Diesel van 2015/2016. Volvo V70, V60 of Mazda 6

A

Anoniem

Guest
Hi,

Ik zoek een auto van ca. 12.500 euro. Ik zoek een station ondanks dat mijn woon-werkverkeer 9 min is. Ik rij dus veel kleine stukjes en ook best veel grote stukken (met de family). In een Corona jaar heb ik nog steeds 25000 en voor Corona zat ik zo rond de 40000 km.

Ik wil best de gok wagen om een Diesel te nemen van zo'n 6 a 7 jaar oud (euro6). Volgens mij zijn de ex lease diesels relatief goedkoop. (bij sommige modellen zomaar een fors verschil met benzine) Vaak hebben ze wel tussen de 180 en 240 op de teller staan. Nu is dat bij een diesel niet zo'n probleem.

Wat vinden jullie van de keuze voor een diesel.?Ik denk er ongeveer 3 a 4 jaar mee te rijden. Auto moet veilig zijn en mooi:)
O ja. Ik ga uit van ca 1000 eur per jaar aan onderhoud excl. 1 grote beurt per jaar.
En de V60 of V70 of een Mazda 6 station. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Dank!!!

Rogier

Mazda is geen diesel merk, als je een goede deal wil, dan kun je het veste voor een voormalige 14% , maar de v60 plugin is dan weer niet zo'n goede keuze.

Hoe is de relatie korte stukjes ten opzichte van lange stukken? Diesels hebben langere stukken nodig om het roetfilter schoon te maken. Mijn huidige ongeveer 10 km, maar begint pas als de motor op temperatuur was, mijn vorige had er 20 km voor nodig. Als je vaak korte ritjes achter elkaar maakt kan het gebeuren dat hij iedere keer net wil beginnen of bezig is en al weer onderbroken wordt. Dat gaat niet lang goed.

Gezien het aantal kilometers lijkt mij een diesel een prima keus.

Ik zou geen Mazda diesel kiezen, Mazda is niet echt een diesel merk.
Bij de Mazda 6 zou ik altijd de benzinemotor kiezen.

De Volvo V70 ken ik goed, en is gewoon een fijne, ruime en hele comfortabele auto.
Er waren wel flink wat reparaties aan, en de reparatiekosten vielen mij eerlijk gezegd erg tegen, gelukkig was het een lease auto. Kies de V70 dus niet vanwege de degelijkheid, en lage kosten. Maar gewoon omdat het een fijne familieauto is.
De Volvo V60 is kleiner maar moderner, kies niet de plugin hybride diesel die staan niet bekend als erg betrouwbaar .

Terug
Bovenaan