker een elektrische aandrijflijn krijgen, want de ontwikkeling van een nieuwe sedan (krimpsegment) met verbrandingsmotoren (aflopende zaak) is nu echt niet meer te verantwoorden voor een niet-gevestigd premiummerk.

Dat klopt. Maar m.i. is de DS9 is opgerekte 508 met dan lichtjes in dak om Heritage met de DS van weleer te bewerkstelligen, ik vind dat armoe, doe het goed of niet. Is niet anders maar hoop echt op grote, uiteraard elektrische, Franse sedans in de toekomst. Wie weet gaat het er komen. Stellantis heeft er de omvang en budgetten voor.
 
CD9LOP zei:
Artist impressie DS

Dit ziet er toch echt meer DS uit als welke andere huidige DS ook, ontzettend jmmr dat ze niet met een moderne interpretatie van de DS zijn gekomen, dat had de keuze voor het DS label een basis gegeven. De Duitsers maken dit soort fouten niet, de Fransen keer op keer. Gaat er nooit komen.
Respect voor iconen bestaat er vooral uit geen draken op wielen neer te zetten die optisch iets van het origineel kopiëren maar voor de rest nik betekenen.
Er is één Citroën DS geweest en een nieuwe komt er niet, daarover is men altijd duidelijk geweest.
De Duitsers hebben die fout wel gemaakt, bv. met de Beetle. Sommigen reageren echt met oogkleppen op.
 
110.jpg


210.jpg


310.jpg


Via Worldscoop
Beperkte aanpassing: iets minder mooie vorm van de achterlichten, vooral weglaten van de chroomstrips; maar nog niet definitief onthuld dus chroom kan nog toegevoegd worden.
 
Dat is sowieso het geval voor de Performance Lineuitvoeringen. Op de scoops ontbreken ook de strips.
 
Meer beelden van Worldscoops:

De verticaal georiënteerde foto's zouden wat kleiner mogen mar dat vraagt even teveel tijd.

20220315.jpg


20220317.jpg
20220313.jpg


20220314.jpg


20220331.jpg


20220333.jpg

Interieur ongewijzigd, (zelfs de hendel voor de automaat) wél een upgrade van het infotainment systeem

20220334.jpg
 
CD9LOP zei:
Dit ziet er toch echt meer DS uit als welke andere huidige DS ook, ontzettend jmmr dat ze niet met een moderne interpretatie van de DS zijn gekomen, dat had de keuze voor het DS label een basis gegeven. De Duitsers maken dit soort fouten niet, de Fransen keer op keer. Gaat er nooit komen.

Citroën/DS heeft altijd geroepen geen reïncarnatie van oude modellen te willen. Daarom is er nooit een nieuwe 2CV gekomen bijvoorbeeld. Alleen het gedachtengoed willen ze meenemen. Ze zien zichzelf als innovatief merk qua merk.
 
Elaste zei:
CD9LOP zei:
Dit ziet er toch echt meer DS uit als welke andere huidige DS ook, ontzettend jmmr dat ze niet met een moderne interpretatie van de DS zijn gekomen, dat had de keuze voor het DS label een basis gegeven. De Duitsers maken dit soort fouten niet, de Fransen keer op keer. Gaat er nooit komen.

Citroën/DS heeft altijd geroepen geen reïncarnatie van oude modellen te willen. Daarom is er nooit een nieuwe 2CV gekomen bijvoorbeeld. Alleen het gedachtengoed willen ze meenemen. Ze zien zichzelf als innovatief merk qua merk.

Er zijn er die het nooit zullen (willen?) snappen.
Ik denk dat er behalve de Nederlanders (die massaal oude DS'en opkopen) niemand het origineel wilt 'ontheiligen' door er een kopietje van te produceren.
 
iDS zei:
Elaste zei:
CD9LOP zei:
Dit ziet er toch echt meer DS uit als welke andere huidige DS ook, ontzettend jmmr dat ze niet met een moderne interpretatie van de DS zijn gekomen, dat had de keuze voor het DS label een basis gegeven. De Duitsers maken dit soort fouten niet, de Fransen keer op keer. Gaat er nooit komen.

Citroën/DS heeft altijd geroepen geen reïncarnatie van oude modellen te willen. Daarom is er nooit een nieuwe 2CV gekomen bijvoorbeeld. Alleen het gedachtengoed willen ze meenemen. Ze zien zichzelf als innovatief merk qua merk.

Er zijn er die het nooit zullen (willen?) snappen.
Ik denk dat er behalve de Nederlanders (die massaal oude DS'en opkopen) niemand het origineel wilt 'ontheiligen' door er een kopietje van te produceren.

Stekker zal er wel uitgaan voor DS op termijn, niet te verkopen.
 
1-EAA03-DB-D9-F2-4-FB9-BD35-683-E900847-D8.jpg


Bron: CocheSpias forum via http://worldscoop.forumpro.fr/t13248p125-2022-ds-automobiles-ds-7-crossback-restyle
 
Op Cochespias/Worldscoops wordt gezegd dat de presentatie op 27 juni plaatsvindt en de naam van de auto wordt gewijzigd naar DS 7, zonder de toevoeving Crossback. Dan zal de DS 3 Crossback na een facelift dus ook simpelweg DS 3 gaan heten.
 
Rutger DC zei:
Op Cochespias/Worldscoops wordt gezegd dat de presentatie op 27 juni plaatsvindt en de naam van de auto wordt gewijzigd naar DS 7, zonder de toevoeving Crossback. Dan zal de DS 3 Crossback na een facelift dus ook simpelweg DS 3 gaan heten.

Wat dan doet vermoeden dat DS alleen nog maar crossovers en SUV's als nieuw model zal lanceren.
 
929V6 zei:
Rutger DC zei:
Op Cochespias/Worldscoops wordt gezegd dat de presentatie op 27 juni plaatsvindt en de naam van de auto wordt gewijzigd naar DS 7, zonder de toevoeving Crossback. Dan zal de DS 3 Crossback na een facelift dus ook simpelweg DS 3 gaan heten.

Wat dan doet vermoeden dat DS alleen nog maar crossovers en SUV's als nieuw model zal lanceren.
Dat lijkt me een foute conclusie; er is gewoon geen meerwaarde in het toevoegsel Crossback als de DS 3 en 7 enkel als SUV geleverd zouden worden: Tussen 1 en 10 zijn genoeg andere cijfers om ook niet-SUV modellen uit te brengen, zoals de DS4 en 9 bv,
 
Uit de beeldenreeks waaruit AW er enkele presenteerde:
586296-E8-7139-4-C8-F-9-DD2-F3-BC25312822.jpg


F3-A14059-751-D-4367-A4-FC-2601-D0-ECDD22.jpg


4-F2-CF330-E76-A-4571-844-C-3-EF7-B6-FF80-B2.jpg


07-F82051-2-F57-4-E8-D-865-D-74068-C9-B041-D.jpg


58113975-E7-DE-443-B-8158-B547-E0-C445-EE.jpg


3-A19-FF2-C-A4-C8-4-AA4-AFF8-D08-E43623-B5-B.jpg


B8553-F87-289-A-4-DE3-A664-E6-CC97335-DBF.jpg


De voornaamste visuele wijziging is dus dat de voorzijde in de stijl van de DS4 geretoucheerd.
 
Terug
Bovenaan