V8 power
Net ingestapt
Update onderaan!
Hallo mede AW’ers,
Graag wil ik jullie advies vragen over het volgende:
In verband met veranderen van werk wordt er nog maar ~8k km/j ipv de ~30k km/j voorheen gereden in onze Megane 3 1.5dCi uit 2012, waardoor diesel rijden niet meer rendabel is.
De auto rijd nog prima voor zijn kilometerstand van 260k maar de volgende dingen zijn bekend:
- Distributie riem moet volgend jaar worden vervangen.
- Remblokken + schijven voor zitten eraan te komen.
- Auto heeft een p0380 foutcode (gloeibougies).
De Megane wordt deze week apk gekeurd maar we overwegen binnen nu en een half jaar naar een vervanger te gaan kijken. De opties die in mij opkomen:
- Laguna 3 2.0 16v
- Megane 3 2.0 TCe
Criteria:
- Een volwassen rijdende auto
- Cruisecontrol
- Voldoende vermogen om soepel te rijden (0-100 onder de 10s)
- Goede fabrieks-af roestpreventie
- budget ~€7500
Zoals jullie kunnen opmaken uit bovenstaande ben ik behoorlijk “Renault minded” maar sta uiteraard open voor suggesties.
Kort samengevat:
Diesel verkopen of toch doorrijden?
Indien verkopen: tips voor een occasion?
Alvast bedankt!
Hallo mede AW’ers,
Graag wil ik jullie advies vragen over het volgende:
In verband met veranderen van werk wordt er nog maar ~8k km/j ipv de ~30k km/j voorheen gereden in onze Megane 3 1.5dCi uit 2012, waardoor diesel rijden niet meer rendabel is.
De auto rijd nog prima voor zijn kilometerstand van 260k maar de volgende dingen zijn bekend:
- Distributie riem moet volgend jaar worden vervangen.
- Remblokken + schijven voor zitten eraan te komen.
- Auto heeft een p0380 foutcode (gloeibougies).
De Megane wordt deze week apk gekeurd maar we overwegen binnen nu en een half jaar naar een vervanger te gaan kijken. De opties die in mij opkomen:
- Laguna 3 2.0 16v
- Megane 3 2.0 TCe
Criteria:
- Een volwassen rijdende auto
- Cruisecontrol
- Voldoende vermogen om soepel te rijden (0-100 onder de 10s)
- Goede fabrieks-af roestpreventie
- budget ~€7500
Zoals jullie kunnen opmaken uit bovenstaande ben ik behoorlijk “Renault minded” maar sta uiteraard open voor suggesties.
Kort samengevat:
Diesel verkopen of toch doorrijden?
Indien verkopen: tips voor een occasion?
Alvast bedankt!