newz
Net ingestapt
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een leuke beginnersauto waar ze dagelijks mee naar haar werk kan. Omdat we nog aan het sparen zijn voor een huis willen we de kosten zo laag mogelijk houden.
Via een andere post werd de tip gegeven dat de kans op een goeie auto voor zo'n laag bedrag vaak via een particulier vaak het hoogst is. Om die reden ben ik ook op zoek gegaan en kwam ik de volgende auto's tegen:
Daihatsu Cuore 1.0 2003
Fiat Punto 1.2 2001
Peugeot 206 2004
Peugeot 106 1.4 2001
Citroën Saxo 2001
Ford KA 1.3 2004
Edit: Omdat het budget van €1000 niet perse gehanteerd moet worden heb ik de titel aangepast. Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een degelijke beginnersauto met lage maandlasten. Het lijkt me daarentegen niet handig om voor een auto te gaan boven de €4000, omdat dit haar eerste auto wordt en dus misschien nog wel enige schade kan hebben
-
Rond de €1000 om de afschrijving zo laag mogelijk te houden - Kosten per maand zo laag mogelijk natuurlijk (dus lichte auto voor lage wegenbelasting bijv.)
- Ze gaat ongeveer 8.000 km per jaar rijden
- Ze is bijna 21 jaar met 0 schadevrije jaren
Via een andere post werd de tip gegeven dat de kans op een goeie auto voor zo'n laag bedrag vaak via een particulier vaak het hoogst is. Om die reden ben ik ook op zoek gegaan en kwam ik de volgende auto's tegen:
Fiat Punto 1.2 2001
Peugeot 206 2004
Peugeot 106 1.4 2001
Citroën Saxo 2001
Ford KA 1.3 2004
Edit: Omdat het budget van €1000 niet perse gehanteerd moet worden heb ik de titel aangepast. Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een degelijke beginnersauto met lage maandlasten. Het lijkt me daarentegen niet handig om voor een auto te gaan boven de €4000, omdat dit haar eerste auto wordt en dus misschien nog wel enige schade kan hebben