Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
RobEU zei:Nico GTR zei:RobEU zei:Nico GTR zei:Maar de hele politie is ook een zootje! Die zijn al sinds weet ik het hoe lang bezig met reorganiseren en er komt niks van terecht! De ene maatregel is nog niet bedacht en van kracht of ze wijzigen hun gedacht weer.
En hoe merk jij dit op straat?
Ik ben nog nooit aan de kant gezet, never! Nou ja 1 keer toen ik met 40 door de stad fietste waar 30 is toegestaan, maar daar zullen we maar niet over beginnen. Toen werd ik gevraagd door oom agent me aan de snelheid te houden. En ik zie der niet direct op het eerste oog uit als mijn daadwerkelijke leeftijd, zeker in het begin leek ik eerder 16 dan 18 daarbij heeft een goede vriend van mij die 2 jaar ouder is daar ook last van, die is in het eerste jaar 10-tallen keren gestopt en gevraagd om zijn rijbewijs, toen hadden we nog geen 2 to drive maar toch.
Geen alcoholfuik meegemaakt, zelfs in de zomers na festivals of andere evenementen en feestjes waar wel een bier of 4 genuttigd word door de meeste die daarna rijden.
En wat te bedenken van al die mensen die je in het dagelijks leven op hun telefoon ziet en echt dat hadden ze niet gedaan met een hogere pakkans.
En 4 kennissen werken bij de politie, de verhalen die je hoort, man je kunt er een webblog over schrijven. :T
Heel fijn allemaal, maar het komt erop neer dus dat jij helemaal niets merkt dat het zo'n zootje zou zijn.
Nico GTR zei:RobEU zei:Nico GTR zei:RobEU zei:Nico GTR zei:Maar de hele politie is ook een zootje! Die zijn al sinds weet ik het hoe lang bezig met reorganiseren en er komt niks van terecht! De ene maatregel is nog niet bedacht en van kracht of ze wijzigen hun gedacht weer.
En hoe merk jij dit op straat?
Ik ben nog nooit aan de kant gezet, never! Nou ja 1 keer toen ik met 40 door de stad fietste waar 30 is toegestaan, maar daar zullen we maar niet over beginnen. Toen werd ik gevraagd door oom agent me aan de snelheid te houden. En ik zie der niet direct op het eerste oog uit als mijn daadwerkelijke leeftijd, zeker in het begin leek ik eerder 16 dan 18 daarbij heeft een goede vriend van mij die 2 jaar ouder is daar ook last van, die is in het eerste jaar 10-tallen keren gestopt en gevraagd om zijn rijbewijs, toen hadden we nog geen 2 to drive maar toch.
Geen alcoholfuik meegemaakt, zelfs in de zomers na festivals of andere evenementen en feestjes waar wel een bier of 4 genuttigd word door de meeste die daarna rijden.
En wat te bedenken van al die mensen die je in het dagelijks leven op hun telefoon ziet en echt dat hadden ze niet gedaan met een hogere pakkans.
En 4 kennissen werken bij de politie, de verhalen die je hoort, man je kunt er een webblog over schrijven. :T
Heel fijn allemaal, maar het komt erop neer dus dat jij helemaal niets merkt dat het zo'n zootje zou zijn.
Nieuws gekeken Rob, het is een zootje bij de politie.
Schijnen zelfs mensen te zijn die hun rijbewijs hadden moeten inleveren rond te rijden en mensen die helemaal nooit een rijbewijs hebben gehad rijden gewoon vrij rond.
Het is toch werkelijk waar niet normaal!
Oh ja en voor je begint over "het verleggen van taken" zoals de woordvoerder zei. Terrorisme vind ik een taak voor de marechaussee, sterker nog dat is hun taak! Individuele controles willen ze doen, en een paar maanden geleden hadden ze het over afschaffen van de snelwegpolitie, waar de kamer vervolgens opheldering over vraagt, een paar weken later volgt er een wensenlijst voor de nieuwe auto's die ze speciaal voor die brigade willen aanschaffen. Snap jij het nog? Het is een f*cking zootje en het maakt me niks uit wat jij ervan denkt!
rke zei:Over die toename van zuinigheid: daar zit ook een stuk doorontwikkelen van motoren achter. Vroeger was het een gelukstreffer als een fabrikant een motor had gebouwd die zuinig was, tegenwoordig is het een vrij harde eis. Ik heb zelf een Polo en een Swift gehad. Allebei ongeveer 800 kg, allebei 75 pk. De een een 1300 cc die 1 op 18 draaide, de ander een 1600cc die 1 op 13 draait.
De techniek is vooral bij de dieseltjes met mega-sprongen vooruit gegaan, waarbij de TDI-tjes van VAG wel een van de koplopers waren. Die ouderwetse voorkamerdiesels waren erg groot, zwaar en niet zuinig. Een twee liter diesel had toen 50 pk en een slurpte met gemak 1 op 13. Nu rij ik een 1.6 diesel die er 110 paardjes uit gooit en daarbij 1 op 20 lust in een zwaardere auto.
Over de Belgische manier van rijden, dat is bijzonder. In het begin lijkt het wel een soort van groeten is, dat getoeter van vrachtwagens op de ring. Na verloop van tijd merk je dat dat steeds is wanneer er een lijf en leden waagt om toch maar die afrit te nemen die hij al kilometers vooraf had kunnen nemen. Maar Belgie scoort goed op het aantal verkeersdoden, wij hebben er lang zo veel niet. Parijzenaars kunnen er overigens ook wat van, misschien is dat ge-oh in het Frans wel schadelijk voor de grijze cellen.
Barri zei:Nico, ik hoop dat je ook andere nieuwsprogramma's kijkt dan alleen Hart van Nederland...![]()
Ja, het Belgische verkeer..... De Duitsers zeggen wel eens dat de 'B' voor 'Blödmann' staat.RobEU zei:En tsja, België heeft anderhalf keer zo veel verkeersdoden, en tweederde van het aantal inwoners. Vorig jaar was het zelfs traditie om met je dronken hoofd kinderen van hun fiets te rijden, en daarna door te rijden. Niet op twee handen te tellen hoe vaak dat is gebeurt in 2016. Hier heb je nog een voorbeeld van hoe het eraan toe kán gaan. Het probleem, mijns inziens en volledig vanuit m'n ervaren onderbuik, lijkt de afstandelijke cultuur te zijn, hetgeen vooral in Vlaanderen tot uiting komt. Iedereen leeft voor zichzelf en het gemeenschapsgevoel is volledig zoek. Nu zal ik nooit beweren dat Nederland zo perfect is, of dat er geen idioten op de Nederlandse wegen rijden, maar de dingen die ik in 2,5 jaar België heb gezien komen niet in de buurt van de overige jaren in Nederland. Te bizar voor woorden. Doorrijden na een ongeval, spookrijden, ladderzat, tegen het verkeer in rijden (dagelijks gezien)... Remedie: de andere kant op kijken; volkssport #1.
RobEU zei:Weet je wat nu het mooie is? De Belgische overheid heeft dan ook nog het gore lef om tol te heffen voor vrachtverkeer!
rke zei:Zowel in Nederland als in Belgie (en Parijs) is het opvallend dat dit gedrag zichtbaar is bij complexe knooppunten.
Er is dan een kleine groep mensen die duidelijk zoekend rondrijdt en er is een groep mensen diemisbruikgebruik lijken te maken van kennis van de situatie. Het doet vaak denken aan: 'Wat langer links blijven plakken, vlak voor de afrit snel naar rechts en je pakt mooi even een treintje van een stuk of twintig vrachtwagens met alle sloompies er tussen.'. De vrachtwagenchauffers zijn hier niet van gediend (en terecht) en proberen het gat dicht te rijden met alle risico's.
Blackadder the 5th zei:rke zei:Zowel in Nederland als in Belgie (en Parijs) is het opvallend dat dit gedrag zichtbaar is bij complexe knooppunten.
Er is dan een kleine groep mensen die duidelijk zoekend rondrijdt en er is een groep mensen diemisbruikgebruik lijken te maken van kennis van de situatie. Het doet vaak denken aan: 'Wat langer links blijven plakken, vlak voor de afrit snel naar rechts en je pakt mooi even een treintje van een stuk of twintig vrachtwagens met alle sloompies er tussen.'. De vrachtwagenchauffers zijn hier niet van gediend (en terecht) en proberen het gat dicht te rijden met alle risico's.
Herkenbaar. Ik heb afgelopen maanden regelmatig een voor mij een nieuwe route gereden, en je merkt als je vaker een knooppunt passeert,
de "slimme" kruipdoor/sluipdoor route's van de "ervaren" bestuurders.
Gaat vaak goed, maar door omstandigheden kan dit gedrag toch vervelend/hinderlijk voor de ander uitpakken. Ben je zelf netjes uitgevoegd en
houdt je netjes afstand, plempt een ander hem op het allerlaatste moment voor je in de ruimte die je graag vrij had gehouden ...
Of men kan/wil het geduld niet opbrengen bij het invoegen om na je in te voegen (die doorgetrokken streep geldt alleen voor mensen die zich
aan de regels houden) en rijdt zo ongeveer op de achterbumper, zodat je de auto's op de hoofdrijbaan amper aan kunt zien komen ...
rke zei:Ik ben zelf iemand die graag op tijd de juiste rijbaan kiest en ik sluit dus achter in het rijtje aan als ik een afrit moet hebben. Zelfs als ik weet dat je verderop de auto er vast nog wel tussen kan proppen. Of ik kies voor de sluiproute buiten de verstopping om, soms is de snelweg helemaal verstopt en is de provinciale weg om de verstopping heen nog helemaal open. Gelukkig komen er steeds meer apps die deze routes voor je opzoeken.