Diesel of benzine advies

A

Anoniem

Guest
Goedendag,

Hopelijk kunnen jullie mij goed advies geven.

Voor mijn werk ben ik aanzienlijk meer kilometers gaan rijden. 104km op een werkdag, wat neerkomt op ongeveer 22000km op jaarbasis. Met privé erbij zal ik ongeveer op 25000 a 26000km per jaar uitkomen. Ik rij 85% snelweg kilometers.

Ik weet niet waar ik goed aan doe. Een diesel of benzine aanschaffen bij deze kilometers op jaarbasis. Qua berekeningen kom ik de ene keer wel uit op benzine en de andere keer niet. Ook de verbruiken van de auto's waar ik naar kijk zijn soms tegenstrijdig. De 1.0 en 1.2 tsi motoren zijn ook erg zuinig. (Collega's rijden deze). Eén rijdt een seat leon 2017 1.2 tsi (110pk) en haalt naar eigen zeggen 850 km op een 50 liter tank. Een andere rijdt een seat ibiza fr 1.2 tsi (86pk) en haalt met 45 liter 800km.

Het liefst rij ik een auto waar ik maandelijks niet teveel aan kwijt ben. Ik ben een zuinige rijder.

Ik zoek een Volkswagen polo 1.2 tdi of 1.4 tdi vanaf 2014. De 1.2 tdi is 1 belastingschaal voordeliger i.v.m. gewicht.

Of een seat ibiza fr vanaf 2014. En dan de 1.0 tsi en de 1.2 tsi.

Budget is tot ongeveer 12000. (Eventueel tot 14000 maar meer wil ik niet uitgeven).

Mochten jullie iets anders adviseren hoor ik het graag.

Bedankt voor jullie reacties en advies alvast.

Ik zou die 1.2 TDI maar laten staan, aanbod is zeer hoog. En hij mag misschien wel een belastingtarief lager liggen dan de 1.4 TDI, ik zou dat er graag voor over hebben. Beetje op internet zoeken en je begrijpt waarom.

Je rijd voor een occasion rond het omslagpunt, zeker als je voor een B segment auto gaat (ibiza, polo, corsa, clio, etc.) Gevoelsmatig zou ik dan eerder naar een benzine kijken. Ga je minder rijden dan is dat niet gelijk een probleem en de restwaarde is ook stukken beter. Een oude diesel raak je aan de straatstenen niet kwijt. Let wel op met de 1.2 TSI, niet alle bouwjaren zijn even betrouwbaar. Je moet het even nakijken maar ergens na 2012 zijn ze stukken beter.

Die 1.2 ecodieseltjes tdi rijdt niet zo best. Maar wel voor een prikkie te koop.

2e hands diesels zijn goedkoop in de aanschaf t.o.v. benzine benzine door de hoge afschrijving. Goedkoop rijden doe je in een Fiat Punto of Alfa Mito 1.3 JTD: rijdt zuinig, lage aanschaf, en met een chiptuning leuk te rijden. 5000€ aanschaf moet te doen zijn.

Qua verbruik kun je met benzine tegenwoordig dicht in de buurt van diesel komen, qua MRB betaal je de helft.

Toyota / Lexus Hybride kan ook, scheelt 10% in verbruik t.o.v. een kleine zuinige benzine zoals je net al hebt vermeldt.
Maar duurder in aanschaf , 1 klasse hoger in MRB, en een onprettige automaat.

Deze afstand redt je ook nog wel met een gebruikte eGolf, trouwens, lekker stekkeren en geen MRB meer.
En dan heb je een auto die over 5 jaar er ook nog bij hoort.

Enige advies wat ik je hierbij kan geven is dat de 1.2 TSI na 2012 ook niet erg betrouwbaar zijn. Zelf ervaren afgelopen 6 maanden, olieverbruik kan oplopen 1 liter a 1000 km. Je komt er ook pas achter na 1000km wat de olie doet o_O. Rond dat budget heb ik ook een Golf 1.2 TSI aangeschaft bij de dealer met garantie en dat pakte gelukkig goed uit anders had ik zelf al binnen 6 maanden duizenden euro’s mogen uitgeven.

Koop bij een officiële dealer waar je meestal 6 maanden of met bijbetaling een jaar garantie bij krijgt. In de buurt zou ook handig zijn, scheelt ook met op en neer reizen.

Liever een minder volle auto maar wel zekerheid!

Het is misschien niet de meeste spannende auto, maar een Toyota Yaris Hybride is een hele zuinige auto en zeer betrouwbaar. Die betrouwbaarheid ontbreekt nogal bij de VAG producten die binnen je budget passen.
Yaris Hybride
toyota-yaris-1-5-full-hybrid-aspiration-navigatie-parkeercamera.jpg

Honda CR-Z Hybride
CR-Z
honda-cr-z-1-5-i-vtec-ima-sport-slechts-62000-km.jpg

Honda Insight
honda-insight-1-3-exclusive-hybrid-half-leder-cruise-ecc-speciale-lm-velgen-nl-geleverd-b.jpg

Paar voorbeelden

Ruim, betrouwbaar, zuinig en slechts 840 kg

baleno

0-0317a6cf-c5d6-47be-82aa-941c8eb0b863.jpg

liever een turbo dat kan ook

https://www.autowereld.nl/suzuki/baleno/1-0-boosterjet-high-executive-33296906/details.html

wel duurder in aanschaf en 1 categorie zwaarder in de wegenbelasting

5.jpg

Met 26000 kilometer per jaar zit je inderdaad zo rond het omslagpunt. Wat dan het belangrijkste punt is is dat je een betrouwbare auto koopt.
De Polo benzines van rond die jaren zijn niet de beste auto's, de 1.2TDI rijdt ook niet fijn.

Ook Ibiza's van die bouwjaren komen erg slecht uit betrouwbaarheidsonderzoeken.

Sta je open voor alternatieven? Oa de Renault Clio en Peugeot 208 zijn erg betrouwbare diesels. De Opel Corsa en Ford Fiesta zijn allebei met 1.0T motoren geleverd en die zijn in beide auto's erg betrouwbaar.

Dank jullie voor de tips en adviezen. Wordt zeer gewaardeerd. De voorgestelde auto's zijn niet de type auto's die bij mij als persoon passen.

Wat vinden jullie zelf van de Polo r line of de ibiza FR in de 1.0 of de 1.2 TSI variant?

Een Polo Rline vind ik buitenproportioneel duur voor wat je krijgt. Een Ibiza FR is een leuk ding vind ik persoonlijk.

de 1.0 tsi kent tot nu toe weinig klachten. Als je voor de minder bekende rapid gaat, kun je tot een goede deal komen. Zit tussen het b en c segment in.

rapid

3.jpg

Brausz zei:
Dank jullie voor de tips en adviezen. Wordt zeer gewaardeerd. De voorgestelde auto's zijn niet de type auto's die bij mij als persoon passen.

Die CR-Z is wel heel lekker, maar... had ik toch bijna zoiets https://www.autotrack.nl/a/toyota-auris-48854245 voorgesteld...
a068.gif

0-eee8c1b4-f1cc-45e9-a8d6-7fbab0aa7608.jpg

Of de al genoemde Honda Insight. Vooral die facelift rijdt prima. Beiden betrouwbaar, zuinig... maar ja... Past waarschijnlijk dan ook niet bij Brausz als persoon...
a045.gif

Occasiontests:
Auris: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=toyota/model=auris/occasiontest/ebc41e31-10cc-4378-86dd-5b8647746b54?/merk=toyota/model=auris/vanaf-bouwjaar=2013
Insight: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=honda/model=insight/occasiontest/d43358c4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=honda/model=insight

Een gebruikt compacte diesel kan door de zeer lage verkoopprijzen zeker uit.

Ik zou je aanraden om ook gewoon te gaan proefrijden. Wij hebben dat toen ook gedaan. De VW Polo vonden wij bijzonder tegenvallen, de 1.4 TDI VW motor kan absoluut niet tippen aan de 1.6 HDI van Peugeot/ Citroen en de 1.5 DCI van Renault, die lopen vonden wij veel mooier. De 1.2 TDI is door de zeer dure EGR klep die het relatief vaak stuk gaat een stuk minder betrouwbaar dan de concurentie. VW heeft de klep op een zeer onhandige plek gemonteerd, hierdoor zijn reparaties heel duur.

Bij het laatste onderzoek van de Consumentenbond scoorden de VAG diesel gemiddeld een 2,3 op betrouwbaarheid. En als je met de concurentie hebt gereden dan wil je zeker geen 1.2 of 1.4 TDI meer.

Mijn advies is om te gaan rijden met de Peugeot 208, Citroen DS3 of Citroen C3 1.6 HDI, de motor is echt heel fijn. Of kijk anders eens naar een Renault Clio 4 1.5 DCI van na de facelift in 2016. Je koopt ze voor heel weinig geld, onze ervaring met een C3 (2) 1.6 E HDI is dat het gewoon een hele betrouwbare, zuinige en soepele motor is.

Als je toch een VW Polo wil kies dan een gewone 1.0 of 1.0 TSI, deze motor is het meest betrouwbaar. De VW Polo vind ik wel relatief duur voor wat je krijgt. De R en FR uitvoeringen vind ik buitensporig duur.

Laat je vooral niet beïnvloeden door je omgeving, maar kies gewoon de auto die je zelf het fijnste vind rijden, en die de beste deal voor je is.

Brausz zei:
De voorgestelde auto's zijn niet de type auto's die bij mij als persoon passen.
Hahah, deze is nieuw voor mij. :)

Dus Ibiza's en Polo's zijn de enige auto's die bij jou als persoon passen? Of is het omdat je collega's die wagens ook rijden?

Duidelijk dat je de financiele kant belangrijk vind. Dan is mijn advies, blijf bij VAG weg uit die jaren. Over het benzine/diesel verhaal. Als de kosten niet héél overduidelijk in het voordeel ban diesel zijn altijd benzine nemen. Milieuzones, negatieve imago, allemaal zaken die ervoor zorgen dat afschrijving op diesels is toegenomen. Hybride van bijvoorbeeld Toyota lijkt me puur rationeel gezien een goede optie. Zelf zou ik zoiets niet kiezen maar uw zoektocht klinkt als een rationele en dan kan ik weinig beters verzinnen.

Het niet bij mij passen bedoelde ik meer als in de zin van dat de auto's niet mijn smaak hebben.

De VAG groep spreekt mij veel meer aan.

Mijn collega's rijden inderdaad een seat maar ze zijn er ook erg over te spreken, ook qua betrouwbaarheid en dan heb ik het over de TSI.

De collega met de seat Leon woont zelfs bij mij in de stad en die rijdt al langer de 104km per dienst. Voor een benzine rijder haalt hij veel kilometers op een tank vind ik.

Voor mij is het lastig om te beslissen of ik voor een diesel of benzine moet gaan. Zoals een aantal mensen al zeggen zit ik echt op het omslagpunt en dat maakt het alleen maar lastiger.

Bij het laatste onderzoek van de Consumentenbond was de VW Polo diesel de duurste auto om te rijden in het B segment. Over de milieuzones zou ik mij niet druk maken. De strengste milieuzones gelden voor diesels van 15 jaar of ouder. Je kunt met een vrij recente diesel nog vele jaren overal in.

ak2 zei:
Bij het laatste onderzoek van de Consumentenbond scoorden de VAG diesel gemiddeld een 2,3 op betrouwbaarheid. En als je met de concurentie hebt gereden dan wil je zeker geen 1.2 of 1.4 TDI meer.

Als je toch een VW Polo wil kies dan een gewone 1.0 of 1.0 TSI, deze motor is het meest betrouwbaar. De VW Polo vind ik wel relatief duur voor wat je krijgt. De R en FR uitvoeringen vind ik buitensporig duur.

Brausz zou dit misschien eens moeten bekijken:
Onderzoek automankementen: https://www.consumentenbond.nl/test/auto-fiets-reizen/automankementen

Tsja als jij het belangrijker vind wat anderevan je auto vinden dan een betrouwbare auto dan moet je vooral voor een VAG gaan. Persoonlijk vind ik de Ibiza leuker dan de Polo en dan met de 1.0 110pk

...en mocht je denken dat de Consumentenbond de betrouwbaarheid van jouw favoriet Seat wat onderschat dan moet je even kijken wat de Britten in de Reliability Index vinden van de Ibiza en de Leon:
Ibiza: https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/245 Poor
Leon: https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/246 Poor
Per merk: https://www.reliabilityindex.com/manufacturer

Brausz zei:
De collega met de seat Leon woont zelfs bij mij in de stad en die rijdt al langer de 104km per dienst. Voor een benzine rijder haalt hij veel kilometers op een tank vind ik.

Voor mij is het lastig om te beslissen of ik voor een diesel of benzine moet gaan. Zoals een aantal mensen al zeggen zit ik echt op het omslagpunt en dat maakt het alleen maar lastiger.
Er zijn meer zuinige benzinemotoren op de markt. De 1.0 ecoboost van Ford bijvoorbeeld.

Maar als je twijfelt tussen benzine en diesel, zet dan eens het model dat jij graag wilt zowel als benzine en als diesel naast elkaar.
Bij sommige merken/modellen scheelt het in aanschaf enkele duizenden euro's. Dan kan men wel roepen dat een diesel als een malle afschrijft maar ze zijn ook een stuk goedkoper in aanschaf.

En nogmaals: de VAG auto's met de bouwjaren waar jij in aan het shoppen bent staan gewoon bekend als érg onbetrouwbaar. In het verleden heeft VAG goede auto's gemaakt en tegenwoordig doen ze het ook weer goed, maar grofweg de jaren 2010-2015 is het gewoon foute boel. Vooral Seat is slecht, maar ook Volkswagen kan er wat van.

Wellicht is een Lexus hybride nog een optie? Betrouwbaar en heerlijk cruizen met automaat. Ik zou sowieso eens wat andere auto's gaan testen, en een Toyota of Lexus hybride zou ik zeker ook eens een flinke testrit in gaan maken. Verder als je toch naar diesel neigt zeker de Franse diesels eens bekijken.

Wat voorbeelden van Lexus hybrides:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1538721423-lexus-ct-200h-business-line-pro-met-veel-opties.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1540006029-lexus-ct-200h-hybrid-navi-camera-tel-17-inch.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1539819885-lexus-ct-200h-business-line-navi-ecc-cruise-led.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1539587711-lexus-ct-200h-1-8-leer-navi-led-17-inch-metallic-1ste-e.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1532907050-lexus-ct-200h-1e-eigenaar-dealer-onderh-bj-2015.html

En zelf vind ik dit een hele mooie:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1525162907-lexus-ct-200h-1-8-hybrid-zeer-zuinig.html

Schrik niet van de km-stand, dat is een lachertje, deze auto's zijn enorme kilometervreters. Mooi licht lederen interieur en met de Mark Levinson audio, dat klinkt echt geweldig!

Succes met je zoekactie, ga vooral eens wat auto's proberen.

Brausz zei:
Het niet bij mij passen bedoelde ik meer als in de zin van dat de auto's niet mijn smaak hebben.

De VAG groep spreekt mij veel meer aan.

Mijn collega's rijden inderdaad een seat maar ze zijn er ook erg over te spreken, ook qua betrouwbaarheid en dan heb ik het over de TSI.

Als jij VAG mooi vindt, gewoon doen. De nieuwe generatie 1.0 TSI (benzine) is volgens mij gewoon een goede en zuinige motor. Mijn zwager heeft zo'n blok in een Fabia en is daar erg tevreden over. Omdat benzineauto's tegenwoordig behoorlijk zuinig zijn, verdwijnt het voordeel van een diesel een beetje. De brandstof is iets goedkoper, maar de restwaarde van een diesel is lager, je hebt grotere kans op dure reparaties en wellicht worden maatregelen tegen diesel in de toekomst verder opgeschroefd.

Wederom bedankt voor de reacties.

Zoals ik het lees kan ik beste naar 1.0 of 1.2 TSI kijken vanaf bouwjaar 2015 a 2016 in verband de verbetering van kwaliteit van de wagens.

Benzine zou dan de beste keuze zijn. Aangezien ik voornamelijk snelweg rijdt zal een hybride mij weinig voordeel bieden ten opzichte van een benzine.

Brausz zei:
Wederom bedankt voor de reacties.

Zoals ik het lees kan ik beste naar 1.0 of 1.2 TSI kijken vanaf bouwjaar 2015 a 2016 in verband de verbetering van kwaliteit van de wagens.

Benzine zou dan de beste keuze zijn. Aangezien ik voornamelijk snelweg rijdt zal een hybride mij weinig voordeel bieden ten opzichte van een benzine.

Als je een Polo zoekt dan moet inderdaad het facelift model hebben de 6C. Op de snelweg is een diesel ook interessant vanwege de zeer lage aanschafprijs, alleen dan zou ik zeker geen Polo diesel kiezen.

Jazzik zei:
ak2 zei:

Brausz zou dit misschien eens moeten bekijken:
Onderzoek automankementen: https://www.consumentenbond.nl/test/auto-fiets-reizen/automankementen

Als Brausz het uitgebreide document bekijkt, blijkt dat producten uit de VAG-stal vanaf 2014 volgens de Consumentenbond vaak goede cijfers krijgen.

Bijvoorbeeld:
- Polo vanaf 2014: 8,3
- Ibiza vanaf 2013: 8,8
- Fabia vanaf 2014: 8,2

https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/themapaginas/auto-fiets-reizen/automankementen_2019.pdf

Dus blijkbaar maakt VAG al ruim 6 jaar auto's die volgens de consument behoorlijk betrouwbaar zijn.

Je voorkeur gaat uit naar een Polo.
Niets verkeerds aan. Maar dat is ook typisch Volkswagen. Niets verkeerds aan. Niets bijzonders. Scoort overal een 7.0 op. Geen slechte punten. Geen bijzonderheden. Uiterlijke kenmerken: geen.
Functie voor vorm. Gewoon....gewoon.

Maar misschien....toch eens een proefrit maken in een alternatief...al is het maar om het zeker te weten...is mijn advies.
En heb je deze dagen toch nog een excuus om de deur uit te gaan.
Auris, Lexus CT200H, Ford Fiesta Ecoboost, Polo 1.0, Mazda 2 skyactive, gewoon eens proberen!

Bedankt voor de reacties weer.

Zo te lezen is vag geen favoriet, door de verminderde betrouwbaarheid maar ook door het uiterlijk. Mij blijven de VAG auto's mij wel aanspreken. Vooral de seat fr. Toch een sportief uiterlijk wat mij enorm aanspreekt. Ik kijk naar de modellen vanaf 2016 en volgens zoals ik zie is daar niet veel mis mee qua betrouwbaarheid.

Maar ik lees ook veel voorkeur voor de Ford fiesta 1.0 ecoboost. Welke uitvoering duiden jullie dan op? De standaard fiesta vind ik geen mooie auto maar de st line daarentegen is wel weer mooi. Vooral het laatste model.

Wat zouden jullie nog meer aanbevelen? Budget is tot 12000 maximaal (wil ook liever niet meer uitgeven aan een auto).
Hij moet sportief ogen maar wel zuinig in gebruik zijn.

Ik hoor graag van jullie.

Brausz zei:

Zo te lezen is vag geen favoriet, door de verminderde betrouwbaarheid maar ook door het uiterlijk. Mij blijven de VAG auto's mij aanspreken. Vooral de seat fr. Toch het sportievere uiterlijk wat mij enorm aanspreekt. Ik kijk naar de modellen vanaf 2016 en zoals ik zie is daar niet veel mis mee qua betrouwbaarheid.

Maar ik lees ook veel voorkeur voor de Ford fiesta 1.0 ecoboost. Welke uitvoering duiden jullie dan op? Waarom is deze zo favoriet? Hoe is het verbruik? De standaard fiesta vind ik geen mooie auto maar de st line daarentegen is wel weer mooi. Vooral het laatste model.

Wat zouden jullie nog meer aanbevelen? Budget is tot 12000 maximaal (wil ook liever niet meer uitgeven aan een auto).

Brausz zei:

Zo te lezen is vag geen favoriet, door de verminderde betrouwbaarheid maar ook door het uiterlijk. Mij blijven de VAG auto's mij wel aanspreken. Vooral de seat fr. Toch een sportief uiterlijk wat mij enorm aanspreekt. Ik kijk naar de modellen vanaf 2016 en volgens zoals ik zie is daar niet veel mis mee qua betrouwbaarheid.

Maar ik lees ook veel voorkeur voor de Ford fiesta 1.0 ecoboost. Welke uitvoering duiden jullie dan op? De standaard fiesta vind ik geen mooie auto maar de st line daarentegen is wel weer mooi. Vooral het laatste model.

Fiesta 1.0 ecoboost 125pk ST. De 100pk is iets zuiniger, maar ligt ook aan de rechter voet.
Toch de vorige generatie (2014-2017) ST variant , want deze is zeer betrouwbaar en past in je budget.
De eerste 'nieuwe' fiesta hebben wat kinderziektes.
Ik heb zelf de 1.0 100pk. Tot de 100000 gereden per 0 issues, gemiddeld 1:19 verbruik (100-120km/u veel snelweg).
NB: voorruitverwarming , cruise control is geen standaard optie, maar wel aan te raden!

Brausz zei:

https://autobedrijffranken.nl/voertuig/ford-fiesta-1-0eb-125pk-st-line-3d-city-stop-navi-compleet/

Zoiets bijvoorbeeld?

Dat is wel eem optie inderdaad. Het nieuwe model spreekt mij wel meer aan.

Is die motor dezelfde techniek of wellicht verbeterde techniek?

Volgens mij is er aan de 1.0 ecoboost niet veel versleuteld.
De eerste generaties hadden wel eens last van koelproblemen maar de Fiesta facelift en het nieuwste model Fiesta hebben dat probleem niet meer.

Ik heb er nog een andere optie bijgekregen.

Ik zou mijn oude golf GTI 16v uit 1988 (hobby auto, die ik wilde verkopen) kunnen omruilen (haast 1 op 1) voor een VW Polo 1.4 TDI, waarbij de dure modificatie op het vliegwiel al gedaan is. Echter omdat deze in de MRB 90 euro per maand is weet ik niet of ik hier verstandig aan doe met mijn kilometers van 25000 per jaar. Wat is jullie mening?

Dit is de polo:

Volkswagen Polo 1.4 TDI 2014 Wit Nieuwstaat! Clima Weinig KM
€ 8.750,00
https://link.marktplaats.nl/m1531101999?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Brausz zei:
Dit is de polo:

€ 8.750,00
https://link.marktplaats.nl/m1531101999?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Goede keuze en van na het sjoemel tijdperk. Dus beter dan de 1.6 tdi en al helemaal beter dan de 1.2 tdi. De kosten wegenbelasting heb je al terug verdient ivm aankoop prijs verschil 1.0 tsi. En de blokken zonder turbo ga je gebrek aan koppel missen

Mooie luxe Polo met weinig kilometers. Climate control en stuurwielbediening zie je niet vaak op Polo's.
Een vergelijkbare uitvoering met evenveel kilometers is al snel enkele duizenden euro's duurder zodra er een benzinemotor in ligt.

Aangezien je op het omslagpunt zit zou deze aanschaf dus juist voordeliger zijn voor jou. Ik zou het wel weten, doen!
(tenzij je die hobbyauto graag wil behouden)

De eigenaar van de Polo heeft hem nog niet zo lang en wil zelf weer een grotere auto. Dat viel hem tegen.

Hij is auto liefhebber en heeft deze specifiek gekozen vanwege de climate control en het mf stuurwiel. En de modificatie en de lage km stand.

Hij zou mijn hobby auto wil hebben in ruil voor zijn polo. Met een kleine bijbetaling vanuit mij.

Ik heb een Grande Punto gehad (zelfde MRB ) en daar lag het omslagpunt op 15.000 km exclusief verschil in afschrijving. Nu is de Fiat in basis denk ik veel betrouwbaarder (op de ketting na). Wij hebben in 112.000 km en 8 jaar circa 1.000 euro aan onderhoud en reparaties gehad aan de auto.

Als je 3-4 jaar met de auto rijdt met deze km dan is deze zeker voordeliger, ik vind je geschatte prive km wel wat laag. 2.000-3.000 km is natuurlijk niks.

Brausz zei:
Dit is de polo:

€ 8.750,00
Het blijft een Polo en het wordt nooit een hele betrouwbare auto, maar je krijgt dus een aardig bedrag terug voor je oude Golf.

Brausz zei:
Dit is de polo:

€ 8.750,00

Ik zou wel vragen of je er een proefrit in mag maken in de door jou getoonde diesel, is een driecylinder volgens mij, en loopt niet zo mooi als de 1.4 4 cyl. van het PSA concern (Citroen/Peugeot)

Die Polo heeft al een stevige reparatie gehad en daarna, in een jaar tijd, maar 9000km gereden? Lijkt me niet heel bevordelijk. Roetfilter en EGR zullen wel dicht zitten dan. Ook vind ik het een sloot geld voor niet zo'n fijne diesel. Koop een Punto Evo, laat de ketting vervangen en je hebt een fijnere en minstens net zo luxe auto voor de helft van het geld.
Rijdt wel goedkoop, zo'n B-segmenter diesel. Ik rij normaliter 24dkm per jaar en bij mij was het ook voordeliger dan een benzine. Die hoge hsb heb je er na twee tankbeurten al uit.

Daarbij vind ik het een hoop geld. Je hebt voor dat geld ook een Ford Fiesta van 2016/17 een Citroen DS3 van 2015 een Alfa Romeo Mito van 2015/16 of zelfs een 2 jaar oude Fiat Punto. Dus ja ik zou geen Polo nemen voor dat geld.

Verdeeld kamp over de Polo zie ik.

Ik ben bekend met de 1.5 dci van Renault. Ik heb deze motor in een 2013 Mégane hatchback gehad. Ik vond het een heel fijne diesel echter de looks van Franse auto's spreken mij niet aan.

Blijft wederom door de mogelijkheid van de Polo een lastige keuze. 😅

Brausz zei:
Verdeeld kamp over de Polo zie ik.

Ik ben bekend met de 1.5 dci van Renault. Ik heb deze motor in een 2013 Mégane hatchback gehad. Ik vond het een heel fijne diesel echter de looks van Franse auto's spreken mij niet aan.

Blijft wederom door de mogelijkheid van de Polo een lastige keuze. 😅
Ik snap nooit wat mensen mooi vinden aan een VW, maar jij bent degene die er mee moet rijden, dus jij bepaalt uiteindelijk zelf.

TS heeft al meerdere keren gezegd dat hij de keus wil maken tussen een VAG benzine of een VAG diesel. Zullen wij die keus respecteren?

Ik denk dat een diesel zeker uit kan als je de auto langer houdt en ook voor een aantal jaren 25.000+ km per jaar rijdt.

Barri zei:
Koop een Punto Evo, laat de ketting vervangen en je hebt een fijnere en minstens net zo luxe auto voor de helft van het geld.

Ketting preventief vervangen heeft weinig zin, wat mijn garage zegt is dat die niet beter is dan een originele. Wanneer de kettingen knappen is ook niet eenduidig, sommige knappen nooit, sommige ver voor de 100.000 en anderen weer ver na de 200.000.

Koop vooral waar je zin in hebt, maar maak wel een uitgebreide proefrit, neem ook een maat mee of zo, 4 ogen zien meer dan 2!

Terug
Bovenaan