A
Anoniem
Guest
Goedemorgen,
Ik rijd in een Peugeot 207 1.6 vti uit 2009 met 185.000 km op de teller. Ik heb vandaag een seizoenscheck laten uitvoeren om een mypeugeot card te kunnen aan te vragen. De auto verbruikt namelijk veel olie ( 1 liter / 1800 km) en dan is zo kaart wel handig.
Helaas zijn er toch wel een aantal punten naar voren gekomen die eerst gerepareerd moeten worden.
De auto heeft in september 2016 bij een lokale garage een grote onderhoudsbeurt gehad (KM stand toen 163.000). Dit was bij een lokale garage. Toen is ook de remvloeistof vervangen. Een van de punten die de dealer noemt is dat de remvloeistof verouderd/versleten is en vervangen moet worden.
is dit niet heel snel na pas iets meer dan één jaar en 22.000 km? Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Of zou die niet vervangen zijn?
De overige punten waren:
- Waterpomp lekt; Hoelang kan ik hiermee door rijden? Ik moet inderdaad regelmatig koelvloeistof bijvullen.
- Multiriem vertoont slijtage en droogte scheuren; Verklaart dit ook kort ratelend geluid bij koude start?
- Diverse beugels uitlaat doorgeroest;
- Condensor / lamellen versleten.
Ik heb bovenstaande vragen ook aan ze gesteld maar ze wilden er niet echt een uitspraak over doen.
Ze hebben overal foto's van gemaakt en de reparatiepunten van de dealer lijken wel te kloppen. Voor het vervangen van de waterpomp, multieiriem en uitlaatbeugels/achterdemper vragen ze 720 euro.
Is dit redelijk? Ik zit namelijk ook met het hoge olieverbruik wat langzaamaan steeds meer wordt. Hier is weinig aan te doen wat me wel doet twijfelen of ik niet een andere auto wil.
Ik hoor graag jullie mening.
Groet,
Ik rijd in een Peugeot 207 1.6 vti uit 2009 met 185.000 km op de teller. Ik heb vandaag een seizoenscheck laten uitvoeren om een mypeugeot card te kunnen aan te vragen. De auto verbruikt namelijk veel olie ( 1 liter / 1800 km) en dan is zo kaart wel handig.
Helaas zijn er toch wel een aantal punten naar voren gekomen die eerst gerepareerd moeten worden.
De auto heeft in september 2016 bij een lokale garage een grote onderhoudsbeurt gehad (KM stand toen 163.000). Dit was bij een lokale garage. Toen is ook de remvloeistof vervangen. Een van de punten die de dealer noemt is dat de remvloeistof verouderd/versleten is en vervangen moet worden.
is dit niet heel snel na pas iets meer dan één jaar en 22.000 km? Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Of zou die niet vervangen zijn?
De overige punten waren:
- Waterpomp lekt; Hoelang kan ik hiermee door rijden? Ik moet inderdaad regelmatig koelvloeistof bijvullen.
- Multiriem vertoont slijtage en droogte scheuren; Verklaart dit ook kort ratelend geluid bij koude start?
- Diverse beugels uitlaat doorgeroest;
- Condensor / lamellen versleten.
Ik heb bovenstaande vragen ook aan ze gesteld maar ze wilden er niet echt een uitspraak over doen.
Ze hebben overal foto's van gemaakt en de reparatiepunten van de dealer lijken wel te kloppen. Voor het vervangen van de waterpomp, multieiriem en uitlaatbeugels/achterdemper vragen ze 720 euro.
Is dit redelijk? Ik zit namelijk ook met het hoge olieverbruik wat langzaamaan steeds meer wordt. Hier is weinig aan te doen wat me wel doet twijfelen of ik niet een andere auto wil.
Ik hoor graag jullie mening.
Groet,