DS 4 facelift 2026

Marleen

Asfaltkampioen
DS N°4 facelift

qbksftb7twfj7w_800.jpg

pox3gdefahtfck_800.jpg
qnph40yx0180az_1200.jpg
lflgxml6ogz0k4_800.jpg
4qwyyh3yv8i8ob_800.jpg

la-ds-n4-adoptera-une-motorisation-100-electrique-forte-de-210-ch.jpg

In 2021 verscheen de tweede generatie van de DS 4. De driekleurige premium compacte sedan, die nauw concurreert met de Audi A3 Sportback, BMW 1 Serie en Mercedes A-Klasse, is nauw afgeleid van de Peugeot 308. Maar in tegenstelling tot de leeuwin is de DS 4 biedt nog geen 100% elektrische motor. Dit zal gebeuren bij de restyling, die in het voorjaar zal plaatsvinden.

De cosmetische ingreep zal duidelijk zichtbaar zijn: de DS 4, die voor de gelegenheid DS N°4 wordt, zal beschikken over een heldere en volle grille in de geest van die van zijn grote zus DS N°8 . Aan de achterzijde zal de restyling veel minder zichtbaar zijn; de ontwerpers, onder leiding van Thierry Metroz, hadden daar minder speelruimte.
De EV deelt zijn techniek met die van de Peugeot E-408, dwz zal 210 pk hebben en beschikken over een batterij met een capaciteit van 61 kWh. Dit resulteert in een bereik van ongeveer 450 km (wltp). De rest van het aanbod: hybride versies van 136 pk benzine, een 130 pk diesel en een 225 pk plug-in hybride.

Op een industrieterrein van Stellantis zijn onlangs prototypes in de ontwikkelingsfase gezien. Voor alle duidelijkheid: de DS 4 wordt geassembleerd in de Opel-fabriek in Rüsselsheim, Duitsland, wat ook het geval zal zijn voor de DS N°4.

Nu maar hopen dat ze niet het dashboard ook richting No8 veranderen. Dat zou ik een achteruitgang vinden.
Maar ik ben er bang voor........

• Leuk
Waarderingen: iDS
Persoonlijk vind het No8 interieur/dashboard erg geslaagd, mooier zelfs dan de BMW iX.

Goed dat er nu qua exterieur één strakke lijn getrokken wordt. Ik vond de huidige designtaal nogal gezocht en gek doen omdat we Frans en fancy moeten zijn. Hopelijk gaat het nu ten tijde van elektrificatie eindelijk een keer lukken met franse modellen in het hogere segment. De Duitsers laten het qua aanpassingsvermogen naar mijn idee afweten. Sinds de grille voor de merkidentiteit niet meer nodig is lijken zij in een ontwerp writers block te zitten. De verlichte DS grille is misschien niet ieders smaak maar het is wel aanpassen aan de nieuwe tijd. Ik vind hem origineel.

Ik vraag me af in hoeverre het model op de autosalon nog een prototype is of reeds een definitieve versie.

Ik vraag me af in hoeverre het model op de autosalon nog een prototype is of reeds een definitieve versie.
Eén van de voorseriewagens die in Parijs aan de pers getoond is, maar wel definitief qua uiterlijk (en dan heb ik het over N°8, de DS4 was gewoon een seriemodel natuurlijk).
De haptische knoppen onder de centrale ventilatiestrook leken me nog niet erg robuust (en tot mijn spijt dus geen fysieke knoppen zoals in de DS4).
Ook al ziet het geheel er schitterend uit, toch hier en daar wat teveel op kwaliteit bespaard naar mijn zin.

Laatst bewerkt:
Geruchten gaan dat er een versie zal gelanceerd worden met een accu capaciteit van 86kwh

Bron largus.fr dat volgende foto's verspreidde:

ds-ds4-e-tense-prototype-2024-noir-batterie-etiquette-mk-bd.jpg

ds-ds4-e-tense-prototype-2024-noir-g-mk-bd.jpg

ds-ds4-e-tense-prototype-2024-noir-batterie-mk-bd.jpg

ds-ds4-e-tense-prototype-2024-noir-pdb-mk-bd.jpg

Wat MCW schrijft, je ziet ze echt amper tot niet hier in de Lage Landen. Koopjes zijn het nu ook niet bepaald.
De DS nr 8 vond ik wel 1 van de knapste nieuwe auto’s op HET Autosalon.

Wat MCW schrijft, je ziet ze echt amper tot niet hier in de Lage Landen. Koopjes zijn het nu ook niet bepaald.
De DS nr 8 vond ik wel 1 van de knapste nieuwe auto’s op HET Autosalon.
Nederland niet verwarren met de Lage Landen: in België wel een redelijk verkopende wagen.

86 kW zou een goede zet zijn van DS. Concurrentie richting de Scenic E-tech, Polestar 2 of een saaie Tesla Y.

Terug
Bovenaan