Diesel Cross-over/ SUV voor het buitenland

A

Anoniem

Guest
Goedendag,

Ik heb advies nodig van jullie experts. Ik ben van plan een auto te exporteren naar het buitenland, omdat dat ons elk jaar 2400+ km reizen scheelt naar het buitenland.
Nu ben ik opzoek naar een degelijke Cross-over of een SUV voor mijzelf. Ik zoek dus een auto met een hoge instap en prima/voldoende bodemvrijheid. (Dat is elke SUV/Cross-ov.) wel.

Mijn wensen en specs die de auto moet bevatten zijn het volgende;

- Brandstof; Diesel
- Transmissie: Handgeschakeld
- Motorinhoud max 2500 cc (i.v.m. jaarlijkse belasting en import kosten)
- Bouwjaar minimaal v.a. 2011
- Budget 15K (Max) (Mag eventueel schadeauto zijn, wel rijdbaar).
- No go merken, geen Audi, BMW, Dacia, Kia, Renault, Peugeot, Suzuki, Daihatsu

Dank jullie wel.

Bij de no go merken staan juist veel merken die goede SUV's hebben gemaakt.

Voorbeelden: Nissan QashQai, Nissan Juke, Hyundai IX35, Opel Mokka, Citroen C4 Cactus, Mitsubishi ASX en Mitsubishi Outlander.

ak2 zei:

Voorbeelden: Nissan QashQai, Nissan Juke, Hyundai IX35, Opel Mokka, Citroen C4 Cactus, Mitsubishi ASX en Mitsubishi Outlander.

De Nissan, Opell, Mitsubishi en Hyundai staan niet in de no go merken.
De Opel Mokka vind ik een kleine motor hebben voor een 1.6/1.7 CDTI ook de QashQai van 2011/2012+ heeft maar een 1.5 / 1.6 DCI (Renault) motor waar ik beetje huiverig over ben, Hoeveel de 1.6 DCI weer iets beter is.

R 5282305 zei:
ak2 zei:

De Nissan, Opell, Mitsubishi en Hyundai staan niet in de no go merken.
De Opel Mokka vind ik een kleine motor hebben voor een 1.6/1.7 CDTI ook de QashQai van 2011/2012+ heeft maar een 1.5 / 1.6 DCI (Renault) motor waar ik beetje huiverig over ben, Hoeveel de 1.6 DCI weer iets beter is.
De 1.5 DCI en 1.6 DCI van Renault uit de gezochte bouwjaren staan juist bekend als goed en betrouwbaar, de problemen van de 1.5 DCI waren in de begin jaren, en zijn dan al lang opgelost.

Maar waarom zou je invredesnaam een auto kopen daar heen brengen en dan? Hoeveel weken ga je er daar in rijden? Want voor een paar weken vakantie kan je beter een auto huren. Heb je daar een garage waar je hem de neer kan zetten in de tijd dat je hier bent en dus niet met de auto rijd?

zombies zei:
Maar waarom zou je invredesnaam een auto kopen daar heen brengen en dan? Hoeveel weken ga je er daar in rijden? Want voor een paar weken vakantie kan je beter een auto huren. Heb je daar een garage waar je hem de neer kan zetten in de tijd dat je hier bent en dus niet met de auto rijd?

We hebben x gehuurd, auto was vrijwel nieuw, 18K op de teller en motorschade daarna.
Nooit meer huren, na veel klagen, mailen en bellen moesten we niks terug betalen.

In het buitenland hebben we een woning en een grote garage.
We gaan gem. 10 weken per jaar daar naar toe, 3/4 x per jaar.

Enkele opties: Suzuki Vitara, Mitsubishi ASX, Honda CR-V, Hyundai ix35, Mazda CX3 of 5, Mercedes GLK, Subaru Forester, Toyota RAV4.

Denk dat je er rekening mee moet houden dat je de auto wel goed moet kunnen onderhouden ter plaatse.

Daarnaast als je 4x per jaar naar je vakantie bestemming gaat en dan totaal 2400 km maakt, dat is dan 300 km enkele reis? of zie ik dat verkeerd. Daarnaast, de reis moet je altijd maken toch? Of je de auto daar hebt staan of niet.

Vin cent zei:
Enkele opties: Suzuki Vitara, Mitsubishi ASX, Honda CR-V, Hyundai ix35, Mazda CX3 of 5, Mercedes GLK, Subaru Forester, Toyota RAV4.

Denk dat je er rekening mee moet houden dat je de auto wel goed moet kunnen onderhouden ter plaatse.

Daarnaast als je 4x per jaar naar je vakantie bestemming gaat en dan totaal 2400 km maakt, dat is dan 300 km enkele reis? of zie ik dat verkeerd. Daarnaast, de reis moet je altijd maken toch? Of je de auto daar hebt staan of niet.

Dank je wel, heen is enkel 2400 km en dat x 4.
Ik zal kijken naar de ASX en GLK. Dank je.

Kijk eens in Duitsland, daar gaan de diesels nu weg voor ramsj-prijzen; bovendien een grotere keuze.
Bovendien (in het algemeen gesproken): voor 15k heb je al een nieuwe auto, compleet met garantie.

Terug
Bovenaan