Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pedigreepaul zei:Zou de DX-40-RJ de oudste nog rijdende Ritmo zijn? Datum eerste toelating: 31-10-1980
929V6 zei:Audi
jongste: RJ-66-JX (20-12-1986)
Azure zei:Pedigreepaul zei:Zou de DX-40-RJ de oudste nog rijdende Ritmo zijn? Datum eerste toelating: 31-10-1980
Vast niet. In Autoweek Classic & Youngtimers nummer 5 van dit jaar staat een reportage waarin de DX-77-VV wordt gebruikt met datum eerste toelating op 17-05-1979. Overigens merkwaardig dat beide DX-registraties ongeveer anderhalf jaar schelen. De -40-RJ loopt op LPG.. Wellicht dat er in '79 een kenteken voor hem klaar lag maar dat hij pas na een latere inbouw is gekeurd en geregistreerd..??
Ze zijn er trouwens ook vast nog wel ouder![]()
244-55 zei:Op een regenachtige zaterdag in Fryslân gespot:
Mitsubishi Tredia 1600 GLS, LD-49-SG (30-05-84)
Opel Rekord E2 1.8 VAN 3 deurs, BG-82-PK (27-04-83)
Audi 100 sedan C2, GL-12-SL (28-11-80)
Toyota Corolla hatchback 5 deurs E80, PH-64-JT (19-03-86)
929V6 zei:244-55 zei:Op een regenachtige zaterdag in Fryslân gespot:
Mitsubishi Tredia 1600 GLS, LD-49-SG (30-05-84)
Opel Rekord E2 1.8 VAN 3 deurs, BG-82-PK (27-04-83)
Audi 100 sedan C2, GL-12-SL (28-11-80)
Toyota Corolla hatchback 5 deurs E80, PH-64-JT (19-03-86)
Op de Rekord na zijn deze auto's niet echt van het begin of eind van de productieperiode, al is het mogelijk dat er geen jongere Tredia bestaat.
@Wok en de rest,
Als je een runner-up tegenkomt, graag zelf even controleren of het reeds geregistreerde exemplaar (zie pagina 1) nog bestaat. Is dat nog het geval, dan is het niet nodig om hem te melden en bespaar je mij weer wat werk. Is dat niet meer het geval, vermeld het dan ook bij je suggestie, dan houden we mooi met z'n allen de lijst actueel.
Pedigreepaul zei:en nog een Alto 2 met een kenteken uit de KV-serie, helaas geen kompleet kenteken kunnen lezen
Pedigreepaul zei:@ 929V6: Mijn vermoeden was dat het een kenteken van een Alto I op een II was, weet 95% zeker dat ik KV heb gelezen
Ik ga je nog wel verblijden met de jongste Corsa A tot nu toe, vanochtend gespot op de A1: GT-BT-77
Datum eerste toelating: 17-07-1993
Moderator
Moderator
Barri zei:Deze vijfdeurs bestaat nog wel. Is ook van 10-11-1995. (NF-SL-89)
Grappig: de NF-SL-98 staat nu op Marktplaats!
Rob076 zei:Barri zei:Deze vijfdeurs bestaat nog wel. Is ook van 10-11-1995. (NF-SL-89)
Grappig: de NF-SL-98 staat nu op Marktplaats!
Hey, goed gevonden!Grappig dat je zo ziet hoe een auto er zestien jaar later uitziet. De wisseling van lichtmetalen velgen naar wieldoppen bijvoorbeeld...
Moderator
Azure zei:En om bij Ford te blijven: de oudste S-MAX: 95-SV-FB van 05-05-2006.
929V6 zei:Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de Coupé, omdat ik niet zeker weet of die al in 1995 geleverd werden. Maar de 5-deurs staat ook nog niet in de lijst, dus weer een uitdaging erbij.
Barri zei:Ik zag onlangs een Megane 1 Coupé, kenteken begon met NX. Ik heb niet het hele kenteken, maar ik ben benieuwd of we een oudste kunnen vinden. Ik wist niet dat ze er met een N-kenteken waren.
Ook NX, maar een kentekenserie nieuwer: 51-NX-GB. Een V50 van 16-03-2004. Staat nog niet in de lijst en lijkt mij een aardig vroege.
Wheels & Chrome zei:Ok, ok.
Daihatsu
oudste: 00-XL-35 (Charmant 1400 Stationwagon, 25-08-1978)
Er is nog een oudere, de 44-VU-01 ook een Charmant 1400, maar dan van 06-06-1978
Ook de Volvo van 1951 is niet de oudste, er is een Volvo PV4 met AL-46-00 van 30-06-1927.
Rob076 zei:Wheels & Chrome zei:Ok, ok.
Daihatsu
oudste: 00-XL-35 (Charmant 1400 Stationwagon, 25-08-1978)
Er is nog een oudere, de 44-VU-01 ook een Charmant 1400, maar dan van 06-06-1978
Ook de Volvo van 1951 is niet de oudste, er is een Volvo PV4 met AL-46-00 van 30-06-1927.
Waarom eerst een Daihatsu melden en in hetzelfde bericht jezelf weer overtreffen...? Die Volvo is overigens geimporteerd, handig om dat er voortaan bij te vermelden...