EVV zei:
Ik verdenk fabrikanten er juist tegenwoordig van auto's zo te maken dat ze geen 500.000 km halen zonder problemen. Een auto die 500.000 is overdreven goed ontworpen, dat had best wel wat minder lang heel kunnen blijven dus minder goede en dure onderdelen. De garantie is immers al lang voorbij, en de belangrijkste klant van de fabrikant, de eerste eigenaar, al lang geen eigenaar meer. Kijk hoeveel ellende er tegenwoordig te vinden is, dat is meestal het gevolg van inferieure onderdelen en ontwerpen. Ze kunnen het wel, maar waarom zouden ze? Het levert ze niets op.
Je verkoopt er inderdaad geen auto meer door. Degenen die een auto nieuw kopen, doen dat iedere 3, 4 of 5 jaar. Die halen nooit dat soort kilometerstanden. Waar je wel meer door verkoopt zijn zaken als een mooier interieur en zo. Daarom werken autofabrikanten steeds vaker met interieur- en modeontwerpers.
Maar als we dan even filosofisch doorgaan: is het erg dat een auto die met de huidige technologie gemaakt is niet 20 of 30 jaar mee gaat? Het is misschien wel veel beter om zo'n ding na 10 jaar te recyclen en dan een nieuwe te maken volgens de dan beschikbare technologie. Als je nu wel eens met je fiets achter een oudere auto staat wordt je niet echt blij van de stank.