The Bellator
Net ingestapt
Dag autoliefhebbers,
Ik loop tegen het volgende aan, ben mij nu een tijdje aan het orierenteren naar een andere auto.
Rij +/- 27.500 km op jaarbasis, waarvan 25.000 km zakelijk (incl. woon-werk kilometers). Vanuit de werkgever heb ik de beschikking over een mobiliteitsbudget wat mij op dit moment een honderdje of 7,5 netto in de maand oplevert. Momenteel rij ik een station diesel van een mooi duits merk, gekocht toen die 3,5 jaar oud was, nu is die bijna 8 jaar oud en loopt die aardig in de kilometers. Daarnaast dient de auto wel een bepaalde representativiteit te zijn. Dus nog één jaar doorrijden is het probleem niet, maar tot in lengte der dagen is simpelweg niet echt een optie.
Probleem waar ik tegen aanloop is, wat nu hierna? Elektrisch is mij te duur, ga in principe geen 50K+ voor een auto betalen. Bij benzine krijg ik de rekensom slecht rond, duur in aanschaf, duurder als diesel in brandstof gebruik, goedkoper in wegenbelasting, daarnaast twijfel ik over de restwaarde wanneer er over 4/5 jaar +250k kilometers opstaat. Gewoon weer een diesel is dan weer het meest voor de hand liggende oplossing, maar vertel dat op een verjaardag en je wordt aangekeken alsof je ..... bent. Daarnaast ben ik aan het kijken of er hybride-diesels zijn, maar het aanbod van gerenommeerde merken is minimaal daaromtrent.
Uiteraard is er ook een optie om een lease-auto te nemen en te gaan bijtellen, maar heb het eens doorgerekend met een auto van 40-45K dan vind ik €320-€380 netto bijtellen per maand wel fors voor 2.500 km privékilometers... privé doe ik nu geen geld bij de auto namelijk, vanuit het budget kan ik het prima betalen en het biedt mij ook prima de mogelijkheid nog iets te sparen t.b.v. afschrijving. Zet privé overigens wel elke maand netto € 150,- extra apart t.b.v. de auto.
Dus zal ik gewoon een diesel weerkopen?
Ik loop tegen het volgende aan, ben mij nu een tijdje aan het orierenteren naar een andere auto.
Rij +/- 27.500 km op jaarbasis, waarvan 25.000 km zakelijk (incl. woon-werk kilometers). Vanuit de werkgever heb ik de beschikking over een mobiliteitsbudget wat mij op dit moment een honderdje of 7,5 netto in de maand oplevert. Momenteel rij ik een station diesel van een mooi duits merk, gekocht toen die 3,5 jaar oud was, nu is die bijna 8 jaar oud en loopt die aardig in de kilometers. Daarnaast dient de auto wel een bepaalde representativiteit te zijn. Dus nog één jaar doorrijden is het probleem niet, maar tot in lengte der dagen is simpelweg niet echt een optie.
Probleem waar ik tegen aanloop is, wat nu hierna? Elektrisch is mij te duur, ga in principe geen 50K+ voor een auto betalen. Bij benzine krijg ik de rekensom slecht rond, duur in aanschaf, duurder als diesel in brandstof gebruik, goedkoper in wegenbelasting, daarnaast twijfel ik over de restwaarde wanneer er over 4/5 jaar +250k kilometers opstaat. Gewoon weer een diesel is dan weer het meest voor de hand liggende oplossing, maar vertel dat op een verjaardag en je wordt aangekeken alsof je ..... bent. Daarnaast ben ik aan het kijken of er hybride-diesels zijn, maar het aanbod van gerenommeerde merken is minimaal daaromtrent.
Uiteraard is er ook een optie om een lease-auto te nemen en te gaan bijtellen, maar heb het eens doorgerekend met een auto van 40-45K dan vind ik €320-€380 netto bijtellen per maand wel fors voor 2.500 km privékilometers... privé doe ik nu geen geld bij de auto namelijk, vanuit het budget kan ik het prima betalen en het biedt mij ook prima de mogelijkheid nog iets te sparen t.b.v. afschrijving. Zet privé overigens wel elke maand netto € 150,- extra apart t.b.v. de auto.
Dus zal ik gewoon een diesel weerkopen?