Digitale tellerstand VW Golf III

A

Anoniem

Guest
Er is iets mij onlangs opgevallen bij de VW Golf III: Bij diverse VW Golfs type III gaat de digitale teller bij 300.000 km weer op 0,een paar voorbeelden hieronder:

xpiv04gzers.jpg

ofyqk3jqfle.jpg

Echter kom ik ook Golfjes van het type III tegen waarvan de digitale tellerstand wel over de 300.000 km gaan:

6u7hdriimnj.jpg

kww0m9cmxlc.jpg

Hangt dit van een bepaald type Golf III af,of zijn ze later op een andere type kilometertellerkabel overgestapt?

Ze lijken allemaal hetzelfde maar autofabrikanten gebruiken vaak verschillende merken (tellerbakken) door elkaar heen. Waarschijnlijk om niet afhankelijk te zijn van 1 toeleverancier.

In de Golf III zijn tellerbakken van TRW, Motometer en VDO gebruikt:

11.jpg

22.jpg

7.jpg

Wees blij dat je geen Franse auto hebt. 4 verschillende remsystemen, Bosch brandstofsysteem met Lucas gecombineerd, etc etc

Eén type bak springt terug. Is ook gebruikt in de Ibiza/Cordoba van die jaren. Overigens kun je het wel zien, het woord 'total' verdwijnt na de eerste keer terug springen. Wat er na de tweede keer terug springen gebeurt, heb ik nog niet kunnen uitproberen... ;)

s velthuis zei:
Eén type bak springt terug. Is ook gebruikt in de Ibiza/Cordoba van die jaren. Overigens kun je het wel zien, het woord 'total' verdwijnt na de eerste keer terug springen. Wat er na de tweede keer terug springen gebeurt, heb ik nog niet kunnen uitproberen... ;)

Het schijnt dat hij dan weer aanspringt met een extra woord erbij. "loss" of zoiets.

Bedankt voor de antwoorden.(y)
Als je een VAG auto hebt met een tellerbak die bij 300.000 km weer op 0 springt,kun je misschien zeggen dat ie van een oud vrouwtje is geweest.:)
Ik heb een advertentie op marktplaats gezien die er netjes bij schreef dat de tellerstand 460.000 km moest zijn,en geen 160.000 km zoals op de teller te zien is.

Charger zei:
Bedankt voor de antwoorden.(y)
Als je een VAG auto hebt met een tellerbak die bij 300.000 km weer op 0 springt,kun je misschien zeggen dat ie van een oud vrouwtje is geweest.:)
Ik heb een advertentie op marktplaats gezien die er netjes bij schreef dat de tellerstand 460.000 km moest zijn,en geen 160.000 km zoals op de teller te zien is.

En zo zie ik vooral voorbeelden met: Lage km stand!!! Slechts 46.000 gereden!!! en dan is Total inderdaad verdwenen... 346.000 dus.

Zolang je dat in je achterhoofd houdt, maakt het niet zoveel uit. 3 ton is voor een diesel bijvoorbeeld nog niet zo gek. Voor een benzine is het bij vag ook wel mogelijk (zeker met die oudere blokken) maar wel met goed onderhoud.

Toetsje zei:
s velthuis zei:

Het schijnt dat hij dan weer aanspringt met een extra woord erbij. "loss" of zoiets.

:)

Terug
Bovenaan