Drako GTE

A

Anoniem

Guest
drako-gte.jpg

drako-gte.jpg

drako-gte.jpg


2accbf2e-2020-drako-gte-3.jpg


fe939449-2020-drako-gte-10.jpg


drako-gte.jpg


drako-gte.jpg


drako-gte.jpg


4 elektromotoren, samen 1200 pk en 8800(!) Nm. "25 models at $1.25 million each, with deliveries expected to begin in 2020." Meer info en foto's: https://www.motor1.com/photo/4292136/drako-gte/ En ja hij is gebaseerd op de Fisker Karma ;)
 
Dat koppel zal wel aan de wielen zijn en niet aan de uitgaande as van de motoren. Daar zit doorgaans nog een vaste overbrenging tussen. 't Is een marketingtrucje dat meer (Amerikaanse) EV startups uithalen.
 
L Breevoort zei:
Dat koppel zal wel aan de wielen zijn en niet aan de uitgaande as van de motoren. Daar zit doorgaans nog een vaste overbrenging tussen. 't Is een marketingtrucje dat meer (Amerikaanse) EV startups uithalen.

Of het is gewoon stom dat niemand eerder op het lumineuze idee is gekomen om wielkoppel op te geven in plaats van het totaal niets zeggende motorkoppel waar we tegenwoordig allemaal over in vervoering raken...
 
@Velthuis
Fabrikanten moeten gewoon motorkoppel en overbrengingsverhouding opgeven, kan je zelf lekker met de Texas Instruments aan de slag ;-)

Ben wel met je eens dat wielkoppel een nuttiger waarde is dan motorkoppel, maar bij brandstofauto's met de nu gebruikelijk 7 of 8 versnellingen, wordt het wel een lang verhaal.

En wielkoppel opgeven zonder toelichting, zoals Drako doet, blijft natuurlijk een marketingtrucje voor het "wow-effect", zie de toegevoegde (!) van Curlew in de tekst hierboven.
 
Terug
Bovenaan