H
Hans Kans001
Guest
Goedendag,
Nu ik veel snelwegkilometers maak, heb ik voor het eerst een Diesel gekocht.
Dit is een Opel Insignia 2.0 CDTI met 160 PK en handbak.
Ik wil mijn Opel Insignia dus voorzien van een chiptuning, dit zal ik niet zomaar bij een 'chipper' doen, maar bij een bekende/gereputeerde chipper.
Zoals JD Engineering voor VAG of EDS in Duitsland voor Opel. (Mochten jullie een andere degelijke/erkende chippen kennen voor Opel dan hoor ik dat graag.)
Mijn algemene vraag: Wat kunnen deze motoren/versnellingsbakken/koppelingsplaten aan PK en NM/koppel aan? Ik weet dat deze Opel een verbeterde/versterkte versnellingsbak en onderblok heeft.
2e vraag: Maakt 'dieselkwaliteit' uit bij het chippen van een Diesel? Ik weet dat voor benzine EUR 95 en EUR 98 een rol speelde i.v.m. pingelen e.d.
Maar voor een diesel? Geldt dat ook? Of is dat puur 'marketingpraat'?
Hartelijk dank alvast!
Nu ik veel snelwegkilometers maak, heb ik voor het eerst een Diesel gekocht.
Dit is een Opel Insignia 2.0 CDTI met 160 PK en handbak.
Ik wil mijn Opel Insignia dus voorzien van een chiptuning, dit zal ik niet zomaar bij een 'chipper' doen, maar bij een bekende/gereputeerde chipper.
Zoals JD Engineering voor VAG of EDS in Duitsland voor Opel. (Mochten jullie een andere degelijke/erkende chippen kennen voor Opel dan hoor ik dat graag.)
Mijn algemene vraag: Wat kunnen deze motoren/versnellingsbakken/koppelingsplaten aan PK en NM/koppel aan? Ik weet dat deze Opel een verbeterde/versterkte versnellingsbak en onderblok heeft.
2e vraag: Maakt 'dieselkwaliteit' uit bij het chippen van een Diesel? Ik weet dat voor benzine EUR 95 en EUR 98 een rol speelde i.v.m. pingelen e.d.
Maar voor een diesel? Geldt dat ook? Of is dat puur 'marketingpraat'?
Hartelijk dank alvast!