Discovery Channel & National Geographic: Wheeler Dealers (NIEUW SEIZOEN 29/6!), Fast N' Loud, Car S.O.S., Restoration Garage

Ik zit nu naar de meest recente aflevering te kijken (TVR Cerbera) en daarin wordt letterlijk gezegd dat het maar goed is dat het arbeidskosten niet hoeven te worden meegerekend. Want anders zou er absoluut geen winst gemaakt worden op deze auto.

In deze uitzending wordt het volledige chassis van de auto vervangen. En dat blijkt een hoop werk.

Oh ja, ook bij deze auto veranderen ze de kleur van de velgen en ook nu staat het goed.

Wheeler.Dealers.S10E06.jpg

images

image-7D6A_515226D7.jpg

tvr.png

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik zit nu naar de meest recente aflevering te kijken (TVR Cerbera) en daarin wordt letterlijk gezegd dat het maar goed is dat het arbeidskosten niet hoeven te worden meegerekend. Want anders zou er absoluut geen winst gemaakt worden op deze auto.

Bij de uitzending van de Morris Minor hoor je Ed aanhet einde ook letterlijk zeggen dat het "honderden en honderden uren gekost heeft" en dat "hij het gelukkig niet allemaal alleen heeft hoeven doen".

Het lijkt er toch echt wel op dat er met (wat) meer mensen aan gewerkt wordt achter de schermen en inderdaad, de uren meetellen zou ieder project zwaar verliesgevend makenm uitgaande van een uurtarief van een eurootje of 50.

Maar ja, de volgorde waarin de songfestival-finalisten bekend werden gemaakt zegt ook niets over het aantal stemmen. Die volgorde is zodanig gemanipuleerd dat een maximum aan entertainment bereikt is. Daarom werd NL pas heel laat en na een lange pauze bekend gemaakt. Inmiddels wordt de formule zelfs zo aangepast dat ook de eindwinnaar van het festival zo lang mogelijk onduidelijk zal blijven. TV. Niets is wat het lijkt...

Die aflevering van de TVR ken ik nog niet trouwens. Komt die nog in de reguliere afleveringen van dinsdag?

s velthuis zei:
Die aflevering van de TVR ken ik nog niet trouwens. Komt die nog in de reguliere afleveringen van dinsdag?
Ik weet niet of die aflevering al op de Nederlandse Discovery is geweest. Ik heb de aflevering omlaag geladen.

s velthuis zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Bij de uitzending van de Morris Minor hoor je Ed aanhet einde ook letterlijk zeggen dat het "honderden en honderden uren gekost heeft" en dat "hij het gelukkig niet allemaal alleen heeft hoeven doen".

Het lijkt er toch echt wel op dat er met (wat) meer mensen aan gewerkt wordt achter de schermen en inderdaad, de uren meetellen zou ieder project zwaar verliesgevend makenm uitgaande van een uurtarief van een eurootje of 50.

Dat punt over de 'honderden en honderden uren' is allang gevoerd en een ieder die ook maar enigszins vaardig is in het Engels weet dat dit gewoon een uitdrukking in het Engels is en dat het niet al te letterlijk genomen moet worden. Het zou ook erg naïef zijn om te denken dat je een dergelijke restauratie binnen het uurtje van de uitzending kan doen, of dat Edd (met dubbel 'd') het allemaal in z'n eentje doet. En uurtarieven gaan rekenen bij een hobbyrestauratie is NOOIT rendabel.

Rob076 zei:
Dat punt over de 'honderden en honderden uren' is allang gevoerd en een ieder die ook maar enigszins vaardig is in het Engels weet dat dit gewoon een uitdrukking in het Engels is en dat het niet al te letterlijk genomen moet worden.

Ja, maar dat zeg je er geen "literally" bij. Maar ik begrijp dat dit topic dus op slot kan?

s velthuis zei:
Rob076 zei:
Dat punt over de 'honderden en honderden uren' is allang gevoerd en een ieder die ook maar enigszins vaardig is in het Engels weet dat dit gewoon een uitdrukking in het Engels is en dat het niet al te letterlijk genomen moet worden.

Ja, maar dat zeg je er geen "literally" bij. Maar ik begrijp dat dit topic dus op slot kan?
Waarom dicht? We kunnen er makkelijk het grote algemene Mike Brewer en Edd China fanclub topic van maken.

Car.S.O.S.S01E01.jpg

Ook een leuk programma:Car SOS.

Het leuke van dit programma is dat ze in deze tv-serie old/youngtimers opknappen voor mensen die dat zelf niet meer kunnen door ziekte of het op een andere manier 'verdienen'. De auto's worden met een smoesje voor de eigenaar meegenomen door de twee presentatoren van het programma, Fuzz Townsend en Tim Shaw. Die 'restaureren' de auto dan en onthullen deze aan het eind van het programma aan de eigenaar.

Wat mij erg bevalt is dat de auto's niet over de top worden 'gepimped' maar gewoon netjes en 'origineel' worden gemaakt en er wordt zelfs rekening gehouden met de wens van de eigenaar.

Het programma is te zien op National Geographic.

Of op Youtube, mocht je deze zaterdagavond niets te doen hebben.

Car SOS - Rover P6.
Car SOS - Ford Zodiac.
Car SOS - Triumph Stag.
Car SOS - Lotus Elan.
Car SOS - Austin Tourer.
Car SOS - Jeep.
Car SOS - Volkswagen Kever.
Car SOS - Ford Anglia.
Car SOS - Ford Sierra Cosworth.
Car SOS - Fiat 850 'Spider'.
;)

Dat programma ken ik ook. Heb ik ook volledig op de harde schijf staan.

Top programma. Vooral vanwege het feit dat ze heel erg hameren op originaliteit(y)

Zo kan ik trouwens nog een aantal goede shows opnoemen:

Classic Car Rescue
Beetje veel geschreeuw over en weer, maar de auto's zijn origineel en prachtig.
medium_Classic-Car-Rescue-1.JPG

Fast 'N Loud
Originaliteit staat niet bovenaan. Auto's worden gemoderniseerd en vaak gehotrodificeerd. De resultaten zijn prachtig.
media-65563-235859.jpg

Counting Cars
Originaliteit is minder belangrijk dan uiterlijke schijn. De resultaten zijn prachtig.
counting-cars.jpg

Al wat ouder: Alles van Mark Evans.

contact.jpg

A Car is Born - Pilgrim Sumo 5.7 litre V8 super car (AC Cobra kitcar)

346671.jpg

A Car is Reborn - 1965 series 1.1 E-Type Jaguar

images

A Racing Car is Born - Westfield 1800

manip_factory%20010.jpg

A 4x4 is Born - 1985 four-door Range Rover

episode13.jpg

An MG is Born - 1973 MGB Roadster

0021049d_medium.jpeg

A Bike is Born - Custom Trike

361498.jpg

A Bike is Born - 1970 Triumph Bonneville T120R

336324.jpg

A Bike is Born - 1942 Harley Davidson

336319.jpg

A Plane Is Born - Europa XS

2153321.jpg

A Chopper is Born - Rotorway Exec 162F

images

Mark Evans is top. Ik ken hem nog van dat ie op de BBC als dierenarts iets deed, toen ook al een leuke vent, maar al die ... is (re)born serie is geweldig.

Op streetfire.net staan ook alle afleveringen, daar heb ik ze gekeken. Erg leuke serie, met een verrassend resultaat.

Audi80Coupé zei:
Op streetfire.net staan ook alle afleveringen, daar heb ik ze gekeken. Erg leuke serie, met een verrassend resultaat.
Da's ook een prima tip(y)

Heb je misschien een link voor geïnteresseerden?

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik denk dat de Suzuki SJ410 de grootste mislukking is geweest. Die kregen ze niet door de keuring.
Dat vond ik een erg leuke aflevering, juist omdat de missie mislukte. Dat gaf aan dat het een, voor televisiebegrippen, oprecht programma is.

s velthuis zei:
De enige die ik kan bedenken die echt niet helemaal goed ging was een Ford Capri. Die hebben ze toen uit kostenoogpunt met spuitbussen bijgespoten en dat leverde zodanige kleurverschillen op dat het zelfs op TV goed te zien was. Waren ze toen ook niet zo trots op.

Dat vond ik ook een erg leuke aflevering. Doe je zoveel moeite om een gepuntlast spatbord los te krijgen en een nieuwe weer vast te zetten om het vervolgens met een spuitbusje over te spuiten met een droevig resultaat tot gevolg. Edd baalde ook zichtbaar. Ik herkende mijzelf daar in. Zo heb ik bij mijn Kever ook wel eens iets op het allerlaatste moment verknald (o.a. nieuw gespoten spatbord vastgezet en bij het laatste bevestigingspunt breekt er een bout af nadat ik 'm nog één tikkie gaf :( )

Die witte Celica bedoel je? Daar deed hij helaas wel erg gemakkelijk afstand van, na een beetje panne.

Volgens mij was het veel meer dan 'een beetje panne'. Kosten stegen gewoon rap, dan ben je blij als je ervan af bent. Vooral als je snel het land weer verlaat of reeds verlaten hebt.

Waarschijnlijk wel.

Op de 18e (misschien wel laat op de 17e) kun je de aflevering downloaden via een torrent. Ik ga dat in de gaten houden en zal daarvan een link hier plaatsen.

Maar die Gas aapjes worden wel erg commerciëel nu. Dat is iets wat die jongens van Wheeler Dealers gelukkig niet aan mee doen en blijven lekker bij de basis.

- Quatrelle - zei:
Maar die Gas aapjes worden wel erg commerciëel nu. Dat is iets wat die jongens van Wheeler Dealers gelukkig niet aan mee doen en blijven lekker bij de basis.
Da gasaapjes hebben ook een (commerciëel) bedrijf te runnen, de heren Wheeler Dealers maken enkel een tv-show.

Edd-China.jpg

Hooniverse Asks Bonus: Has Wheeler Dealers jumped the shark?
https://hooniverse.com/2014/03/10/hooniverse-asks-bonus-has-wheeler-dealers-jumped-the-shark/

Janus Diedericus zei:
- Quatrelle - zei:
Da gasaapjes hebben ook een (commerciëel) bedrijf te runnen, de heren Wheeler Dealers maken enkel een tv-show.
Dat is inderdaad het grote onderscheid. Gas Monkeys is een show achter de schermen bij een echt bedrijf. Wel leuk verknipt voor TV, want een aflevering waarin de zus van de eigenaar de administratie eens even leuk bijwerkt trek geen kijkers. Gas Monkeys merkt het OCC effect en ik geef ze groot gelijk dat ze daar ook wat van proberen te profiteren. In tegenstelling tot OCC vind ik de show ook een stuk prettiger om naar te kijken, ze moeten het niet hebben van ruzies, maar je ziet een lekker samenwerkend team dat het beste ervan probeert te maken.

Wheeler Dealers kan als het moet verlies draaien op de auto's, het gaat om het programma en dat kost sowieso geld. Ja, ze dwalen een beetje af van de "leuke koopjes" en zitten steeds meer op de serieuze auto toer, maar ook dat vind ik wel leuk. Na de zoveelste keer tegen heel lage kosten een auto krapaan weer in de benen krijgen heb je alle onderwerpen wel zo'n beetje gehad. Er zit leuke groei in de show, waarbij de materialen, materieel en auto's steeds professioneler worden. Een beetje een evolutie die een "echte" wheeler dealer ook door zou kunnen maken. Waar ze vroeger nog wel eens de kantjes eraf liepen als het op de minder zichtbare details aankwam, zie je dat ze nu het serieuze werk niet schuwen. Die kritiek van Hooniverse deel ik daarom ook niet.

gas monkey valt imo onder scripted reality, de afvoerput van de tv. op wheeler dealers ben ik inmiddels wel uitgekeken.

Wheeler dealers is inderdaad een prima programma. Leuk om te volgen en altijd interessant.
CAR SOS vond ik ook geweldig. Leuk duo en er word goed op de wensen van de "klant" gelet. Wel klopt hier ook niet
alles van. Het lijkt altijd alsof ze in een enorme haast zijn maar als je goed oplet zie je af en toe een auto van een andere
aflevering in de garage staan tijdens de bouw van een andere auto.

Mike Brewer op Facebook zei:
After 11 years I'm tired of explaining labour costs on the show..almost every hour! Edd plays the role of a home mechanic, anything that's done outside the shop we always factor the costs, we split the profits we make or reinvest into more cars. We don't really care about the profit..it's nice...but we are more interested in saving cars. Most of what we do is achievable with a good set of tools, guts and time...and for the record I work just as hard and I'm also a fully experienced mechanic. It's just the show isn't made that way. No doubt I receive dozens of insults now as usual but please just try to enjoy the show after all the car is always the star in Wheeler Dealers.

D.E.N.N.I.S. zei:
After 11 years I'm tired of explaining labour costs on the show..almost every hour! Edd plays the role of a home mechanic, anything that's done outside the shop we always factor the costs, we split the profits we make or reinvest into more cars. We don't really care about the profit..it's nice...but we are more interested in saving cars. Most of what we do is achievable with a good set of tools, guts and time...and for the record I work just as hard and I'm also a fully experienced mechanic. It's just the show isn't made that way. No doubt I receive dozens of insults now as usual but please just try to enjoy the show after all the car is always the star in Wheeler Dealers.

Dat wist ik dan weer niet, dat hij ook een monteur is. Dat zou hem moeten helpen bij het aanschaffen en inschatten van kosten. Zou...
En dat is ook het leuke...ze lopen ook tegen onvoorziene dingen aan, net als jan met de pet.

Thanks all for being so nice..really positive stuff about the new series tonight only 1 death threat from and American guy who got disgruntled about the Willys Jeep show…he'll get over it…here's the listing of all the new cars for this run and the dates. A great mix and some real crackers for Edd to fix.

1977385_10152010155063441_2096470033_n.jpg

Torrent voor de nieuwe aflevering van Fast N Loud: https://torcache.net/torrent/FF85CF01E649481F1A32CE21DB6EC181633BB021.torrent?title=[katproxy.com]fast.n.loud.s04e16.aarons.falcon.racecar.720p.hdtv.x264.dhd.publichd

Torrent voor de nieuwe aflevering van Wheeler Dealers: https://torcache.net/torrent/A65478B8FCD1138D1805C4FE2F4937486E330C19.torrent?title=[katproxy.com]wheeler.dealers.2003.s11e01.hdtv.x264.c4tv.mp4

Het leuke van Wheeler Dealers vind ik de variatie in de onderwerpen die ze behandelen. Zo zag ik ergens kritiek over het laten zitten van versleten rubbers bij de wielophanging, maar 10 afleveringen over het vervangen van fuseekogelhoesjes, of een ander gangbaar slijtage-onderdeel zoals een lekke uitlaat, is nergens voor nodig. 1 of 2 keer is genoeg en dan kunnen ze in andere afleveringen hun zendtijd beter aan wat anders besteden.

Het is ook erg leerzaam allemaal: hoe moet het, wat kun je wel en niet zelf, welk gereedschap heb je nodig (soms: welk gereedschap kun je voor een bepaald klusje gebruiken terwijl het daar eigenlijk niet voor bedoeld is) en voor de dingen die je niet zelf kunt, waar kun je terecht (bvb nieuw hout voor de Morris Minor Traveller of het hierboven al eens genoemde setje nieuwe veren).

Ze gaan inderdaad uit van de thuisklusser die veel gereedschap tot z'n beschikking heeft, en eerlijk gezegd boeit het kostenplaatje mij minder dan de onderwerpen die aan bod komen.

Sneak Peek nummer 3: https://www.youtube.com/watch?v=TFqwVuD1Gnc

Nog even en ze hebben de hele uitzending laten zien.

Oeps. Heel even niet gekeken in deze topic.

Zeer zeker heb ik die:

Wheeler dealers (Porsche 993): https://torcache.net/torrent/685E2587B75CEBA429103778789606CD3DE1F0E2.torrent?title=[katproxy.com]wheeler.dealers.s11e02.real.hdtv.x264.c4tv.mp4

Fast N Loud: https://torcache.net/torrent/4B2A24BF1482BDFD749176FC861452DBC1733CE2.torrent?title=[katproxy.com]fast.n.loud.s04e17.mustang.mania.480p.hdtv.x264.msd

Sneak peek 1 WD: https://www.youtube.com/watch?v=gMlWrg0X050
Sneak peek 2 WD: https://www.youtube.com/watch?v=ltYkJMUrl5A

Terug
Bovenaan