Diesel, maar welke?

A

Anoniem

Guest
Dag Autowekers,
Ben op zoek naar een diesel die genoeg vermogen heeft en het liefst ook lekker ruim is. Geen stations of suv's. Maar gewoon een sedan. Ik hou van mooie auto's maar weet dat niet alles wat mooi is ook goed is. Vandaar dat ik jullie autoweek mannen om advies vraag bij mijn zoektocht naar een passende diesel.
Wat ik zoek is een diesel (sedan uitvoering) met wat pktjes, minimaal 150.
Lekker ruim. Betrouwbaar.
Budget 9 a 10k ongeveer. Met paar (2 a 3) duizend euro achter de hand voor onvoorziene onderhoud etc.els En ik weet het mensen hoge belasting etc. Maak je daar geen zorgen over. Belangrijk is gewoon dat het betrouwbaar is en geen probleem auto.

Paar diesels die mij wel leuk lijken,
Chrysler 300C ( vind ik heel mooi maar of die betrouwbaar is??)
MB W211 liefst een 320
A6 3.0 tdi ( is deze te vertrouwen? )
W204 liefst ook een 320 ( niet heel ruim maar wel genoeg en volgens mij best betrouwbaar)

Graag jullie mening over deze auto's.
Alles is welkom van advies tot kritiek . En ik hoor graag of jullie een andere soortgelijke diesel weten.
 
Zelf rijd ik sinds twee jaar in een Jaguar S-Type 2.7D, ik heb sinds 4 maanden mijn tweede.
Die zijn voor dat bedrag prima te vinden met een beetje zoeken.

Voor degene die ik nu heb, heb ik ca. € 9.000,- betaald. Het is een 2006 Euro-4 met roetfilter en een mooie uitvoering.
Zwart van kleur, voorzien van crème leer met contrasterende piping, wortelnotenhout, schuifdak, xenon koplampen, etc.
Geïmporteerd uit Duitsland en met de documentatie erbij.
Aantoonbaar bij koop slechts 96.000km, dus goed voor nog jaren rijplezier.
De vorige heb ik van 204.000 naar de 270.000 gereden, helaas bleek er bij aanschaf een probleem in de automatische versnellingsbak te zitten, en dat kostte me een volledige bakrevisie.
Tja, Duitse onderdelen in een Britse auto... Toch last van afstootverschijnselen :D
Nadat die bak gedaan was bleek de auto volkomen betrouwbaar te zijn en geen drup olie te verbruiken.
Alleen moest er wel eens een lampje worden vervangen, maar dat is uiterst simpel.

Met de huidige heb ik nu zo'n 14.000km probleemloos gereden.
Een heerlijke, stille auto met zát vermogen in de zalige V6 (207PK, 435Nm) en een enorm comfort. En niet al te zwaar met 1636kg.
Het verbruik is ca. 1:13 tot 1:14.
 
Gasoline zei:
Dag Autowekers,
Ben op zoek naar een diesel die genoeg vermogen heeft en het liefst ook lekker ruim is. Geen stations of suv's. Maar gewoon een sedan. Ik hou van mooie auto's maar weet dat niet alles wat mooi is ook goed is. Vandaar dat ik jullie autoweek mannen om advies vraag bij mijn zoektocht naar een passende diesel.
Wat ik zoek is een diesel (sedan uitvoering) met wat pktjes, minimaal 150.
Lekker ruim. Betrouwbaar.
Budget 9 a 10k ongeveer. Met paar (2 a 3) duizend euro achter de hand voor onvoorziene onderhoud etc.els En ik weet het mensen hoge belasting etc. Maak je daar geen zorgen over. Belangrijk is gewoon dat het betrouwbaar is en geen probleem auto.

Paar diesels die mij wel leuk lijken,
Chrysler 300C ( vind ik heel mooi maar of die betrouwbaar is??)
MB W211 liefst een 320
A6 3.0 tdi ( is deze te vertrouwen? )
W204 liefst ook een 320 ( niet heel ruim maar wel genoeg en volgens mij best betrouwbaar)

Graag jullie mening over deze auto's.
Alles is welkom van advies tot kritiek . En ik hoor graag of jullie een andere soortgelijke diesel weten.

Vind de A6 tot dat budget persoonlijk niet heel mooi(stationwagen weer wel mooi :LOL:). De w211 is een pracht van een wagen, rijdt super comfortabel en is echt een aanrader. Maar dat geld ook voor de C320 (w204). Bij de w211 heb je nog het oude blok 6 in lijn met 204pk die waren wat zuiniger en betrouwbaarder(motorisch) qua onderhoud. Nadeel is weer wel dat deze meer elektronische storingen hebben ten opzichte van de nieuwe V6 met 224pk. 1:14 ga je zeker halen als je normaal rijdt. Ik vind alleen zoals je zelf al zegt de w204 met een goed pakket heel mooi maar best klein van binnen.( eigen mening). Mijn persoonlijke voorkeur als je kijkt naar betrouwbaarheid, verbruik, comfort gaat snel uit naar de E320CDI.

- Chrysler weet ik niets over
- MB w211 ( aanrader)
- audi( goed opletten dat de DSG bak goed goed schakelt, smaakgebonden)
-w204(met een amg pakket of iets in die richting heel mooi, vind de standaard uitvoering van de w204 niet mooi.

Maar kijk vooral naar wat je zelf mooi vindt. ruim betrouwbaar--> E320.
 
Als je een 300C mooi vind, dan zou ik niet verder zoeken. Onderhuids is het gewoon een Mercedes E, dus qua betrouwbaarheid zit het wel snor.

Vwb de W211: ga voor de facelift-versie, en vergeet de E280CDI en E300 Bluetec niet.
Vwb de 3.0 TDI van Audi, die zit wel goed in elkaar hoor. M'n schoonouders hebben er eentje tot ruim over de 5 ton gereden. Zit voorzover ik weet geen DSG in, maar een normale automaat.

Ten slotte, een W204 is een erg goede auto, maar natuurlijk een andere klasse dan de rest van je lijstje.
 
Ik heb zo'n idee dat de Chrysler relatief goedkoop is vergeleken met de rest. Er ligt dan idd een bepaald Mercedes blok in als diesel. Welke weet ik niet. Ik heb het idee dat VW en Audi al tijden veel te kwetsbare rotzooi motoren maken, nog los van de rest. Die 3.0tdi zou ik m'n huiswerk over doen. Ik zou de Audi overslaan, de MB C-klasse is beetje krap vergeleken met de rest.

Ik zou dan kiezen tussen de Chrysler en de MB E-klasse, waarbij die laatste volgens wilde verhalen wel roest kende.

Zou een (iets heel andere) benzine bijv. wel overwegen, weet niet wat je ermee wil gaan doen of hoeveel je rijdt.
 
C5chauffeur zei:
Zelf rijd ik sinds twee jaar in een Jaguar S-Type 2.7D, ik heb sinds 4 maanden mijn tweede.
Die zijn voor dat bedrag prima te vinden met een beetje zoeken.

Voor degene die ik nu heb, heb ik ca. € 9.000,- betaald. Het is een 2006 Euro-4 met roetfilter en een mooie uitvoering.
Zwart van kleur, voorzien van crème leer met contrasterende piping, wortelnotenhout, schuifdak, xenon koplampen, etc.
Geïmporteerd uit Duitsland en met de documentatie erbij.
Aantoonbaar bij koop slechts 96.000km, dus goed voor nog jaren rijplezier.
De vorige heb ik van 204.000 naar de 270.000 gereden, helaas bleek er bij aanschaf een probleem in de automatische versnellingsbak te zitten, en dat kostte me een volledige bakrevisie.
Tja, Duitse onderdelen in een Britse auto... Toch last van afstootverschijnselen :D
Nadat die bak gedaan was bleek de auto volkomen betrouwbaar te zijn en geen drup olie te verbruiken.
Alleen moest er wel eens een lampje worden vervangen, maar dat is uiterst simpel.

Met de huidige heb ik nu zo'n 14.000km probleemloos gereden.
Een heerlijke, stille auto met zát vermogen in de zalige V6 (207PK, 435Nm) en een enorm comfort. En niet al te zwaar met 1636kg.
Het verbruik is ca. 1:13 tot 1:14.

Ook een leuke optie. Ik vind de auto's die ik opnoem toch iets leuker. Maar je krijg best veel auto voor de prijzen die ze voor een S-Type vragen.
 
Ilias Lolzolo zei:
Gasoline zei:
Dag Autowekers,
Ben op zoek naar een diesel die genoeg vermogen heeft en het liefst ook lekker ruim is. Geen stations of suv's. Maar gewoon een sedan. Ik hou van mooie auto's maar weet dat niet alles wat mooi is ook goed is. Vandaar dat ik jullie autoweek mannen om advies vraag bij mijn zoektocht naar een passende diesel.
Wat ik zoek is een diesel (sedan uitvoering) met wat pktjes, minimaal 150.
Lekker ruim. Betrouwbaar.
Budget 9 a 10k ongeveer. Met paar (2 a 3) duizend euro achter de hand voor onvoorziene onderhoud etc.els En ik weet het mensen hoge belasting etc. Maak je daar geen zorgen over. Belangrijk is gewoon dat het betrouwbaar is en geen probleem auto.

Paar diesels die mij wel leuk lijken,
Chrysler 300C ( vind ik heel mooi maar of die betrouwbaar is??)
MB W211 liefst een 320
A6 3.0 tdi ( is deze te vertrouwen? )
W204 liefst ook een 320 ( niet heel ruim maar wel genoeg en volgens mij best betrouwbaar)

Graag jullie mening over deze auto's.
Alles is welkom van advies tot kritiek . En ik hoor graag of jullie een andere soortgelijke diesel weten.

Vind de A6 tot dat budget persoonlijk niet heel mooi(stationwagen weer wel mooi :LOL:). De w211 is een pracht van een wagen, rijdt super comfortabel en is echt een aanrader. Maar dat geld ook voor de C320 (w204). Bij de w211 heb je nog het oude blok 6 in lijn met 204pk die waren wat zuiniger en betrouwbaarder(motorisch) qua onderhoud. Nadeel is weer wel dat deze meer elektronische storingen hebben ten opzichte van de nieuwe V6 met 224pk. 1:14 ga je zeker halen als je normaal rijdt. Ik vind alleen zoals je zelf al zegt de w204 met een goed pakket heel mooi maar best klein van binnen.( eigen mening). Mijn persoonlijke voorkeur als je kijkt naar betrouwbaarheid, verbruik, comfort gaat snel uit naar de E320CDI.

- Chrysler weet ik niets over
- MB w211 ( aanrader)
- audi( goed opletten dat de DSG bak goed goed schakelt, smaakgebonden)
-w204(met een amg pakket of iets in die richting heel mooi, vind de standaard uitvoering van de w204 niet mooi.

Maar kijk vooral naar wat je zelf mooi vindt. ruim betrouwbaar--> E320.

Goede tips en adviezen (y)
En idde als ik alles op een rijtje zet voldoet de E320 aan al mijn eisen.
 
TYN zei:
Als je een 300C mooi vind, dan zou ik niet verder zoeken. Onderhuids is het gewoon een Mercedes E, dus qua betrouwbaarheid zit het wel snor.

Vwb de W211: ga voor de facelift-versie, en vergeet de E280CDI en E300 Bluetec niet.
Vwb de 3.0 TDI van Audi, die zit wel goed in elkaar hoor. M'n schoonouders hebben er eentje tot ruim over de 5 ton gereden. Zit voorzover ik weet geen DSG in, maar een normale automaat.

Ten slotte, een W204 is een erg goede auto, maar natuurlijk een andere klasse dan de rest van je lijstje.

Ik vind de 300C een hele mooie auto, persoonlijk vind ik hem qua uiterlijk de mooiste. Qua interieur is de E-klasse de winnaar voor mij.
Ik weet dat die een MB blok heeft alleen heb ook een keer ergens gelezen dat de bouwkwaliteit tegen valt. Is heen duitse kwaliteit maar American made. Plastic fantastic verhaal en piepende krakende interieur.
En dat die behoorlijke dorst heeft vergeleken met de andere opgenoemde auto's.
 
Gasoline zei:
Dag Autowekers,
Ben op zoek naar een diesel die genoeg vermogen heeft en het liefst ook lekker ruim is. Geen stations of suv's. Maar gewoon een sedan. Ik hou van mooie auto's maar weet dat niet alles wat mooi is ook goed is. Vandaar dat ik jullie autoweek mannen om advies vraag bij mijn zoektocht naar een passende diesel.
Wat ik zoek is een diesel (sedan uitvoering) met wat pktjes, minimaal 150.
Lekker ruim. Betrouwbaar.
Budget 9 a 10k ongeveer. Met paar (2 a 3) duizend euro achter de hand voor onvoorziene onderhoud etc.els En ik weet het mensen hoge belasting etc. Maak je daar geen zorgen over. Belangrijk is gewoon dat het betrouwbaar is en geen probleem auto.

Paar diesels die mij wel leuk lijken,
Chrysler 300C ( vind ik heel mooi maar of die betrouwbaar is??)
MB W211 liefst een 320
A6 3.0 tdi ( is deze te vertrouwen? )
W204 liefst ook een 320 ( niet heel ruim maar wel genoeg en volgens mij best betrouwbaar)

Graag jullie mening over deze auto's.
Alles is welkom van advies tot kritiek . En ik hoor graag of jullie een andere soortgelijke diesel weten.

De Chrysler 300 C is eigenlijk een hele slimme, betrouwbare keus, de auto staat op basis van de Mercedes E, en gebruikt ook de bewezen dieselmotor van Mercedes.

Bij de Mercedes W211 neem het facelift type, de Fase 1 kende veel elektronische problemen. De W204 is wat kleiner maar een goede, betrouwbare auto.

De Audi 3.0 TDI kende problemen met de distributieketting en spanners, is wel veel beter dan de 2.5 TDI, maar dat was niet moeilijk. Van deze opties is het de minste keus.

Leuke en goede V6 en zijn de 2.7 en 3.0 diesel, die o.a. in de Jaguar S Type, XF en XJ, en Citroen C5 en C6 liggen.
 
T1000 zei:
Ik heb zo'n idee dat de Chrysler relatief goedkoop is vergeleken met de rest. Er ligt dan idd een bepaald Mercedes blok in als diesel. Welke weet ik niet. Ik heb het idee dat VW en Audi al tijden veel te kwetsbare rotzooi motoren maken, nog los van de rest. Die 3.0tdi zou ik m'n huiswerk over doen. Ik zou de Audi overslaan, de MB C-klasse is beetje krap vergeleken met de rest.

Ik zou dan kiezen tussen de Chrysler en de MB E-klasse, waarbij die laatste volgens wilde verhalen wel roest kende.

Zou een (iets heel andere) benzine bijv. wel overwegen, weet niet wat je ermee wil gaan doen of hoeveel je rijdt.

Ik heb altijd diesel gereden en ben de betrouwbaarheid van een diesel gewend. Nu heb ik vaste baan dicht bij huis en maak nu tussen 1500 en 2000km.

Edit: 1500 en 2000km per maand.
 
ak2 zei:
Gasoline zei:
Dag Autowekers,
Ben op zoek naar een diesel die genoeg vermogen heeft en het liefst ook lekker ruim is. Geen stations of suv's. Maar gewoon een sedan. Ik hou van mooie auto's maar weet dat niet alles wat mooi is ook goed is. Vandaar dat ik jullie autoweek mannen om advies vraag bij mijn zoektocht naar een passende diesel.
Wat ik zoek is een diesel (sedan uitvoering) met wat pktjes, minimaal 150.
Lekker ruim. Betrouwbaar.
Budget 9 a 10k ongeveer. Met paar (2 a 3) duizend euro achter de hand voor onvoorziene onderhoud etc.els En ik weet het mensen hoge belasting etc. Maak je daar geen zorgen over. Belangrijk is gewoon dat het betrouwbaar is en geen probleem auto.

Paar diesels die mij wel leuk lijken,
Chrysler 300C ( vind ik heel mooi maar of die betrouwbaar is??)
MB W211 liefst een 320
A6 3.0 tdi ( is deze te vertrouwen? )
W204 liefst ook een 320 ( niet heel ruim maar wel genoeg en volgens mij best betrouwbaar)

Graag jullie mening over deze auto's.
Alles is welkom van advies tot kritiek . En ik hoor graag of jullie een andere soortgelijke diesel weten.

De Chrysler 300 C is eigenlijk een hele slimme, betrouwbare keus, de auto staat op basis van de Mercedes E, en gebruikt ook de bewezen dieselmotor van Mercedes.

Bij de Mercedes W211 neem het facelift type, de Fase 1 kende veel elektronische problemen. De W204 is wat kleiner maar een goede, betrouwbare auto.

De Audi 3.0 TDI kende problemen met de distributieketting en spanners, is wel veel beter dan de 2.5 TDI, maar dat was niet moeilijk. Van deze opties is het de minste keus.

Leuke en goede V6 en zijn de 2.7 en 3.0 diesel, die o.a. in de Jaguar S Type, XF en XJ, en Citroen C5 en C6 liggen.

De XF vind ik wel leuk maar volgens mij is de facelift versie is wat beter maar die is buiten mijn budget.
300C vind ik heel mooi maar hoor vaker dat die qua verbruik best tegen valt. Ook qua bouwkwaliteit zou die tegen vallen volgens sommige reviews.
Als dit niet zo is wil ik de 300C halen.
 
Gasoline zei:
T1000 zei:
Ik heb zo'n idee dat de Chrysler relatief goedkoop is vergeleken met de rest. Er ligt dan idd een bepaald Mercedes blok in als diesel. Welke weet ik niet. Ik heb het idee dat VW en Audi al tijden veel te kwetsbare rotzooi motoren maken, nog los van de rest. Die 3.0tdi zou ik m'n huiswerk over doen. Ik zou de Audi overslaan, de MB C-klasse is beetje krap vergeleken met de rest.

Ik zou dan kiezen tussen de Chrysler en de MB E-klasse, waarbij die laatste volgens wilde verhalen wel roest kende.

Zou een (iets heel andere) benzine bijv. wel overwegen, weet niet wat je ermee wil gaan doen of hoeveel je rijdt.

Ik heb altijd diesel gereden en ben de betrouwbaarheid van een diesel gewend. Nu heb ik vaste baan dicht bij huis en maak nu tussen 1500 en 2000km.

Edit: 1500 en 2000km per maand.

'Die zogenaamde betrouwbaarheid van huidige diesels kun je wel eens in je portemonnee gaan voelen, want ze zijn duurder in onderhoud, en zeker niet betrouwbaarder dan de betere benzine's. Met 25.000 km per jaar doe je jezelf ook pijn denk ik qua mrb.
 
T1000 zei:
Gasoline zei:
T1000 zei:
Ik heb zo'n idee dat de Chrysler relatief goedkoop is vergeleken met de rest. Er ligt dan idd een bepaald Mercedes blok in als diesel. Welke weet ik niet. Ik heb het idee dat VW en Audi al tijden veel te kwetsbare rotzooi motoren maken, nog los van de rest. Die 3.0tdi zou ik m'n huiswerk over doen. Ik zou de Audi overslaan, de MB C-klasse is beetje krap vergeleken met de rest.

Ik zou dan kiezen tussen de Chrysler en de MB E-klasse, waarbij die laatste volgens wilde verhalen wel roest kende.

Zou een (iets heel andere) benzine bijv. wel overwegen, weet niet wat je ermee wil gaan doen of hoeveel je rijdt.

Ik heb altijd diesel gereden en ben de betrouwbaarheid van een diesel gewend. Nu heb ik vaste baan dicht bij huis en maak nu tussen 1500 en 2000km.

Edit: 1500 en 2000km per maand.

'Die zogenaamde betrouwbaarheid van huidige diesels kun je wel eens in je portemonnee gaan voelen, want ze zijn duurder in onderhoud, en zeker niet betrouwbaarder dan de betere benzine's. Met 25.000 km per jaar doe je jezelf ook pijn denk ik qua mrb.

Had je iets in gedachte? Suggesties zijn altijd welkom maar heb gewoon meer vertrouwen in een diesel. Volgens mij is een diesel nog steeds sterker dan benzine, correct me if wrong.
 
Gasoline zei:
T1000 zei:
Gasoline zei:
T1000 zei:
Ik heb zo'n idee dat de Chrysler relatief goedkoop is vergeleken met de rest. Er ligt dan idd een bepaald Mercedes blok in als diesel. Welke weet ik niet. Ik heb het idee dat VW en Audi al tijden veel te kwetsbare rotzooi motoren maken, nog los van de rest. Die 3.0tdi zou ik m'n huiswerk over doen. Ik zou de Audi overslaan, de MB C-klasse is beetje krap vergeleken met de rest.

Ik zou dan kiezen tussen de Chrysler en de MB E-klasse, waarbij die laatste volgens wilde verhalen wel roest kende.

Zou een (iets heel andere) benzine bijv. wel overwegen, weet niet wat je ermee wil gaan doen of hoeveel je rijdt.

Ik heb altijd diesel gereden en ben de betrouwbaarheid van een diesel gewend. Nu heb ik vaste baan dicht bij huis en maak nu tussen 1500 en 2000km.

Edit: 1500 en 2000km per maand.

'Die zogenaamde betrouwbaarheid van huidige diesels kun je wel eens in je portemonnee gaan voelen, want ze zijn duurder in onderhoud, en zeker niet betrouwbaarder dan de betere benzine's. Met 25.000 km per jaar doe je jezelf ook pijn denk ik qua mrb.

Had je iets in gedachte? Suggesties zijn altijd welkom maar heb gewoon meer vertrouwen in een diesel. Volgens mij is een diesel nog steeds sterker dan benzine, correct me if wrong.

Nou 2 D segmenters bijv: Een Lexus IS250 of Honda Accord 2.4 (heb ik zelf). Beide blokken staan als uitermate betrouwbaar bekend en kunnen makkelijk vele tonnen mee.

Maar die Chrysler lijkt je het mooist te vinden dus dan gewoon doen. Volgens mij staan dat MB blok en de automaat bijv. als heel betrouwbaar bekend.
 
Een diesel is ook simpelweg sterker en kan in de meeste gevallen veel meer aan. Dit komt doordat een diesel minder toeren maakt per minuut. Een diesel is ook meer gemaakt om kilometers te maken en vaak is er dus veel snelwegkm mee gereden. Daarom vind je soms MB blokken met 8-9+ ton( echte prestatie). Verder is een ongeblazen benzinemotor ook geen pretje om mee te rijden, continu wachten op die toeren voor er wat uit komt ( tenzij je een sterk blok hebt)

Edit: Ik heb zelf een stevige voet, hier kan ik mee leven bij een diesel. Met me oude benzine reed ik namelijk van pomp naar pomp. En het was een volvo S60 dus de tank was vooralsnog niet klein o_O. Zelf maak ik ook 25K per jaar en rij ook gewoon een diesel. Als je een benzine koopt in dit segment met wat vermogen zit je al snel op de 1:10/1:11 als je normaal rijdt.

De lexus ben ik persoonlijk niet bekend mee, de honda accord ook niet. Vind de lexus wel een mooi ding, accord valt relatief tegen( smaak). Moeilijke keuze joh! Mijn advies blijft hetzelfde E320CDI en je krijgt zeker geen spijt :D
 
Even "out of the box" (mee)denken.

Een Lancia Kappa dan? De basis is de 300c, alleen dan enorm chique. Het dashboard is dan ook vele malen mooier dan dat amerikaanse plastic van de 300c. Ook luxe, tot aan verwarmde en gekoelde bekerhouder aan toe.
Persoonlijk vind ik hem erg gaaf, het stoere, snelle en rauwe uiterlijk van de 300c, maar met de chique afwerkingen, zoals chroom etc van de Lancia.
Tevens heb je dan wat modernere opties, zoals dagrijverlichting, camera, touchscreen navi etc.
Enige nadeel is dat je hem uit het buitenland moet halen, als je dat er voor over hebt. Daar vind je ze rondom jouw budget.
 
BMW 530d M zei:
Even "out of the box" (mee)denken.

Een Lancia Kappa dan? De basis is de 300c, alleen dan enorm chique. Het dashboard is dan ook vele malen mooier dan dat amerikaanse plastic van de 300c. Ook luxe, tot aan verwarmde en gekoelde bekerhouder aan toe.
Persoonlijk vind ik hem erg gaaf, het stoere, snelle en rauwe uiterlijk van de 300c, maar met de chique afwerkingen, zoals chroom etc van de Lancia.
Tevens heb je dan wat modernere opties, zoals dagrijverlichting, camera, touchscreen navi etc.
Enige nadeel is dat je hem uit het buitenland moet halen, als je dat er voor over hebt. Daar vind je ze rondom jouw budget.
Helemaal met je eens, deze ziet er van binnen beter uit, alleen bedoel je de Thema en niet de Kappa ;)
Alleen valt deze helaas een beetje buiten zijn budget, staan er 3 op gaspedaal waarvan de goedkoopste 17.500 euro kost.
lancia-thema-3-0-multijet-platinum-3-0-multijet-platinum.jpg
 
BMW 530d M zei:
Even "out of the box" (mee)denken.

Een Lancia Kappa dan? De basis is de 300c, alleen dan enorm chique. Het dashboard is dan ook vele malen mooier dan dat amerikaanse plastic van de 300c. Ook luxe, tot aan verwarmde en gekoelde bekerhouder aan toe.
Persoonlijk vind ik hem erg gaaf, het stoere, snelle en rauwe uiterlijk van de 300c, maar met de chique afwerkingen, zoals chroom etc van de Lancia.
Tevens heb je dan wat modernere opties, zoals dagrijverlichting, camera, touchscreen navi etc.
Enige nadeel is dat je hem uit het buitenland moet halen, als je dat er voor over hebt. Daar vind je ze rondom jouw budget.

Ja leuk, ik wist niet dat die ook een Lancia uitvoering had. Maar is dit niet gewoon de facelift Chrysler 300C zowel in- en exterieur ? Maar dan alleen Chrysler vervangen door Lancia?
 
Ilias Lolzolo zei:
Een diesel is ook simpelweg sterker en kan in de meeste gevallen veel meer aan. Dit komt doordat een diesel minder toeren maakt per minuut. Een diesel is ook meer gemaakt om kilometers te maken en vaak is er dus veel snelwegkm mee gereden. Daarom vind je soms MB blokken met 8-9+ ton( echte prestatie). Verder is een ongeblazen benzinemotor ook geen pretje om mee te rijden, continu wachten op die toeren voor er wat uit komt ( tenzij je een sterk blok hebt)

Edit: Ik heb zelf een stevige voet, hier kan ik mee leven bij een diesel. Met me oude benzine reed ik namelijk van pomp naar pomp. En het was een volvo S60 dus de tank was vooralsnog niet klein o_O. Zelf maak ik ook 25K per jaar en rij ook gewoon een diesel. Als je een benzine koopt in dit segment met wat vermogen zit je al snel op de 1:10/1:11 als je normaal rijdt.

De lexus ben ik persoonlijk niet bekend mee, de honda accord ook niet. Vind de lexus wel een mooi ding, accord valt relatief tegen( smaak). Moeilijke keuze joh! Mijn advies blijft hetzelfde E320CDI en je krijgt zeker geen spijt :D

Daar heb ik ook last van, me rechtervoet :), en zoals je al zei, daar kan ik bij een diesel wel mee leven.
E-klasse is gewoon goed en vind de interieur mooier dan de Chrysler maar de Chrysler vind ik qua uiterlijk veel mooier en vind de auto exclusiever. Ik.zie er niet heel veel van rondrijden. En ik begin dankzij de comments en wat reviews meer vertrouwen in de 300 te krijgen.
 
zombies zei:
BMW 530d M zei:
Even "out of the box" (mee)denken.

Een Lancia Kappa dan? De basis is de 300c, alleen dan enorm chique. Het dashboard is dan ook vele malen mooier dan dat amerikaanse plastic van de 300c. Ook luxe, tot aan verwarmde en gekoelde bekerhouder aan toe.
Persoonlijk vind ik hem erg gaaf, het stoere, snelle en rauwe uiterlijk van de 300c, maar met de chique afwerkingen, zoals chroom etc van de Lancia.
Tevens heb je dan wat modernere opties, zoals dagrijverlichting, camera, touchscreen navi etc.
Enige nadeel is dat je hem uit het buitenland moet halen, als je dat er voor over hebt. Daar vind je ze rondom jouw budget.
Helemaal met je eens, deze ziet er van binnen beter uit, alleen bedoel je de Thema en niet de Kappa ;)
Alleen valt deze helaas een beetje buiten zijn budget, staan er 3 op gaspedaal waarvan de goedkoopste 17.500 euro kost.
lancia-thema-3-0-multijet-platinum-3-0-multijet-platinum.jpg

Klopt, je hebt gelijk. In mijn hoofd had ik Thema, maar schreef per abuis Kappa.
In Nederland vind je ze inderdaad niet binnen budget, vandaar dat ik ook schreef, indien TS het er voor over heeft om een "moderne" en chiquere C300 te willen, hij het er voor over moet hebben over de grens te shoppen.
Ik heb gekeken en je vind ze in Duitsland, maar helemaal in Italië. BPM zal slechts enkele honderden euro's zijn rekening houdende met de afschrijving. TS houdt geld achter de hand voor onderhoud, wat hij wellicht jn een goed onderhouden jonger exemplaar als een C300 kan stoppen.
 
Gasoline zei:
BMW 530d M zei:
Even "out of the box" (mee)denken.

Een Lancia Kappa dan? De basis is de 300c, alleen dan enorm chique. Het dashboard is dan ook vele malen mooier dan dat amerikaanse plastic van de 300c. Ook luxe, tot aan verwarmde en gekoelde bekerhouder aan toe.
Persoonlijk vind ik hem erg gaaf, het stoere, snelle en rauwe uiterlijk van de 300c, maar met de chique afwerkingen, zoals chroom etc van de Lancia.
Tevens heb je dan wat modernere opties, zoals dagrijverlichting, camera, touchscreen navi etc.
Enige nadeel is dat je hem uit het buitenland moet halen, als je dat er voor over hebt. Daar vind je ze rondom jouw budget.

Ja leuk, ik wist niet dat die ook een Lancia uitvoering had. Maar is dit niet gewoon de facelift Chrysler 300C zowel in- en exterieur ? Maar dan alleen Chrysler vervangen door Lancia?

Klopt min of meer. Door het samengaan zijn Chrysler modellen voorzien van een eigen sausje met eigen, in dit geval, Lancia logo.
Je heb dan wel een modernere C300, zowel in- als exterieur. Met dito opties van deze tijd, welke de C300 ontberen. En, voor mij het belangrijkste, een chique Lancia uitstraling, met veel leer en chroom. Echter de belijning laat nog duidelijk de C300 zien. Stoer en chique tegelijk. Persoonlijk vind ik dat een enorm gave wagen voor nette prijzen, want niet gewild.
Maar, nogmaals, je moet er wel eentje uit het buitenland halen. Maar ik zou het er voor over hebben om de auto te rijden die je wilt, maar dan met de hedendaagse luxe, zoals touchscreen navi, camera etc. En een minder gedateerd dashboard wat erg Amerikaans plastic aan doet.
Succes in ieder geval.
 
BMW 530d M zei:
Gasoline zei:
BMW 530d M zei:
Even "out of the box" (mee)denken.

Een Lancia Kappa dan? De basis is de 300c, alleen dan enorm chique. Het dashboard is dan ook vele malen mooier dan dat amerikaanse plastic van de 300c. Ook luxe, tot aan verwarmde en gekoelde bekerhouder aan toe.
Persoonlijk vind ik hem erg gaaf, het stoere, snelle en rauwe uiterlijk van de 300c, maar met de chique afwerkingen, zoals chroom etc van de Lancia.
Tevens heb je dan wat modernere opties, zoals dagrijverlichting, camera, touchscreen navi etc.
Enige nadeel is dat je hem uit het buitenland moet halen, als je dat er voor over hebt. Daar vind je ze rondom jouw budget.

Ja leuk, ik wist niet dat die ook een Lancia uitvoering had. Maar is dit niet gewoon de facelift Chrysler 300C zowel in- en exterieur ? Maar dan alleen Chrysler vervangen door Lancia?

Klopt min of meer. Door het samengaan zijn Chrysler modellen voorzien van een eigen sausje met eigen, in dit geval, Lancia logo.
Je heb dan wel een modernere C300, zowel in- als exterieur. Met dito opties van deze tijd, welke de C300 ontberen. En, voor mij het belangrijkste, een chique Lancia uitstraling, met veel leer en chroom. Echter de belijning laat nog duidelijk de C300 zien. Stoer en chique tegelijk. Persoonlijk vind ik dat een enorm gave wagen voor nette prijzen, want niet gewild.
Maar, nogmaals, je moet er wel eentje uit het buitenland halen. Maar ik zou het er voor over hebben om de auto te rijden die je wilt, maar dan met de hedendaagse luxe, zoals touchscreen navi, camera etc. En een minder gedateerd dashboard wat erg Amerikaans plastic aan doet.
Succes in ieder geval.

Bedankt !
Ja klopt , de interieur is veel chiquer. Ik was ze weleens tegengekomen op marktplaats als ik naar de 300C zocht. Je hebt ze trouwens met de Chrysler logo met precies zelfde interieur als de Lancia uitvoering. Maar die kosten dan tegen 15K. Maar ik vind het persoonlijk niet waard om 5 a 6 duizend extra neer te leggen voor wat mooiere interieur en paar extra opties.
Als de overheid niet zo aan k#tt%n met diesel zou ik best wat geld willen uitgeven voor een nieuwere diesel. Maar ik weet niet wat de komende jaren gaat gebeuren, hogere wegenbelasting en/of meer dieselvrije zones gaan er waarschijnlijk voor zorgen dat de diesels behoorlijke waardedaling gaan krijgen.
 
De Alfa 159 2.4 JTD of V6 is ook een mogelijkheid.
Ligt uitstekend op de weg,is goed gebouwd en lekker snel.
De aanschaf is ook geen rib uit je lijf,ik rij er al jaren een.
 
Over de voorgestelde auto's, ik heb weinig met volvo zijn vast hele goede auto's maar het trekt mij niet.
De Alfa is ook leuk alleen vind ik een E320 of de 300C gewoon mooier. Maar zoals je aangeeft , de prijzen vallen mee. Dus op zich geen rare voorstel. Bedankt (y)
 
Zo'n Thema is inderdaad erg gaaf. Ze staan niet op elke straathoek, dus je moet wat meer moeite doen om voor fatsoenlijk geld eentje op je oprit te krijgen.

Ik heb er een paar jaar geleden een week of 2 in mogen sturen, het zijn wel machtige auto's. Als ik me niet vergis zit hier niet meer de Mercedes-diesel in, maar de 240pk 3.0 V6 Multijet van Fiat (o.a. ook in de Grand Cherokee te vinden); een echte geweldenaar. Verder is de auto niet zo verfijnd als een BMW of Mercedes, maar dat 'brute' met een vleugje elegantie heeft ook z'n charme.

Vergis je trouwens niet, zo'n 300C/Thema is serieus groot. Zit qua formaat dichter bij een 7-serie/S-klasse dan bij een 5-serie/E-klasse.
 
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/9b800871-132b-42bc-bd30-97c4885be06f/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
1280x960.jpg
 
Terug
Bovenaan